اقتصادیایران کسب و کارعمومی

خواص سیر خام برای عفونت ادراری

محتوای خبر پنهان
5 خواص سیر برای سلامتی بدن

علت عفونت ادراری

خرید اینترنتی دمنوش لاغری دکتر بیز: همیشه گفته می‌شود که خود را بعد از توالت از سمت جلو به عقب پاک کنید تا به این عفونت مبتلا نشوید، زیرا پیشاب‌راه در نزدیکی مقعد قرار دارد و مقعد نیز جایگاه باکتری‌های منتقله از روده‌ بزرگ مانند ای‌کولای است که درصورت پاک‌کردن بدن از سمت عقب به‌ جلو موجب آلوده‌سازی پیشاب‌راه خواهند شد.

دمنوش مصفی خون دکتر بیز: چنان‌چه باکتری‌های نواحی مقعد به‌سمت رانده شوند، به مثانه ورود خواهند کرد و درصورت درمان‌نشدن به عفونت کلیه منجر خواهند شد. عفونت ادراری در زنان شایع‌تر از عفونت ادراری در مردان است، زیرا پیشاب‌راه یا مجرای خروج ادرار در زنان کوتاه‌تر است.

علائم عفونت ادراری

عفونت‌های دستگاه ادراری (UTIs) معمولا با این علائم مشخص می‌شود:

  • تکرر ادرار
  • احساس درد یا سوزش در مجرای پیشاب
  • ادرار کدر و بدبو
  • سنگ‌های کلیه و مثانه
  • تب و لرز ( نشانه عفونت کلیه )

نقش تغذیه در درمان عفونت ادراری

سیر سیاه دکتر بیز: اگر عفونت یا سوزش ادرار دارید، باید به شما بگوییم که بهترین راه درمان شما مصرف میوه‌ها و سبزیجات است. بنابراین به تغذیه خود اهمیت بدهید.

آناناس

برای درمان این عفونت از میوه درمان‌گر آناناس استفاده کنید. البته آب این میوه برای درمان عفونت مثانه هم بسیار موثر است.

زغالاخته 

برای درمان این عفونت زغال‌اخته بخورید. خواص آنتی‌بیوتیکی و آنتی‌اکسیدانی این میوه به دفع باکتری موجود در ادرار شما کمک می‌کند. البته این میوه برای کسانی که سابقه سنگ کلیه دارند یا برای رقیق شدن خون خود دارو مصرف می‌کنند، منع شده است.

آب انگور

برای بهبود سریع‌تر عفونت ادراری خود از معجزه‌ آب‌انگور قرمز استفاده کنید. آنتی‌اکسیدان موجود در این میوه، حافظ امنیت سیستم ادراری بدن شما است.

معجون سیر و جعفری

اگر دچار عفونت ادرار و مثانه شده‌اید، استفاده از گیاه جعفری به درمان شما بسیار کمک می‌کند. البته شما می‌توانید این گیاه را در کنار سایر گیاهان و سبزیجات مصرف کنید.

مثلا شما می‌توانید مواد غذایی مانند سیر، زنجبیل و جعفری را در رژیم غذایی خود قرار دهید. این مواد حاوی آنتی‌بیوتیک هستند که به درمان بیماری شما کمک می‌کنند.

سرکه سیب

سرکه هم عفونت‌های ادراری شما را به‌خصوص در خانم‌ها درمان می‌کند. شست‌وشوی واژن با سرکه سیب برای کاهش سوزش‌های ناشی از این عفونت بسیار موثر است.

 

لبنیات و ماست 

برای کمک به درمان این عفونت، مصرف لبنیات مانند ماست هم بسیار موثر است.

آب بنوشید

آب یک پاک‌کننده قوی برای عفونت ادراری است. برای خلاص شدن از این عفونت باید بسیار آب بنوشید.

عسل

عسل طبیعی بهترین سلاح برای حافظت از مجاری ادراری است. شما می‌توانید از این ماده طبیعی به عنوان یک ضماد خارجی هم استفاده کنید

ارزش غذایی سیر

ارزش غذایی یک حبه (سه گرم) سیر خام به شرح زیر است؛

  • منگنز: ۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • ویتامین ب ۶: ۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • ویتامین ث: ۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • سلنیوم: ۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • فیبر: ۰٫۰۶ گرم

علاوه بر این سیر حاوی مقدار خوبی کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر، آهن و ویتامین ب ۱ است. مقدار ذکر شده از سیر ۴٫۵ کالری، ۰٫۲ گرم پروتئین و ۱ گرم کربوهیدرات دارد.

 

آب نمک برای عفونت ادراری | برای عفونت مثانه چه بخوریم

خواص سیر برای سلامتی بدن

در ادامه خواص سیر برای سلامتی را بررسی می‌کنیم.

۱. ممکن است در ثابت نگه داشتن فشار خون مفید باشد

عصاره‌ی سیر رسیده حاوی گوگرد است که نشان داده شده به‌طرز مؤثری فشار خون را پایین می‌آورد. کمبود گوگرد در بدن یکی از علل فشار خون بالا محسوب می‌شود. بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی سولفور می‌‌تواند به ثابت نگه داشتن فشار خون کمک کند.

طرز استفاده

برای کاهش فشار خون، سیر خام یا خشک را هر روز مصرف کنید.

۲. ممکن است سطح کلسترول بد را کاهش دهد

دانشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که مکمل عصاره‌ی سیر می‌تواند سطح کلسترول بد یا LDL را در بیماران مبتلا به کلسترول بالا تا ۱۰ درصد کاهش دهد. در مطالعات حیوانی انجام شده روی موش‌ها صحرایی نشان داده شد که سیر منجر به سنتز کلسترول در سلول‌های کبد شد.

طرز استفاده

می‌توانید برای کاهش سطح کلسترول بد، هر روز یک تا دو حبه سیر خام بخورید.

۳‌. ممکن است خطر بیماریهای قلبی و عروقی را کاهش دهد

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که سیر می‌تواند تقریبا از تمام بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری کند. این ماده‌ی غذایی از طریق کاهش سطح کلسترول بد، لیپید و تری‌گلیسیرید سرم، همچنین افزایش فعالیت آنتی‌اکسیدانی به جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند. نشان داده شده که سیر در مبارزه با گرفتگی عروق یا تصلب شرایین اثرگذار است.

طرز استفاده

یک حبه سیر خام را صبح بخورید تا بیماری‌های قلبی و عروقی را از خود دور نگه دارید.

۴. ممکن است سلامت استخوانها را بهبود ببخشد

سبک زندگی ناسالم و افزایش سن می‌توانند استخوان‌ها را ضعیف کنند که این موضوع شما را در معرض شکستگی و پوکی استخوان قرار می‌دهد. نشان داده شده که سیر در مبارزه با پوکی استخوان و آرتریت مفید است. محققان در یک مطالعه‌ی حیوانی به موش‌های صحرایی روغن سیر دادند. نتایج این مطالعه نشان داد که این روغن به بهبود وضعیت استخوان‌های موش‌ها کمک کرد.

طرز استفاده

در طول روز دو تا سه حبه سیر خام مصرف کنید تا سلامت استخوان‌هایتان بهبود پیدا کند.

۵. میتواند بیماریهای گوارشی را تسکین دهد

اگر دچار بیماری‌های گوارشی هستید، به فکر جای دادن سیر در رژیم غذایی خود باشید. سیر بین باکتری‌های خوب و بد موجود در روده تفاوت قائل می‌شود و روی انتروباکتریای مضر اثرات ضدباکتریایی دارد. دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که سیر در مبارزه با بعضی از انواع عفونت‌ها کمک‌کننده است.

طرز استفاده

قبل از صبحانه یک حبه سیر خام را به همراه یک لیوان آب یخ یا آب در دمای اتاق بخورید.

۶. ممکن است قند خون را تنظیم کند

 

قند خون بالا می‌تواند شما را مستعد ابتلا به دیابت، فشار خون، چاقی و… کند. اگر از قند خون بالا رنج می‌برید، باید سیر را به رژیم غذایی‌ خود اضافه کنید. دانشمندان در یک مطالعه‌ی حیوانی سیر خام و آبپز را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که سیر خام سطح گلوکز خون را به‌طرز چشمگیری کاهش داد. بنابراین به جای سیر پخته، سیر خام بخورید تا قند خونتان کاهش پیدا کند.

طرز استفاده

اگر قند خونتان بالا است، در طول روز سه تا چهار حبه سیر خام مصرف کنید.

۷. ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

سیر حاوی دیالی‌ سولفید است که از استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند. سلنیوم موجود در آن هم با سرطان مبارزه کرده و از جهش DNA جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید احتمال ابتلا به سرطان را در خود کاهش دهید، در کنار دنبال کردن سبک زندگی سالم، سیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

طرز استفاده

هر روز صبح دست‌کم یک حبه سیر بخورید.

۸. ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند

سیر حاوی ترکیباتی است که به‌طور طبیعی آنتی‌اکسیدان هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها سموم را از بدن خارج می‌کنند و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند که این موضوع در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌‌های مختلف مفید است‌. محققان همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که سیر به افزایش انواع سلول‌های سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

طرز استفاده

هر روز یک تا دو حبه سیر خام بخورید تا سیستم ایمنی بدنتان تقویت شود.

۹. ممکن است به مدیریت دیابت کمک کند

دیابت یک اختلال متابولیک است که علت اصلی آن سبک زندگی ناسالم محسوب می‌شود. دانشمندان در یک مطالعه‌ی حیوانی به موش‌های صحرایی سیر دادند و به این نتیجه رسیدند که موش‌ها کاهش سطح گلوگز خون و تری‌گلیسیرید و افزایش حساسیت به انسولین را تجربه کردند. اگر به پیش‌دیابت یا دیابت مبتلا هستید، سیر بخورید تا سطح گلوکز خونتان کاهش پیدا کند و بدنتان به انسولین حساس شود.

طرز استفاده

برای پیشگیری یا مبارزه با دیابت، دو تا سه حبه سیر خام بخورید.

۱۰. به کاهش عفونتهای مخمری کمک میکند

عفونت‌های مخمری آزاردهنده و خجالت‌آور هستند. سیر یک داروی طبیعی برای عفونت‌های مخمری به شمار می‌رود. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که عصاره‌ی سیر تازه در مبارزه‌ با عفونت‌های قارچی کاندیدا به‌شدت مؤثر است. محققان در یک مطالعه‌ی دیگر متوجه شدند که سیر به درمان واژینیت کاندیدایی کمک کرد.

طرز استفاده

هر روز دو تا سه حبه سیر خام بخورید. حواستان باشد که از سیر خام استفاده‌ی موضعی نکنید.

۱۱. به درمان عفونتهای ادراری و عفونتهای کلیه کمک میکند

معمولا از آب‌ کرن‌بری برای درمان عفونت‌های دستگاه ادراری استفاده می‌شود، اما سیر هم در این زمینه مفید است. نشان داده شده که سیر در مبارزه با باکتری‌ ای‌کولی در دستگاه ادراری مؤثر است و به درمان عفونت‌ کلیه کمک می‌کند.

طرز استفاده

برای پیشگیری و مبارزه با عفونت‌های دستگاه ادراری و کلیه، سه تا چهار حبه سیر بخورید.

۱۲. میتواند به درمان آسم و سرماخوردگی کمک کند

 

قرن‌هاست که از سیر برای درمان آسم و سرماخوردگی استفاده می‌شود. اگر روغن سیر را اطراف بینی، گلو و ریه‌ها ماساژ دهید، گرفتگی سینه‌اتان برطرف می‌شود. دانشمندان همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که سیر می‌تواند حساسیت شدید مرتبط با آسم را به تأخیر بیندازد و به درمان سرماخوردگی کمک کند.

طرز استفاده

برای درمان سرماخوردگی روغن سیر را گرم کنید و آن را روی بدنتان ماساژ دهید. می‌توانید برای درمان سرماخوردگی و آسم، دو تا سه حبه سیر خام بخورید. حتما قبل از مصرف سیر با پزشک مشورت کنید.

۱۳. ممکن است تبخال را تسکین دهد

تبخال یا تاول به دلیل ویروس هرپس سیمپلکس رخ می‌دهد. تبخال معمولا دردناک است و در اطراف لب‌ها، چانه و بینی ظاهر می‌شود. لازم است بدانید که تبخال مسری است. سیر خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد و ممکن است به درمان تبحال کمک کند. هرچند شواهد علمی این موضوع را تأیید نمی‌کنند.

طرز استفاده

برای درمان تبخال خوردن یک تا دو حبه سیر خام در روز کافی است.

۱۴. ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد

گفته می‌شود که سیر از شما در برابر زوال عقل و آلزایمر محافظت می‌کند. خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی سیر می‌توانند به پیشگیری از زوال عصبی کمک کنند

 

دکمه بازگشت به بالا