ایران کسب و کارعمومی

ادوات کشاورزی مدرن اروپا

پس از انقلاب صنعتی در اروپا، در نهایت روش های جدید و استفاده از ماشین آلات کشاورزی مدرن جایگزین تجهیزات و ماشین آلات قدیمی شد. با توجه به استفاده از اتوماسیون در کشاورزی مدرن، علاوه بر سهولت در مراحل مختلف کشاورزی اعم از کاشت، کاشت و برداشت، در زمان و نیروی کار صرفه جویی شده و حجم کار به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. از سوی دیگر، تعداد محصولات نیز در حال افزایش است. در نتیجه صرف هزینه برای ماشین آلات کشاورزی مدرن توجیه اقتصادی دارد.

تراکتور کشاورزی یکی از رایج ترین ماشین آلات کشاورزی است. این دستگاه کم و بیش در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه انواع مختلفی از تراکتورهای کشاورزی وجود دارد. اندازه آنها می تواند از تراکتورهای کوچک دو چرخ با 10 اسب بخار تا تراکتورهای سنگ شکن بزرگ 8 چرخ با 500 اسب بخار متفاوت باشد. این تنوع زیاد در استفاده از ماشین آلات کشاورزی مدرن مانند تراکتور باعث شده است که کشاورزان با توجه به شرایط استفاده های متفاوتی از آن ها داشته باشند.

تراکتورها بر اساس عملکرد خود به شرح زیر تقسیم می شوند:

همه کاره و گاه به گاه

زنجیره

کالسکه بلند

باغبانی

گیاه دارویی

بیل مکانیکی

دفترچه راهنما و تریلر

تراکتورهایی که نام بردیم در بسیاری از فعالیت های کشاورزی مانند شخم زدن، برداشت، چمن زنی، تسطیح، نرم کردن خاک، بارگیری و سمپاشی کاربرد دارند. برخی از تراکتورهای مدرن در کشور ما و به خصوص خارج از کشور تنها یک جنبه کشنده دارند.

ترکیب یکی از کارآمدترین ماشین های کشاورزی مدرن برای برداشت محصولات زراعی

استفاده از قطعات صنعتی و  ماشین‌های کشاورزی مدرن، مانند کمباین‌ها، بهترین روش‌های هر سه فرآیند برداشت، برداشت و جدا کردن دانه‌ها از ساقه را مجبور کرده است. دروگر یکی از کارآمدترین ماشین های کشاورزی برای برداشت است که نیروی انسانی در محل را کاهش می دهد. ماشین های ترکیبی را می توان به دو گروه ماشین های کاشت و ماشین های برداشت تقسیم کرد.

با هم کاشته شدند؛ یک ابزار مکنده که روند کاشت را تسریع می کند

کمباین گیاهی نوعی ماشین ترکیبی است که دارای مخزن بذر، کود و چندین ادوات کشاورزی است و همزمان کار کشت و کاشت را انجام می دهد. این دستگاه کششی بوده و باعث تسریع عملیات کاشت می شود. این ترکیب به کشاورزان فرصت استفاده از یکی از ماشین‌های کشاورزی مدرن را می‌دهد که می‌تواند به طور گسترده در مزارع خالی و بدون کشت مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه به دلیل حجم کم و کارایی بالا نقش مهمی در موفقیت عملیات کاشت دارد.

دروگرها به دو دسته تراکتور و دروگر (مجهز به موتور) تقسیم می شوند. از این ماشین ها اغلب برای برداشت انواع محصولات کشاورزی استفاده می شود. به طور کلی ماشین های برداشت به سه نوع تقسیم می شوند.

انواع مختلفی از کمباین وجود دارد، از جمله:

علوفه برداشت

محصول

برداشت چغندر، سیب زمینی، گندم، پنبه و نیشکر

امروزه استفاده از یکی از ماشین های مدرن یعنی پهپاد به دلیل گستردگی قابلیت ها رایج شده است. پهپادهای کشاورزی از امواج اولتراسونیک استفاده می کنند و می توانند بهترین فاصله را از گیاهان برای تزریق سم انتخاب کنند. از طرفی با سم پاشی از فاصله دور از پهپاد، سم کاهش یافته و سم به طور کامل در مزرعه پراکنده می شود.

روش پاشش پهپادهای هوایی مزایای زیادی نسبت به روش سنتی دارد. برای مثال می توان از پهپادها برای سمپاشی در تاریکی استفاده کرد. از دیگر مزایای استفاده از پهپادها می توان به سرعت بخشیدن به کار، کاهش هزینه ها و حفظ سلامت انسان اشاره کرد.

دانه های پنبه را با استفاده از دستگاه پنبه پاک کن از الیاف جدا می کنند

استفاده از ماشین آلات کشاورزی مدرن، مانند پنبه پاک کن، به کشاورزان این امکان را می داد که دانه های پنبه را از الیاف با سرعت بالا جدا کنند. ما واقعاً می توانیم این دستگاه را به عنوان نوعی یکپارچه کننده ببینیم. این دستگاه در اصل با دست و به طور سنتی ساخته می شد. اما به مرور زمان تبدیل به یک حمل و نقل سیار شد که در شرایط مختلف قابل جابجایی است.

استفاده از انواع دستگاه های کاشت بذر مدرن

به طور کلی ماشین های کاشت بذر به سه دسته بذرپاش، سیب زمینی کار و کاشت نهال تقسیم می شوند. این ماشین ها بذرها را در خاک می کارند و در سه نوع کاشت مختلط، کاشت کار خطی یا کار و کاشت حجمی وجود دارند. خرید از سایت 1688

قطره های مخلوط

در این کاشت ها بذر کاشته می شود. بذرهای کاشت پس از خروج از مخزن به طور مساوی توزیع می شوند. مزیت این روش نسبت به کاشت دستی این است که بذرها به صورت یکنواخت تر و منظم تر، سریعتر و با تلاش کمتر کاشته می شوند.

استفاده از ماشین آلات کشاورزی مدرن مانند بذرکار خطی

نکته ای که در مورد این دسته از کاشت ها وجود دارد این است که تونل ها ابتدا در زمین ساخته می شوند. سپس دانه ها در این کانال ها ریخته شده و بسته می شوند. برخی از ردیف کاشت ها مجهز به دستگاه هایی هستند که به راحتی می توانند عمق کاشت و بین ردیف ها را تغییر دهند.

سمپاش های فله

با این نوع کاشت بذرها در ردیف های هموار به شکل تپه کاشته می شوند. بنابراین بذرها باید به صورت تپه ای و دوره ای کاشته شوند. کاشت بذر با استفاده از ماشین آلات کشاورزی مدرن مانند مته های انبوه. معمولاً در یک مرحله انجام می شود.

دکمه بازگشت به بالا