پیوند کبد مینیاتوری انسان به موش‌ها

طبق گزارشات به سرعت و فقط فکر کنید ، کسانی که به پیوند کبد احتیاج دارند ، به جای اینکه منتظر یک کبد معین باشند ، کبد جدیدی دارند که از روی پوست آنها رشد کرده است. دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ در ایالات متحده گامی اساسی در جهت اجرای این ایده برداشته اند. آنها توانستند مقادیر کمی سبز را از پوست انسان و موش ها استخراج کنند.

جراحی شکم می تواند جان بیماران را نجات دهد ، اما موانعی برای غلبه بر آنها وجود دارد. یکی از این موانع عدم اهدا کننده است ، یک مانع دیگر این است که در صورت دریافت کالای اهدا شده ، ایمنی گیرنده ممکن است از پذیرش بافت جدید خودداری کند.

می توان اندام دیگری که از سلولهای بیمار رشد کرده است ، درست کرد. این کار می تواند زمانی انجام شود که بیمار به پیوند عضو نیاز داشته باشد. سیستم ایمنی بدن بدن را رد نمی کند زیرا سلول های خود را به رسمیت می شناسد.

محققان دانشگاه پیتسبورگ سلولهای کبدی را از سلولهای بنیادی انسان کشت داده و بعداً آنها را به موش ها منتقل کردند. سلولهای کبدی انسان در کبد موش که تمام سلولهای خود را از دست داده بود ، مستقر شدند. در نتیجه ، قاب برای اتصال سلول های جدید به آن و حفظ ساختار اصلی اندام باقی مانده است.

دانشمندان سپس به مدت چهار روز سوراخهای كوچك را با پنج موش انجام دادند. مطالعات نشان داده است كه موش های جدید همه موش ها را درمان می كنند.

دانشمندان دریافته اند که این اسیدهای صفراوی و اوره را ترشح می کند. وی همچنین پروتئین های موجود در خون موش ها را شناسایی کرد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که این آزمایش موفقیت آمیز نبود زیرا رگ های خونی اطراف بافت همبستگی هر 5 موش وجود داشت. موشها نیز برای مقاومت در برابر پنبه ساخته شدند. در نتیجه ، این احتمالاً فقط مربوط به حیوانات دیگر نیست.

“Alejandro Soto-Gutierrez ، رهبر سازمان گفت:” هدف بلند مدت ما تهیه قطعاتی است که می توانند با کمکهای مالی جایگزین شوند. “

این مطالعه در مجله Cell Reports منتشر شده است.