علمی

کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی!

بر اساس گزارش جامعی که توسط ScienceAlert منتشر شده استبه نظر می رسد افرادی که از سردردهای میگرنی رنج می برند بیشتر از سایرین که به دلیل راه رفتن و سرگیجه احساس تهوع می کنند حتی در هنگام نشستن در قطار ، هر چند تقریباً در معرض خطر بیشتری هستند. در عملکرد این افراد نیز تفاوت هایی وجود داشت.

اگرچه پیوند بین میگرن و مهاجرت ناشی از میگرن قبلاً مشخص شده است ، روش جدید می تواند با شنیدن این تصویربرداری دقیق از مغز (fMRI) را ثبت کند.

آرن می ، روانشناس بالینی در دانشگاه هامبورگ در آلمان می گوید: “افراد مبتلا به میگرن اغلب هنگام میگرن از سرگیجه و استرس شکایت می کنند.”

با مقایسه قطارها متوجه شدیم که این عوارض نه تنها به دلیل سردردهای میگرنی بلکه در مناطق مختلف مغز نیز ایجاد شده است. شناسایی و تجزیه و تحلیل این مناطق از مغز می تواند به شما در درک میگرن و یافتن بهترین درمان برای آنها کمک کند.

می و دوستانش از 20 نفر مبتلا به میگرن و 20 فرد سالم برای آزمایش استفاده کردند.

بلافاصله با اسکن مغز ، تصاویر قطار صوتی با صدا برای این افراد پخش شد.

این تجربه در هیچ یک از شرکت کنندگان باعث میگرن نشده است ، اما 65 درصد از کسانی که میگرن دارند احساس تهوع می کنند. این رقم در گروه کنترل 30 درصد بود. احساس تهوع در افراد مبتلا به میگرن به مدت طولانی ادامه می یابد و رشد می کند.

محققان اسکن MRI را برای مشاهده بیشتر در پنج گروه مغزی افراد مبتلا به میگرن بررسی کردند. دو مورد از این پنج دسته مسئول مشاهده بودند.

این مطالعه هنوز در مراحل اولیه خود است ، اما مقایسه مغز مبتلایان به میگرن با افراد سالم که علائم مربوط به میگرن را تجربه می کنند ممکن است برای دانشمندان مفید باشد.

پانزده درصد جمعیت جهان ، بیش از یک میلیارد نفر ، از سردردهای میگرنی رنج می برند و یافتن علت سردرد و یافتن درمان می تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا