ایران کسب و کارعلمی

چرا زگیل تناسلی سیاه میشود؟

زگیل توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. این ویروس از طریق خراش یا بریدگی وارد پوست می شود و برجستگی های کوچک و دردناکی به نام زگیل ایجاد می کند. HPV در همه جا وجود دارد، روی دستگیره های در، پیشخوان آشپزخانه یا حتی صفحه کلید کامپیوتر، بنابراین ابتلا به زگیل آسان است. این تومورها معمولاً بدون درد هستند. با این حال، این ویروس انواع مختلفی دارد و پنج نوع تومور وجود دارد که ممکن است تجربه کنید:

زگیل های رایج – معمولا روی دست ها، انگشتان دست و زانو.

زگیل کف پا – در کف پا ظاهر می شود.

زگیل های مسطح – روی پیشانی و صورت ایجاد می شوند.

زگیل زیر یا اطراف ناخن – زگیل در اطراف ناخن و انگشتان پا ظاهر می شود.

استخوان های تناسلی در اندام تناسلی و اندام های داخلی یافت می شوند.

زگیل ها می توانند حمله کنند و در هر قسمتی از بدن باشند. با بیش از 100 نوع HPV، از یافتن زگیل روی پوست، صورت، دهان، دست ها و پاها و همچنین اندام تناسلی و مقعد تعجب نکنید.

لزوماً یک نوع نیست که باعث ایجاد زگیل و زگیل تناسلی می شود، بنابراین آنها یک نوع زگیل نیستند. برخی افراد مستعد ابتلا به زگیل هستند، در حالی که برخی دیگر در برابر ویروس مقاوم تر هستند.

آیا تیره شدن زگیل تناسلی در هنگام یخ زدن طبیعی است؟

روش های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد. یکی از موثرترین روش ها انجماد با استفاده از نیتروژن مایع است. سیاهی اندام تناسلی به چه معناست؟ اگر زگیل شما پس از انجماد سیاه شد، این نشانه آن است که درمان موثر است و زگیل در حال ناپدید شدن است. قسمت سیاه زگیل جایی است که خون رسانی به زگیل قطع می شود و با سفت شدن زگیل بسته می شود.

چیزی مشابه در سایر اشکال جنگ درمانی اتفاق می افتد. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که از هر درمانی که استفاده می کنید، تا زمانی که بثورات کاملاً از بین نرود، نباید درمان را متوقف کنید. هنگامی که جوش سیاه شد، در صورت توقف درمان ممکن است دوباره رشد کند. دوره کامل درمان را کامل کنید مگر اینکه پزشک شما توصیه دیگری کرده باشد.

بیشتر اوقات زگیل ها می توانند خود به خود ناپدید شوند. این زگیل ها می توانند بدون دارو سیاه شوند زیرا سیستم ایمنی شما آنها را مسدود می کند. در همان زمان زگیل ها خشک می شوند و می ریزند.

آیا رنگ های دیگری در طول درمان وجود دارد؟

اگر زگیل شما پس از انجماد سیاه شد، درمان شما موثر است. با این حال، سیاه تنها رنگی نیست که زگیل وارد می شود. برای شروع، زگیل باعث می شود پوست رنگ طبیعی خود را از دست بدهد. زگیل ها اغلب به رنگ زرد یا خاکستری ظاهر می شوند. گاهی اوقات زگیل ها با ریزش قهوه ای یا سفید می شوند.

رنگ سفید معمولاً واکنشی به تیمار اسیدی و نشانه ای از جدا شدن لایه سطحی است برای از بین بردن پوست مرده از سوهان ناخن استفاده کنید بهتر است بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن گاهی اوقات، حتی ممکن است نقاط کوچکی را در داخل زگیل خود مشاهده کنید این بافت ها مویرگ های کوچکی دارند که به طور طبیعی یا در اثر درمان خشک می شوند

کرایوتراپی چیست؟

کریستال تراپی برای از بین بردن زگیل بدون آسیب رساندن به پوست اطراف طراحی شده است. درمان شامل دو مرحله است که مرحله اول در منزل و مرحله دوم در مطب پزشک انجام می شود.

ابتدا دستورالعمل آماده سازی زگیل ها را دنبال کنید و سپس پزشک آنها را فریز می کند. برای از بین بردن کامل زگیل بیش از دو جلسه درمانی طول می کشد.

چگونه باید برای کرایوتراپی آماده شوم؟

پزشک دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه آماده شدن برای کرایوتراپی به شما می دهد. دستورالعمل ها را دقیقا دنبال کنید. زیرا به کاهش تعداد جلسات درمانی مورد نیاز کمک می کند. کارهای زیر را آماده کنید: برای درمان به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.

به مدت 14 روز زگیل های خود را با آب صابون بشویید و از ژل اسید سالیسیلیک 17 درصد که توسط پزشک تهیه شده یا از داروخانه خریداری شده است استفاده کنید.

پس از استفاده از ژل، یک پد اسید سالیسیلیک 40% برای پوشاندن پوست بردارید و آن را با چسب محکم کنید.

این کاغذ را برای یک روز بگذارید. سپس آن را بردارید و این عمل را به مدت دو هفته تکرار کنید.

اگر قرمزی یا سوزش در اطراف واژن یا پوست رخ داد، تا زمانی که با پزشک خود مشورت نکنید از ژل استفاده نکنید. علاوه بر این، اسید سالیسیلیک می تواند با فعالیت بدنی در طول روز از بدن خارج شود. فقط در شب قابل استفاده است.

بعد از کرایوتراپی چه اتفاقی می افتد؟

پس از 10-14 روز، زگیل سفید می شود. سپس به پزشک مراجعه می کنید و لایه پوست بالای زگیل برداشته می شود. پزشک کرایوتراپی را در ریشه یا پایه زگیل انجام می دهد تا آن را منجمد کند. اگر پوست شما به دمای بسیار سرد حساس است، به پزشک خود اطلاع دهید.

کرایوتراپی برای از بین بردن زگیل می تواند ناراحت کننده باشد، اما نباید خیلی دردناک باشد. فرآیند انجماد در واقع یک اثر بی حس کننده دارد. وقتی ابزار روی زگیل شما قرار می گیرد، احساس می شود که کیسه یخ روی پوست قرار گرفته است. زمانی که زگیل و پوست اطراف آن یخ می زند، احساس سوزش می کنید. روند بهبودی پس از کرایوتراپی نسبتا سریع است.

تا زمانی که منتظر بهبودی پوست هستید، باید به برنامه روزانه خود ادامه دهید. گاهی می تواند بماند و گاهی نه. با این حال، پس از درمان، پوست ناحیه زگیل ممکن است کمی روشن تر از پوست اطراف باشد.

درمان های دیگری نیز در دسترس است

همه زگیل ها به یک روش برداشته نمی شوند. اگر چه استفاده از داروهای بدون نسخه یا خانگی برای زگیل پا، انگشتان، زانو و دست ضرری ندارد، اما اگر زگیل تناسلی دارید، سعی نکنید آنها را درمان کنید.

پوست این ناحیه بسیار حساس است و اگر زگیل را به صورت شیمیایی بسوزانید آسیب دائمی به پوست شما وارد می کند. آکنه صورت را بدون مشورت با پزشک درمان نکنید. درمان های رایج زگیل عبارتند از:

اسید سالیسیلیک – پاها؛ زگیل روی زانو یا دست را می توان با اسید سالیسیلیک درمان کرد. این ماده را می توان بدون نسخه خریداری کرد و چندین هفته طول می کشد تا این درمان زگیل را از بین ببرد.

کانتاریدین یک ماده شیمیایی است که زگیل را از بین می برد. پزشکان پس از چند ساعت استفاده از این ماده استفاده می کنند، زگیل تاول می زند. ممکن است دردناک باشد اما یک درمان موثر است.

نیتروژن مایع: نوع دیگری از درمان زگیل، سرما درمانی است. پزشک از نیتروژن مایع روی زگیل استفاده می کند. این ماده زگیل را منجمد و از بین می برد. اگر این درمان را انجام داده اید و نوک سینه شما پس از انجماد سیاه می شود، این طبیعی است. این رنگ به دلیل قطع خون رسانی ایجاد می شود.

دکمه بازگشت به بالا