عمومی

روایت آنلاین از حماسه حضور آذری ها/مردم سنگ تمام گذاشتند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین، گروه استان‌ها- سکینه اسمی: از نخستین دقایق آغاز فرایند انتخابات، مردم آذربایجان غربی در نقاط مختلف شهری و روستایی با حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی، رأی خود را در صندوق انداختند.

مردم در شهرهای مختلف آذربایجان غربی امروز با وحدت همیشگی و مثال زدنی در شعبات اخذ رأی حاضر و مشارکت خود را در این رویداد سیاسی و ملی به ثبت رساندند.

امروز شهروندان ارومیه نیز با نژادها، گویش‌ها، مذاهب و ادیان مختلف به صحنه آمده‌اند تا حماسه دیگری خلق کنند و برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار آذربایجان همیشه قهرمان بیفزایند.

هموطنان آشوری، شیعه، سنی، ارامنه، کلدانی و زرتشت امروز دوشادوش یکدیگر جلوه‌ای از اتحاد و انسجام اسلامی را به نمایش گذاشته تا بگویند همچنان به آرمان‌های والای نظام جمهوری اسلامی وفادارند و یک بار دیگر به ندای رهبر فرزانه لبیک گفتند.

رأی اولی‌ها بیش از هر ایرانی دیگری امروز شور و شعور سیاسی خود را در عرصه انتخابات کشور نشان دادند، نوجوانانی که برای نخستین بار رأی خود را به سرنوشت کشور گره زدند.

پیر و جوان به صحنه آمدند؛ با عصا آمدند، با ویلچر آمدند، پرچم به دست آمدند، با سربند پرچم جمهوری اسلامی ایران و بچه به بغل آمدند و همه یک هدف مشترک داشتند آن هم حفظ کشور و اداره آن به دست خودشان بود.

هر لحظه بر تعداد افراد بر پای صندوق‌های رأی در ارومیه و سایرهای آذربایجان غربی افزوده شد و بر اساس پیش بینی‌ها ستاد انتخابات مجبور به تمدید چندین باره انتخابات در این استان بکنند.

روایت مهر از حماسه حضور آذری ها/مردم سنگ تمام گذاشتند

مردم آذربایجان غربی همیشه پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

گلشن نوروزی از بانوان ارومیه که در به همراه دخترش در ساعات پایانی رأی گیری در پای صندوق رأی ارومیه حاضر شده است در گفت و گو با خبرنگار آنلاین گفت: حضور در پای صندوق اخذ رأی وظیفه شرعی ماست و مردم آذربایجان غربی همواره در برهه‌های حساس نشان داده‌اند پای آرمان‌های والای نظام ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه هر برگ رأی آنلاین تأییدی بر سهیم شدن در تعیین سرنوشت سیاسی کشور توسط شهروندان است، ادامه داد: هر ایرانی باید از این حق رأی خود استفاده کند و برای ادای دین و تکلیف شرعی امروز در انتخابات شرکت کرده‌ام.

زهرا غلامی یکی دیگر از بانوان حاضر در صف رأی گیری در ارومیه به خبرنگار آنلاین گفت: از ابتدای انقلاب همیشه پای ثابت انتخابات بودم و هیچگاه انقلاب و امام (ره) و رهبری را تنها نگذاشته‌ام.

وی با بیان اینکه مردم هیچ گاه دست از آرمان‌های انقلاب اسلامی برنداشته اند اظهارکرد: انتخابات ریاست جمهوری انتخاب سرنوشت کشور است و کشور ما امروز به پشتوانه آرا مردمی باید در عرصه‌های بین المللی بدرخشد.

علیرضا دوستی به عنوان رأی اولی می‌گوید، حضور پای صندوق رأی یک وظیفه ملی است از این رو ما تصمیم گرفتیم در نخستین جشن تکلیف سیاسی در تعیین سرنوشت خود و کشور سهمی داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز دوست داشتیم در روز سرنوشت سیاسی کشورمان نیز با مردم همراه باشیم از همه مردم هم می‌خواهیم هم اکنون پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و رأی خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

روایت مهر از حماسه حضور آذری ها/مردم سنگ تمام گذاشتند

رأی در انتخابات رأی به حمایت از نظام و انقلاب است

غلامحسین مرادی که به همراه خانواده اش در شعبه اخذ رأی در شهرداری ارومیه حاضر شده است در گفت و گو با خبرنگار آنلاین گفت: حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی نشانه حمایت از نظام و وفاداری به آن است و ما امروز با رأی خود وفاداری خود به نظام را به جهانیان نشان دادیم.

وی با اشاره به اینکه در مقایسه با انتخابات اسفندماه سال گذشته امروز شاهد حضور پرشورتر مردم در پای صندوق‌های رأی هستیم، افزود: مردم همیشه ثابت کرده‌اند در برهه‌های حساس پشتیبان مقام معظم رهبری و نظام و انقلاب بوده و هستند.

مسعود عزیزی از دیگر شهروندان اهل سنت ارومیه نیز با بیان اینکه برای حضور در انتخابات تردید داشتم اما وقتی جوسازی شبکه‌های مجازی معاند را دیدم تصمیم گرفتم در انتخابات در آخرین دقایق شرکت کنم تا آنها بدانند مردم ایران همیشه پشتیبان انقلاب و نظام خود هستند.

روایت مهر از حماسه حضور آذری ها/مردم سنگ تمام گذاشتند

حضور اقلیت‌های مذهبی در انتخابات وظیفه ملی است

بارسین ابراهیمی از شهروندان آشوری ارومیه نیز با بیان اینکه کشور متعلق به همه قومیت‌ها و ادیان است گفت: حضور در انتخابات توسط اقلیت‌های مذهبی را یک وظیفه ملی مذهبی می دانم و ایران یکی از کشورهایی است که قومیت‌های مذهبی در کمال آرامش و بدون اختلاف در کنار همدیگر زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت همه به خصوص اقلیت‌های مذهبی به عنوان یک وظیفه ملی بی تأثیر در سرنوشت سیاسی کشور نیست و باید همه از حق قانونی خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگاران آنلاین در شهرستان‌های آذربایجان غربی نیز مردم مناطق شهری و روستایی استان با حضور حماسی خود بار دیگر برگ زرینی در دفتر انقلاب اسلامی رقم زدند.

مردم حاضر در پای صندوقهای رأی گفتند حضور ما در پای صندوق‌های رأی یک نه بزرگ به دشمنان انقلاب است و ما با حضورمان سرنوشت خودمان را رقم می زنیم و اجازه دخالت به بیگانگان را نخواهیم داد.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز، جمعه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رأی در سراسر آذربایجان غربی برای دریافت آرای مردم مستقر شده‌اند.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شمار می‌روند.

دکمه بازگشت به بالا