علمی

مواد غذایی که نباید با شکم خالی خورد

صبحانه بسیار مهم است – می تواند روز شما را بخوبی رقم زده یا از بین ببرد ، اما این مهم است که بدانید چه غذاهایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از معده خالی جلوگیری کنید.

به گزارش اخبار ایران من ، این توصیه بارها توسط بسیاری از متخصصان تغذیه شنیده شده است که صبحانه مهمترین قسمت روز است ، اما این ایده تنها در صورتی معتبر است که غذاها با خیال راحت و مطابق با این رژیم برای صبحانه انتخاب شوند.

به گفته متخصصان تغذیه ، بیشتر مواد غذایی را نباید با معده خالی میل کرد.

به گفته دویچه وله ، استفان هیلاهیان ، متخصص زنان و زایمان ، توصیه می کند از پنج غذای زیر در معده خالی خودداری کنید:

1- آب نبات ساخته شده با مخمر

کیک و کلوچه هایی که حاوی سوپ ترش یا مخمر هستند مانند کروسان یا کوکی هایی که با خمیر هزارلا تهیه شده اند می توانند باعث ناراحتی معده شوند. مخمر در این شیرینی ها معده و روده ها را تحریک می کند. این شیرینی ها باعث زیبایی می شوند. مهم است که این شیرینی ها را نه تنها در صبح بلکه در طول روز میل کنید.

2- گوجه فرنگی

در گوجه فرنگی اسید سیتریک وجود دارد. این اسید باعث افزایش اسید معده می شود. خوردن گوجه فرنگی روی معده خالی می تواند منجر به استرس ، ناراحتی معده یا تب شدید شود.

3- انواع

مرکبات (مانند لیمو ، پرتقال ، انگور و نارنگی) به دلیل خاصیت اسیدی بودن آن می توانند دستگاه را تحریک کنند ، به خصوص اگر آلوده باشند. از این بدتر ، این مقدار میوه می تواند باعث عفونت دیواره معده شود. به جای اینکه فقط قبل از صبحانه گریپ فروت بخورید ، مهم است که میوه را در صبحانه خود قرار دهید.

4- قهوه سیاه

نوشیدن قهوه سیاه و تلخ روی معده خالی منجر به تولید بیش از حد اسید می شود. از آنجا که مواد غذایی در معده وجود ندارد ، اسیدی بودن بیش از حد می تواند باعث زخم معده شود. بهتر است قهوه را با شیر یا خامه به مقدار کم بنوشید. زیرا شیر از نظر نمکی زیاد است و از آسیب به معده جلوگیری می کند.

5- نوشیدنی های سرد

نوشیدن مشروبات الکلی روی معده خالی باعث کاهش هضم و اختلال در عملکرد معده می شود و هنگام نوشیدن مرتب می تواند باعث یبوست شود. به خصوص اسید فسفریک موجود در کولا یا آب گازدار برای معده خالی خطرناک است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا