ایران کسب و کارعلمی

طرز تهیه بستنی خوشمزه و سالم وگان (گیاهی) برای رژیم وگان

همه بستنی دوست دارند چون خوشمزه است. اما متاسفانه برخی افراد نمی‌توانند بستنی بخورند. یا به این دلیل که از یک رژیم گیاهخواری خاصی (مثل رژیم وگان) پیروی می‌کنند و یا بدلیل اینکه بدنشان نمی‌تواند لاکتوز را تحمل کند. ولی خوشبختانه چند روش ساده برای درست کردن بستنی وگان رژیمی بدون شیر و تخم مرغ وجود دارد.

بستنی بدون شیر و میوه | بستنی وگان وجیتو

برای مشاهده طرز تهیه بستنی خانگی خوشمزه بدون ثعلب و شیر، با ثعلب و شیر به صورت آموزش مرحله به مرحله رو لینک کلیک کنید و بهترین بستنی ‌های خانگی را با ساده‌ترین روش‌ها درست کنید.

بستنی وگان چگونه ساخته می‌شود؟

بستنی های وگان معمولاً با پایه شیر گیاهی یعنی سویا، بادام، گردو، برنج، فندق، جو دوسر و غیره تهیه می‌شوند. سپس اجزای دیگری مانند میوه، چیپس شکلات، آجیل، شکر و هر چیز اضافی که سازنده مناسب بداند اضافه می‌شود. به عنوان مثال، کره‌های گیاهی، توفوی نرم، توفوی قابل پخش یا کره‌های آجیلی برای به دست آوردن ضخامت و کرمی بیشتر. برای دستیابی به طعم‌ها از میوه‌ها، کاکائو خالص و عرقیاتی مانند وانیل، دارچین، بادیان، نعناع و … استفاده می‌شود.

بستنی های وگان صنعتی اغلب مملو از قند هستند و روغن‌های بی‌کیفیت مانند روغن پالم، جدای از رنگ‌ها، طعم‌های مصنوعی، افزودنی‌ها و انبوهی از مواد غیر ضروری برای سلامتی ما و خود بستنی. به همین دلیل است که باید از این گزینه‌ها فرار کنیم و بستنی وگان خانگی را انتخاب کنیم یا خودمان آن را در خانه درست کنیم.

برای خرید بستنی عمده سنتی بصورت لیوانی، حصیری، لیتری و همچنین مشاهده قیمت انواع بستنی سنتی عمده بصورت آنلاین و ثبت سفارش خود روی لینک کلیک کنید و محصول مورد نیاز خود را در کمترین زمان با بهترین کیفیت از ما دریافت کنید.

بستنی وگان (گیاهی) بدون گلوتن با شیر نارگیل

مواد لازم برای تهیه بستنی وگان (گیاهی) بدوم شیر و تخم مرغ:

  • ۲ قوطی شیر نارگیل پرچرب (تقریبا ۱ لیتر) شما می‌توانید از شیر نارگیل خانگی بدون آب استفاده کنید.
  • 2/1 پیمانه شیرین کننده مثل شربت آگاوه، شربت افرا، عسل، شکر توربینادو یا شکر معمولی
  • 4/1 قاشق چایخوری نمک
  • ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت یا ۱ قاشق غذاخوری نشاسته اروروت
  • ۱ و 2/1 قاشق چایخوری اسانس وانیل

بستنی بدون شیر و میوه | بستنی وگان وجیتو

طرز تهیه بستنی گیاهی با شیر نارگیل

مرحله اول:

شیر نارگیل را تکان دهید: شیر نارگیل به دلیل ماهیت پرچرب خود با ساکن ماندن به دو لایه مایع و چربی خامه‌ای روی سطح تقسیم می‌شود. بنابراین قبل از باز کردن قوطی شیر نارگیل یا باز کردن آن، قوطی شیر نارگیل را خوب تکان دهید تا دو لایه در هم آمیخته شده و یکدست شود.

مرحله دوم:

قوطی شیر نارگیل را باز کنید و 2/1 پیمانه شیر نارگیل باقیمانده را در یک ماهیتابه مخصوص سس بریزید. شیرین کننده (آگاوه، شربت افرا، عسل یا شکر) و نمک را به شیر نارگیل در ماهیتابه اضافه کنید.

مرحله سوم:

شیر نارگیل را روی حرارت متوسط به پایین گرم کنید، مرتب بهم بزنید تا زمانی که شیرین کننده بطور کامل داخل شیر نارگیل حل شود، به مدت 1 الی 2 دقیقه ادامه دهید. نشاسته را با پیمانه اندازه‌گیری کرده و در شیر نارگیلی که کنار گذاشته‌اید بریزید و خوب هم بزنید تا زمانی که نشاسته بطور کامل داخل آن حل شود.

مرحله چهارم:

در ادامه طرز تهیه بستنی گیاهی (وگان) مخلوط شیر و نشاسته ذرت را داخل شیر گرم بریزید و همزمان با همزن دستی به آرامی آنها را باهم میکس کنید. در واقع این مخلوط بستنی شما است. دما را به متوسط افزایش دهید. به طور مرتب هم بزنید، به گرم کردن ادامه دهید تا به مدت 6 الی 8 دقیقه تا مخلوط جوش بیاید و غلیظ شود.

مرحله پنجم:

حال بعد از ۶ تا ۸ دقیقه مخلوط باید به حدی غلیظ شود که روی قاشق را بپوشاند و اگر انگشت خود را روی قاشق بکشید باید رد تمیزی به جا بگذارد. پایه بستنی گیاهی را از روی حرارت بردارید و وانیل را به آن اضافه کنید.

مرحله ششم:

مخلوط پایه را در یک ظرف نگهدارنده کم عمق بریزید و اجازه دهید تا خنک شود سپس ترکیب را در یخچال قرار می‌دهیم. قبل از قرار دادن در یخچال یک تکه پلاستیک نازک را روی سطح مخلوط بکشید و فشار دهید تا به سطح ترکیب بچسبد، این کار باعث می‌شود که مواد مخلوط از هم جدا نشود. درب ظرف را بگذارید و در یخچال قرار دهید.

مرحله هفتم:

ترکیب بستنی وگان (گیاهی) را از یخچال خارج کنید. مخلوط باید بطور کامل سرد شده باشد و غلظتی همانند پودینگ (فرنی) داشته باشد. مخلوط را داخل بستنی ساز بریزید و عملیات بستنی سازی را شروع کنید.

مرحله هشتم:

عملیات بستنی‌سازی را در دستگاه تا زمانی که بستنی گیاهی شما به غلظت مناسب رسیده باشد، ادامه دهید این کار ممکن است بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان ببرد و تا زمانیکه ترکیب به غلظت مورد نظر برسد ادامه دهید. موقعی بستنی آماده است که غلظت آن به اندازه حالتی باشد که یک بستنی معمولی نرم دارد.

مرحله نهم:

در ادامه طرز تهیه بستنی وگان، ترکیب را در ظرف دردار مخصوص فریزر بریزید و یک تکه کاغذ روغنی یا کاغذ مومی را روی سطح بستنی بگذارید تا از تشکیل کریستال‌های یخ جلوگیری کند. ظرف بستنی را به فریزر انتقال دهید و به مدت حداقل یک ساعت در فریزر نگه دارید تا بستنی سفت شود.

بستنی بدون شیر و میوه | بستنی وگان وجیتو

طرز تهیه گام به گام بستنی موزی خوشمزه وگان

مواد لازم برای تهیه بستنی وگان (گیاهی) موزی:

  • دو عدد موز یخ زده
  • نصف فنجان (۵۰ گرم) پودر کاکائو
  • یک فنجان (۲۴۰ میلی‌لیتر) شیر بادام یا فندق
  • نصف فنجان (۹۰ گرم) چیپس شکلات و در صورت دلخواه مقداری هم پودر شکلات برای روی بستنی
  • یک قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) کره بادام (اختیاری)

مرحله اول: موزهای یخ زده را پوست بگیرید

سه عدد موز رسیده و یخ زده را پوست بگیرید و برش بزنید. مهم نیست که این برش‌ها خیلی دقیق و یک اندازه باشند چون این کار را فقط برای راحت‌تر ترکیب شدن مواد انجام می‌دهیم. حالا باید موز را حداقل یک ساعت در فریزر بگذارید البته بهترین مدت زمان برای اینکار ۶ ساعت است.

مرحله دوم: موز، شیر بادام و پودر کاکائو را در غذا ساز بریزید

موز، شیر بادام و پودر کاکائو را در یک غذاساز که تیغه فلزی دارد بریزید. می‌توانید برای اینکار از مخلوط کن هم استفاده کنید اما غذاساز مواد را یکنواخت‌تر و نرم‌تر می‌کند.

  • اگر می‌خواهید بستنی شما شکلاتی‌تر باشد از شیر بادام شکلاتی استفاده کنید.
  • اگر کلا شیر بادام دوست ندارید می‌توانید چیزهای دیگری جایگزین کنید .
  • از هرنوع شیر دیگری مثل شیر سویا و یا شیر گاو بدون لاکتوز استفاده کنید.
  • برای اینکه بستنی طعم بهتری بگیرد می‌توانید یک قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) کره بادام زمینی اضافه کنید.

مرحله سوم: مواد را باهم میکس کنید

حالا مواد را آنقدر با هم مخلوط کنید تا کاملا صاف و خامه‌ای شوند. در حین مخلوط کردن، باید هر چند وقت یکبار درب ظرف را بردارید و با استفاده از یک لیسک مواد را از جداره‌های غذا‌‌ساز جدا کنید و به وسط بیاورید. این کار باعث می‌شود مخلوط یکدست‌تر و بهتری داشته باشید.

مرحله چهارم: چیپس‌های شکلات را اضافه کنید

سعی کنید تا می‌توانید از چیپس شکلات‌های گیاهی استفاده کنید. اما اگر پیدا نکردید می‌توانید از شکلات‌های قنادی هم استفاده کنید. ممکن است کمی تلخ باشند اما هیچ نوع مواد لبنی در خود ندارند.

مرحله پنجم: مخلوط را در ظرف مخصوص فریزر بریزید

می‌توانید آن را در یک ظرف یخ قدیمی و یا یک ظرف پلاستیکی در‌دار هم بریزید. اجازه دهید ۱ تا ۲ ساعت ظرف در فریزر بماند. این کار باعث می‌شود بستنی به اندازه کافی سفت شود تا بتوانید آن را براحتی اسکوپ بزنید. اگر بستنی زیاد در فریزر بماند ممکن است اسکوپ زدن آن سخت شود. اگر چنین اتفاقی افتاد اجازه دهید بستنی ۱۰ دقیقه بیرون بماند تا نرم شود و براحتی بتوانید کارتان را انجام دهید. حالا بستنی را اسکوپ بزنید و سرو کنید.

دکمه بازگشت به بالا