علمی

عوامل اصلی تشدید گرسنگی در جهان

نتایج یک مطالعه جدید از متخصصان آلمانی نشان می دهد که درگیری ها و تغییرات آب و هوایی به گرسنگی جهانی کمک می کند.

به گزارش اخبار ایران من ، بر اساس آخرین “شاخص گرسنگی جهان” ، بیش از 800 میلیون نفر گرسنه و 41 میلیون نفر در آستانه گرسنگی هستند.

سازمان جهانی مبارزه با گرسنگی در آلمان می گوید که هدف کمپین جهانی برای از بین بردن گرسنگی تا سال 2030 عملاً دست نیافتنی است.

به گفته سازمان آلمانی “کمک به گرسنگان جهان” ، جنگ جهانی علیه گرسنگی قریب الوقوع است و امید آینده جنگ نامشخص است.

بر اساس گزارش اخیر آژانس که دیروز (پنجشنبه) منتشر شد ، تخمین زده می شود که 811 میلیون نفر در سراسر جهان از ناامنی غذایی و گرسنگی رنج می برند و گرسنگی کامل 41 میلیون نفر را تهدید می کند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) می گوید تلاش ها برای رسیدن به هدف گرسنگی سازمان ملل متحد تا سال 2030 خنثی شده است.

سال گذشته ، گزارشی از سوی سازمان کمک به گرسنگان تخمین زد که تعداد افرادی که از غذای کافی در سال 2019 محروم شده اند 690 میلیون نفر بوده است.

به گزارش دویچه وله ، یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیشرفت در مبارزه با گرسنگی ، که در سال های اخیر کاهش یافته است ، اکنون متوقف شده و در برخی مناطق در حال کاهش است.

در سالهای اخیر ، گزارشهای سازمان کمک به گرسنگان ، تغییرات آب و هوایی و درگیریها و درگیریهای مداوم ، نکته اصلی این بود که راه حل به تاخیر بیفتد در دو سال گذشته آفت تاج به آنها اضافه شده است.

این مشکلات گذشته را در مواجهه با قحطی ، به ویژه فقیرترین و آسیب پذیرترین افراد جهان در برابر تغییرات آب و هوایی ، با کمترین سهم تهدید می کند.

بر اساس گزارشات ، حداقل 47 کشور نمی توانند تا سال 2030 به گرسنگی جهان دست یابند.

این گزارش بر امنیت غذایی در 128 کشور جهان تمرکز کرده و بر ضرورت واکنش های سیاسی برای حل منازعات و ارتقای امنیت غذایی تاکید می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا