ایران کسب و کارعمومی

انواع جدیدترین سقف شیروانی

سالهای متمادی و دهه هاست که از انواع سفال و ایرانیت سیمانی و ورق فلزی برای پوشش سقف شیروانی ویلا استفاده می کردند و امروزه نوع و انواع سقف شیروانی ویلا زیاد شده است در پایین را خدمت شما معرفی میکنیم خواهشا تا آخر این مقاله با ما باشید

 مدل سقف شیروانی ساده

طرفداران خودش را دارد و البته سقف شیروانی ساده زیبایی خاص خودو طرفداران خاص خود را دارد و در این مقاله به معرفی مدلهای سقف شیروانی فلزی و انواع سقف شیروانی فلزی می پردازیم و بهترین سقف شیروانی ویلا را به حظورتان معرفی میکنیم البته سقف شیروانی فلزی انواع مختلفی داردکه دراین مقاله به انواع سقف شیروانی فلزی وبهترین سقف شیروانی فلزی وجدیدترین سقف شیروانی فلزی راحضورتان معرفی می کنیم.

انواع سقف شیروانی فلزی

1-سقف شیروانی فلزی ذوزنقه ای

به دلیل داشتن خم های مربعی وذوزنقه ای شکل به این نام معروف است.

2-سقف شیروانی فلزی سینوسی

ورق سینوسی

به دلیل داشتن موجهای سینوسی وکرکره ای به این نام معروف است وبرای پوشش سقف سوله وکارگاه های ومرغ داری هابیشترازآن استفاده می شود.

۳-سقف شیروانی فلزی شادولاین

شادولاین

به دلیل داشتن دوموج سینوسی بزرگ چند موج کوچک بین آنها ازقدیم به ورق شادولاین معروف است وبرای پوشش سوله هاوکارگاه ها مناسب است و ازنظرقیمت سقف شیروانی باقیمت سقف شیروانی ذوزنقه ای وقیمت سقف شیروانی سینوسی برابراست وجزء ارزانترین سقف های شیروانی هستند.

ارزانترین سقف شیروانی

این سه نوع پوشش فلزی که در بالا ذکر کردیم جزء ارزانترین سقف شیروانی هستند جنس ورق و ضخامت آنها برابر است با 0.5 میلیمتر با رنگ کوره ای فقط بدلیل آهن مصرفی کمتر در سازه آنها قیمت سقف شیروانی را پایین آورده است .

– سقف شیروانی فلزی ورق طرح سفال

ورق طرح سفال

بدلیل موج های طولی و عرض که دارد بعد از اتمام کار شبیه به پوشش سفال دیده میشود به همین دلیل به ورق طرح سفال شبیه است .

تایل طرح سفال

بعد از اتمام کار چینش تایلها که ابعاد 40*100 سانتیمتر دارد شبیه به سفال دیده میشود. و در رنگها و ضخامتهای مختلف وجود دارد در پایین بهترین مارکهای تایل طرح سفال را خدمت شما اعلام میکنیم

1- هنگام خرید به آرم حک شده  روی تایل ها دقت کنید

تایل ثامن

2-تایل رایکا

3- تایل الماس

4- تایل پرچین

استندینگ، جدیدترین پوشش سقف فلزی جهان

است که شرکت تولیدی سقف سازان همگام با جهان از آن استفاده می شکند و با روش جدید و خاص ساخته می شود و در محل پروژه فرم دهی میشود و ورقها در حمل و نقل آسیب نمیبیند و ورق به محل پروژه انتقال داده می شود و طبق اندازه و طول شیبها ی پروژه سقف یکی از اجزا و ارکان اصلی یک ‌خانه محسوب می‌ شود.

سقف شیروانی نیز یکی از انواع سقف‌ ها می‌ باشد که در شمال کشور بیشتر دیده می‌ شود و زیبایی آن، رنگ و لعاب خاصی به معماری شمال کشورمان بخشیده است. یک سقف شیروانی مناسب باید در مقابل شرایط آب‌ و‌ هوایی اعم از برف و باران کاملاً مقاوم باشد. از سویی دیگر، مقاومت آن در برابر گرما نیز یک فاکتور دیگر به شمار می‌ آید. پوشش های متنوعی برای سقف های شیبدار مورداستفاده قرار می گیرد.

که یکی از محبوب ترین آن ها شیروانی می باشد. در این مقاله ضمن معرفی ۱۰ سقف شیروانی برتر، به بررسی انواع ورق شیروانی نیز خواهیم پرداخت. شما می توانید جهت اطلاع از به لینک مربوطه در سایت بام ساز مراجعه نمایید. در ادامه ویدئو معرفی انواع سقف شیروانی و انواع مدل سقف شیروانی در شمال نیز خدمتتان ارائه شده است.

انواع سقف شیروانی

سقف های شیروانی دارای انواع مختلفی بوده و شما می توانید براساس سلیقه و بودجه خود مناسب ترین نوع را انتخاب نمایید. برای راحت تر شدن تصمیم شما، در ادامه 10 سقف شیروانی برتر و محبوب در کشور را معرفی می نماییم.

  1. سقف شینگل

سقف شینگل، نوعی پوشش برای سقف‌ های شیروانی محسوب می‌ شود که حالتی روی‌ هم افتاده دارد و از انواع سقف شیروانی فلزی به شمار می آید زمانی که از لبه به سمت نوک سقف می‌ رویم، این شینگل‌ ها یکدیگر را هم‌ پوشانی می‌ کنند. سقف‌ های شینگل در طرح‌ های صاف، مستطیلی شکل و همچنین مربعی و افقی عرضه می‌ شوند. سقف شینگل نوعی سقف شیروانی برتر به‌ حساب می‌ آید چرا که در همه‌ جا از محبوبیت خاصی برخوردار است. سقف شینگل از لحاظ ماندگاری، طول عمر بالایی دارد. نصب آن‌ کاملاً سریع و مستقیم انجام می‌ شود و برخلاف باور عموم، اصلاً زمان‌ بر نیست.

این سقف‌ صرفه اقتصادی نیز دارد چرا که با یک‌ بار هزینه، عملکردی وصف‌ ناپذیر از آن‌ دریافت خواهید کرد.در مجموع شینگل‌ ها به دو مدل قله‌ ای و IKO تقسیم می‌ شوند. این دو مدل نیز دارای زیر مجموعه‌ های بسیاری هستند. یکی دیگر از دلایلی که سقف شینگل نوعی سقف شیروانی برتر محسوب می‌ شود این است که با وزنی سبک، ظاهری زیبا و انعطاف‌ پذیری بالا، عملکردی فوق‌ العاده ارائه می‌ کند. استفاده از این سقف با ورق OSB حتماً پیشنهاد می‌ شود.

  1. سقف آندولین

یک نوع سقف شیروانی برتر دیگر، سقف‌ آندولین است. این سقف‌ که از انواع سقف شیروانی مدرن به شمار می رود، مقاومت بالایی در برابر آب دارد که همین ویژگی، آن‌ را به انتخابی مناسب تبدیل کرده است. در شهرهای دارای آب‌ و هوای بارانی و برفی که شمال ایران مثال خوبی برای آن می‌ باشد، سقف‌ آندولین عملکرد کاملاً مناسبی دارد. این سقف‌ از لحاظ قیمت نیز نسبت به انواع دیگر سقف شیروانی، دارای قیمت مناسب‌ تری است و یک سقف شیروانی ارزان قیمت به شمار می رود. در تولید سقف‌ های آندولین به آن‌ ها بیتومن تزریق می‌ شود. بیتومن که امروزه همه با نام آسفالت می‌ شناسند، به ماندگاری سقف‌ ها و طول عمر آن‌ ها بسیار اضافه می‌ نماید.

در بدترین شرایط، سقف‌ های بیتومنی حداقل ۲۰ الی ۳۰ سال کار می‌ کنند. همین امر باعث‌ شده است تا استفاده از آن‌ ها در سقف‌ های شیروانی بسیار رواج پیدا کند.مواد مورد استفاده در سقف‌ های آندولین، باعث‌ شده است این سقف‌ ها رنگ خود را حتی در شرایط آب‌ و‌ هوایی بد و بسیار مرطوب نیز حفظ نمایند. همچنین سقف‌ های آندولینی آسیبی به محیط‌ زیست وارد نمی‌ کنند که این‌ یک ویژگی مثبت دیگر این سقف‌ ها می‌ باشد. این موارد از دلایلی هستند که آندولین را به نوعی سقف شیروانی برتر تبدیل می‌ کنند.

  1. ورق OSB

یکی دیگر از 10 سقف شیروانی برتر ورق‌ های OSB است. ورق‌ های OSB، نئوپان‌ های چوبی مهندسی‌ شده هستند. با اضافه کردن چسب به خرده چوب‌ ها و کمپرس کردن لایه‌ های چوبی در موقعیت‌ های خاص، ورق‌ های OSB ایجاد می‌ شوند. ورق‌ های OSB انواع مختلفی دارند. استفاده از لایه‌ ها و خرده چوب‌ ها، سطح این سقف را کاملاً سخت می‌ کند. در حین ساخت نیز شما می‌ توانید ضخامت، سایز پنل و دیگر مشخصات را به سازنده بدهید تا ورق OSB مناسب با اندازه‌ های شما ساخته شود. مسلماً هر چه این ورق ضخامت بیشتری داشته باشد، استحکام آن نیز بیشتر می‌ شود.

ورق OSB را می‌ توان در تعامل با سقف‌ های شینگل استفاده کرد. استفاده از آن‌ ها در نقش روکش به همراه زیر ساخت قرار دادن آن‌ ها در استفاده از سقف‌ های شینگل، به سقف شیروانی شما استحکام بسیار بالایی خواهد داد. همچنین ورق‌ های OSB در کابینت‌ ها، تزئینات داخلی، دیوارها و … نیز کاربرد دارند. این سقف در محیط‌ های مرطوب و خشک نیز عملکرد بالای خود را حفظ می‌ کند.

  1. تاپ تایل

سقف‌ تاپ تایل طرفداران زیادی را تا به امروز پیدا کرده است و از 10 سقف شیروانی برتر به ‌شمار می‌ رود. این نوع پوشش، از نوعی آلیاژ خاص در ساختار خود استفاده کرده که استحکام و ماندگاری خوبی را به آن بخشیده است. درصد بیشتری از محبوبیت سقف‌ تاپ تایل  نیز به همین خاطر می‌ باشد. این ویژگی‌ به لطف آلیاژ گالوالیوم ایجاد شده است. این آلیاژ که به‌ عنوان روکش استفاده می‌ شود ترکیبی از زینک، آلومینیوم و سیلیکون است که برای جلوگیری از زنگ زدن فولاد به‌ کار می‌ رود. ترکیب این ۳ ماده از اکسیداسیون فولاد جلوگیری می‌ نماید و استحکام بالای این فلز را تا مدت‌ ها تضمین می‌ کند.

ضخامت معمول تاپ تایل ۵۰ میلی‌ متر می‌ باشد که با سفارشی‌ سازی می‌ توان ضخامت آن را بالاتر نیز برد و کیفیت بهتری دریافت کرد. اما با افزایش ضخامت، باید تغییرات قیمت آن را نیز در نظر داشت. این محصول استاندارد کشور آمریکا را در زمینه استاندارد فنی مواد و محصولات دریافت کرده است. این استاندارد، عاملی برای قرار گرفتن تاپ تایل در لیست 10 سقف شیروانی برتر محسوب می‌ گردد.

  1. تایل دکرا

تایل دکرا نوعی سقف شیروانی است که از لحاظ استحکامی بسیار قدرتمند می‌ باشد. این نوع سقف شیروانی به دلیل همین استحکام، در همه نوع شرایط آب‌ و‌ هوایی از خود قدرت بالایی را نشان می‌ دهد و به‌ راحتی رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده است. این سقف شیروانی برتر از چندین لایه در ساختار خود استفاده می‌ کند که اصلی‌ ترین آن‌ ها آلیاژی همچون گالوالیوم اما بدون سیلیکون است. این ورق تا حدی عایق می‌ باشد که صدای برخورد قطرات باران با سقف شنیده نمی‌ شود.

دلایل متعددی وجود دارد که تایل دکرا در لیست 10 سقف شیروانی برتر قرار می‌ گیرد. تایل دکرا به‌ راحتی روی سطوح شیروانی نصب‌ می‌ گردد. همچنین به دلیل موادی که دارد، بسیار در برابر اکسیداسیون، حریق و آب‌ خوردگی مقاوم می‌ باشد. این نوع سقف شیروانی، قابلیت انعطاف‌ پذیری بالایی نیز دارد و خریداران نگران انطباق آن با سطح موردنظر نیستند. استفاده از خود دکرا در لایه‌ های این سقف، تیر خلاص را بر کیفیت بی‌ نظیر آن زده و رضایت مشتریان را به‌ خوبی جلب کرده است.

تفاوت سقف آردواز و شیروانی

سقف شیروانی و آردواز دو نوع سازه‌ی ساختمانی هستند که در معماری مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت‌های زیر بین سقف شیروانی و آردواز وجود دارد که هر کدام نیاز به نصاب و متخصص خود دارد یعنی نصاب سقف آردواز به هیچ عنوان نمیتواند کار نصاب شیروانی را انجام دهد.

برای تفاوت و آشنایی بیشتر لطفا متن پایین را بخوانید:

1. **شکل و طراحی:**
– **سقف شیروانی:** این نوع سقف معمولاً دارای شیروانی یا تیغه‌های خطی است که به شکل مثلثی یا مستطیلی در طول ساختمان قرار گرفته‌اند.
– **آردواز:** ساختار آردواز معمولاً شامل تیغه‌های مستطیلی یا مربعی است که به صورت افقی به طول ساختمان قرار دارند.

2. **جنس مصالح:**
– **سقف شیروانی:** معمولاً از مواد مانند چوب، فلز یا سیمان و فیبر گلاس ساخته می‌شود.
– **آردواز:** از مواد مانند شیشه، فلز، یا فیبر گلاس استفاده می‌کند.

3. **نحوه‌ی نصب:**
– **سقف شیروانی:** نصب این نوع سقف ممکن است نیاز به سازه‌های پشتیبانی (تیرها و ستون‌ها) داشته باشد.
– **آردواز:** معمولاً به صورت آجرهایی که به یکدیگر متصل می‌شوند نصب می‌شود و نیاز به سازه‌های پشتیبانی کمتری دارد.

4. **استفاده و مناسبت:**
– **سقف شیروانی:** بیشتر در ساختمان‌های با سبک‌های معماری سنتی یا کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
– **آردواز:** بیشتر در ساختمان‌های با طراحی مدرن یا صنعتی استفاده می‌شود.

در نهایت، انتخاب بین سقف شیروانی و آردواز بستگی به سبک معماری، نیازهای ساختمانی، و سلیقه شما دارد.

دکمه بازگشت به بالا