ایران کسب و کارعمومی

انواع مدل ها و تیپ های کوییک

انواع کوییک

در این مطلب به سراغ یکی از اقتصادی ترین و البته شاید به نوعی متفاوت ترین هاچ‌بک کراس اقتصادی بازار، یعنی سایپا کوییک می رویم و انواع مدل ها و تیپ های این خودرو را معرفی و بررسی کنیم.

اواخر سال ۱۳۹۵ بود که وزیر صنعت دولت دوازدهم به همراه رئیس مجلس در آن زمان، کوییک را به عنوان جدیدترین و البته یکی از پرآپشن ترین محصولات سایپا و به طور کلی، بازار داخلی رونمایی کرد. کوییک را به نوعی می توان پاسخ سایپا برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دانست؛ پاسخی که البته با تأخیر زمانی بسیار زیاد روانه بازار شد.

درباره سایپا کوییک

با ارائه کوییک دیگر قصد نداشت صرفاً یک هاچ‌بک ساده و معمول را روانه بازار کند، به همین دلیل، مهندسان این شرکت با مطالعه بر نیاز بازار و بررسی تعاریف جدید در سگمنت هاچ‌بک ها، به سراغ خلق یک هاچ‌بک کراس رفتند. هاچ‌بک کراس ها در واقع همان خودروهای هاچ‌بکی هستند که کمی قد کشیده و از تغییرات ظاهری همچون نصب قاب پلاستیکی دور گلگیرها، نصب روف رک و… بهره می گیرند. از نمونه های جهانی این قبیل خودروها، که اتفاقاً به بازار ایران هم راه یافته اند، می توان به رنو ساندرو استپ وی و دانگ فنگ H30 کراس اشاره کرد.

ارتقای سطح خودروهای اقتصادی

کوییک در زمان عرضه اولیه با توجه به برخورداری از مواردی همچون گیربکس اتوماتیک، تریم داخلی دورنگ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، مانیتور، دوربین عقب، فرمان D کات با کلیدهای کنترلی و‌… به خوبی توانست سطح امکانات رفاهی در کلاس خودروهای اقتصادی را ارتقا دهد و بازی در این سگمنت را متحول کند. این امکانات در حالی روی کوییک عرضه می شدند که بر روی رقیب مستقیم آن یعنی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هیچ یک از آن ها در دسترس نبود، اما دیری نپایید که از سرگیری مجدد تحریم های غرب علیه ایران سبب شد شرکت سایپا، کوییک را در تیپ های پایه تر و با کاهش امکانات رفاهی عرضه کند و البته چندی بعد، مجدداً به تیپ بندی و عرضه یک فیس لیفت جدید از آن بپردازد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

سایا خودرو با ایجاد بهترین شرایط  فروش اقساطی کوییک در دو مدل دنده ای و اتومات و امکان پرداخت در اقساط بلندمدت با انتقال فوری سند به نام خریدار همراه شماست.

انواع مدل های کوییک در بازار

هم اکنون سایپا کوییک در بازار دارای مدل هایی همچون کوییک معمولی، کوییک پلاس اتومات، کوییک R، کوییک R پلاس، کوییک R پلاس اتومات و کوییک S است. تفاوت این تیپ ها به جز در مدل S که دچار تغییرات ظاهری نسبتاً چشمگیر در نمای جلو شده است، عمدتاً در بخش رنگ بندی بدنه خودروها، گیربکس و قسمت آپشنال آن هاست و از نظر پیشرانه تفاوتی با یکدیگر ندارند.د

این تیپ از کوییک را باید پایه ترین مدل آن دانست که درون کابین با ساینا تفاوتی ندارد و شاید بتوان تریم داخلی دورنگ مشکی نقره ای را از برجسته ترین ویژگی های این مدل دانست. از امکانات این نسخه باید به مواردی همچون سنسور دنده عقب، ترمز ضد قفل، سیستم ترمز کمکی، چراغ های مه شکن جلو و عقب، دو عدد ایربگ، سیستم تهویه دیجیتال، صندلی راننده ۶ حالته دستی و تنظیم برقی آینه های کناری اشاره کرد. در بخش فنی نیز کوییک به پیشرانه هشت سوپاپ ۱.۵ لیتری M15 تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۸۷ اسب بخار و بیشینه ۱۲۸ نیوتن متر مجهز است و یک گیربکس ۵ سرعته دستی هم وظیفه انتقال قدرت در این هاچ‌بک را برعهده دارد.

انواع کوییک g | انواع کوییک r

کوییک پلاس اتومات

این نسخه نسبت به نمونه استاندارد، مزیت های فنی و آپشنال نسبتاً متعددی دارد که شامل دریچه گاز برقی، رینگ آلومینیومی، فرمان برقی، استارت و ورود بدون کلید، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، دی لایت، مانیتور، دوربین دنده عقب، بلوتوث، سیستم قفل شدن خودکار درها در سرعت بالای ۱۰ کیلومتر بر ساعت و… از تغییرات و مزیت های این نسخه به شمار می آیند. گیربکس این مدل نیز از نوع CVT و دست پرورده کمپانی پانچ است و از همان پیشرانه M15 برای آن بهره گرفته شده است.

کوییک R

کوییک پلاس اتومات

کوییک آر که در بازار با نام نیز شناخته می شود، ورژن بعدی سایپا از کوییک است. محصولی که تولید آن به پارس خودرویی سپرده شد که در ایام نه چندان دور هیولاهای آمریکایی و پس از آن، محصولات باکیفیت ژاپنی و مگان فرانسوی را مونتاژ می کرد، اما در هر حال، دست تقدیر کوییک R را به پارس خودرو رسانید. تحویل این نسخه به مشتریان از اواخر سال ۹۸ کلید خورد و تا امروز نیز ادامه دارد.

در واقع، کوییک آر همان کوییک معمولی است که بدنه و سقفی دورنگ دارد و آینه های کناری و قاب مه شکن های جلو نیز در هماهنگی با سقف خودرو رنگ آمیزی شده اند. این خودرو عمدتاً با دو رنگ سفید با سقف قرمز و یا مشکی با سقف قرمز در خیابان ها به چشم می خورد. این دورنگ بودن در برخی از مدل های کوییک R در بخش داخلی خودرو هم به چشم می آید و قاب دور دریچه ها و پنل میانی به رنگ قرمز درآمده اند و در برخی دیگر از همان ترکیب رنگ مشکی-نقره ای استفاده شده است. سنسور دنده عقب، دو عدد ایربگ، ترمز ضد قفل، سیستم ترمز کمکی، مه شکن های جلو و عقب، چهار اسپیکر، سیستم صوتی با پشتیبانی USB، سیستم تهویه دیجیتال، آینه های کناری با تنظیم برقی و‌‌… از امکانات کوییک R به شمار می آیند. پیشرانه و گیربکس این مدل هم همان M15 و پنج دنده دستی است.

کوییک R پلاس

کوییک R پلاس

شرکت پارس خودرو پس از تولید موفقیت آمیز نسخه  R، به تولید نمونه پلاس روی آورد. این نسخه در تابستان ۹۹ معرفی شد و از پاییز همان سال به بازار آمد. درون کابین این تیپ مجدداً رنگ قرمز به تریم داخلی افزوده شد و چرم دور فرمان خودرو نیز از این رنگ بی بهره نماند. مانیتور، ره‌یاب، سنسور و دوربین پارک عقب، بلوتوث، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم تهویه دیجیتال، فرمان D کات، شیشه های دودی عقب، کف پایی چرم مصنوعی، بدنه دو رنگ، شیشه ها و آینه های برقی و… از امکانات این تیپ به شمار می آید. این تیپ هم به همان پیشرانه ۱.۵ لیتری ۸۷ اسب بخاری و جعبه دنده ۵ سرعته دستی مجهز است.

کوییک R پلاس اتوماتیک

کوییک S

این مدل هم مانند کوییک پلاس اتومات از دریچه گاز برقی، رینگ آلومینیومی، ، استارت و ورود بدون کلید، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، دی لایت، مانیتور، دوربین دنده عقب، بلوتوث، سیستم قفل شدن خودکار درها در سرعت بالای ۱۰ کیلومتر بر ساعت و… بهره می گیرد و گیربکس این مدل هم دقیقاً مانند کوییک پلاس اتومات از نوع CVT و دست پرورده کمپانی پانچ است و از همان پیشرانه M15 برای آن استفاده شده است. تنها تفاوت این تیپ، دورنگ بودن بدنه و تزیینات داخل کابین است.

کوییک S

کوییک R پلاس اتوماتیک

شاید متفاوت ترین تیپ کوییک حداقل در بخش ظاهر خودرو، کوییک S باشد. خودرویی که به گفته طراحان شرکت سایپا، نمای جلوی آن از پوزه یوز به عاریت گرفته شده است. البته باید اذعان کرد این سبک طراحی به یکی از ترندهای روز مبدل شده است و خیلی نمی توان آن را به یوز یا هر چیز دیگری نسبت داد. در بخش گرافیک چراغ ها، نمای عقب، رینگ ها و… تفاوتی میان کوییک S با کوییک دنده ای و R وجود ندارد. در بخش داخلی غربیلک فرمان کوییک S طرحی مشابه غربیلک فرمان کوییک R و اتوماتیک دارد، اما خبری از کلیدهای کنترل سیستم صوتی نیست. تغییر دیگر کوییک S در بخش کابین مربوط به پنل تنظیمات دکمه های برف پاک کن شیشه عقب و تنظیم ارتفاع چراغ هاست که با نسخه های دیگر اندکی متفاوت است. بر روی این پنل دو دکمه به برف پاک کن عقب اختصاص دارد و دکمه قفل شیشه های عقب و صندوق پران هم در این پنل تعبیه شده است. جلوآمپر کوییک S نیز در برخی سری های تحویلی شکل و شمایل به‌روزتری دارد و در برخی مدل ها مشابه سایر تیپ های کوییک است که از دلایل آن باید به تفاوت در تأمین کننده های این قطعه اشاره داشت.

قیمت

خانواده کوییک علیرغم افزایش شدید قیمت خودروها در بازار آزاد، همچنان از جمله خودروهای اقتصادی به شمار می آید. این خودرو در تیپ ساده قیمتی در محدوده ۲۶۵ میلیون تومان دارد و قیمت مدل S هم این روزها به ۲۸۵ میلیون تومان رسیده است. گران ترین تیپ کوییک، که درواقع همان کوییک R پلاس اتوماتیک است، در بازار آزاد برچسب قیمتی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان را نشان می دهد، اما قیمت این خودرو در کارخانه کاملاً متفاوت است و قیمت مدل پایه آن از ۱۶۸ میلیون تومان آغاز و در نهایت، به ۲۸۸ میلیون تومان ختم می شود.

کوییک در بازار چند تیپ دارد؟

هم اکنون سایپا کوییک در بازار دارای مدل هایی همچون کوییک معمولی، کوییک پلاس اتومات، کوییک R، کوییک R پلاس، کوییک R پلاس اتومات و کوییک S است.

خانواده کوییک چه بازه قیمتی‌ای دارد؟

خانواده کوییک علیرغم افزایش شدید قیمت خودروها در بازار آزاد، همچنان از جمله خودروهای اقتصادی به شمار می آید. این خودرو در تیپ ساده قیمتی در محدوده ۲۶۵ میلیون تومان دارد و قیمت مدل S هم این روزها به ۲۸۵ میلیون تومان رسیده است. گران ترین تیپ کوییک، که در واقع همان کوییک R پلاس اتوماتیک است، در بازار آزاد برچسب قیمتی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان را نشان می دهد، اما قیمت این خودرو در کارخانه کاملاً متفاوت است و قیمت مدل پایه آن از ۱۶۸ میلیون تومان آغاز و در نهایت، به ۲۸۸ میلیون تومان ختم می شود.

 

دکمه بازگشت به بالا