ایران کسب و کارعلمی

در رژیم میان وعده بخوریم؟

تاثیر میان وعده در رژیم غذایی اگر برای میان وعده ها را حذف می کنید، دست نگه دارید. برای کاهش وزن به میان وعده احتیاج دارید. میان وعده فرصتی برای انرژی گرفتن بین وعده های اصلی است. میان وعده کمک می کند تا در هنگام خوردن وعده ی اصلی خیلی گرسنه نباشید. همین طور باعث می شود سوخت و ساز بدن متوقف نشود. در این مقاله میان وعده هایی که خودتان می توانید به سادگی برای خود تهیه کنید را معرفی می کنیم. هر کدام از این ها بین 150 تا 200 کالری دارند و از مواد مغذی که برای بدن مفید است تشکیل شده اند. میان وعده هایی که معرفی می شود احساس رضایت در شما به وجود می آورند طوری که کمتر احساس گشنگی کنید.

شیرین و غلیظ این نشانه ی میان وعده ای است که میل می کنید. ترکیب پروتئین ، فیبر و چربی های مفید به هر کسی که رژیم می گیرد کمک می کند در برابر احساس گرسنگی بعد از ساعت 3 مقاومت کند. برای تهیه یک فنجان ماست چکیده را با نصف قاشق عسل مخلوط کنید و میل کنید. انگور و گردو این میان وعده از آن دسته هایی است که انرژی زیادی به شما می دهد. شیرینی طبیعی انگور و سیر کنندگی گردو آن را بسیار با ارزش می کند. یک فنجان انگور و یک مشت گردو ترکیبی از شیرینی طبیعی، فیبر، چربی های سالم و ویتامین را بدست می دهد .

10ورق نازک نان گندم را با پنیر میل کنید. نصف فنجان پنیر می تواند نیمی از نیاز شما به پروتئین در طول روز را تامین کند. همچنین چربی موجود در پنیر کمک می کند احساس سیری کنید و برای مدت زیادی انرژی داشته باشید. موز و کره بادام زمینی یک قاشق کره بادام زمینی را به یک موز بمالید. کربوهیدرات های موجود در این میان وعده به سرعت به بدن انرژی می رسانند در حالی که پروتئین آن باعث می شود بدن تا ساعتها انرژی داشته باشد. در جدیدترین تحقیقات مجله اینگلیسی تغذیه ثابت شده است که: خوردن موز و کره بادام زمینی باعث می شود در ادامه روز کمتر احساس گشنگی کنید. قطعات سیب و پنیر

یک سیب در روز شاید واقعا نتواند شما را از دکتر دور نگه دارد اما می تواند کمک کند وزن اضافه نکنید. تحقیقات نشان داده پنیر هم چنین خاصیتی دارد. یک سیب را قطعه قطعه کنید و روی آن ورقی نازک پنیر بگذارید و میل کنید. این ترکیب برای شما یک میان وعده ی عالی را خواهد ساخت. برش گلابی و کره بادام گلابی را قطعه قطعه کنید و روی آن کرده ی بادام بمالید تا ترکیبی عالی از و پروتئین را برای خود بسازید. می توانید روی آن کمی هم بریزید تا به سوخت و ساز بدنتان نیز کمک کرده باشید. مطالعات آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی نشان می دهد که دارچین حتی به پایین آمدن قند خون نیز کمک می کند.

بلغور جور دوسر و زغال اخته جو دوسر تنها برای صبحانه استفاده نمی شود، بلکه هرزمان نیاز به یک میان وعده سالم داشته بابسیاری از افرادی که تحت رژیم لاغری سریع هستند به دلیل اینکه هنوز اشتهای آنها کاهش پیدا نکرده، ممکن است در طول روز نیازمند مصرف میان وعده باشند. در برخی مواقع نیز افراد به دلیل کمبود وقت نمی‌توانند وعده غذای خود را کامل میل کنند و یا به دلیل قرارگیری در شرایطی، دچار ضعف می‌شوند و به همین دلیل نیازمند مصرف یک میان وعده رژیمی هستند. در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم چند میان وعده خوشمزه که برای افرادی که در حال ورزش نیز هستند، مناسب است؛ به شما معرفی کنیم؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

میان وعده رژیمی بدنسازی

برای افرادی که تحت و چربی سوزی هستند و از سوی دیگر به دلیل ورزش، نیازمند عضله سازی و جذب پروتئین هستند؛ برای آن‌ها نه‌تنها باید چربی کمی داشته باشد، بلکه باید از نظر پروتئین نیز غنی باشد. مثال‌های زیر تنها انواعی از میان وعده عصرانه رژیمی بدنسازی هستند که می‌توانید در طی روز میل کنید. انواع مغزهای موجود در آجیل نه تنها یک میان وعده خوشمزه هستند؛ بلکه به دلیل چربی پایین، یک میان وعده رژیمی و سالم محسوب می‌شوند. با مصرف مغزهای آجیل می‌توانید انواع مواد مغذی را جذب نمایید؛ به‌خصوص بادام و پسته از بهترین مغزها هستند و با مصرف ۱۰ تا ۱۴ عدد بادام در روز می‌توانید پروتئین کافی برای عضله سازی جذب نمایید. خرما بار دکتر بیز برای لاغری بسیار مناسب است .

شما می‌توانید در طی روز یک یا دو عدد تخم مرغ آب‌ پز میل کنید که یک میان وعده رژیمی بدنسازی محسوب می‌شود. با وجود اینکه میزان کلسترول موجود در تخم مرغ آب‌ پز در نظر برخی از افراد بالاست؛ اما از نوع کلسترول خوب و مورد نیاز بدن است. همچنین انواع اسید آمینه در زرده تخم مرغ وجود دارد که می‌توانید برای پروتئین سازی در بدن و جذب آن‌ها توسط عضلات استفاده نمایید. ماست میوه‌ای چنانچه پرچرب باشد، یک میان وعده رژیمی مقوی است؛ زیرا نه‌ تنها پروتئین، بلکه فیبر و انواع ویتامین‌های موجود در میوه‌ها را به بدن شما می‌رساند.

  • ساقه کرفس همراه با پنیر خامه‌ای
  • کراکره سبوس‌دار با پنیر کم چرب

این ترکیب می‌تواند یک میان وعده رژیمی سیر کننده باشد که به دلیل وجود پنیر در آن برای افرادی که ورزش می‌کنند، مناسب است و نه‌تنها کربوهیدرات و پروتئین برای بدن تامین می‌کند؛ بلکه بسیار کم کالری بوده و می‌توانید در صورت استفاده از پنیر کم چرب، تنها کمتر از ۱۰۰ کالری برای بدن داشته باشد و این یعنی کاملا رژیمی است. خواص دمنوش گیاهی قاشقی دکتر بیز را در ادامه بررسی خواهیم کرد .

عصرانه رژیمی چنانچه تنها می‌خواهید بهترین میان وعده برای لاغری خوشمزه و رژیمی میل کنید و وجود داشتن پروتئین در آن برای شما ضرورتی ندارد؛ می‌توانید از انواع میان وعده‌هایی که در ادامه گفته شده، استفاده کنید که شامل میوه و سبزیجات نیز هستند. این عصرانه رژیمی به دلیل چربی کمی که در آن وجود دارد و همچنین خاصیتی که برای قلب دارد، یکی از بهترین پیشنهادها است. مصرف شکلات تلخ برای افرادی که خارج از منزل هستند و نمی‌توانند میان وعده تهیه کنند، راحت‌تر است.

مصرف میوه به‌عنوان یک میان وعده رژیمی سیر کننده و کم کالری محسوب می‌شود که در بیشتر رژیم‌های کاهش وزن اصولی به شما میزان میوه‌ای که در روز می‌توانید مصرف کنید، گفته شده می‌شود تا نه‌تنها فیبر و ویتامین به بدن شما برسد، بلکه میزان مصرف کالری شما از حد مشخصی تجاوز نکند. با استفاده از ۶ فنجان ذرت با مقدار کمی روغن و نمک می‌توانید یک میان وعده رژیمی سیر کننده تهیه کنید که نه‌تنها فیبر بالایی دارد و می‌تواند حجم معده شما را پر کند، بلکه میزان کالری آن تنها در حدود ۱۰۰ کالری است. دمنوش لاغری دکتر بیز راه خلاصی از چاقی .

برای مشاهده مراکز لاغری در تهران اگر در تهران زندگی میکنید به  مراجعه نمایید این میان وعده نیز به کمک کلم پیچ تهیه می‌شود و طرز تهیه آن بسیار ساده است. در طرز تهیه میان وعده رژیمی چیپس کلم، یک فنجان برگ کلم پیچ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف قاشق چای‌خوری نمک نیاز دارید. این مواد را در یک کاسه مخلوط نمایید، پس از آن که روغن زیتون و نمک به برگ‌ کلم‌ها جذب شد، برگ‌های کلم را بر روی سینی فر چیده و مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، در دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهید. عصرانه رژیمی شما آماده است، نوش جان!

سیب فیبر و ویتامین‌های زیادی دارد که با پختن نیز از بین نمی‌رود. همچنین می‌تواند حجم معده شما را پر نماید و به‌عنوان یک میان وعده رژیمی سیر کننده استفاده شود. پس از پختن سیب می‌توانید دارچین به آن اضافه کنید و یک عصرانه رژیمی خوشمزه میل نمایید. می‌توانید سیب را به صورت تکه‌های نازک ببرید و سپس با کمی کره بادام زمینی که انواع ویتامین‌ها را دارد و کمی چربی سالم به بدن شما می‌رساند، میل نمایید. اگر میخواهید درباره رژیم دکتر اتکینز بدانید میتوانید وارد مقاله نوشته شده ما با عنوان  شوید و آن را مطالعه نمایید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا