علمی

مراقب عوارض مواد شوینده در خانه تکانی باشید

رئیس گروه بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: “هر ساله ، در پایان سال نزدیک بازار محصولات تمیز کننده خانگی و استفاده از مواد شوینده ، اهداکننده خون و آنلاین و موم گرم می شود. برای خطرات و سالم بودن

به گزارش اخبار ایران من ، مهندس حریری با بیان اینکه شیوع Covid 19 در منطقه باعث افزایش استفاده از سموم دفع آفات و سموم دفع آفات در یک سال گذشته شده است افزود: مصرف داخلی این سموم نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با توجه به برخی خطرات بهداشتی ، ممکن است در سال های آینده شاهد مشکلات بهداشتی باشیم ، بنابراین مراقب باشید که از آنها استفاده کنید ، افزود: تعداد روزافزون مردم ، به ویژه خانم های خانه دار ، تحت دارو هستند. و استانداردهای ایمنی.

به گفته حریری ، ترکیب اکثر این مواد شیمیایی به دلیل اثربخشی آنها (رنگ آمیزی ، پاکسازی خون و از بین بردن میکروب های سطح) ، از مواد شیمیایی اسیدی یا قلیایی مانند آمونیاک گرفته شده است که باعث تحریک پوست و تماس با هوا می شود. این باعث آسیب به سیستم های مختلف بدن انسان می شود.

وی با اشاره به استفاده از داروهای ضد التهاب در اپیدمی کرونا گفت: الکل یک حلال قدرتمند است که با از بین بردن روغن از دست خطر درماتیت را افزایش می دهد.

آقای حریری یادآوری کرد که با سایر شرکت ها داروهای تجویزی در بستر گلیسیرین ساخته شده است تا مشکل را برطرف کند.

کودکان را با واشر تنها نگذارید

وی همچنین در مورد نگهداری توالت در مکانی امن که کودکان توانایی تهیه آن را ندارند ، صحبت کرد و افزود: نگهداری دارو در آشپزخانه و کمد کابین ها خطر قرار گرفتن کودکان در معرض این محصولات را افزایش می دهد.

یک کارشناس به خانواده ها هشدار داده است که کودکان را با این وسایل تنها نگذارند و اگر مجبور هستند با استفاده از این وسایل در خانه به تلفن یا آیفون پاسخ دهند ، کودک را ببرید.

وی استفاده از دستکش و عینک برای تقویت و صیقل دادن محصولات جهت جلوگیری از ترشح پوست و چشم را در نظر گرفت. هنگام کار با شیرینی ، به دلیل تراکم کم ، استفاده از دستکش برای محافظت از خشکی پوست دست بسیار مهم است.

هنگام کار با مواد شوینده ماسک های تنفسی هیچ عارضه جانبی ندارند

حریری در مورد عدم کارایی سیستم تنفسی که باعث کاهش تنفس در این مواد می شود ، گفت: غلظت اکسیژن هوا بسیار کمتر از منافذ موجود در برگ است که می تواند به راحتی از بین رفته و عبور کند. از آن محافظت نمی کند ، گرچه می تواند در کاهش بوی ناشی از این مواد موثر باشد.

وی تأکید کرد: هنگام استفاده از پاک کننده های خانگی مانند توالت و سرویس بهداشتی ، پنجره باید باز باشد و در صورت عدم وجود پنجره ، درب باید باز شود و سیستم تهویه باز شود تا میزان انتشار در محیط کاهش یابد.

از اختلاط شیرینی با آب گرم خودداری کنید

رئیس گروه بهداشت حرفه ای معاون وزیر بهداشت در ادامه هشدار داد که مواد سفید کننده و پوسته پوسته شدن نباید مخلوط شوند زیرا خطر این مواد با تعامل با دارو افزایش می یابد.

به گفته وی ، از اختلاط این مواد با آب گرم نیز باید خودداری شود ، زیرا گرما همچنین باعث افزایش پیوندهای شیمیایی و افزایش میزان دی اکسید کربن می شود.

حریری در مورد خطرات استفاده از لباسشویی اظهار داشت: استفاده از این داروها توسط افراد مبتلا به بیماری های تنفسی مانند آسم یا آسم می تواند بیماری را تشدید کند.

در صورت تماس با ادرارآور با آب فراوان بشویید

طبق گفته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، کارشناس دپارتمان بهداشت دانشگاه توصیه کرد در صورت پاشیدن دارو بر روی چشم ، حداقل به مدت 15 دقیقه چشم ها را با آب فراوان بشویید و سپس به چشم پزشک مراجعه کنید زیرا این امر می تواند به بارداری چشم من آسیب برساند.

مهندس حریری در پایان صحبت های خود افزود: قبل از استفاده از ترمز ، بخور دادن و سایر شیرین كننده ها ، حتما برچسب را بخوانید. این مارک شامل اطلاعات مفیدی در مورد مسائل ایمنی و بهداشتی و همچنین کمک های اولیه در اتصال این دستگاه ها است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا