ایران کسب و کارعلمی

آیا از عمل لیپوماتیک راضی هستید؟

محتوای خبر پنهان

پشت پرده لیپوماتیک یا لاغری‌ مدرن

احتمالا می‌دانید بهترین روش هم برای رسیدن به تناسب اندام، اصلاح سبک زندگی یعنی مصرف به اندازه غذاهای سالم، پرهیز از خوراکی‌های پرکالری و چرب و افزایش تحرک روزانه است، اما کم نیستد افرادی که دنبال میانبرهای لاغری می‌گردند و یکی از روش‌هایی که بتازگی مد شده و سر و صدای زیادی هم کرده، روش لیپوماتیک یا همان پیکرتراشی است. تا چه حد درباره لیپوماتیک اطلاعات دارید؟ پیش از هر اقدامی برای کاهش وزن باید بفهمید وزن ایده‌آل شما چقدر باید باشد؟

چقدر اضافه وزن دارید؟

روش‌های متعددی برای محاسبه وزن ایده‌آل وجود دارد، ولی اندازه‌گیری شاخص توده بدن یا همان BMI روشی کاربردی‌تر است که اتفاقا برای تشخیص اختلالات وزنی هم به کار گرفته می‌شود. در این روش وزن (به کیلوگرم) را به مجذور قد (به متر) تقسیم می‌کنیم و عدد به دست آمده به این ترتیب قابل تفسیر است:

ـ کمتر از 18.5: کم وزن

ـ 18.5 تا 25: وزن طبیعی

ـ 25 تا 30: اضافه وزن

ـ 30 تا 35: چاقی متوسط

ـ 35 تا 40: چاقی زیاد

ـ بیشتر از 40: فوق‌العاده چاق

اگر اضافه وزن ندارید خوشا به سعادتتان اما در صورتی که چاق هستید باید با رژیم و ورزش، وزنتان را کم کنید و تقریبا هیچ روشی جز این برای لاغر شدن شما مناسب نیست. اگر هم در گروه افراد فوق‌العاده چاق قرار می‌گیرید علاوه بر رژیم و ورزش پزشک ممکن است گزینه جراحی مثل گذاشتن بالون داخل معده یا حلقه دور معده کوچک کردن معده شامل پلیسه و اسلیو معده، کوتاه کردن روده شامل بای‌ پس معده را به شما پیشنهاد کند.

حالا این پرسش مطرح می‌شود روش‌هایی مثل لیپوماتیک و لیپوساکشن به چه دردی می‌خورند؟

دکتر مهران کریمی‌پور، جراح عمومی و فلوشیپ جراحی چاقی در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: لیپوماتیک، روشی است که به کمک امواج اینفراسونیک سلول‌های چربی از هم جدا می‌شوند، به‌ حالت مایع درمی‌آیند و در نهایت به کمک لوله‌های باریکی از بدن خارج خواهند شد.

تفاوت لیپوماتیک با لیزر لیپولیز

به گفته دکتر کریمی‌پور، در روش لیزر لیپولیز، بافت‌های چربی ذوب می‌شود و جراح آنها را از بدن فرد خارج می‌کند. این چربی‌ها برخلاف روش لیپوماتیک دیگر قابل‌ استفاده نیستند و دور ریخته می‌شوند.

در عین حال، لیپوماتیک به ‌دلیل پایین بودن میزان خونریزی بیمار، روش بسیار ایمن‌تری نسبت به لیپولیز به حساب می‌آید. از طرفی چون هیچ‌ حرارتی تولید نمی‌شود خطر سوختگی پوست هم وجود ندارد.

همچنین چربی‌های خارج‌ شده (به دلیل حرارت ندیدن) در صورت لزوم می‌توانند به قسمت‌هایی از صورت و بدن فرد تزریق شوند؛ مثلا برای پر کردن خط اخم یا خطوط خنده مورد استفاده قرار بگیرند. در این میان، لیپوساکشن از جمله روش‌های قدیمی لاغری است و خارج کردن چربی‌ها در هر جلسه بسیار کمتر از لیپولیز و لیپوماتیک است. یکی از مهم‌ترین معایب لیپوساکشن نیز افتادگی پوست به‌ دلیل تخلیه بافت چربی زیرپوستی است؛ در حالی که دیگر روش‌های گفته شده بویژه لیپوماتیک نه‌تنها چنین عارضه‌ای ندارد، بلکه باعث سفت‌تر شدن پوست می‌شوند.

لاغری با لیپوماتیک

دکتر کریمی‌پور به تبلیغاتی درباره لیپوماتیک اشاره می‌کند که نه‌تنها واقعی نیستند، بلکه بسیار عجیب و غریب‌اند. این جراح عمومی می‌گوید: استفاده از این روش به افراد چاق یا دارای اضافه وزنی که با رژیم و ورزش می‌توانند به تناسب اندام برسند اصلا توصیه نمی‌شود. همچنین کاهش وزن 10 12 و 15 کیلو در یک جلسه لیپوماتیک ـ که برخی پزشکان سودجو درباره آن حرف می‌زنند ـ هیچ توجیه علمی ندارد.

به عبارتی لیپوماتیک مناسب افرادی است که چاقی موضعی در غبغب، بازو، شکم، ران، باسن، بغل پا، کتف و… دارند و با ورزش و رژیم چربی‌هایشان آب نمی‌شود یا ممکن است مدت‌ها طول بکشد تا کمی نتیجه بگیرند، پس لیپوماتیک برای کاهش سایز بیمار است نه کاهش وزن. حتی استفاده از این روش برای رفع چربی‌هایی با وسعت بالا در یک جلسه هرگز توصیه نمی‌شود.

شناسایی عوارض خطرناک

اگر کاندیدای لیپوماتیک بدرستی شناسایی شود و پزشک هم در کارش متبحر با‌شد، تقریبا هیچ عارضه خطرناکی ایجاد نخواهد شد اما در صورتی که پزشک از تجربه کافی برخوردار نباشد، متاسفانه عوارضی مثل غیرقرینگی اندام‌ها مثلا ران‌ها، گودرفتگی‌های غیرطبیعی، جمع شدن مایعات زیرپوست، خطر بروز عفونت بیمارستانی و… ایجاد می‌شود.

در مورد همه افراد هم درد مختصر بویژه هنگام ماساژدرمانی، خروج خونابه از نقاط سوراخ شده و کبودی وجود دارد و جای نگرانی نیست البته افراد مبتلا به فشارخون بالا، بیماران قلبی و عروقی و افراد مبتلا به دیابت باید قبل از انجام لیپوماتیک با پزشک معالج‌شان مشورت کنند، چون درست است که کم‌ شدن حجم و توده چربی بویژه در ناحیه شکم، وضع سلامت این افراد را بهتر می‌کند، اما می‌تواند خطرناک هم باشد.

جراحی لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

وجود چربی بدن بسیار آزار دهنده است و منجر به بد شکل دیده شدن فرم بدنی می شود. این چربی ها ممکن است در نواحی مختلفی از بدن از جمله شکم و پهلو جمع شده باشند. در حالی که به وسیله ورزش های سنگین و یا رژیم های لاغری موفق به از بین بردن چربی ها در نواحی مختلف نشده باشید، می توانید به وسیله عمل لیپوماتیک یا پیکر تراشی به فرم ایده آل خود برسید.

عمل لیپوماتیک روش جدیدی است که به تازگی جای خود را در جوامع علمی باز کرده است. این روش برخلاف روش های قبلی که در آن از برش جراحی استفاده می شود با ایجاد چند سوراخ کوچک در ناحیه ای که قرار است از آن چربی استخراج شود، انجام می شود. لیپوماتیک یک نوع عمل زیبایی است و مانند بقیه عمل های زیبایی، کیفیت کار عمل بسته به جراح زیبایی، تجربه و حس زیبایی شناسی او دارد.

همان طور که گفتیم در این روش با ایجاد سوراخ هایی بسیار ظریف در محل هایی که چربی نا مطلوب قرار دارد، وسیله ای به شکل اندوسکوپ وارد بدن شده و وارد عمق لایه چربی می شود. این دستگاه با ایجاد امواج اولتراسونیکی در جهات مختلف و با حرکت لرزشی و ویبریشن، چربی را از حالت جامد به مذاب تبدیل کرده و سری مکش و ساکشن، چربی را از بدن خارج می کند و لاغری با لیپوماتیک را فراهم می آورد.

این روش هیچ آسیبی به اعضای داخلی بدن، رگ ها و عروق خونی (به غیر از بافت چربی) وارد نمی کند. حرکت دستگاه اتوماتیک بوده و به محض برخورد با رگ های خونی یا اعضای دیگر بدن مثل ماهیچه ها، از حرکت می ایستد. همچنین سرعت تخریب چربی ها و ساکشن آنها، بسیار بالاست. این دستگاه برای کار در محیط چربی ساخته شده است. این تکنیک با روش بی حسی موضعی و یا بی حسی عمیق انجام می گیرد و نیازی به بیهوش کردن بیمار نیست.

حال این سوال پیش می آید که لاغری با لیپوماتیک چند درصد موفقیت آمیز است؟ بحث لاغری و پیکر تراشی سالیان سال است که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. از روش های مختلفی برای پیکر تراشی و بهبود وضعیت ظاهری اندام استفاده شده است. مطمئناً چربی هایی که با گذشت چندین سال در نواحی مختلف بدن مثل شکم، پهلو و بازو و ران تجمع یافته اند، از بین بردن آنها به راحتی امکان پذیر نمی باشد. یکی از روش های از بین بردن این چربی ها برداشتن یا ساکشن این چربی هاست.

لیپوماتیک روش لاغری موضعی با ازبین بردن چربی می باشد که در صورت رعایت مراقبت های لازم و رژیم غذایی مناسب روش قطعی و دائمی برای از بین بردن چربی می باشد. در اینجا به مطالبی درباره لاغری با لیپوماتیک می پردازیم.

در واقع لیپوماتیک به کمک دستگاهی انجام می شود که در شیوه انجام عمل به پزشک کمک کرده و در صورتی که جراح مهارت کافی در انجام این عمل را نداشته باشد، لیپوماتیک مفید واقع نمی شود. این روش به جراح کمک می کند که دیر تر خسته شود. باید بدانید که بهره گیری از بهترین دستگاه ها بدون حضور پزشک حاذق و با تجربه، هیچ تاثیری بر بهبود روند درمانی ندارد. بنابراین نمی توان گفت که نتیجه خوب جراحی، به دلیل استفاده از دستگاه با کیفیت می باشد. پزشک می تواند برای پیشگیری از خستگی و راحتی در طول انجام جراحی، از لرزش این دستگاه برای شکستن چربی ها استفاده کند.

لیپوماتیک درمانی نوین

استفاده از روش های لاغری برای داشتن اندامی مناسب و زیبا امروزه مرسوم می باشد. در بین روش های لاغری افراد به دنبال روشی هستند که علاوه بر اینکه نتیجه موثر بدهد بی خطر بوده و اثرات ماندگار داشته باشد. لیپوماتیک به عنوان درمانی نوین برای لاغری موضعی با استقبال زیادی روبرو شده است. این روش بدون بیهوشی و به صورت سرپایی انجام می شود. بدون ایجاد برش های زیاد و عمیق چربی از بدن خارج می شود.

طی فرآیند لیپوماتیک میزان زیادی ازچربی تنها در یک جلسه انجام می شود و در صورت صلاحدید پزشک نیاز به جلسات دیگر می باشد. در این روش به دلیل اینکه برشی در بدن ایجاد نمی شود فرد به عوارض بعد از عمل مانند خونریزی، تورم و کبودی، شلی پوست دچار نمی شود و بعد از دوره کوتاه ریکاوری بهبودی حاصل می شود. امروزه بهترین روش برای لاغری موضعی و کاهش چربی لیپوماتیک شناخته شده است .

پیکر تراشی با لیپوماتیک

پیکر تراشی با لیپوماتیک یک روش انقلابی، بدون درد و غیر تهاجمی برداشت چربی بوده که روش لیپوساکشن را منسوخ می کند. لیپوماتیک دارای تائیدیه سازمان غذا و دارو آمریکاFDA ، روشی غیر جراحی و غیر تهاجمی بوده که تحت بی حسی موضعی انجام گرفته و می تواند حجم زیادی از سلول های چربی را تنها در یک جلسه درمانی از بدن فرد خارج کند.

با بهره گیری از سیستم هواساز فشرده که به یک کانولا وصل است و با کانولایی که به طور اتوماتیک ۳۶۰ درجه می چرخد، درطول پروسه لیپوماتیک سلول های چربی بدون آسیب به پوست و بافت، ذوب (امولسیون) می شوند. لیپوماتیک در اصل لیپوساکشنی می باشد که یک سری مکنده و لرزشی به نام کانولا دارد.

سیستم لیپوماتیک شامل یک موتور پنوماتیک یا بادی است که توسط هوای فشرده کار می کند و حرکت کانولا در سه جهت (نوسانی، چرخشی و لرزشی) را فراهم می کند. در نتیجه این روش یک مسیر صیقل دهنده ( که ۶۰۰ لرزش در دقیقه را ایجاد می کند)، ایجاد شده و بافت های چربی ذوب می شوند.

قوانینی که در سیستم این دستگاه قرار دارد از هرگونه آسیب به بافت های دیگر بدن مانند ماهیچه ها، رگ های خونی و عصب ها جلوگیری می کند. در نتیجه مدت زمان بهبود فرد و دوره نقاهت بسیار کاهش می یابد. همچنین لیپوماتیک میزان دقت بالاتر و دسترسی به نواحی دشوارتر یا در نواحی تصلب بافت های بدن مانند باسن، ساق پا و زانوها فراهم می کند.

مزایای لیپوماتیک

به عنوان یک دستگاه که دارای تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد، لیپوماتیک روشی بسیار اطمینان بخش و ایمن می باشد و به طور موثر و با دقت بالا، حجم بالایی از چربی ها را از نواحی مختلف بدن بیرون می کشد. در لیپوماتیک، سلول های چربی ابتدا شکسته شده ( یا تبدیل به مایعی روان می شوند که در اثر لرزش دستگاه به وجود می آید) و سپس این چربی ها جهت پیکرتراشی با لیپوماتیک از بدن خارج می شوند و نتیجه ای هدفمندتر و پوستی صاف تر، با ناهمواری های کمتر و کوفتگی و کبودی کمتر ایجاد می شود. در لیپوماتیک مشکلات ایمنی که در لیپوساکشن و روش های سنتی وجود داشت، از بین رفته است.

در مقایسه با روش لیپوساکشن با کمک اولتراسوند، لیپوساکشن به روش سنتی و لیپوساکشن با لیزر، لیپوماتیک عاری از خطرات و عوارض رایج مانند سوختگی پوست و نکروز پوستی می باشد.

اگر بخواهیم مزایای لیپوماتیک را به صورت موردی بیان کنیم:

  • استخراج چربی به وسیله لیپوماتیک فیزیکی بوده و بدون استفاده از اشعه یا حرارات خاصی انجام می شود که پیامد آن عدم سوختگی و آسیب به سایر بافت های اطراف چربی ها می باشد. در صورتی که با استفاده از سایر روش ها بافت ها در اثر امواج مضر یا حرارات آسیب دیده و موجب مرگ سلول ها می شود.
  • لیپوماتیک با تاباندن امواج فراصوت به بافت های چربی با تحریک سلول های فیبروبلاست ها به کلاژن سازی کمک می کند. با این کار پوست سفت شده و دچار شلی یا افتادگی نمی شود. این کار باعث عدم تولید چربی و استحکام پوست در طولانی مدت کمک می کند.
  • دستگاه مدرن لیپوماتیک دارای امکاناتی می باشد که به صورت خودکار زمانی که به بافت های چربی برخورد می کند حرکت کرده و باعث خورد شدن بافت های چربی می شود و در صورتی که به بافت غیر چربی برخورد کند متوقف می شود. این قابلیت دستگاه از آسیب رساندن به بافت های اطراف چربی جلوگیری می کند.

کاربرد لیپوماتیک مدرن

لیپوماتیک یکی از روش هایی است که می توان به طور همزمان با سایر جراحی زیبایی مانند جراحی سینه و شکم انجام داد. همچنین لیپوماتیک را می توان برای از بین بردن چربی در قسمت های مختلف بدن به کار برد.

  • امکان خروج چربی از قسمت های مختلف بدن شامل غبغب، سینه، ران و ساق پا، شکم و پهلو ، بازو
  • قابلیت استفاده از چربی های استخراج شده از نواحی بدن و امکان تزریق به قسمت هایی که نیاز به چربی می باشد. مزیت لیپوماتیک نسبت به سایر روش های لاغری اینست که چربی های استخراج شده نیاز به شستشو و سانتریفیوژ نداشته و مدت زیادی تا استفاده از آنها می مانند.

نواحی انجام لیپوماتیک

  • شکم و پهلو: افرادی که توانایی از بین بردن چربی شکم و پهلو با رژیم غذایی و ورزش ندارند از روش لیپوماتیک در ناحیه شکم و پهلو استفاده می کنند. بیشترین افرادی که از این لیپوماتیک استقبال می کنند زنان می باشند.
  • بازو ها: قبل از لیپوماتیک پزشک بررسی های لازم درباره میزان چربی در ناحیه کتف را می کند و با این روش چربی را از بدن خارج می کند.
  • غبغب: افرادی که دچار چاقی شده و اضافه وزن دارند دارای تجمع بافت چربی در ناحیه زیر چانه و گردن می شوند. برداشتن چربی از این ناحیه هم به تناسب صورت کمک می کند و هم تاثیر بسزایی در زیبایی فرد دارد.
  • باسن و ساق پا

سن مناسب برای انجام لیپوماتیک

این عمل برای تمام افراد با هر سنی قابل انجام می باشد و محدودیتی از نظر سنی وجود ندارد. اما تنها محدودیتی که وجود دارد از نظر سلامت کلی بدن می باشد به طور مثال اگر بیمار مشکل قلبی داشته باشد این فرد نمی تواند عمل را انجام دهد حال این فرد جوان باشد یا پیر فرقی نمی کند. همچنین اگر فردی دچار مشکلات کلیوی و کبدی پیشرفته باشند این عمل برای آنها قابل انجام نیست.

لیپوماتیک و تغییر وزن

لیپوماتیک روشی برای کاهش حجم چربی در قسمت های چاق بدن می باشد. افرادی که رژیم غذایی خود را رعایت نکرده و هیچ گونه فعالیتی در این خصوص انجام نمی دهند و انتظار دارند با لیپوماتیک به کاهش وزن ایده آل خود برسند سخت در اشتباهند. این افراد برای لیپوماتیک مناسب نبوده و بهتر است در ابتدا وزن خود را پایین آورند.

افرادی که دارای تجمع چربی در قسمتی از بدن ( نه به صورت پراکنده) باشند برای لیپوماتیک بسیار مناسب می باشند. انتظارات افراد از لیپوماتیک باید منطقی باشد. مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک در عدم بازگشت چربی موثر می باشد. لیپوماتیک در واقع روشی مکانیکی برای از بین بردن چربی های موضعی بدن می باشد که با خوش فرم کردن بدن ، فرد را برای بهتر کردن اندام خود با انجام فعالیت های ورزشی و رژیم غذایی مناسب ترغیب می کند.

ویژگی های دستگاه لیپوماتیک

  • بدون انتشار گرما
  • سیستم میکروسکوپی که اجازه می دهد چربی ها بدون افزایش فشار در دستگاه، تخلیه شوند.
  • سیستم جنبشی بدون سر و صدای زیاد
  • فرکانس مادون قرمز
  • استفاده از بی حسی موضعی و مجهز بودن دستگاه به امواج مادون صوت برای اسپیراسیون و لیز چربی اصلی
  • دستگاه لیپوماتیک دارای مانیتوری است که شدت امواج و میزان اثر بیحس کننده را نشان می دهد.
  • ذخیره مواد تزریق شده در چربی
  • سیستم ایمنی فعال (غیر فعال شدن خودکار دستگاه در حین مواجهه با بافت های دیگر بدن به جز چربی) یا مجهز بودن دستگاه لیپوماتیک به سنسور که نسبت به چربی حساس بوده و در برخورد با بافت چربی حرکت کرده و در غیر اینصورت از حرکت بازمی ایستد. این حرکت به صورت چرخشی و سه بعدی بوده و باعث تفکیک چربی ها شده بدون اینکه به عروق آسیبی بزند.

بیمار می تواند تمام شک های خود را در رابطه با انجام این جراحی کنار بگذارد، به این دلیل که این دستگاه بدون هیچ خطری بوده و دردی را برای بیمار ایجاد نمی کند. دلیل ایمن بودن این روش به دلیل وجود سیستم ایمنی فعال در دستگاه است که با برخورد به بافت های بدن مثل ماهیچه و رگ های خونی، دستگاه متوقف می شود.

همچنین دلیل بدون درد بودن این روش این است که حرکات لرزشی دستگاه، اثر بی حسی طبیعی را در بدن، به وجود می آورد. بیمار می تواند به جای بیهوشی کلی که خطرات زیادی دارد، از بی حسی موضعی استفاده کند. بدین ترتیب چندین ساعت بعد از جراحی، بیمار می تواند مرخص شده و به روال طبیعی زندگی خود باز گردد.

لاغری با لیپوماتیک یک راه ساده ، بدون درد و خونریزی است که می تواند در طول تنها یک جلسه، حجم، سایز و وزن شما را به طور چشمگیری کاهش دهد.

لیپوماتیک روشی کم تهاجم است و بدون هیچ عارضه ای می تواند باعث پیکر تراشی و فرم دهی به اندام شما باشد.

فواید لیپوماتیک

حسن این روش این است که این روش هیچ آسیبی به بافت های غیر از چربی وارد نمی کند و دستگاه برای کار در محیط چربی تنظیم شده است. دستگاه به محض خروج از چربی و ضربه زدن به عضلات و نواحی ناخواسته حرکت دستگاه اتوماتیک متوقف شده  و به بافت های زیرین آسیبی وارد نمی کند.

 همچنین سرعت تخریب چربی های ناخواسته با استفاده از ساکشن ها به نحو مطلوبی افزایش پیدا کرده و در یک زمان بسیار کوتاه حجم بسیار و قابل توجهی از چربی را می توان از نواحی ناخواسته برداشت. این تکنیک با روش بی حسی موضعی و در اکثر موارد با بی حسی عمیق و به هوش بودن بیمار و در محیط استریل اینکار صورت می گیرد و در زمانی کوتاه حجم خوبی از چربی را می توان خارج کرد.

دستگاه لیپوماتیک

در این روش تخلیه چربی انجام شده و با تغییر سایز می توان نتیجه ایی متفاوت را مشاهده کرد.این روش که به آن لیپوساکشن انفراسونیک نیز گفته می شود از دستگاهی که دارای یک سیستم مطمئن و بی خطر است استفاده می شود. این دستگاه توسط سازمان غذا و دارو مورد تایید بوده که به شکلی بی خطر حجم بسیاری از چربی ها را در هر نقطه ایی از بدن از بین می برد.

این دستگاه در ابتدا با حرکات لرزشی چربی ها را می شکند و بعد از تبدیل شدن چربی ها به ذرات ریز ،همگی با مکش به بیرون کشیده می شود. لیپوماتیک با سیستم امنیتی پویا مشکلات روش های لیپوساکشن قدیمی را برطرف می کند و در این روش سعی می شود، نتیجه ای بهینه با به حداقل رساندن عوارض برآمدگی و کبودی حاصل شود.

عکس لیپوماتیک

در زیر توجه شما را به نمونه ای از انجام این جراحی که بسیار هم موفق بوده، جلب می کنیم:

همان طور که می بینید، تفاوت عکس قبل از عمل لیپوماتیک و عکس بعد از آن به اندازه ای است که نمی توان تشخیص داد که این فرد همان شخص است!

اقدامات قبل از لیپوماتیک

قبل از انجام لیپومات مراجعه به پزشک و مشورت با او ضروری می باشد. در جلسه پزشک ابتدا به بررسی وضعیت فرد می پردازد و با اندازه گیری وزن و قد بیمار به میزان چربی بدن پی می برد. در این جلسه درباره انتظارات فرد و پزشک مشورت کرده و در صورت معقول بودن انتظارات فرد از لیپوماتیک درباره آمادگی فرد برای این عمل صحبت می شود. برای بهتر بودن نتیجه لیپوماتیک، بهتر است مواردی را رعایت کنید، پزشک متخصص با توجه به متابولیسم بدنی شما، برخی از اقدامات قبل از لیپوماتیک را به شما می گوید. اما مهم ترین اقدامات عباتند از:

  • برای انجام لیپوماتیک ابتدا باید به وزن مناسب طبق شاخص توده بدنی رسید. افرادی که دارای افزایش وزن می باشند اقدام به کاهش وزن می کنند.
  • عدم مصرف سیگار و نوشیدنی های الکلی تا دو هفته قبل از جراحی
  • عدم مصرف آسپرین در یک روز پیش از جراحی ( آسپرین موجب رقیق شدن خون شخص شده و اختلالاتی را برای فرد ایجاد می کند)
  • ناشتا بودن از شب قبل از جراحی
  • انجام معاینات و آزمایشات لازم برای لیپوماتیک ضروری می باشد.
  • حدود ۲ هفته قبل از عمل، از سیگار کشیدن و مصرف دخانیات امتناع کنید.
  • از خوردن نمک فراوان بپرهیزید.
  • غذذاهای سنگین پرچرب مصرف نکنید.
  • درمورد سابقه پزشکی و داروهای مصرفی خود را قبل زپاز عمل با پزشک درمیان بگذارید.
  • حدود چند هفته قبل از عمل تباید از داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن استفاده کنید.
  • رژیم غذایی خود را رعایت کنید و سعی کنید به وزن ایده آل خود برسید.

نحوه انجام لیپوماتیک

توسط لوله ای به نام کانولا یک حرکت ارتعاشی سریع در چربی ها ایجاد شده و با یک موتور بادی که در دستگاه لیپوماتیک قرار دارد هوای فشرده به صورت حرکات نوسانی ،چرخشی و ارتعاشی در لوله کانولا به وجود آمده و در برآیند این سه حرکت یک مسیر مارپیچی به وجود می آید که شروع به تبدیل کردن چربی ها به ذرات ریز می کند.حال بدون اینکه به بافت هایی مانند عضله های عروق خونی، بافت پوست و عصب ها لطمه ای وارد شود چربی ها خارج می شوند.

لیپوماتیک در بخش هایی که دارای فیبروز بوده و دشوار تر هستند بهتر عمل می کند. در این روش برای از بین بردن چربی ها از حرارت و اشعه استفاده نمی شود و تنها با یک عامل فیزیکی که بدون خونریزی است چربی ها بیرون آورده می شود.

اقدامات بعد از لیپوماتیک

  • مدت زمان بهبودی بعد از جراحی ۳ تا ۷ روز دمی باشد.
  • اگر در لیپوماتیک از بی حسی موضعی استفاده شود، محدودیتی در استفاده از رژیم غذایی ویژه ندارد و می تواند مانند گذشته غذا بخورد.
  • بعد از لیپوماتیک استفاده زیاد از نوشیدنی و مایعات توصیه می شود (نوشیدنی الکلی را تا ۲ روز بعد از جراحی نباد استفاده کرد.)
  • بعد از جراحی فرد باید در زمانی از روز پیاده روی کند.
  • نشستن برای افرادی که بعد از جراحی دارای پوست های شل و افتاده می باشند توصیه نمی شود. این کار باعث چروک شدن و بدفرم شدن شکم می شود.

چربی های کدام قسمت را می توان با لیپوماتیک برطرف کرد؟

  • چربی های شل شده بازو
  • شکم و پهلو
  • خط سوتین
  • پستان
  • باسن
  • غبغب
  • ران

اقدامات پیش از انجام لیپوماتیک

نواحی مشخص شده به متخصص نشان داده شده و پزشک درباره روش کار با بیمار صحبت خواهد کرد.

بیمار باید درباره سابق بیماری های خود با پزشک صحبت کرده و داشتن هر گونه آلرژی و حساسیت های دارویی را با وی مطرح کند.

اگر در گذشته از روش های لاغری موضعی برای لاغری استفاده شده است بهتر است با پزشک خود در میان بگذارید.

برای مشخص شدن قطر چربی  زیر پوست فرد باید به انجام سونوگرافی بپردازد.

آزمایش خون هایی که توسط پزشک توصیه شده است انجام گرفته تا عملکرد کلیه، کبد، کم خونی  و غیره مشخص شود.

بیمار باید فرم رضایت را با دقت خوانده  و از تمامی جزییات عمل رضایت کافی داشته باشد.

پیش از انجام لیپوماتیک از نواحی مورد نظر عکس برداری شده تا تغییرات پس از لیپوماتیک به وضوح دیده شود.

مراقبت بعد از لیپوماتیک

پس از انجام عمل توصیه می شود بیمار مصرف مایعات را افزایش دهد و مواد غذایی آبکی  را در برنامه غذایی  خود بیشتر کند.

بلافاصله بعد از انجام لیپوماتیک افراد باید استراحت مطلق داشته باشند و کم کم بعد از گذشت چند روز پیاده روی سبک را آغاز کنند.

توصیه می شود افراد بعد از عمل به حالت نود درجه در جایی نشینند و بیشتر دراز بکشند.

پوشیدن گن بعد از لیپوماتیک یکی از اقدامات مهم در تاثیر گذاری انجام لیپوماتیک می باشد بیمار باید برای سفت شدن و شکل دهی به قسمت های لیپوماتیک شده برای مدتی که پزشک به او دستور داده است از گن های لیپوماتیک استفاده کند.معمولا مدت زمان استفاده از گن ها حداقل دو ماه می باشد .

بعد از لیپوماتیک ممکن است ترشحاتی به شکل مایع از نواحی بیرون بیاید پیشنهاد می شود برای اینکه این مایعات به طور کامل از بدن تخلیه شود با ماساژ به سمت پایین به خارج شدن آنها کمک کنید.

تا جایی که در خواب شما اختلالی به وجود نمی آید زیر سر خود را بلند کنید.

کبودی های به وجود آمده بعد از لیپوماتیک طبیعی بوده و کاملا به مقدار حجم چربی خارج شده بستگی دارد برای اینکه کبودی ها سریع تر از بین برود باید نکات ذکر شده را با دقت انجام دهید.

داروهایی که پزشک برای دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک در نظر گرفته است باید منظم مصرف شوند.

مزایای لیپوماتیک

لیپوماتیک سختی های رو شهای دیگر را برطرف کرده و افراد اعتماد بیشتری به امنیت لاغری با لیپوماتیک دارند زیرا با گذشت زمان عوارض این روش نسبت به دیگر رو شها کمتر شده است.

این روش باعث افتادگی و شلی پوست نمی شود بلکه پوست بعد از انجام لیپوماتیک سفت تر شده زیرا لیپوماتیک به لیفت پوست کمک می کند.

همان طور که می دانید لیپوماتیک جهت کاهش سایز انجام می شود و ممکن است به هیچ عنوان تغییری در وزن ایجاد نکند به هر حال با لیپوماتیک کاهش سایز تا مدت ها بعد از گذشت انجام عمل لیپوماتیک ادامه داشته و باعث از بین بردن سلولیت می شود.

دوره نقاهت بعد از انجام لیپوماتیک کوتاه بوده و بعد از سه تا هفت روز افراد  می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند.

از چربی های بیرون آمده می توان برای جوان سازی صورت و تزریق چربی در نواحی دیگر مانند پیشانی،دور چشم و برطرف کردن خطوط خنده … استفاده کرد.

استحمام بعد از لیپوماتیک

بهترین زمان تخلیه مایعات به وجود آمده در عمل لیپوماتیک یک روز بعد از انجام لیپوماتیک است پس پیشنهاد می شود یک روز بعد از عمل به حمام بروید و نواحی مورد نظر به آرامی فشار دهید استفاده از حمام در این امر بسیار موثر عمل میکند.

نواحی که لوله ها وارد شده است با آب و صابون شست و شو داده شود و بعد از حمام به طور کامل خشک شود.می توانید این نواحی را با بتادین ضد عفونی کنید .

استحمام بعد از لیپوماتیک به کاهش ورم و کبودی ها کمک می کند .

مراقبت های لازم برای لیپوماتیک

اقدامات قبل از جراحی لیپوماتیک

قبل از عمل لیپوماتیک موارد زیر را رعایت بفرمایید

اگر تمایل به لاغری با لیپوماتیک دارید و این جراحی را برای زیبایی اندام خود انتخاب کرده اید ، به شما تبریک می گوییم، این روش کاملا موثر و کار آمد بوده و نیاز شما را از داشتن یک اندام ایده آل برطرف می سازد .قبل از جراحی لیپوماتیک لازم است تا اقدامات ویژه ای را انجام دهید .

لازم است تا پیش از جراحی لیپوماتیک سابقه بیماریهایی مانند :

  • دیابت کنترل نشده
  • فشارخون بالا
  • بیماریهای قلبی عروقی
  • سکته قلبی یا مغزی
  • جراحی های قبلی مخصوصا در ناحیه مورد نظر
  • بیماریهای مزمن مانند سرطان ، لوپوس ، بیماریهای همراه با ضعف سیستم ایمنی

مورد معاینه و بررسی قرار بگیرد.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

بعد از انجام لیپوماتیک پوشیدن گن به مدت حداقل ۲ تا ۳ ماه امری ضروری است که در طی ماه های اول پوشیدن گن شبانه روز ادامه دارد و بعد از آن می توان در ساعاتی از شبانه روز پوشیدن گن را متوقف کرد. بعد از حدود ۲ تا ۴ ماه در واقع شکل ظاهری پوست و شکل ظاهر نواحی که چربی برداشته شده به حالت مطلوب برگشته و با انجام پیاده روی ورزش متناسب و همچنین رعایت رژیم غذایی متناسب برگشت این حالت از دست رفته تقریبا بعید و دور از ذهن است و نتایج دائمی برای فرد ایجاد می کند.

آزمایشات لازم برای لیپوماتیک

لازم است تا آزمایشات خون از نظر  کم خونی، کارکرد کبد و کلیه ، تست بارداری در زنان ، تستهای انعقادی و تست تشخیص بیماریهایی مانند هپاتیت و … گرفته شود تا مشکلات احتمالی در زمان جراحی رخ ندهد.

همچنین لازم است تا با پر کردن فرم رضایت نامه اعلام رضایت و هماهنگی بنمایید.در ادامه باید تعدادی عکس قبل از عمل تهیه کنید که نتایج جراحی به خوبی مشهود باشند.

البته نکات کلیدی تری قبل از جراحی به شما کمک می کند تا نتیجه جراحی موفق تر باشد .

آمادگی لازم برای جراحی لیپوماتیک

  • از نیمه شب قبل از عمل از خوردن آب و وعده غذایی خودداری کنید.
  • دو روز قبل از عمل آسپرین مصرف نکنید
  • دو روز قبل از عمل و یک ماه پس از آن از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • یک روز قبل از عمل از مصرف روغن ویتامین ای خودداری کنید.

با پزشک خود در رابطه با میزان تغییرات لازم و ممکن صحبت کنید و انتظارات خود را از جراحی لیپوماتیک بیان نمایید.

افراد مناسب برای لیپوماتیک

یکی از سوالاتی که به طور مکرر بیماران می پرسند اینست که موارد کاندید لیپوماتیک چه افرادی هستند . این بیماران باید دارای شرایطی به شرح ذیل باشند تا اندیکاسوی لیپوماتیک داشته باشند:

  • در درجه اول باید فرد از سلامت جسمی کامل برخوردار باشد . این بدان معناست که بیماری حاد مانند بیماری های قلبی و عروقی نداشته باشند .
  • دوم اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد اضافه وزن نداشته باشند .چربی موضعی جدار شکم ، پهلو ، پشت،ران ها ،غبغب یا بازوها که به رژیم یا ورزش مقاوم می باشد .
  • نداشتن شلی یا لاکسیسیتی پوست ( در مواردی که شلی پوست خفیف می باشد با لیپوماتیک برطرف می شود ) در مواردی که شدید باشد نیاز به ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک همراه با ابدومینوپلاستی دارد .

لیپوماتیک شکم و پهلو

بیشترین تجمع بافت های چربی در ناحیه شکم می باشد. چربی زیاد در شکم علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن زیبایی اندام فرد بر روی عملکرد سایر اعضای  بدن تاثیر منفی می گذارد. چربی بیش از اندازه در شکم باعث بروز بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت گرید ۲ می شود.

تناسب اندام یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی فرد می باشد. داشتن شکم و پهلویی بدون چربی اضافه در این زیبایی بسیار موثر می باشد. از روش های معمول برای از بین بردن چربی های اضافه در این ناحیه داشتن رژیم غذایی مداوم و انجام فعالیت ورزشی می باشد .

این روش ها باید به طور پیوسته بوده و در صورت قطع کردن آن بدن به حالت قبلی باز می گردد. همچنین برخی از افراد نمی توانند به دلیل شرایط خاص جسمی ورزش کرده یا رژیم غذایی بگیرند. با لیپوماتیک شکم و پهلو نه تنها چربی های اضافه از بدن خارج می شوند بلکه مدت زمان طولانی نیاز به استفاده از روش های معمول برای لاغری نمی باشد .

نحوه انجام لیپوماتیک شکم و پهلو

در ابتدا جراح پلاستیک به بررسی مناطق دارای چربی در قسمت شکم و پهلو می پردازد . سپس نواحی مورد نظر را علامت گذاری می کند. در جراحی ابتدا برش های کوچکی به ضخامت ۲ الی ۳ میلی متر در نقاط علامت گذاری شده زده می شود. ابزاری لوله مانند به نام کانولا از طریق این برش ها وارد شکم و پهلو می شود.

کانولا حرکت ارتعاشی و چرخشی داشته و باعث خورد شدن بافت چربی می شود. چربی ها شکسته شده و از لوله کانولا خارج می شود.دستگاه لیپوماتیک به گونه ای است که آسیبی به بافتهای دیگر وارد نمی کند. این دستگاه به گونه ایست که هنگاهی که به بافت های غیرچربی می رسد از حرکت باز می ایستد و در هنگام برخورد به چربی ها دوباره حرکت می کند.

لیپوماتیک شکم برای چه افرادی مناسب می باشد؟

  1. افرادی که به دلیل مشکلات جسمانی نمی توانند ورزش کنند برای انجام لیپوماتیک مناسب هستند.
  2. افرادی که به خاطر مشکلات گوارشی نمی توانند رژیم غذایی با کاهش وزن داشته باشند.
  3. افراد جوان به دلیل بافتهای در حال رشد و جوان برای لیپوماتیک به نسبت افراد پیر مناسب تر هستند.

مزایای لیپوماتیک شکم

  1. از بین رفتن چربی ها به صورت موضعی و عدم بازگشت چربی در صورت رعایت رژیم غذایی مناسب
  2. چربی های خارج شده از بین نرفته و استفاده و قابلیت استفاده در سایر نواحی بدن مانند سینه و باسن را دارد.
  3. اعتماد به نفس فرد به خاطر کوچک شدن و تخت شدن شکم تاثیر بر زیبایی فرد می گذارد.

اقدامات بعد از عمل لیپوماتیک شکم

معمولا دوره ی نقاهت بین ۳ الی ۷ روز می باشد و استراحت نسبی در این دوره لازم می باشد.

نیاز است تا حدود سه هفته گن مخصوص پوشیده شود تا نتایج بهتری از جراحی دریافت شود .

پوشیدن گن تنگ در هفته های اول و بعد از ۴ هفته گن شل تر را استفاده نمایید .

از مصرف مواد غذایی که دارای نمک و کربوهیدرات می باشد پرهیز کنید و سعی کنید در کنار این روش از رژیم غذایی مشخصی نیز پیروی کنید.

استفاده از گن در لیپوماتیک

چرا استفاده از گن پس از عمل به ما کمک می کند؟

لیپوماتیک سبب حذف چربی های اضافه در ناحیه زیر پوستی می شود که این چربی ها ما بین پوست و عضله می باشند، پس از برداشت چربی لایه پوست بلافاصله به ناحیه عضلات زیرین نمی چسبد، بلکه به جای ناحیه ای که قبلا چربی بوده است یک مایع فضا را پر می کند، استفاده از گن ها بعد از عمل موجب می شود که به نقاط لیپوماتیک شده فشار بیایید به طوری که سبب پراکنده شدن مایع شود و پوست به آسانی بتواند به ناحیه زیرعضلات بچسبد .

استفاده از گن ها فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه کمک می نماید تا خطرات احتمالی که ممکن است پس از حذف چربی ها رخ دهد کاهش دهد که در زیر به چند مورد از آنها اشاره می کنیم :

  • استفاده از گن ها سبب شده که گردش خون افزایش یابد .
  • به ترمیم پوست کمک می نمایید .
  • کاهش دادن ساخت مایعات و کاهش دادن میزان تورم
  • کمک به نگه داشته شدن بخیه ها و پانسمان ها در محل خود .

چه گنی را پس از عمل لیپوماتیک انتخاب نماییم؟

هدف از استفاده از گن بعد از عمل لیپوماتیک ایجاد نمودن فشار به شکل مداوم و ثابت به ناحیه جراحی شده می باشد جهت تخلیه نمودن مایعات می باشد که انتخاب گن نیازمند رعایت یکسری از موارد می باشد که در زیر به آنها اشاره می نماییم :

  • گن باید هم اندازه بیمار باشد و بیمار باید گنی را انتخاب نمایید که نه بسیار آزاد باشد نه بسیار تنگ باشد .
  • گن انتخابی باید در بدن شخص راحت باشد و موجب از بین بردن آرامش بیمار نشود .
  • گن باید دارای کیفیت مناسب باشد .
  • گن انتخابی باید فشار مناسبی را به ناحیه جراحی شده وارد نماید .
  • گن باید به گونه ای باشد که بیمار به راحتی بتوانند از آن استفاده نماید .

به بیماران توصیه می شود که تا دو ماه پس از جراحی لیپوماتیک از گن استفاده نمایند .

رفع سلولیت ها با لیپوماتیک

عموما برای از بین بردن سلولیت افزایش میزان سوخت و ساز چربی ها لازم است و این امر در بیشتر مواقع بسیار سخت و دشوار خواهد بود معمولا تحرک و ورزش های سنگین تنها مقدار ناچیزی از چربی هارا از بین میبرد.

به شما پیشنهاد می کنیم روش لاغری با لیپوماتیک را امتحان کنید .

این جراحی یک روش بسیار موفق برای از بین چربی های سلولیت شده ای است که نمی توانید از شر آنها خلاص شوید.

در جراحی لیپوماتیک جراح یک لوله بسیار نازک در بدن فرو می کند، این لوله که کانولا نام دارد می تواند اشعه های لیزر را به زیر پوست بتاباند، نتیجه ی این تابش شل شدن و شکسته شدن چربی های زیر پوستی است که بعد از جراحی نیز از بدن خارج می شوند.

در این روش چربی ها بدون کوچکترین آسیبی از بین می روند، و مزیتی که این روش دارد امکان انتقال چربی ها به سایر اندام های بدن است .

در نتیجه می توان چربی های بیرون کشیده شده را در باسن یا سینه ها نیز تزریق نمود.

فواید عمل پیکرتراشی

امروزه با جراحی پیکر تراشی می توان بسیاری از مشکلات بزرگ بودن اندام های مختلف بدن را بر طرف کرد. لیپوماتیک یا پیکر تراشی که کمک بزرگی به از بین بردن چربی های اضافی بدن می کند می تواند یک روش مفید و موثر برای سوزاندن چربی های اضافی باشد.

معمولا آب کردن و از بین بردن چربی های انباشته شده در بازوها و یا پهلوها بسیار سخت است.

ورزش و رژیم غذایی مشخص نیز نمیتواند به صورت قابل توجه تاثیر گذار باشد.

لاغر کردن یک قسمت مشخص از بدن را لاغری موضعی می گویند. به واسطه ی جراحی لیپوماتیک می توانید تنها بخشی از بدن خود که از بزرگ بودن آن راضی نیستید را جراحی نمایید.

لیپوماتیک یک روش موثر برای از بین بردن سلولیته های بدن است، سلولیت بافت های چربی سفت شده و کهنه ای هستند که با ورزش و رژیم های غذایی از بین نمی روند، کاهش سایز اندام های مختلف بدون نیاز به بیهوشی انجام می گیرد و بیمار نیازی به مراقبت های تغذیه ای و ورزش های طولانی و سخت ندارد.

در روش لیپوماتیک جراح بدن را وارد مرحله ای از چربی سوزی می کند که بعد از آن می تواند با انجام جراحی چربی های اضافی را از بدن تخلیه و فرم زیبا تری به آن ببخشید.

اگر دارای بازوهای بزرگی هستید و در پوشیدن لباستان مشکل دارید.

اگر بزرگی بازوها باعث ایجاد درد در قسمت گردن و سرشانه ها می شود.

اگر چاقی شما موضعی بوده و تجمع چربی در بازوهای شما قرار دارد، می توان گفت که کاندید مناسبی برای این جراحی محسوب خواهید شد. با لیپوماتیک لاغر شوید و لاغر بمانید.

سوالات رایج بخش لیپوماتیک

تا چه مدت بعد از این جراحی باید گن بپوشیم؟

شروع فعالیت های بدنی چه مدت بعداز جراحی خواهد بود؟

تورمات ناشی از جراحی چه زمانی از بین می روند؟

 برای دریافت نتیجه های بسیار خوب از این جراحی باید چه کارهایی انجام دهیم؟

 اگر در جراحی دچار کبودی بشویم تا چه مدت از بین می روند؟

 در ماه اول رفتن به سفر و انجام فعالیت هایی مثل رانندگی ممکن است؟

رفتن به استخر یا سونا مجاز است ؟

بعد از جراحی دچار ترشح می شویم چرا؟

استفاده از کمپرس ها مجاز است؟

آیا لیپوماتیک خانم هارا دچار اختلال قاعدگی می کند؟

آیا لیپوماتیک می تواند شکم های شل و افتاده را درمان کند ؟

برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک

بسیاری از افراد به دنبال روشی برای لاغری هستند که نیاز به جراحی نداشته باشد . امروزه لیپوماتیک به عنوان روش غیر جراحی می باشد که به صورت موضعی چربی های نواحی مختلف بدن از جمله شکم ، پهلو ، ران پا را از بدن  خارج می کند.

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد می کنند اینست که امکان برگشت چربی بعد از لیپوماتیک وجود دارد یا نه ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که چربی ها به صورتی از بدن خارج می شود که اگر فرد مجدد چاق شود در آن ناحیه ای که لیپوماتیک انجام شده چربی دیده نمی شود. زیرا با برداشته شدن چربی از قسمتهای مورد نظر سلول های این ناحیه می میرند و امکان برگشت چاقی وجود ندارد.

نقش جراح در برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک

از آنجائیکه لیپوماتیک نوعی جراحی زیبایی می باشد باید در انتخاب جراح دقت کافی را داشته باشید . بهتراست نزد جراح پلاستیک بروید تا نتایجی رضایت بخشی به دست آورید. جراح باید تجربه و تبحر کافی را داشته باشد تا عمل را به دقت انجام دهد. در هر جلسه از لیپوماتیک میزان ۹ لیتر چربی از بدن خارج می شود که ۶ تا ۸ کیلو از وزن بیمار می کاهد. در واقع این جراحی نه تنها باعث با از بین بردن چربی باعث کاهش وزن با لیپوماتیک می شود بلکه از سایز فرد نیز کم می کند.

عوارض لیپوماتیک

عوارض لیپوماتیک به نسبت سایر جراحی های لاغری بدن بسیار ناچیز می باشد. همچنین با توجه به هزینه های زیاد روش های دیگر لاغری، هزینه لیپوماتیک پایین می باشد. لیپوماتیک روشی است که دارای تاییدیه FDA می باشد و بسیار ایمن و موثر است. در این روش، سلول های چربی در ابتدا توسط ابزار مشخصی به نام کانولا، و با حرکات لرزشی، شکسته شده و سپس به آرامی بیرون کشیده می شود.

این جراحی به ذات عوارضی نداشته ولی در صورت رعایت نکردن مواردی که در ادامه ذکر می شود، احتمال وقوع یکسری مشکلات وجود دارد. اقدامات مراقبتی فرد بعد از لیپوماتیک مهم می باشد . فرد باید رژیم غذایی مناسب داشته باشد و از تحرک و فعالیت کافی برخوردار باشد. غذاهای پرکالری و پرچرب باعث چاقی و افزایش وزن می شود. تنها تفاوتی که لیپوماتیک با سایر روشها دارد اینست که در صورت بازگشت چاقی ، چربی در این ناحیه انباشته نمی شود.

به طور کلی تعداد چربی ها تا سن ۶ سالگی افزایش پیدا می کند و بعد از این سن بر حجم آن افزوده می شود. به همین خاطر بهتر است تا این سن از افزایش تعداد سلول های چربی جلوگیری شود تا در آیند مستعد چاقی نباشند. انباشته شدن چربی در زنان و مردان متفاوت می باشد . در زنان معمولا در باسن و ران چربی انباشته می شود و در مردان بیشتر در ناحیه شکم و پهلو مشاهده می شود. روش های لاغری با رژیم غذایی و ورزش از حجم چربی می کاهد ولی تاثیری در تعداد چربی ندارد.

بارداری بعد از لیپوماتیک

بارداری بعد از لیپوماتیک یکی از مسائلی است که برای ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است . تصور این افراد آن است که این روش مخصوصا در ناحیه شکم باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست به علت خارج شدن بافت چربی شده و  بارداری را با مشکل مواجه می کند. اما از نظر پزشکی این تصور اشتباه می باشد و فرد بعد از انجام این جراحی می تواند باردار شود و حتی زایمان به صورت طبیعی داشته باشد .

اثر لیپوماتیک بر بارداری

لیپوماتیک به عنوان روش لاغری موضعی مانعی برای بارداری ایجاد نمی کند.شایع ترین دلایل آن به شرح ذیل می باشد :

  1. روش لاغری هیچ گونه برشی در پوست زده نمی شود بنابراین بخیه نداشته و نیاز به دوره ای طولانی برای بهبودی ندارد.
  2. تکنولوژی به کار رفته در دستگاه لیپوماتیک به گونه ایست که با وجود انجام لیفت پوست باعث سفتی و کشیدگی پوست نمی شود. بنابراین آسیبی به بافت پوست وارد نمی کند.
  3. این روش مربوط به تخلیه چربی لایه های پوستی می باشد و به اعضای شکم و لگن کاری ندارد .

آیا لیپوماتیک سلولیت را برطرف می کند؟

ساختار نا هموار چربی ها در زیر پوست را سلولیت می گویند. بسیاری از خانم هاو آقایان از وجود این چربی های تکه تکه در زیر پوست رنج می برند و به دنبال از بین بردن آن روش ها و ورزش های مختلفی را امتحان می کنند.

اندام سلولیته شده بسیار زشت و آزار دهنده است شایع ترین ناحیه ها ران ها و باسن هستند که زیبایی پاها را تحت تاثیر قرار می دهد.در چنین حالتی پوست شبیه به پرتقال شده و دچار نا همواری در سطح آن میشود.

سلولیت از چربی هایی تشکیل شده است که در بافت همبند زیر پوست ذخیره می شوند .

چربی های سلولیت شده عموما به صورت کیسه های کوچک در زیر بافت همبند پوست قرار می گیرند و بیشتر این مشکل در کفل ها، ران ها، کشاله ران ها، پشت بازو ها و حتی در بعضی موارد در سینه ها دیده می شوند.

رسوب غیر عادی و بیش از اندازه ی چربی در زیر پوست عامل اصلی این مشکل خواهد بود .

امروزه رفع این مشکل با انجام تمرینات سخت و رژیم های طولانی مدت ممکن نیست و تنها راه از بین بردن آن جراحی لاغری محسوب می شود. البته ورزش و رژیم تاثیر بسیار زیادی بر لاغری و تناسب اندام دارد اما این کار مستلزم زمان زیاد و صبوری فرد چاق است.

چه زمانی بعد از لیپوماتیک می توان باردار شد؟

طبق نظر پزشکان بعد از بهبودی کامل می توان باردار شد و معمولا مدت زمان ۶ ماه بعد از این روش حاملگی بلامانع می باشد .

هزینه لیپوماتیک

هزینه لیپوماتیک با توجه به تعدد مراکز درمانی و پزشکان مختلف ، متفاوت است. بهتر است برای اطلاع از قیمت دقیق با پزشکتان مشورت کنید.

متخصص لیپوماتیک

موفقیت در این روش لاغری به انتخاب جراح بستگی دارد. تبلیغات گسترده در این حوزه پزشکی باعث شده افراد سودجو بدون تخصص و دانش کافی از جراحی زیبایی اقدام به عمل کرده و فرد را دچار صدمات جبران ناپذیری کند. به همین دلیل فرد باید به پزشکی مراجعه کند که متخصص لیپوماتیک باشد و در این زمینه علاوه بر داشتن دانش ( گذراندن دوره های پزشکی و آکادمیک) از تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد .

عوارض لیپوماتیک

برخلاف روش ها قبل نیاز به بیهوشی یا دوره های نقاهت طولانی ندارد. بعد از این کار بیمار می تواند از بین رفتن چربی های خود را ببیند و حس کند ولی بعد از یک یا دو روز در اثر تجمع مایعاتی که در حین کار در این منطقه تزریق شده احتمال ورم و کبودی وجود دارد. بعد از ۳ تا ۴ روز این تورم معمولا کمتر می شود و به مدت یک تا دو هفته کاملا از بین می رود.

در روش لیپوماتیک استانداردهایی هم وجود دارد که می توان به تجربه بالای پزشک و در دست داشتن امکانات کافی استرلیزه بودن اتاق عمل و تجهیز تیم همراه اشاره کرد. بنابراین اگر این کار در محیط هایی که استانداردهای لازم از قبیل استریلیته و ضدعفونی کافی انجام نشده باشد صورت گیرد ممکن است عوارضی از قبیل تجمع عفونت دیر جوش خوردن یا جوش نخوردن زخم ها و عدم تقارن در ناحیه مورد عمل ایجاد کند.

برخی عوارض ممکن است بعد از عمل لیپوماتیک ایجاد شود و برخی عوارض به صورت خیلی نادر رخ می دهند. اما قبل از انجام لیپوماتیک نیاز است تا درمورد اینگونه عوارض نیز اطلاعات داشته باشید:

  • کبودی: این کبودی ممکن است تا چند هفته بعد از عمل باقی بماند.
  • ورم و ملتهب شدن: در برخی از موارد ممکن است لیپوماتیک منجر به ورم شود که بعد از مدتی از بین می رود.
  • بی حس بودن: تا چند روز بعد از عمل ناحیه لیپوماتیک بی حس است.
  • لخته خون: در موارد نادری ممکن است خون در رگ لخته شود که موجب التهاب و مشکلات بعد از آن شود.
  • کانولا، منجر به سوراخ شدن بعضی از اعضای داخلی بدن شود.
  • مشکلات قبلی یا کلیوی، تغیر سطح مایعات در بدن منجر به مشکلاتی از این قبیل می شود.
  • مسدود شدن جریان درون ریه، این مشکل به دلیل وارد شدن چربی به جریان خون و رسیدن آن به ریه به وجود می آید و جان متقاضی را به خطر می اندازد.
  • آسیب به پوست یا عصب، آسیب در طول عمل ممکن است به خاطر حرکات دستگاه ویبریشن صورت بگیرد.
  • ممکن است متقاضی به مواد مورد استفاده در عمل یا داروها آلرژی نشان دهد. برای جلوگیری از این اتفاق قبل از عمل حتما با پزشک خود مشورت کنید.

لیپوماتیک در کدام قسمت ها استفاده می شود؟

این عمل زیبایی برای ناحیه هایی که چربی بیش از حد جمع شده باشد و با ورزش و رژیم غذایی، چربی ها از بین نروند مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشترین نواحی که برای لاغری از عمل لیپوماتیک استفاده می کنند عبارتند از :

  • لیپوماتیک شکم وپلو
  • لیپوماتیک پهلو و پشت
  • ران ها
  • بازو ها
  • لیپوماتیک صورت
  • لیپوماتیک باسن
  • لیپوماتیک غبغب

چرا لیپوماتیک بهتر از سایر پیکر تراشی ها است؟

  • در این روش به دلیل تخریب یکنواخت چربی ها، چربی در زیر پوست گوله گوله نمی شود.
  • در این روش پوست جمع می شود و به نسبت سایر جراحی ها پوست کمتر افتاده می شود.
  • بروز عفونت و عوارض آن نسبت به بقیه عمل ها بسیار کمتر است.
  • بعد از این عمل نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و فرد می تواند بعد از لیپوماتایک به خانه برود.
  • در این روش نیازی به بستن گن به صورت طولانی نیست و تنها تا دو هفته کفایت می کند.
  • برش ها در این روش بسیار کوچک تر هستند، در نتیجه، آسیب دیدگی بدن نیز نسبت به روش های دیگر کمتر است.

لیپوماتیک برای چه کسانی ممنوع است؟

این عمل لاغری برای همه افراد مناسب نیست. افرادی که مشکلاتی از قبیل موارد زیر را دارند کاندید مناسبی برای لیپوماتیک نیستند:

  • افرادی که چاقی مفرط دارند. لیپوماتیک برای از بین بردن چربی ها در نقطه ای خاص به کار می رود. کسانی که چاقی در بدنشان به صورت یکدست است کاندید مناسب این عمل نیستند. افراط در این عمل منجر به عوارض زیادی می شود.
  • در صورتی که فردی همزمان با بیماری قلبی، به مواد بی حس کننده نیز حساسیت داشته باشد، این عمل برایش مضر است. در صورتی که فردی به مواد بی حس کننده حساسیت داشته باشد، پزشک باید از بیهوشی کامل استفاده کنند که این بی هوشی نیز برای بیماران قبلی بسیار مضر است.
  • اگر فردی مبتلا به بیماری عفونی باشد، سیستم دفاعی بدنش بسیار ضعیف می شود. از جمله بیماری هایی که در این دسته قرار می گیرند عباتند از: دیابت، اتایمیون مثل لوپوس پیشرفته.
  • بیماران هموفیلی: این بیماری منجر می شود تا خون زیادی از بدن بیمار خارج شود. پس این بیماران از انجام لیپوماتیک به صورت کامل صرف نظر کنند.

افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک

اینک نهایتا نتیجه پوست بعد از برداشت چربی به شیوه های مختلف چه خواهد شد به چند فاکتور کلی بستگی دارد:

سن بیمار

طبیعتا پوست هم مانند بقیه ارگان ها با بالا رفتن سن پیرتر می شود و از نظر کیفیت و جنس دچاری پیری می شود بنابراین سن بیمار در نتیجه نهایی جمع شدگی پوست اهمیت دارد

تعداد بارداری ها و افتادگی پوست قبل از عمل

هرچه تعداد و میزان بارداری ها بیشتر باشد و وجود یک افتادگی پوست زیر شکم از قبل عمل، پوست ممکن است در جمع شدگی کمتر همکاری کند تا اینکه فردی مجرد است و هیچ گونه بارداری نداشته

ژنتیک

کیفیت خود پوست به صورت ژنتیکی است برخی از افراد از نظر ژنتیکی پوست هایی با کیفیت خوب دارند اما برخ از پوست ها کیفیت لازم را از نظر ژنتیکی ندارند بنابرین کیفیت پوست از نظر ژنتیکی اهمیت بسیار بالایی از نظر جمع شدگی پوست دارد.

به هر حال مساله ای که وجود دارد این است که اگر پوست از قبل افتادگی داشته باشد این پوست نیاز به جراحی و لیفت پوست دارد که همزمان این کار را می توان با برداشت چربی انجام داد اما اگر قبل از عمل افتادگی پوست واضح نباشد می تواند در اثر جمع شدن الیاف کلاژن و سلول های پوستی این پوست بعد از لیپوماتیک به میزان کافی جمع شود و نیاز به لیفت پوست ندارد.

نتیجه لیپوماتیک

موضوع پیکر تراشی و تناسب اندام از سده های قبل مورد توجه و نظر افراد و جوامع بشری مختلفی بوده. از روش های مختلفی جهت پیکرتراشی و بهبود وضعیت ظاهری اندام استفاده می شود. چربی هایی که با گذشت زمان و طی چندین سال در نواحی خاصی مانند شکم، پهلو و باسن یا ران تجمع پیدا کرده اند، به راحتی قابل بازگشت به وضعیت عادی نیستند.

بنابراین یکی از روش های استاندارد و شناخته شده از بین بردن این چربی های ناخواسته برداشتن یا ساکشن چربی ها است که این سیر در طی دهه های مختلف روند صعودی و روند بهتری پیدا کرده است.

این روش در محیطی کاملاً استریل و مجهز این جراحی صورت می گیرد و در زمانی کوتاه مقدار زیادی چربی را از بین می برد. بعد از جراحی کاملاً نتیجه مشهود است. ولی بعد از یک تا دو روز، محل جراحی به دلیل تجمع مایعات، کمی ورم دارد و کمی کبود است، که بعد از ۲ هفته کاملاً از بین می رود.

بعد از لیپوماتیک به مدت ۲ تا ۳ ماه شبانه روز از گن استفاده نموده و بعد از این مدت، در ساعاتی از شبانه روز از گن استفاده نمائید. بعد ار ۲ تا ۴ ماه شکل ظاهری پوست و ناحیه به حالت مطلوب بر می گردد. متخصص لیپوماتیک پیشنهاد می دهد که با انجام پیاده روی، برخورداری از یک رژیم مناسب و ورزش، برگشت چربی به ناحیه بسیار بعید است.

بهترین دکتر لیپوماتیک تهران

عزیزان تهرانی که به دنبال بهترین دکتر لیپوماتیک تهران می باشند باید در انتخاب جراح به نکات ذیل دقت داشته باشند :

  • پزشک باید متخصص لیپوماتیک یا جراح زیبایی باشد .
  • نمونه کارهای پزشک را که معمولا به صورت آلبومی از عکس ها در مطب پزشک می باشد را حتما مشاهده کنید.
  • قبل از مراجعه به پزشک برای انجام لیپوماتیک اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید .
  • در یک جلسه با پزشک خود در مورد نحوه جراحی ، عوارض آن با او مشورت کنید .
  • پزشک باید با بیمار صادق باشد و در صورتی که شرایط لازم برای این جراحی را نداشته باشید به شما بگوید.

منبع مورد استفاده:

https://noorabeauty.com/عملية-شفط-الدهون/

دکمه بازگشت به بالا