اقتصادیایران کسب و کارعمومی

تمام شخصیت های مرد عنکبوتی

اسپایدرمن و دنیای پر پیچ و خمش

افرادی که با دنیای اسپایدرمن آشنایی ندارند و می خواهند به واسطه نمایش قدرتمند و گیم پلی سرگرم کننده سراغ این بازی بروند، این مطلب می تواند پیش زمینه داستانی خوبی برایتان ایجاد کند.آن هایی که خوره کمیک های اسپایدرمن هستند، شاید بیوگرافی ها بتواند حس نوستالژی تان را برانگیزد و اطلاعات شما مربوط به شخصیت ها را به روز کند. قبل از شروع، بهتر است به چند نکته توجه شود.

خرید لباس السا بزرگسال: داستان بازی اسپایدرمن براساس هیچ فیلم سینمایی یا کمیک (داستان مصور) ساخته نشده و خط داستانی خودش  را دارد. شرکت مارول اعلام کرده که قرار است بعد از انتشار بازی، سری کمیک های جدید براساس داستان آن منتشر شود که SPIDERGEDDON نام دارد.

درنتیجه اتفاقات رخ داده در بازی، شخصیت ها و سرگذشت آن ها با فیلم های سینمایی و کمیک ها فرق می کند؛ مثلاً مری جین (Mary Jane) در زمینه بازیگری و مدلینگ کار می کند اما در بازی خبرنگار روزنامه دیلی باگل (The Daily Bugle) است.

خرید حضوری لباس دختر کفشدوزکی: خط داستانی سری اسپایدرمن در کمیک ها به چند شاخه تقسیم می شود. اگر پیرو خبرهای ابرقهرمان های مارول باشید، می دانید که داستان پیتر پارکر در دنیای Earth-616 با Earth-1610 فرق می کند. در دنیای دوم که سال 2000 معرفی شد، پیتر پارکر به عنوان یک طراح وب کار می کند و خط داستانی کاملاً متفاوتی با دنیای اصلی یا همان Prime Universe (که Earth-616 است) دارد.

سعی شده اطلاعاتی که درباره شخصیت های بازی منتشر شده به اشتراک گذاشته شود. از طرفی، نیم نگاهی به حضور این شخصیت ها در کمیک اصلی یعنی دنیای Earth-616 نیز خالی از لطف نخواهد بود. دوران کودکی و اینکه چگونه افراد تبدیل به ضدقهرمان می شوند شاید برای علاقه مندان جذاب باشد و از همه مهم تر، درباره قدرت هایی که ضدقهرمان ها دارند نیز صحبت خواهد شد. با دیجیاتو همراه باشید.

پیتر پارکر

خرید لباس مرد عنکبوتی: یک قانون اگر چه غلط، درست، اخلاقی یا غیراخلاقی باشد باز هم یک ایده است، یک فلسفه شخصی است … اما همیشه جنگ بر سر ایده ها از حد و مرز خود می گذرند و تبدیل به یک مبارزه خشونت آمیز می شوند.

  • نام اصلی: پیتر بنجامین پارکر
  • رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد بیوفیزیک E.S.U، دکترای بیوشیمی (در کمیک)
  • شغل: دانشمند و محقق. در کمیک اصلی دوران کوتاهی در دیلی باگل عکاسی و خبرنگاری می کرد.
  • اولین حضور: قسمت پانزدهم کمیک Amazing Fantasy سال 1962
  • بارزترین ویژگی شخصیتی: مسئولیت پذیر، شوخ طبع، کمی درونگرا
  • بارزترین قدرت ابرقهرمانی: جدا از اینکه قدرت های مرد عنکبوتی را دارد، پیتر پارکر واقعاً باهوش است.

اسپایدرمن عموماً به عنوان یک آدم شجاع و قهرمان شناخته می شود که حس عدالت طلبی و مسئولیت پذیری بسیار بالایی دارد. به دلیل مرگ عمویش و اینکه احساس می کرد در قتل او مقصر است، بعضی مواقع مسئولیت پذیری اش حالت غیر عادی می گرفت آن هم مواقعی که به او ربطی نداشت.

همه می دانند که او حس شوخ طبعی بسیار زیادی دارد. حتی زمانی که به مرگ بسیار نزدیک است، اسپایدرمن شروع به جوک گفتن می کند به طوری که هم دوستان و هم دشمنانش عصبی می شوند. او برای این کار چند دلیل دارد: بعضی مواقع او می خواهد استرس موقعیت را کاهش دهد یا ترس بیش از حد خود را در مواقع بحرانی پنهان کند.

پیش می آید که او از جوک گفتن برای رفتن روی اعصاب دشمنانش استفاده کند؛ اینگونه آنها کنترل خودشان را از دست می دهند و فرصتی برای پیتر پیش می آید تا آن ها را شکست دهد. پشت این نقاب، روانی درد کشیده وجود دارد. او به طرز عجیبی از مرگ دیگران ناراحت می شود، حتی اگر آن شخص دشمنش باشد. این موضوع از مرگ عمویش سرچشمه می گیرد.

با وجود آنکه اسپایدرمن یک قهرمان است، اما هنوز هم یک آدم نِرد، عجیب و خجالتی به حساب می آید. سال ها طول کشید تا پیتر بزرگ شد و اعتماد به نفسش بالا رفت اما هنوز رگه هایی از یک نوجوان عجیب و نرد در شخصیت او دیده می شود.

در بازی جدید اسپایدرمن قرار است روی پخته تری از پیتر پارکر ببینیم. کارگردان خلاق بازی در این باره توضیح می دهد:

«پیتر پارکر 8 سال به عنوان اسپایدرمن شهر را نجات می دهد، اما برای اولین بار او متوجه می شود که از طریق شغلش، می تواند تغییری در شهر خود، و دنیا ایجاد کند؛ نه به عنوان اسپایدرمن، بلکه به عنوان پیتر پارکر. او متوجه می شود که می توان به مردم تکیه کرد. هیچ اشکالی ندارد تا از بقیه کمک بخواهی، حتی اگر یک ابرقهرمان باشی.»

مری جین

تمام اون شهرت و زرق و برقای زندگی یه روزی از بین میرن … خب که چی؟ من میخوام از سواری زندگی تا جایی که می تونم لذت ببرم. این تنها چیزیه که از زندگی میخوام، درست نیست؟

  • نام اصلی: مری جین واتسون
  • رشته تحصیلی: تا کالج ادامه تحصیل داد
  • شغل: در کمیک به عنوان بازیگر، مدل و صاحب باشگاه شبانه. در بازی به عنوان خبرنگار و عکاس روزنامه دیلی باگل
  • اولین حضور: قسمت 42 کمیک اسپایدرمن شگفت انگیز سال 1966
  • بارزترین ویژگی شخصیتی: جاه طلب، جذاب، حامی خوب
  • بارزترین ویژگی ابرقهرمانی: –

مری جین از آن شخصیت های کلاسیکی است که در داستان های ابرقهرمانی به عنوان یک معشوقه به حساب می آیند. جذاب، خوش صحبت و دختری که ابرقهرمان داستان را از نظر احساسی به چالش می اندازد.

مری جین کسی است که از صمیم قلب پیتر پارکر را دوست دارد. با وجود آنکه بین پیتر و مری جین بالا و پایین های بسیاری وجود داشته، باز هم آن ها به عنوان دوست همدیگر را حمایت می کنند. در کمیک پیش آمده که حتی آن ها با هم ازدواج کرده و به دلایلی از هم طلاق بگیرند.

خالق داستان مصور سری اسپایدرمن مری جین را به عنوان یک مدل و بازیگر طراحی کرده؛ شغلی که آرزوی کودکی مری جین بود. او در غیاب پیتر با بازیگران و کارگردانان معروف هالیوود رفت و آمد داشته و از زندگی مرفه خود تا حدی لذت می برد اما هیچکدام نتوانستند جای پیتر پارکر را برای او پر کنند.

تفاوت شخصیتی بین پیتر و مری در حدی است که اوایل پیتر به خاطر آنکه مری شبیه او نیست، نمی خواست با او آشنا شود. به هر حال، مری جین تنها و تنها با پیتر پارکر تعریف می شود و وابستگی عجیبی به عنوان یک همراه دارد. اینسومنیاک گیمز در بازی جدید اسپایدرمن می خواهد تصویر جدیدی از مری جین تعریف کند.

او کسی خواهد بود که در ماموریت ها به اسپایدرمن کمک خواهد کرد. مری جین که در بازی به عنوان یک خبرنگار در روزنامه دیلی باگل کار می کند، قرار است نقطه قوتی در داستان به حساب بیاید و فراتر از یک معشوقه ظاهر شود.

مایلز مورال

قهرمان اونی نیست که همیشه می بره، بلکه اونیه که همیشه تلاششو برای بردن می کنه.

  • نام اصلی: مایلز مورال
  • رشته تحصیلی: دانش آموز دبیرستانی
  • شغل: مرد عنکبوتی
  • اولین حضور: قسمت 11 کمیک The Ultimate Fallout سال 2011
  • بارزترین ویژگی شخصیتی: روحیه مسئولیت پذیری پیتر پارکر را دارد
  • بارزترین ویژگی ابرقهرمانی: Camouflage یا همان نامرئی شدن

درست خواندید. مایلز مورال در کمیک کسی است که به سرنوشت پیتر پارکر دچار شده و تبدیل به مرد عنکبوتی می شود. علاقه ای نداریم تا وارد جزئیات شویم زیرا اتفاقات رخ داده برای مورالز و پارکر پتانسیل بسیار بالایی برای داستان پردازی داشته و امکان دارد داستان بازی در آینده لوث شود.

مایلز در دنیای Earth-1610 نقش اصلی خودش را ایفا می کند. او یک لباس همانند مرد عنکبوتی دارد که برخلاف تم قرمز و آبی پیتر، مشکی و قرمز است. فرق پیتر و مایلز به عنوان یک مرد عنکبوتی بیشتر در قدرت های ابرقهرمانی آن ها خلاصه می شود.

مثلاً در کمیک، اسپایدر سنس یا همان حس عنکبوتی مایلز ضعیف تر از پیتر عمل کرده و تنها او را از خطر مطلع می کند. یکی از ویژگی های معروف مایلز این است که  همانند آفتاب پرست رنگ خودش را با محیط وقف می دهد. علاوه بر آن، بدن مایلز به دلایل داستانی می تواند الکتریسیته تولید کرده و از آن در مبارزات استفاده کند.

احتمالاً مایلز پشتیبان و همراه پیتر پارکر خواهد بود اما چگونگی آن هنوز معلوم نیست. برخی گمانه زنی کردند که او گجت ها و قدرت هایی در اختیار پیتر قرار می دهد اما احتمالش نزدیک به صفر است که بخواهیم با او به عنوان اسپایدرمن بازی کنیم؛ حداقل در نسخه اول.

اسم تمام مرد عنکبوتی ها | تمام شخصیت های مارول

گربه مشکی

من قهرمان نیستم. من یه دزدم، دزد تربیت شدم، دزد می میرم.

  • نام اصلی: فلیشیا هاردی
  • رشته تحصیلی: دبیرستان را رها کرد
  • شغل: دزد
  • اولین حضور: قسمت 194 کمیک اسپایدرمن شگفت انگیز سال 1979
  • بارزترین ویژگی شخصیتی: عاشق هیجان و آدرنالین، علاقه به دزدی وسایل نایاب
  • بارزترین ویژگی ابرقهرمانی: Tychokinesis (توانایی تغییر دادن ذهنی پیامدهای تصادفی)

طبق اتفاقاتی که در کمیک رخ داده، فلیشیا دخترِ دزدِ گربه ای معروف، والتر هاردی بود. والتر به او یاد داد که اعتماد به نفس بالایی داشته باشد و در مقابل سختی ها مقاومت کند. فلیشیا که توسط دوست پسرش رایان در کالج مورد تعرض قرار گرفت، تصمیم گرفت درس را رها کرده و در هنرهای رزمی و آکروباتیک فعالیت کند. هدف نهایی او کشتن متجاوز بود.

قبل از اینکه به این هدف برسد، رایان توسط یک راننده مست کشته شد. او که نتوانست انتقام خود را بگیرد، مصمم شد که در راه پدرش پا بگذارد و یک دزد گربه ای شود؛ حتی بهتر از او. گربه مشکی هم به عنوان دشمن و هم به عنوان همیار در مقابل اسپایدرمن قرار گرفته. بین این دو یک رابطه عاطفی نیز برقرار شد اما گربه مشکی عاشق شخصیت اسپایدرمن بود نه پیتر پارکر؛ او به دنبال هیجان بود. او فهمید که عاشق پیتر پارکر نیز هست اما دیر شده بود زیرا پیتر با مری جین ازدواج کرد.

فلیسیا همانند اسپایدرمن می تواند با استفاده از قلاب، بین ساختمان ها تاب بخورد. مهارت بسیار او در مخفی کاری، قفل شکنی و هنرهای رزمی نیز قابل ستایش است. در کنار همه این ها قدرت اصلی ابرقهرمانی او، Tychokinesis، می تواند برای طرف مقابل یک بدشانسی عجیب غریبی به وجود آورد.

سمور نقره ای

اسپایدرمن: اونجا بود که فهمیدم سمور نقره ای واقعاً کی هست. فوق العاده شجاع و یکی از خطرناک ترین مبارزهایی که تا به حال دیدم … اما اینکه همه کارهاش به خاطر پول هست فقط جنبه تظاهر داره … بعضی موقع ها اون از همه چیزش به خاطر عشق مایه میذاره.

  • نام اصلی: سیلور سیبل یا سیلور سیبلینوا
  • رشته تحصیلی: –
  • شغل: رئیس گروه مزدوران وایلد پَک
  • اولین حضور: قسمت 265 کمیک اسپایدرمن شگفت انگیز سال 1985
  • بارزترین ویژگی شخصیتیروحیه و انگیزه به شدت قوی
  • بارزترین ویژگی ابرقهرمانی: هیچ توانایی ابرقهرمانی ندارد

سال ها پیش، پدر سمور نقره ای درکنار دولت کشور خیالی سیمکاریا (منطقه امروزی) تیم وایلد پک را تشکیل داد، مجموعه ای از سربازان حرفه ای که به کشتن تبهکاران نازی می پرداختند. در همان زمان زنش دختری به اسم سیلور به دنیا آمد.

سال ها بعد، دخترک شاهد کشته شدن مادرش توسط تروریست ها بود. سمور نقره ای تمام زندگی اش را صرف یادگیری سلاح های مختلف و مبارزات تن به تن کرد تا آمادگی لازم برای رهبری Wolf Pack را پیدا کند. در نهایت به رهبری سمور نقره ای، این گروه جهانی و تبدیل به منبع درآمدی برای کشور سیمکاریا شد. ولف پک به رهبری سمور نقره ای، برای کمپانی های بزرگ و کشورهای کوچک کارهایی همچون کشتن تبهکاران و پس گرفتن اموال دزدی انجام می دهد.

با وجود تنش هایی که اوایل بین اسپایدرمن و سمور نقره ای به وجود آمد، آن دو با یکدیگر کنار آمده و به هم کمک می کنند. در کمیک کان امسال تایید شد که سمور نقره ای به اسپایدرمن در یک سری ماموریت ها کمک خواهد کرد.

سمور نقره ای یک انسان معمولی است و هیچ قابلیت ابرقهرمانی خاصی ندارد اما هوش و مهارت مبارزاتی به شدت بالای آن باعث شده تا درمقابل ابرقهرمان ها نیز کم نیاورد. انگیزه او به حدی قوی است که در مقابل یک الهه با قدرت های ابرقهرمانی دوام آورد و نگذاشت تا با قدرت هایش افکار سمور نقره ای را به کنترل خود در آورد

 

دکمه بازگشت به بالا