ایران کسب و کارعلمی

عوارض دستگاه ویبره شکم

آیا استفاده از کمربند لاغری (ویبره و حرارتی) برای رفع چاقی عوارض دارد؟

کمربند لاغری کمربندهای مخصوصی هستند که از پلیمر مصنوعی تشکیل شده‌اند، معمولاً مانند لاستیک به نظر می‌رسند و در برابر چربی و آب و هوامقاوم می‌باشند. این پلیمر مصنوعی نئوپرن است و کمربندهای لاغری از نئوپرن تشکیل شده‌اند. هدف استفاده از کمربند لاغری رفع چاقی است. کمربند لاغری چربی ناخواسته و آزار دهنده را تا چند اینچ کاهش می‌دهد و همچنین اگر شما درد یا کمر درد داشته باشید، آن را نیز بهبود می‌بخشد و وضعیت قرار گیری بدن را تغییر می‌دهد. اما در مورد کاهش وزن، نتیجه ممکن است متفاوت باشد، به عنوان مثال برخی افراد اعتقاد دارند که نتیجه موقت است. ممکن است کمربند لاغری هرگز نتواند چربی‌های بدن را به خوبی از بین ببرد. هنگامی که دیگر از کمربند لاغری استفاده نمی‌کنید، چربی‌های ناخواسته و سر سخت دوباره تشکیل می‌شوند.

استفاده از کمربندهای لاغری می‌تواند شما را از استفاده از عضلات شکمی و عضلات دیگر باز دارد و در طول زمان به ضعف عضلانی و بدتر شدن وضع بدن کمک کند و استفاده آن بعد از جراحی مینی ابدومینوپلاستی توصیه نمیشود.

کمربند لاغری ارزان‌ترین و آسان‌ترین راه برای به‌دست آوردن تناسب اندام مورد نظر شما بدون درد و یا انجام دادن تمرینات ورزشی سخت است. کمربند لاغری سلول‌های چربی شما را تا حد قابل توجهی از بین می‌برد. اما شما هرگزنمی‌توانید تصور کنید که نتیجه طولانی مدت خواهد بود، زیرا حرکت ارتعاشی آن و تعریق باعث سوختن کالری‌های بدن شما می‌شود. کمربند لاغری به شما اجازه می‌دهد که کمر باریک‌تری داشته باشید و چربی‌های عضلات پشت را کاهش می‌دهد. اما اگر از یک برنامه رژیم غذایی مناسب پیروی نکنید، استفاده از کمربند لاغری می‌تواند دور انداختن هزینه و زمان شما باشد. باید دویدم و انجام تمرینات ورزشی را در اولویت قرار دهید. اما تأثیر کمربند لاغری نیز محدود است زیرا به طور دائمی تناسب اندام دلخواه شما را فراهم نمی‌کند و تنها مقدار کمی از چربی‌های شما را از بین می‌برد. هنگامی که دیگر از کمربند لاغری استفاده نکنید، اندام شما دوباره به حالت اولیه باز می‌گردد.

Complications of the abdominal vibrator

اگر تصمیم به استفاده از یک کمربند لاغری دارید، جهت حفاظت از بدن خود در هنگام استفاده مراقبت‌های لازم را به عمل آورید. قبل از اینکه از این نوع محصولات استفاده کنید، به ویژه اگر مشکل قلب یا فشار خون بالا دارید، می‌توانید با متخصصین ما در کلینیک تخصص تناسب اندام رازی مشاوره کنید. متخصصین ما می‌توانند به شما در انجام روش‌های ایمن دیگری مانند ، لیپولیز،، برای رسیدن به اندام دلخواه بدون عوارض جانبی کمک کنند.

آیا کمربند لاغری برای لاغری موضعی شکم و پهلو تاثیر دارد؟

کمربند لاغری یک کمربند است که به دور بدن به صورتی محکم بسته می‌شود. می‌توان این کمربند را زیر لباس استفاده کرد. کمربند لاغری مانند این است که فرد در حال انجام تمرینات شدید باشد زیرا موجب تعریق سریع می‌شود.

  • کمربند نبایدآنقدر محکم باشد که بتواند عملکرد مناسب بدن افراد را مختل کند. کمربند باعث ایجاد اثر پلاسبو می‌شود و اندام‌ها را درگیر می‌کند به گونه‌ای که احساس می‌کنید در حال انجام تمرینات ورزشی در یک باشگاه هستید. کمربند تنگ احساس گرما را افزایش می‌دهد و افزایش دمای بدن کالری اضافی را می‌سوزاند.
  • افزایش تعریق می‌تواند وزن آب را کاهش دهد. اما علم می‌گوید که در حین انجام تمرینات و یا استفاده از هر گونه تجهیزات کاهش دهنده‌ی وزن باید بدن آبرسانی شود.
  • در حین استفاده از کمربند لاغریفرد می‌تواند نتایج را در مدت زمانی طولانی و اگر از  سخت پیروی کند و برخی از  را انجام دهد، مشاهده نماید.

انواع کمربند لاغری و عملکرد آنها

کمربندهای لاغری شکم برای کاهش وزن در اطراف شکم که سریع‌تر از هر قسمت دیگر بدن دچار تجمع چربی می‌شود، طراحی شده‌اند. این کمربندها به از دست دادن وزن این بخش خاص بدن، به طوری که موجب ایجاد ظاهر لاغری شوند، به شما کمک می‌کنند. در ادامه برخی از انواع کمربند لاغری شکم برای کاهش وزن بررسی شده‌اند:

کمربند شکمی ساده 

کمربندهای شکمی ناحیه شکم را فشرده می‌کنند. عضلات نیز فشرده می‌شوند. این فرآیند به از دست دادن چند اینچ و سفت شدن ناحیه شکمی کمک می‌کند.

ماساژور لاغری بدن  

حرکت ارتعاشی کمربند لاغری ناشی از یک وسیله کوچک در بالای کمربند است. ویبره کمربند لاغری مثل ارتعاش تلفن است. در برخی از انواع کمربندهای لاغری دستگاه حرکت ارتعاشی به آنها متصل است، در حالی که برخی از آنها تنها کمربند لاغری عادی بدون حرکت ارتعاشی هستند. اما کمربند لاغری ویبره با حرکت، نتیجه مناسب‌تری را ایجاد می‌کند و فرد را قادر می‌سازد که دارای ظاهری با کمر باریک‌تر شود. ویبره حرکتی به عقب و جلو است. این حرکت باعث انقباض بیشتر عضلات می‌شود. فرد می‌تواند از کمربند لاغری ویبره به مدت سی  تا چهل دقیقه استفاده کند. کمربند لاغری ویبره را می‌توان در هر موقعیتی در حالی که ایستاده هستید، نشسته‌اید یا در حال انجام دادن هر کار دیگری هستید، استفاده کرد. حرکت ویبره کمربند لاغری همچنین باعث هضم سریع غذا می‌شود. بنابراین، می‌توان از آن به عنوان ورزشی برای عضلات شکم استفاده کرد و ثابت شده است که در از دست دادن چربی بدن مؤثر است. حرکت ارتعاشی اغلب آزار دهنده است و فرد احساس ارتعاش مداوم و احساس تحریک را خواهد داشت. اما برای تاثیر بهتر، باید این ارتعاشات را تحمل کرد تا نتیجه دلخواه به دست آید.

افزایش تعریق

کمربند لاغری از مواد ضخیم تشکیل شده است و هوا نمی‌تواند از آن عبور کند. هنگامی که فرد این کمربند را می‌پوشد حس متفاوتی خواهد داشت. هنگامیکه فرد کمربند لاغری را می‌پوشد، احساس می‌کند که در حال انجام دادن تمرین‌های سختی است. افزایش دما باعث عرق کردن بیش از حد می‌شود. این تعریق همچنین ممکن است برخی از چربی‌های سرسخت بدن را از بین ببرد. نتایج نشان می‌دهند که این کمربندها به دلیل اثر تعریق مؤثر هستند. اما فرد باید قبل یا در طول زمان استفاده از کمربند لاغری برای داشتن تجربه‌ای ایمن، هیدراته شود. افزایش تعریق می‌تواند گاهی اوقات خطرناک باشد زیرا این تعریق اضافه به معنای از دست دادن سلول‌های چربی به تنهایی نیست. این روند می‌تواند فرد را ضعیف‌تر کند و فشار خون را پایین بیاورد.

آیا استفاده از کمربند لاغری و ماساژور ضرر دارد؟

کمربند لاغری ممکن است فرد را وادار به از دست دادن وزن کند اما برخی از عوارض جانبی در هنگام استفاده از این وسیله نیز وجود دارد. اگر فردی از کمربند لاغری برای مدت چند ساعت استفاده کند، ممکن است برخی از مشکلات سلامتی در بدن او ایجاد شود. حتی اگر فرد مطابق دستور پزشک از این نوع کمربندها استفاده کند، ممکن است با مسائل بهداشتی مواجه باشد.در انواع کمربندهای لاغری حرارتی یک پد گرمایی در اطراف کمر قرار می‌گیرد. عوارض جانبی استفاده از کمربند لاغری وجود دارند که موجب می‌شوند در دفعات بعدی فرد کمی بیشتر به استفاده از آن فکر کند.

استفاده بیش از حد از کمربند لاغری می تواند باعث بروز عفونت پوست گردد

در هنگام استفاده از کمربند لاغری، از رسیدن هوای تازه و طبیعی به پوست جلوگیری می‌شود. این امر می‌تواند منجر به بروز عفونت پوست یا تحریک شدید پوست شود. استفاده طولانی مدت از کمربندهای لاغری همچنین می‌تواند باعث بروز خارش در بدن شود. عفونت پوست نیز می‌تواند به علت پوست خشک یا تعریق بیش از حد ایجاد گردد. تعریق مداوم می تواند خارش را بدتر کند و  به سوتین آسیب برساند. این حالت باعث می‌شود سوتین سریع‌تر از بین برود. عفونت پوستی ممکن است مشکلی جدی باشد زیرا کمربند از نئوپرن تشکیل شده است که موجب می‌گردد تا بدن به شدت عرق کند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات پوستی، سعی کنید از کمربند در حدود 20   دقیقه استفاده کنید. برای تحریک تعریق بدن، برخی تمرینات ملایم را انجام دهید. کمربندهای لاغری برای خانم‌های باردار مناسب نیستند.

آیا استفاده از دستگاه ویبره برای لاغری شکم واقعا مفید است؟

مطالعات زیادی درمورد فواید استفاده از دستگاه ویبره برای و کل بدن نوشته اند. این ازریابی ها بیشتر به تناسب عضلانی و فواید تمرین های استقامتی به جای چربی سوزی اشاره کرده اند.

طبیعی است که تولیدکنندگان این نوع دستگاه ها بیشتر روی فواید این نوع ورزش ها تأکید میکنند. در یک مطالعه که سال 2010 در نشریه پژوهش های استقامتی و آماده سازی منتشر شد این نتیجه اعلام شد که ویبره کم فشار همراه با تمرین استقامتی کوتاه مدت ممکن است در تقویت عضلانی تأثیر داشته باشد.

یک پژوهش دیگر که سال 2009 در نشریه بین المللی علوم ورزشی منتشر شد، ورزش با دستگاه ویبره و تمرین با وزنه آزاد را با هم مقایسه کرد تا این نتیجه به دست آید که تمرین اول مفید است و باعث تقویت عضلانی بالاتنه می شود.

در سال 2004 هم نشریه بین المللی پزشکی ورزشی به بررسی اثرات استفاده از ویبره برای لاغری شکم و کل بدن در تمرین فیتنس و اشاره کرد که روی ترکیب بدنی 48 زن آموزش ندیده انجام شده بود. پس از 24 هفته هیچ تغییری در وزن و درصد چربی دو گروه اول ( برنامه تمرینی ویبره کل بدن) و گروه دوم ( بدون ورزش) گزارش نشد.

دکمه بازگشت به بالا