ایران کسب و کارعمومی

تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان چیست

تفاوت لمینت و کامپوزیت چیست؟ انجام کارهای زیبایی دندان در لیست خدمات دندانپزشکی این روزها محبوبیت بسیار زیادی یافته و بسیاری از افراد گزینه‌های مختلفی را برای زیباتر کردن لبخند خود انتخاب می‌کنند. طیف خدمات و کارهایی که می‌توانید برای داشتن یک لبخند زیباتر انجام دهید بسیار زیاد است.

یکی از کارهای رایجی که برای زیبایی لبخند می‌توان انجام داد، استفاده از روکش‌های دندانی است. اگر قصد دارید روکش‌های دندانی داشته باشید، دندانپزشک شما به‌احتمال زیاد ۲ گزینه را به شما ارائه می‌دهد: ونیرهای کامپوزیت یا ونیرهای چینی که به آنها لمینت هم گفته می‌شود. یک سوال رایج بیش از ۹۰ درصد از کسانی که می‌خواهند لبخند خود را بهبود بخشند و طراحی کنند این است که تفاوت لمینت و کامپوزیت چیست و کدام یک بهتر است؟ در این مقاله قصد داریم فرق لمینت و کامپوزیت را به‌صورت کامل بررسی کرده و بگوییم که کدام روکش دندانی گزینه بهتری است.

اگر می‌خواهید بدانید برای شما لمینت بهتر است یا کامپوزیت باید با دندانپزشک مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین دندانپزشک در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر دندانپزشک وجود دارد.

کامپوزیت و لمینت‌های پرسلنی دندانی هر دو از درمان‌های زیبایی هستند که به زیبایی و تغییر ظاهر دندان‌ها کمک می‌کنند. در هر یک از این درمان‌ها یک لایه نازک به دندان‌ها می‌چسبد و رنگ، اندازه و شکل دندان را تغییر می‌دهد. برای درک بهتر این که تفاوت لمینت و کامپوزیت چیست، بهتر است با هر یک از این روکش‌ها به‌صورت مجزا و کامل‌تری آشنا شویم.

بهترین دکتر دندانپزشک در فردیس کرج برای اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید

عکس کامپوزیت سرامیکی | عکس لمینت و کامپوزیت دندان

لمینت چیست؟

لمینت دندان که به آن روکش پرسلن هم گفته می‌شود، نوعی ونیر دندانی است که به‌صورت یک لایه نازک چینی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. آنها به جلوی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. این روکش در واقع یک پوسته نازک چینی است که دارای کانتور است و شباهت زیادی هم به ناخن‌های مصنوعی دارد. خود لمینت‌ها دو نوع دارند؛ یک نوع قدیمی‌تر که به آنها یا پرسلن گفته می‌شود و یک نوع جدیدتر که لمینت دندان نام دارد و شکل پیشرفته‌تر روکش‌های چینی است. هر دوی این روکش‌ها از نظر عملکرد و مزایا تقریباً مشابه هم هستند، با این تفاوت که لمینت‌ها نازک‌ترند و برای نصب آنها به میزان تراش کمتری روی مینای دندان نیاز است.

؟ روکش‌های کامپوزیتی نیز نوع ونیر دندانی هستند که از رزین کامپوزیتی ساخته شده و به سطح جلوی دندان‌ها چسبانده می‌شوند تا شکل و رنگ آنها را جذاب‌تر کنند. ماده باندینگ کامپوزیتی مورداستفاده در این روش محصولی مشابه با چیزی است که هنگام پرکردن دندان‌ها از آن استفاده می‌شود.

فرق لمینت و کامپوزیت دندان

به‌صورت کلی تفاوت بین لمینت و کامپوزیت در موادی است که از آن ساخته شده‌اند. این تفاوت باعث می‌شود مراحل این درمان‌ها و همچنین ویژگی‌های هر یک از آنها متفاوت باشد و هر یک از این روش‌ها مزیت‌ها و معایب مخصوص‌به‌خود را داشته باشد.

تفاوت کامپوزیت و لمینت لمینت کامپوزیت
محل و نحوه ساخت روکش ساخت در لابراتوار ساخت توسط دندانپزشک
ماندگاری و دوام روکش‌ها دوام طولانی‌مدت بین ۱۰ تا ۱۵ سال دوام کمتر نهایتا تا ۵ سال
هزینه‌های اجرای روکش دندانی هزینه‌های بیشتر برای انجام روکش دندانی هزینه‌های کمتر نسبت به لمینت
میزان تاثیر روکش در زیباسازی لبخند تاثیر بالا در زیباشدن لبخند و داشتن یک ظاهر طبیعی‌تر تاثیر نسبی در زیبایی
امکان برگشت‌پذیر بودن و خرابی روکش‌ها لمینت‌ها امکان برگشت‌پذیری ندارند و ماندگارند. احتمال خرابی و برگشت‌پذیری آنها وجود دارد.
نیاز به تراش دندان‌ها نیاز به تراش دندان‌ها بسیار کم است، اما باز هم به تغییر آنها نیاز است. بسته به شرایط دندان‌ها ممکن است نیاز به تراش باشد.
امکان درمان و ترمیم روکش‌ها در صورت شکستگی باید روکش‌ها تعویض شوند. می‌توان روکش‌های شکسته را درون دهان هم ترمیم کرد.

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان

۱. تفاوت مراحل نصب و اجرای روکش های دندانی

مهم‌ترین مورد در بحث تفاوت کامپوزیت و لمینت بحث مراحل ساخت، نحوه انجام و مدت‌زمان ساخت است. روکش‌های لمینت پرسلن باید بعد از مراحل قالب‌سازی و فرایندهای پیچیده‌تر در لابراتوار دندانپزشکی آماده شوند. در نتیجه مراحل و مدت‌زمان آماده‌سازی روکش‌های لمینتی بسیار طولانی‌تر از کامپوزیت است.

۲. تفاوت در مراحل آماده سازی دندان ها

یکی از بزرگ‌ترین موارد در تفاوت لمینت و کامپوزیت، تفاوت در مراحل آماده‌سازی دندان برای نصب روکش است. پرسلن برای نصب و تناسب بهتر روی دندان‌ها نیاز به تغییر شکل دندان‌های طبیعی دارد. درواقع برای قراردادن صحیح آنها روی دندان‌های بیمار، لازم است یک لایه نازک از مینای دندان برداشته شود و تغییرات جزئی در شکل دندان‌ها ایجاد شود.

هدف از این تغییرات این است که روکش‌ها به‌درستی روی دندان‌ها قرار بگیرند و ظاهری حجیم و غیرطبیعی روی دندان ایجاد نکنند. این یک‌روند غیرقابل‌برگشت و تاحدودی دردناک است، به همین دلیل است که دندانپزشک معمولاً از بی‌حسی موضعی برای نصب این نوع روکش دندان استفاده می‌کند. اما درخصوص کامپوزیت‌ها حداقل کار آماده‌سازی روی دندان‌های طبیعی لازم است. در نتیجه دندان‌ها به‌صورت دائمی تغییر نمی‌کنند و در صورت نیاز می‌توان کامپوزیت را برداشت و آنها را جایگزین کرد.

۳. تفاوت هزینه های اجرای کامپوزیت و لمینت پرسلن

یکی دیگر از موارد مهم در تفاوت لمینت و کامپوزیت است. درواقع فرق لمینت و کامپوزیت از نظر قیمت محسوس است. البته مواردی مانند میزان تراش و آماده‌سازی دندان‌ها، تکنیک مورداستفاده برای نصب روکش روی دندان و جنس مواد مصرفی و غیره روی قیمت تاثیر می‌گذارد.

بااین‌حال اما در کل قیمت لمینت‌های پرسلن نسبت به کامپوزیت بیشتر است. هزینه ونیرهای پرسلن تقریباً دوبرابر ونیرهای کامپوزیت است. دلیل اصلی آن هم این است که روکش‌های پرسلن یا سرامیکی باید در لابراتوار ساخته شوند و برای ساخت آنها دقت و زمان بیشتری نیاز است. به همین دلیل هم قیمت لمینت سرامیکی بیشتر از روکش‌های کامپوزیتی است.

قیمت لمینت‌های پرسلن نسبت به کامپوزیت بیشتر است. هزینه ونیرهای پرسلن تقریباً دوبرابر ونیرهای کامپوزیت است.

برای داشتن لبخند زیبا کدام روش بهتره؟

از بهترین دکترها مشاوره بگیر!

۴. مراقبت و نگهداری از کامپوزیت و لمینت پرسلن

مورد قابل‌توجه دیگر در تفاوت لمینت و کامپوزیت‌های رزینی، بحث مراقبت و نگهداری از آنهاست. در خصوص لمینت سرامیکی نیازی به نگهداری و مراقبت به‌خصوصی نیست، خصوصاً که ساختار آنها مستعد لکه‌گرفتن نیست. اما زمانی که روکش دندان‌ها از نوع کامپوزیت رزینی است به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز است. خصوصاً در مورد مصرف غذاهای لکه‌دار یا غذاهای سفتی که می‌توانند موجب شکستگی روکش‌ها شوند باید احتیاط کرد.

نوشیدنی‌های رنگی می‌تواند موجب لکه‌گرفتن کامپوزیت دندان شود. روکش‌های کامپوزیت دندانی به‌شدت در معرض تغییرات انبساط حرارتی هستند. به همین دلیل هم آنها در مقایسه با لمینت‌های دندانی رنگ بیشتری را به خود می‌گیرند و مستعد لکه‌گرفتن هستند. هم می‌تواند مصرف غذاهای رنگی و رعایت نکردن بهداشت باشد. اگر از نظر مراقبت و نگهداری بخواهیم ببینیم که لمینت بهتره یا کامپوزیت قطعاً پاسخ روکش‌های لمینت دندانی است. اما نباید را نیز فراموش کرد. حتما قبل از نصب لمینت بیماری‌های دندان و لثه را درمان کنید تا کاهش پیدا کند.

۵. میزان دوام و استحکام کامپوزیت و لمینت

برای این که ببینیم لمینت بهتره یا کامپوزیت باید به بحث استحکام و و کامپوزیت هم رسیدگی کرد. درواقع میزان دوام این روکش‌ها بسیار مهم است و باید آنها را در زمان انتخاب نوع روکش مناسب در نظر گرفت. در این زمینه پرسلن‌ها بسیار بهترند و دوام آنها به مراتب بیشتر است. پرسلن ماده ای به مراتب قوی‌تر از رزین کامپوزیتی است. حتی با وجودی که طی سال‌ها کیفیت مواد رزینی بسیار بهبود یافته است، اما هنوز هم روکش‌های چینی بسیار با دوام تر و محکم ترند.

آنها می‌توانند بین ۱۰ تا ۱۵ سال دوام بیاورند درحالی‌که میانگین طول عمر مفید کامپوزیت بین ۵ تا ۷ سال است. مواد روکش‌های لمینت بسیار قوی‌تر و بادوام‌تر از مواد کامپوزیتی است. علاوه‌براین روکش‌های لمینتی نسبت به لکه و خرابی بسیار مقاوم‌تر است و دیرتر خراب می‌شود. اما به‌طورکلی نباید ارتباط و کامپوزیت را فراموش کرد.

۶. میزان طبیعی بودن لمینت و کامپوزیت

از نظر ظاهری تفاوت لمینت و کامپوزیت قابل ملاحظه است. روکش‌های پرسلن ظاهری طبیعی‌تر و زیباتر را به دندان‌ها می‌دهند. معمولاً از روکش‌های لمینتی برای طراحی لبخندهای هالیوودی استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که ذرات پرسلن بهتر از کامپوزیت می‌شکند و نور را از خود عبور می‌دهد و همچنین به دلیل لعاب سطحی که قبل از پخت روی چینی اعمال می‌شود، روکش‌های چینی و به‌ویژه لمینت‌ها زیباتر و درخشان‌تر از کامپوزیت به نظر می‌رسند.

تفاوت لمینت و کامپوزیت از نظر ظرافت، میزان شفافیت و جذب رنگ هم قابل‌توجه است. لمینت‌ها و روکش‌های چینی بسیار ظریف‌تر از روکش‌های کامپوزیت رزینی بوده و میزان شفافیت آنها هم بیشتر است. روکش‌های لمینتی کمتر از کامپوزیت رنگ و لکه را به خود جذب کرده و به همین دلیل هم زیباترند.

۷. تفاوت لمینت و کامپوزیت از نظر درمان شکستگی ها

اگرچه ممکن است ونیرهای کامپوزیت نسبت به لمینت‌های پرسلن زودتر آسیب ببینند، اما به‌راحتی قابل‌ترمیم هستند. در مقابل، روکش‌های چینی دوام بیشتری دارند؛ اما قابل‌تعمیر نیستند؛ بنابراین در صورت شکستگی یا خرابی باید کاملاً تعویض شوند. لمینت کامپوزیتی را می‌توان به‌راحتی درحالی‌که روی دندان‌ها قرار دارد ترمیم کرد.

چطور بهترین نوع روکش دندانی انتخاب می شود؟

برای تعیین این که کدام یک از این روش‌های زیبایی دندان‌ها برای بیمار بهترین است و امکان‌پذیری انجام هر یک برای فرد موردنظر وجود دارد، دندانپزشک در یک جلسه معاینه، دندان‌های بیمار را بررسی کرده و با بررسی وضعیت دندان‌ها، رابطه و فاصله دندان‌های قدامی بالا و پایین و ارتباط بین شکل دندان و صورت را مشخص می‌کند. با این کار متوجه می‌شود انجام کدام درمان برای مراجعه‌کننده موردنظر امکان‌پذیر است. همچنین را به شما توضیح می‌دهد. ممکن است یک یا هر دوی این درمان‌ها برای بیمار امکان‌پذیر باشد. گاهی اوقات ممکن است قبل از استفاده کامپوزیت یا لمینت دندان به یک درمان اولیه مانند کانتورکردن لثه در چند دندان نیاز باشد. حتما از دندانپزشک سوال کنید که .

لمینت بهتره یا کامپوزیت؟ همین حالا مشاوره بگیر!

در چه مواردی نمی توان از روکش کامپوزیتی استفاده کرد؟

در تمام موارد نمی‌توان از کامپوزیت استفاده کرد. کامپوزیت ممکن است گزینه مناسبی برای مشکلات شدید دندانی نباشند. به‌عنوان‌مثال نمی‌توان از برای رفع مشکل تغییر رنگ دندان‌ها، رفع مشکل فاصله بین دندان‌ها یا مواردی ازاین‌دست استفاده کرد. بسته به میزان سلامت دهان و دندان مشخص می‌شود که آیا می‌توان از کامپوزیت استفاده کرد یا خیر.

اگر می‌خواهید بدانید که لمینت برای شما بهتر است یا کامپوزیت، باید با مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین دندانپزشک در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان وجود دارد.

لمینت دندان در چه مواردی انتخاب اول دندانپزشک است؟

روکش‌های چینی یا لمینت‌های سرامیکی بهترین راه‌حل درمانی برای رفع مشکلاتی مانند ساییدگی مینای دندان، فاصله افتادن بین دندان‌ها، رفع و درمان نقص‌های ژنتیکی دهان و دندان، رفع مشکل دندان‌های ناهموار و پوشش ساییدگی و تغییر رنگ دندان‌ها هستند. هر آنچه که باید در مورد تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان بدانید.

لبخند زیبا یکی از اجزای اصلی زیبایی است. ظاهر دندان‌های شما تأثیر قابل توجهی در عزت نفس و اعتماد به نفس شما دارد. در همان زمان‌، باعث می‌شود جذابتر و جوانتر به نظر برسید. اگر به دلیل فضاهای ناهموار بین دندان‌هایتان احساس خوبی ندارید، مشکلی نیست که حل نشود.

لمینت و از جمله راهکارهای زیبایی دندانها در دندانپزشکی هستند. این دو روکشی نازک‌ به رنگ دندان هستند که به جلو دندان شما وصل می شوند و انواع مشکلات آن را برطرف می کنند. انتخاب روش و کامپوزیت به مجموعه متفاوتی از معیارهای مختلف بستگی دارد. قبل از انتخاب نوع خاصی از روکش‌ دندان، ابتدا باید بفهمید که لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟ انتخاب معیار مناسب، فاکتور بسیار مهمی ‌در موفقیت استفاده از روش‌های لمینت و کامپوزیت است. در ادامه این پست با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها بیشتر آشنا شوید.

مزایای روکش لمینت و کامپوزیت دندان

  • هزینه پایین‌تر روکش کامپوزیت

یکی از مهمترین عوامل موثر در اختلاف قیمت لمینت و کامپوزیت، انتخاب است. عمده‌ترین مزیت روکش کامپوزیت نسبت به لمینت، هزینه پایین‌تر آن است. به طور میانگین​​، لمینت‌ دارای اختلاف قیمتی دو برابر بیشتر از روکش کامپوزیت می‌باشد‌ که برای برخی از افراد بسیار مهم است‌، زیرا بیشتر درمان ها توسط بیمه پوشش داده نمی‌شوند‌.

  • یکی دیگر از تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان در مراحل و مدت زمان انجام آن است.

مدت زمان انجام روکش لمینت و کامپوزیت نیز متفاوت است. معمولا ونیر کامپوزیت در یک جلسه ویزیت به طور کامل انجام می‌شود. بدین منظور، دندانپزشک دندان ها را با پوششی از نوع رزین می پوشاند، لایه‌های اضافی رزین اعمال شده، تراشیده می‌شود. سپس رزین از طریق نوری شدید سخت شده و در نهایت روکش‌ها جلا پیدا می کنند. نیاز است تا برای داشتن ظاهری طبیعی، رزین صیقل داده شود تا مشابه دندان واقعی شود. برای انجام این درمان نیاز به تراشیدن دندان نیست.

اما لمینت سرامیکی دندان نیاز به دو الی سه هفته زمان نیاز دارد. ابتدا دندانپزشک کمی از مینای دندان را تراش می دهد و بعد از آنها قالب گیری می کند و برای ساخت روکش دندان، قالب ها را به آزمایشگاه ارسال می کند. بعد از دو هفته روکش ها آماده می شود و برای نصب به دندانپزشک تحویل داده می شود. اکنون دندانپزشک روکش لمینت را به دندان های شما میچسباند.

روش لمینت و کامپوزیت از نظر میزان برگشت پذیری نیز با یکدیگر متفاوت هستند. خوب است بدانید که مهمترین مزیت درمان روکش کامپوزیت نسبت به لمینت، قابلیت برگشت پذیری آن می باشد. زیرا برای انجام باندینگ (کامپوزیت) نیازی به تراشیدن دندان نیست و می توان بعد از مدتی روکش ها را از دندان جدا کرد و از دندان های طبیعی خود استفاده کرد، اما به دلیل تراشیدن دندان در درمان لمینت دیگر نمی توان از دندان های طبیعی خود بهره برد. در واقع روش لمینت دندان (ونیر پرسلین) قابلیت برگشت پذیری ندارد.

بیشتر بدانید: best dental youtube

فکر می‌کنید از نظر طول عمر لمینت و کامپوزیت، کدام یک برای شما بهتر است؟ هر چند روکش کامپوزیت دارای مزایای زیادی است‌، اما از نظر ماندگاری با روش لمینت قابل مقایسه نیست. با وجود پیشرفت انجام شده در طی سالیان دراز برای ماده رزین، اما ماده به کار رفته در روش لمینت، بسیار قویتر از رزین کامپوزیت است. لازم به ذکر است که لمینت به طور میانگین چیزی حدود ​​۱۰-۱۵ سال مقاومت داشته و دوام می‌آورد‌، هر چند با رعایت بهداشت دهان و دندان و پیروی از دستورالعمل‌های دندانپزشک، حتی می‌توان برای مدت طولانی‌تری از آنها استفاده کرد. روکش کامپوزیت تمایل به ماندگاری حدود نیمی‌ از زمان‌، یعنی چیزی حدود ۵-۷ سال دارد.

با توجه به مطالب بیان شده، اگر به فکر جایگذاری روکش هستید بسیار مهم است که تفاوت طول عمر و قیمت لمینت و کامپوزیت را با یکدیگر در نظر بگیرید. در واقع، در حالی که ممکن است کامپوزیت‌ها‌ نصف لمینت قیمت داشته باشند‌، اما آنها فقط به اندازه نصف عمر لمینت دوام می‌آورند.

عوارض لمینت و کامپوزیت

اکثر دندانپزشکان اتفاق نظر دارند که روش لمینت‌، زیبایی‌ طبیعی‌ مشابه با دندان‌های اصلی برای شما فراهم می کنند. این روش زیبایی دندانپزشکی، از نظر کیفیت، دارای شفافیتی کاملا مشابه مینای دندان شما است. همچنین، روش لمینت به علت بالا بودن استحکام ماده و لعاب مصرفی پس از درمان، در مقابل لکه‌ شدن و خراشیدگی بسیار مقاوم می‌باشد. این در حالی است که روش روکش کامپوزیت، از درجه تخلخل بالاتری برخوردار است. بنابراین، این روکش در معرض خطر لک شدن قرار دارد‌. به همین خاطر، به منظور جلوگیری از ایجاد لک توسط برخی از مواد غذایی به وجود آورنده لک در دندان، ضروری است تا رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. علاوه بر این، برای داشتن دندان‌هایی به زیبایی دندان اصلی، روکش کامپوزیت باید پرداخت شود.

انواع کامپوزیت دندان و مزایای آنها

روش روکش کامپوزیت دندان دارای انواع مختلفی از جمله کامپوزیت درشت دانه، ریز دانه، هیبرید، نانو کامپوزیت و … می باشد که در ادامه به صورت مختصر توضیح داده شده است:

کامپوزیت درشت دانه و یا ماکروفیل دارای ذراتی به ابعاد ۱۰ تا ۵۰ میکرومتر می‌باشد که بزرگی ابعاد ذرات تاثیر فوق‌العاده‌ای در مقاومت کامپوزیت دارد. این در حالی است که در روش ریز دانه (میکروفیل) ابعاد ذرات به ۱۰۰ نانومتر می رسد. در این روش دوام کامپوزیت کمتر از روش درشت دانه است، اما سهولت انجام امر پولیش کردن از جمله مزایای آن است. روش هیبریدی یا ترکیبی، ابعاد ذرات ما بین دو روش قبلی یعنی چیزی حدود ۱۰ تا ۵۰ میکرومتر و همچنین تا ۴۰ نانو متر هستند. فیلر بالای مواد پرکننده منجر به افزایش مقاومت آنها در برابر ساییده شدن می شود. اما عیب این روش، کاهش یافتن زیبایی روکش با گذشت زمان و در اثر استهلاک است. نانو کامپوزیت نیز از جمله روش های جدید روکش است که ابعاد ذرات حدود ۲۰ نانومتر است. به علت تجمع ذرات ریز و تشکیل ذرات با ابعاد بزرگتر، مقاومت در برابر سایش، امکان پولیش و محکم بودن کامپوزیت افزایش پیدا کرده است. از بین روش‌های بیان شده، به احتمال زیاد روکش نانو کامپوزیت بهترین گزینه است.

انواع لمینت دندان و مزایای آنها

انواع روش های روکش لمینت دندان شامل لمینت دندان سرامیکی، کامپوزیتی، فوری، قابل جابجایی و … می باشد. در روش سرامیکی، به علت روشن بودن و شفافیت مینای دندان، ظاهر یکدستی دارد. این روکش، بسیار قوی و مقاوم در برابر تراشیدن می‌باشد، اما قیمت آن گران است. این در حالی است که روش لمینت کامپوزیتی، ارزان‌تر بوده و با پنهان کردن نواقص دندانی، لبخند زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد. روکش لمینت فوری، از پیش ساخته می‌شود و نسبت به بقیه ارزان‌تر است، اما دوام کمتری دارد. روکش لمینت قابل جابجایی نیز با استفاده از رزین سفت ساخته شده و کاملا طبیعی است. این روش از جمله جدیدترین روش‌های روکش دندان است که کار با آنها آسان است.

اگر دندانتان به طور کامل از دست رفته و نمی توان با روش های روکش دندان آن را ترمیم کرد باید از استفاده نمایید.

انجام لمینت و پست و روکش در کلینیک دندانپزشکی بابکان

 

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دندانپزشک

روکش‌های دندانی امروزه برای زیباتر کردن لبخند و بهبود شرایط دندان‌های معیوب و دارای ایراد استفاده می‌شوند. روکش‌ها انواع مختلفی دارند که تفاوت اصلی آنها در نوع مواد مصرفی و فرایند آماده‌سازی آنهاست. در نتیجه روش اجرا، نحوه ساخت و ویژگی‌هایی که هر یک از این روکش‌های دندانی دارند با هم متفاوت است. لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی دو نوع رایج روکش‌های دندانی هستند که تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

تفاوت لمینت و کامپوزیت از نوع مواد و جنس آنها ناشی می‌شود. تنها راه برای تعیین این که آیا روکش کامپوزیتی مناسب‌تر است یا ونیر چینی، مشورت با یک دندانپزشک و معاینه‌شدن توسط اوست. باید در خصوص اهداف زیبایی دندان، میزان بودجه‌ای که دارید و ملاحظات شخصی خود با دندانپزشک مشورت کرده تا بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌حل به شما پیشنهاد شود. در پنل دندانپزشک در فردیس کرج می‌توانید اقدام به گرفتن نوبت برای خدمات دندانپزشکی کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

 

دکمه بازگشت به بالا