ایران کسب و کارعمومی

راهکار افزایش فالوور

برای اینکه بیشتر با نحوهٔ تجزیه‌و‌تحلیل اینستاگرام آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله «الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟» از جریان (یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت) را مطالعه کنید. خب تا اینجای مقاله، تمام مواردی را که از طریق محتوا و تعامل، به جذب فالوور در اینستاگرام منجر می‌شود، بررسی شد. شما با اجرای این ۱۶ مورد، می‌توانید فالوورهای پیج خود را به‌صورت ارگانیک افزایش دهید.

به هر حال اگر قصد تبلیغات بازدیدی برای جذب فالوور در اینستاگرام را داشتید، پلتفرم جریان چنین خدماتی هم ارائه می‌‌کند. با ثبت‌نام در پنل خدمات اینستاگرام ، می‌توانید کمپین تبلیغات بازدیدی خود را بسازید. در ضمن، مشاوران جریان آمادهٔ  هرگونه پاسخگویی به شما هستند تا کمپینی بدون نقص اجرا کنید. دلایل ریزش فالوور اینستاگرام چیست؟ یکی از اشتباهاتی که برخی کسب‌وکارها در مدیریت اینستاگرام دچار می‌شوند، تولید محتوای تبلیغاتی است. محتوای تبلیغاتی به این معنای است که کسب‌وکارها فقط محصولات یا خدمات خود را تبلیغ می‌کنند و این پست‌ها برای کاربران ارزش زیادی ندارد.

در ادامه، می‌خواهیم ۲ روش‌ دیگر را برای شما بازگو کنیم که شاید شما را سریع‌تر به تعداد زیادی فالوور برساند. البته به شرطی که بودجهٔ شما اجازه دهد کمی بیشتر خرج کنید! بعضی از افراد فکر می‌کنند که با تبلیغات، می‌توانند به روند رشد فالوور پیج خود سرعت بیشتری دهند و زودتر به مقاصدشان برسند. در همین ابتدای کار، لازم است خاطرنشان کنیم که در صورتی شما از تبلیغات جواب می‌گیرید و برای شما سودمند واقع می‌شود که  آن ۱۶ موردی را که در بالا به آن‌ها پرداختیم، اجرایی کرده باشید.

در واقع، بهتر است تبلیغ در اینستاگرام را وقتی شروع کنید که پیجتان از محتوای خوبی برخوردار باشد و تعاملی قوی با مخاطبانتان شکل داده باشید. تنها در این صورت است که تبلیغات برای شما به‌عنوان عامل کمکی عمل کرده و روند افزایش فالوور در اینستاگرام را سرعت می‌بخشد. اینفلوئنسر مارکتینگ راه دیگری برای جذب فالوور در اینستاگرام است. اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید برای تبلیغ برند خود با اینفلوئنسرهایی که در حوزهٔ مرتبط با کسب‌وکار شما فعالیت دارند، همکاری کنید. البته به‌شرطی که اینفلوئنسرهای درستی را انتخاب کنید! این نکته خیلی مهم است.

دغدغه‌ای که بیشتر افراد دارند انتخاب اینفلوئنسر مناسب برای تبلیغات است و اینکه چه تعرفه‌ای برای پست یا استوری دارند. نرخ تعامل پیج اینفلوئنسر هم موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. حالا راه‌حل این چالش‌ها چیست؟ شما در پلتفرم جریان می‌توانید لیست اینفلوئنسرهای اینستاگرام را در هر حوزه ببینید، از تعرفه‌هایشان برای پست یا استوری باخبر شوید و حتی نرخ تعامل آن‌ها را هم مشاهده کنید. یک نکتۀ دیگر: شما می‌توانید هم روند تولید محتوا را به خود اینفلوئنسر بسپارید که خب، هزینهٔ تبلیغ به‌نسبتی افزایش پیدا می‌کند یا اینکه خودتان محتوا تولید کنید.

تصمیم بر این قضیه به بودجه و اهداف بازاریابی شما برمی‌گردد. خوب است بدانید که جریان سابقه‌‌ای درخشان در برگزاری کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ دارد و با ثبت‌نام در این پلتفرم، می‌توانید از این خدمات استفاده کنید. سخن آخر درباره افزایش فالوور اینستاگرام . در این نوشته، به بررسی بهترین روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام به صورت رایگان پرداختیم. در انتها این نکته را در نظر بگیرید که دیما، ارائه‌دهنده تبلیغات در اینستاگرام است. شما از طریق دیما می‌توانید با بیش از ۳۰۰۰ صفحه اینستاگرامی پربازدید همکاری کنید. دیما در ۰ تا ۱۰۰ فرآیند تبلیغات اینستاگرام همراه شما خواهد بود.

اگر می‌خواهید پیام خود را به میلیون‌ها کاربر ایرانی اینستاگرام برریزش فالوور اینستاگرام به معنای آنفالو شدن شما توسط کاربران است؛ اما قطعاً هیچ اتفاقی در مدیریت صفحات اجتماعی بی‌دلیل نیست. یکی از مشکلات رایجی که هر کسب‌وکاری ممکن است با آن روبرو شود، ریزش فالوور اینستاگرام است. این مسئله ممکن است تا حدی طبیعی و بدون مشکل باشد اما گاهی برندها از ریزش فالوور اینستاگرام به صورت منظم گزارش می‌دهند که این مورد برای برندها نگران‌کننده است. وب‌سایت squarelovin در این زمینه گزارشی ارائه کرده است و به بررسی دلایل ریزش فالوور اینستاگرام پرداخته است!

در این مقاله قصد داریم این دلایل و راه‌کارهای مربوط به آن را بررسی کنیم.سانید، همین حالا با دیما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. تبلیغات دیگری که می‌توانید برای افزایش فالوور پیج خود انجام دهید، تبلیغات بازدیدی یا گسترده است. همان‌ طور که از نامش پیداست، این تبلیغات در پیج‌های پربازدیدی مثل ورزش۳ انجام می‌شود و شما به‌ازای هر ۱۰۰۰ بازدید هزینه پرداخت می‌کنید. البته مشکلی که در این نوع تبلیغات وجود دارد این است که درست است تبلیغات در پیج‌های پربازدید صورت می‌گیرد؛ ولی ممکن است آن پیج‌ها ربطی به کسب‌وکار شما نداشته باشند؛ بنابراین با این اوصاف، کمتر به مخاطبان هدف خود می‌رسید.

در حالی که کاربران یک صفحه اینستاگرامی را دنبال می‌کنند تا از محتوای مفید و ارزشمند آن استفاده کنند! دقیقاً همان چیزی منجر به ریزش فالوور اینستاگرام برخی کسب‌وکارها می‌شود. البته الگوریتم‌های جدید اینستاگرام هم به دنبال حذف فالوورهای بدون تعامل هستند. به عبارت ساده‌تر، اگر صفحه شما فالووری داشته باشد که پست‌های شما را لایک نکنند یا برایتان کامنتی ارسال نکنند، حذف می‌کند. اما منظور ما دقیقاً آنفالو کردن صفحه شما توسط کاربران است که این مسئله در باعث بروز مشکل در بازاریابی کسب‌وکارها می‌شود.

بر اساس آزمایش‌هایی که صورت گرفت و سوالاتی که کاربران به آن پاسخ داده‌اند، مشخص شد که اکثر کاربران به یک دلیل خاص صفحه شما را دنبال می‌کنند! اما معنی آن، این نیست که آن‌ها برای همیشه فالوور شما باقی می‌مانند. در حقیقت کاربران به دنبال محتوای ارزشمند هستند و اگر صفحه شما نتواند محتوای مفیدی برای کاربران داشته باشد، شما را آنفالو می‌کنند. مهم‌ترین دلیل ریزش فالوور صفحات برندها، این است که تنها به دنبال تولید محتوای تبلیغاتی هستند و انتظار دارند که فروش آن‌ها افزایش پیدا کند. نتیجه این عمل کاملاً برعکس است و منجر به ریزش فالوورهای صفحه می‌شود.

در این مقاله از دو دیدگاه به نحوهٔ جذب فالوور در اینستاگرام پرداختیم. دیدگاه اول از طریق روش‌های ارگانیک با تولید محتوا و تعامل با مخاطبان بود (همان ۱۶ موردی که بررسی کردیم). هر کدام از این روش‌ها دریچه‌ای برای ورود افراد به پیج شما خواهند بود. در دیدگاه دوم به روش غیر ارگانیک، تبلیغات در اینستاگرام و انواع آن، پرداختیم. قبول داریم که برنامه‌ریزی برای پست‌گذاری طول می‌کشد  و مدیریت پیج اینستاگرام و تعامل هم بسیار چالش‌برانگیز است؛ ولی اگر می خواهید رشد ثابت فالوور در اینستاگرام داشته باشید، بهتر است از روش‌های ارگانیک شروع کنید و به‌طور منظم، به مخاطبان خود محتوای باکیفیت ارائه دهید و بعد به تبلیغات متوسل شوید.

با داشتن  استراتژی و انجام روش‌هایی که در این مقاله برایتان توضیح دادیم، می‌توانید فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید. این نکته را هم یادآور شویم که برای هر کسب‌وکاری، روش‌های خاصی جواب می‌دهد. شما می‌توانید تمام روش‌ها را بسنجید و بهترین آن‌ها را که برای شما مناسب‌تر است،برگزینید و در استراتژی خود بگنجانید. به نظر شما جذب فالوور در اینستاگرام با کدام روش‌ها نتایج بهتری دارد؟ محتوا یا تبلیغات؟ در بخش دیدگاه‌ها، با ما در ارتباط باشید و اگر سوالی دارید، حتماً بپرسید. (چنانچه تمایل به اجرای کمپین تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن دارید، می‌توانید از شرایط . تعرفه‌های یکتانت اطلاعات بیشتری را کسب کنید)

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا