کشف درمانی موثر و جدید برای آسم شدید

سرماخوردگی یک بیماری بسیار شایع است و اگرچه می توان آن را درمان کرد، اما همیشه به درمان های جدید نیاز است. محققان کالج ترینیتی دوبلین اکنون کشف کرده اند که این مولکول ضد التهابی می تواند به درمان آسم کمک کند.

قفسه سینه برگرفته از یک کلمه یونانی به معنای «تنگی نفس» یک اختلال عود کننده است که با علائم مکرر، آسم و برونکواسپاسم مشخص می شود. علائم رایج شامل تنگی نفس، سرفه و تنگی نفس است که به عنوان سه گانه آسم شناخته می شود.

تصور می شود که آسم به دلیل ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی ایجاد می شود. این بیماری معمولاً از الگوی علائم، پاسخ به دارو در طول زمان و «اسپیرومتری» یا «اسپیرومتری» پیروی می کند.

علائم خطرناک آسم اغلب با استنشاق‌های موقت درمان می‌شوند. در موارد شدید، ممکن است نیاز به استفاده از کورتیکواستروئیدهای داخل وریدی، سولفات منیزیم باشد و بیمار موافقت کند.

علائم آسم را می توان با اجتناب از مواردی که با سایر مواد یا محرک ها و همچنین محرک ها مرتبط نیستند و استفاده از کورتیکواستروئیدهای تنفسی پیشگیری کرد.

بروز آسم از دهه 1970 به طور چشمگیری افزایش یافته است. در سال 2011، بین 235 تا 300 میلیون نفر در سراسر جهان بیمار شدند.

تنگی نفس نشانه آسم به دلیل التهاب مجاری تنفسی است. آسم در واقع یک سیستم ایمنی است که از بدن در برابر برخی موارد مانند گرد و غبار، دود، آلودگی و موارد دیگر محافظت می کند.

تحقیقات قبلی پروتئینی به نام “JAK1” پیدا کرده است که با تحریک سلول های ایمنی به نام “ماکروفاژها” برای شناسایی مواد خارجی، نقش کلیدی در تحریک پاسخ های ایمنی ایفا می کند. همانطور که این پروتئین ها مهم هستند، گاهی اوقات می توانند باعث تحریک خفیف، افزایش ماکروفاژها و ایجاد التهاب شوند. این می تواند در شرایط مختلفی مانند بیماری کرون، آرتریت روماتوئید و آسم رخ دهد و اثرات آن به عنوان گزینه های درمانی ممکن در حال ظهور است.

اکنون محققان کالج ترینیتی در یک مطالعه جدید، مهارکننده های JAK ساخته شده توسط بدن را شناسایی کرده اند. این مولکول که به نام “ایتاکونات” شناخته می شود، قبلاً نشان داده شده است که ماکروفاژهای غیرفعال را مهار می کند و به عنوان یک اصلاح بی صدا در التهاب عمل می کند.

اکنون مشخص شده است که این مولکول بر پروتئین “JAK1” نیز تأثیر می گذارد و به نظر می رسد که این عوامل ضد التهابی به مبارزه با آسم کمک می کنند.

محققان اثر itaconate 4-OI را بر روی نمونه‌های موش‌های مبتلا به آسم شدید که به داروهای ضد التهابی پاسخ نمی‌دادند، آزمایش کردند و دریافتند که این مولکول باعث کاهش پروتئین ناشی از JAK1 و کاهش خطر افزایش آسم در موش‌ها می‌شود.

دکتر دکتر گفت: “ما امیدواریم که داروی جدید Itaconate پتانسیل ایجاد یک رویکرد درمانی جدید برای درمان آسم را داشته باشد، جایی که به داروهای جدید نیاز فوری است.” مارا رانتش.

این مطالعه در مجله Cell Metabolism منتشر شد.