ایران کسب و کارعلمی

دانلود رایگان کتاب فارسی عمومی پیام نور

دانلود کتاب فارسی عمومی پیام نور (قابل سرچ)

هدف اصلی کتاب فارسی عمومی، ضمن آگاه کردن دانشجویان رشته‌های دیگر با گونه‌های متنوع و جذاب نظم و نثر کلاسیک و جدید؛ نشان دادن کارکرد ادبیّات در عرصه‌های متفاوت باستانی، حماسی، عرفانی، تعلیمی، غنایی، جامعه‌شناختی و ادبیات پایداری است. لینک دانلود pdf کتاب فارسی عمومی پیام نور هم اکنون در سایت کافه جزوه موجود می باشد.

مؤلفین کتاب زبان فارسی معتقدند که ادبیات در حکم ریه های یک جامعه است و مردمان جامعه ای که ادبیات آنها مسموم و بیمار باشد خود، به بیماری سیل عاطفی گرفتارند. در این کتاب سعی شده است تا با ذکر نمونه های ادبی ایران و جهان، فارغ از هرگونه تبعیض و اختلاف، تنها و تنها به ادبیات و جریان های ادبی پرداخته و خوانندگان را با هنرمندان ادبیات، حوزه ی شادی ها، غم ها، اندیشه ها، پیروزی ها و دردهای مشترک همسو سازند. از نمونه های ادبی ایرانی موجود در کتاب می توان به آثاری از فردوسی، ناصر خسرو، خیام، سنایی، خاقانی و … اشاره کرد.

pdf کتاب فارسی عمومی پیام نور(گروه مولفان) | خرید کتاب فارسی عمومی پیام نور

اطلاعاتی درباره کتاب فارسی عمومی پیام نور(گروه مولفان)

کتاب حاضر برای دانشجویان دانشگاه پیام نور جهت تدریس درس فارسی عمومی به عنوان سه واحد درسی به رشته تحریر در آمده است. این کتاب شامل نمونه هایی از نظم و نثر کهن و معاصر فارسی می باشد. مولفین این اثر برای انتخاب نمونه ها بیشتر جنبه آموزشی و تاریخی و ادبی را مدنظر قرار داده اند و موضوعات تا حدی گوناگون می باشد. در ابتدای هر درس راجع به نویسنده و شاعر آن به صورت مختصر توضیحاتی ذکر شده و در مواردی توضیح درباره کتابی که نمونه از آن برگزیده شده است.

مختصری درباره زبان فارسی

فارسی یک زبان چندمحوری است که عمدتا در ایران، افغانستان و تاجیکستان به طور رسمی در سه نوع استاندارد قابل درک متقابل ، یعنی فارسی ایرانی ، فارسی دری (از سال 1958 به طور رسمی با نام دری) و فارسی تاجیکی (از زمان شوروی تاجیکی نامگذاری می شود). همچنین این زبان بطور بومی در انواع تاجیکی توسط جمعیت قابل توجهی در ازبکستان و همچنین در مناطق دیگر با سابقه پارسی در حوزه فرهنگی ایران بزرگ بطور طبیعی صحبت می شود. این رسماً در داخل ایران و افغانستان با الفبای فارسی ، مشتق شده از خط عربی و در تاجیکستان با الفبای تاجیکی ، مشتق از سیریلیک نوشته شده است.

فارسی جدید ادامه زبان فارسی میانه است، زبان رسمی امپراتوری ساسانیان (224–651 م.) ، خود ادامه فارسی قدیم است که در امپراتوری هخامنشی (550–330 قبل از میلاد) مورد استفاده قرار گرفت. از منطقه فارس (پارس) در جنوب غربی ایران سرچشمه گرفته است و دستور زبان آن مانند بسیاری از زبان های اروپایی است.

در طول تاریخ، امپراطوری های مختلف با مرکزیت آسیای غربی ، آسیای میانه و جنوب آسیا از زبان فارسی به عنوان یک زبان معتبر استفاده می شد. پارسی قدیم به خط میخی پارسی قدیم بر روی کتیبه هایی از قرن 6 تا 4 قبل از میلاد گواهی شده است.

فارسی میانه به خطهای مشتق از آرامی (پهلوی و مانوی) بر روی کتیبه ها و در کتاب های زرتشتی و مانوی از قرن 3 تا 10 میلادی گواهی شده است (نگاه کنید به ادبیات فارسی میانه). ادبیات جدید فارسی برای اولین بار در قرن نهم پس از فتح مسلمانان بر پارسی از آن زمان با استفاده از خط عربی ضبط شد.

فارسی اولین زبانی بود که انحصار عربی نوشتن را در جهان اسلام شکست و شعر فارسی در بسیاری از دادگاه های شرقی به یک سنت تبدیل شد. این رسماً به عنوان زبان بوروکراسی حتی توسط افراد غیربومی نیز استفاده می شد ، مانند عثمانی ها در آسیای صغیر ، مغول ها در جنوب آسیا و پشتون ها در افغانستان.

این زبان بر زبان های صحبت شده در مناطق همسایه و فراتر از آن ، از جمله سایر زبان های ایرانی، زبان های ترکی، ارمنی، گرجی و زبان های هندوآریایی تأثیر گذاشت. همچنین در قرون وسطی واژگان بسیاری از آن را به زبان عربی تحت تأثیر قرار داد.

برخی از آثار مشهور ادبیات فارسی از قرون وسطی عبارتند از: شاهنامه فردوسی ، آثار مولوی ، روبیات عمر خیام ، پنج گنج نظامی گنجوی ، دیوان حافظ ، کنفرانس پرندگان توسط عطار نیشاپور ، و متفرقه گلستان و بوستان توسط سعدی شیرازی.

نیما یوشیج ، احمد شاملو ، سیمین بهبهانی ، سهراب سپهری ، رهی معیری ، مهدی اخوان-ثالث و فروغ فرخزاد از شاعران برجسته مدرن فارسی بودند.

تقریباً 110 میلیون فارسی زبان در سراسر جهان وجود دارد که شامل فارسی ، تاجیک ، هزاره ، تات قفقازی و ایماق است. اصطلاح Persophone نیز ممکن است برای اشاره به یک گوینده فارسی به کار رود.

کتاب فارسی عمومی یکی از منابع جامع و کامل برای درس فارسی عمومی می باشد. اکثر دانشجویان در رشته های مختلف درس فارسی عمومی را باید بگذرانند. پس درسی مشترک مسان تمامی دانشجویان محسوب می شود. برای مطالعه و کسب نمره ی بالا از این درس لازم است تا کتاب موجود را به صورت کامل و با دقت فراوان مطالعه نمایید.

نکات مهم نیز به صورت مجزا در فارسی عمومی ذکر شده است تا دانشجویان به راحتی بتوانند به نکات مهم دسترسی داشته باشند. با مطالعه ی این کتاب با کارکرد های مختلف ادبیات در عصرهای گوناگون و در زمینه های مختلف اشنا خواهید شد. زبان فارسی در میان ایرانیان به عنوان سندی قوی و افتخار افرین می باشد که پیشینه ی قوی نیز دارد.

دانشجویان می توانند نسخه ی پی دی اف فارسی عمومی را از سایت کافه جزوه دانلود نموده. با دانلود این فایل نسخه ی پی دی اف ان بلافاصله در اختیار شما قرار خواهد گرفت و می توانید وقت کافی را برای مطالعه ی این کتاب دلنشین اختصاص دهید و هر چه بیشتر با زبان و ادبیات ایرانیان اشنا شوید.

بسیاری از دانشگاه های سراسر کشور از کتاب فارسی عمومی جهت تدریس این درس استفاده می نمایند. علاوه بر دانشجویان رشته های مرتبط سایر علاقه مندان به این رشته و زبان فارسی نیز می توانند این کتاب بی نظیر را مطالعه نمایند.

زبان شرح مطالب در کتاب زبان فارسی عمومی بسیار ساده و روان می باشد به گونه ای که برای تمام یدانشجویان و علاقه مندان قاب فهم است. جهت دانلود نسخه ی پی دی اف فارسی عمومی به سایت کافه جزوه مراجعه نمایید و این کتاب ارزشمند و بی نظیر را به سبد خرید خود اضافه کنید.

سوالات متداول:

این کتاب برای چه رشته هایی از دانشگاه پیام نور تدریس می شود؟

برای تمامی رشته ها بجز رشته زبان و ادبیات فارسی مورد تدریس قرار می گیرد

آیا تمامی این کتاب تدریس می شود؟

بله، این کتاب حذفیات ندارد و بصورت کامل تدریس می شود

برای دانشگاه های غیر از پیام نور نیز تدریس می شود؟

بله، بسیاری از اساتید در دانشگاه های غیر از پیام نور این کتاب را به عنوان رفرنس مورد تدریس قرار می دهند

راهنمای این کتاب را بگیرم یا از کتاب اصلی استفاده کنم؟

راهنمای کتاب شامل متن کامل کتاب، همراه با معانی شعرها و نثرها و … می باشد بنابراین می توانید به جای کتاب از آن استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا