علمی

فاز بعدی تزریق واکسن کووپارس فردا آغاز می شود

به گزارش شفاف ، سعید کلانتری معاون تحقیقات و فناوری پژوهشگاه واکسن و سرم رازی در مصاحبه تلویزیونی گفت: در مرحله اول تزریق واکسن کوپارس ، 13 نفر واکسن دریافت کردند و هیچ عارضه ای وجود ندارد. “مرحله دوم واکسیناسیون” کوپارس “در تاریخ 12 مارس انجام می شود.

وی با بیان اینکه این واکسن تاکنون مشکلی نداشته است ادامه داد: این واکسن تا ماه مه در دسترس خواهد بود. واکسن ایمن سازی آب دو هفته پس از تزریق دوم تأیید می شود. برای قضاوت درباره ایمنی این واکسن خیلی زود است.

وی گفت: “كمبود عوارض واكسن ما را ترغیب كرده است كه بخش بزرگتری را شروع كنیم.” مرحله اول واکسن تا ماه مه به طول می انجامد. هشت نفر فردا واکسینه شده اند و تزریق بعدی 120 نفر از فردا آغاز می شود.

به گفته یکی از محققان موسسه سرم رازی ، برای تعیین ایمنی واکسن در چندین مرحله ، بیماران با آنتی بادی نسبت به بیماران و سیستم ایمنی بدن را پس از دو هفته تزریق ارزیابی می کنیم. این موارد دو هفته پس از تزریق دوم که در 12 مارس انجام می شود ، مجدداً آزمایش می شود. ما انتظار داریم که دو هفته پس از تزریق دوم ، هنگامی که بتوانیم در مورد عدم انطباق واکسن صحبت کنیم ، شاهد عوارضی باشیم.

معاون وزیر تحقیقات و فناوری انستیتوی تحقیقات واکسن و سرم رازی در ادامه با بیان اینکه متقاضیان واکسن “کو پارس” با توجه به خطرات احتمالی برای شش ماه تحت نظر هستند ، ادامه داد: حتی مرحله اول تزریق های مکرر و پیروزی برندگان .

وی گفت: به دنبال این پیشرفت ، ما مجاز به ورود به مرحله دوم واکسن کرونا هستیم که بسته به شرایط ، می توان واکسن های دوم و سوم را با هم ترکیب کنیم ، اما هنوز چیزی مشخص نیست.

معاون تحقیقات و فناوری رئیس پژوهشگاه واکسن و سرم رازی افزود: سومین مرحله دریافت واکسن کرونا ، دفع آن طی یک ماه از تزریق وریدی دوم است. کرونا یک واکسن موثر برای جلوگیری از شیوع ویروس است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا