علمی

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

به گزارش شفاف، دکتر اسکندر مومنی صبح امروز در بازدید از مرکز مراقبت، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده 16 (روابط) واقع در شهرستان ملارد غرب استان تهران، اظهار داشت: تهیه الکل از اولویت های اول داروهای ضد رتروویروسی است. جمهوری نیز بر این امر تاکید ویژه دارد و در نظر دارد تا سازمان کامل در این زمینه اقدام کند.

وی در خصوص اهمیت آموزش گفت: بعد از درمان، آموزش بسیار مهم است و آموزش در کانون اخوان در حال انجام است.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: مردم این مناطق با دفع سموم در مراحل اولیه و فرآیندهای روانی، در حال یادگیری مهارت هایی هستند که از این فناوری، داروهای کنترل شده خارجی و حتی بخشی از پول را در اختیار دارند. این افراد ترمیم خواهند شد.

مؤمن اظهار داشت: به عبارت دیگر، اگر الکلی تحت درمان باشد و صلاحیت نداشته باشد، درمان به تنهایی کافی نخواهد بود. بنابراین توانمندسازی این افراد بخش مهمی از حمایت است و مهم‌ترین چیز آموزش و بازگشت به جامعه است.

وی گفت: این مشکل برای ایجاد اشتغال کافی نیست و خیرین می توانند نقش بسیار مهمی در این امر ایفا کنند، زیرا دولت به تنهایی نمی تواند به این موضوع رسیدگی کند و نظام عدالت اجتماعی در منطقه بسیار مهم است؛ در این امر دخیل است.

به گزارش روابط عمومی مرکز مبارزه با مواد مخدر؛ دبیرکل سازمان ملل متحد در خاتمه گفت: یکی از مهمترین وظایف، مراقبت و هدایت معتادان متجاهر است که خانواده های زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد و از همه می خواهیم که برای بازگشت معتادان به جامعه تلاش کنند و در این مورد دادگاه، مجلس، ستاد.» برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر، وزارت بهداشت و خدمات انسانی برای بازپروری معتادان در جامعه تلاش می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا