علمی

چرا باید از نخ دندان استفاده کرد؟

چرا باید از نخ استفاده شود

بیماری دندانی معمولاً در اثر پلاک هایی که در دندان ها و لثه ها جمع شده اند ایجاد می شود (پلاک زرد و بی رنگ که روی دندان ها ایجاد می شود). پلاک اکوسیستم پیچیده ای است که شامل 800 نوع باکتری است و در دهان ما یافت می شود.

این اکوسیستم مانند یک شهر است و مسواک زدن مانند گودزیلا آن را از بین می برد. با این حال ، باکتری ها می توانند زیرساخت های خود را به سرعت و کارآمد بازسازی کنند ، بنابراین مسواک زدن باید به طور مرتب انجام شود. اما مسواک زدن در از بین بردن پلاک بین دندانها مؤثر نیست و تجمع این باکتری ها در دندان ها می تواند باعث بیماری دندان شود و برای این منظور باید از نخ دندان استفاده شود.

اگر پلاک به اندازه کافی طولانی در دندان بماند ، بزاق آن را به ماده سختی به نام حساب (Carcus) تبدیل می کند و این می تواند باعث ایجاد بیماری لثه شود. برای از بین بردن این ترکیب باید از دستگاه های مخصوص دندانپزشکی استفاده شود.

چرا باید از نخ استفاده شود

چرا خونریزی لثه ها با ارزش هستند؟

درست همانطور که پزشک با دیدن پزشک فشار خون شما را اندازه می گیرد ، دندانپزشک شما با ضربه زدن و معاینه لثه های خونریزی از سالم بودن لثه شما اطمینان می دهد. همچنین نمرات بالاتر می تواند باعث ریزش دندان ، دندانهای زرد و قهوه ای و بوی بد دهان شود.

نیاز به نخ دندان بستگی به شرایط فعلی دندان دارد. در موارد خاص مانند شکاف بین دندان یا ایمپلنت دندان از نخ استفاده نمی شود و باید با یک برس مخصوص انجام شود.

sciencealert.com

2121

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا