علمی

میوه‌ها و سبزیجات مفید برای قلب در فصل پاییز

هیچ زمانی بهتر از پاییز برای خرید غذاهای زیبا و سالم وجود ندارد.

به گزارش اخبار ایران من، گیاهان نه تنها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند، بلکه حاوی مواد مغذی مانند فیتوکمیکال هایی هستند که خاصیت ضد التهابی و کاهش کلسترول دارند.

در این مطلب به نقل از «دویچه وله» از سایت «Everyday Health» به فواید خوردن میوه و سبزیجات برای سلامت قلب در فصل پاییز اشاره شده است:

کلم بروکسل

کلم بروکسل سبزیجات چلیپایی غنی از آنتی اکسیدان ها از جمله گلوکوزینولات است که بدن در طی هضم آن را به ایزوتیوسیانات (مواد شیمیایی مفید برای قلب) تبدیل می کند. آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند. به عنوان مثال، طبق مطالعه‌ای که در ماه می 2022 در Food Chemistry منتشر شد، خوردن سبزیجات چلیپایی حاوی ایزوتیوسیانات‌ها – مانند کلم بروکسل – با 10 درصد کاهش خطر مرگ به هر دلیلی مرتبط بود. کلم بروکسل منبع خوبی از فیبر است. طبق گفته کلینیک مایو، غذاهای غنی از فیبر می توانند به کاهش قند خون و وزن کمک کنند که به نوبه خود خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

اسکواش

آنتی اکسیدان هایی به نام کاروتنوئیدها به کدو تنبل رنگ قرمز، نارنجی و زرد می دهند. بتاکاروتن، آلفاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین همه در این گروه هستند. یک متاآنالیز که در آوریل 2022 در مجله Frontiers in Nutrition منتشر شد نشان داد که این ترکیبات می توانند به مبارزه با استرس اکسیداتیو که با التهاب و تعدادی از بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی، بیماری نوع 2، بیماری عروقی و برخی سرطان ها مرتبط است، کمک کنند. . کمکم کنید. نصف فنجان کدو تنبل 220 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A را تامین می کند. ویتامین A دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از بیماری قلبی محافظت می کند.

سیب زمینیها

مانند کدو تنبل، سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتن است. بر اساس مطالعه ای که در آگوست 2022 در مجله Antioxidants منتشر شد، سیب زمینی حاوی اسپورامین ها، آنتی اکسیدان های ویژه ای است که برای فواید آن در برابر سرطان روده بزرگ مورد مطالعه قرار گرفته است. سیب زمینی همچنین حاوی فیبر است. حتی اگر دیابت نوع 2 دارید، می توانید سیب زمینی بخورید زیرا شاخص گلیسمی پایینی دارد، به این معنی که حتی در افراد دیابتی قند خون را افزایش نمی دهد.

شرط

چغندر به عنوان منبع طبیعی نیترات شناخته شده است که بدن شما آن را به نیتریت تبدیل می کند تا شریان های شما را سالم نگه دارد. آب چغندر می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. با این حال، اگر بعد از خوردن چغندر ادرارتان صورتی شد یا مدفوع قرمز شد، نگران نباشید.

حیرت زده

اسید الاژیک موجود در این میوه می تواند از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری کند. انار منبع خوبی از پتاسیم است و برای کنترل فشار خون مفید است. سعی کنید از دانه های انار در بلغور جو دوسر، ماست، غلات و سالاد استفاده کنید.

امن است

لوبیا و حبوبات یکی از اصلی ترین غذاهایی هستند که برای سلامت قلب توصیه می شود. آنها سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی بدون چربی اشباع هستند. لوبیا سبز منبع خوبی از فیبر و ویتامین B6 است که به حفظ سلامت قلب کمک می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا