علمی

گجت پوشیدنی از فشار خونی ها مراقبت می کند

اندازه گیری فشار خون نه تنها دشوار است، بلکه همیشه دقیق نیست. به همین دلیل، شرکت Aktiia تجهیزات پوشیدنی را برای این امکان توسعه داده است.

این در سال 2021 در انگلستان، سوئیس، آلمان، اتریش، فرانسه، ایرلند و ایتالیا فاش شد. اما شرکت در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی ایالات متحده در CES2022 این تجارت را احیا کرد و راه اندازی مجدد آن را در ایالات متحده اعلام کرد.

گجت پوشیدنی فشار خون افراد را اندازه گیری می کند

جزء سخت افزاری سیستم Actia شامل یک دستبند است که می توان آن را به طور دائم روی دست قرار داد. این دستگاه از فتوپلتیسموگرام (فتوپلتیسموگرام) برای ساطع نور سبز استفاده می کند که از پوست عبور می کند و به رگ های زیرین می رسد.

با تجزیه و تحلیل شدت نور گیرنده های نور زیر دستبند، می توان تغییرات در تعداد عروق در هر ضربان قلب را تشخیص داد. در مرحله بعد از این اطلاعات برای محاسبه فشار خون کاربر استفاده می شود. داده ها به یک برنامه تلفن همراه منتقل می شود که فشار خون کاربر را نیز ثبت می کند. به این ترتیب، پزشکان جامعه نیز می توانند تغییرات قلم را در طول زمان بررسی کنند.

این دستگاه می تواند تا 50 بار در روز، شبانه روز و همچنین انواع فعالیت های بدنی را بخواند.

با این حال، نظارت بر فشار خون محدود است و بدن باید در موقعیت خاصی برای استفاده از آن باشد.

آکیتا در حال حاضر تحت آزمایشات بالینی در اروپا است و به زودی در ایالات متحده با همکاری بیمارستان زنان و بریگام (از زیرمجموعه های دانشگاه هاروارد) آزمایش خواهد شد.

46

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا