علت سیاه شدن بادمجان سرخ شده

بادمجان یکی از پرمصرف ترین غذاهای تابستانی است که در آن غذاهای لذیذ و متنوعی مانند کشک و بادمجان، میرزا قاسمی، حلیم بادمجان و خورش بادمجان درست می شود. بادمجان حاوی ویتامین های مختلفی است و منبع غنی فیبر و مواد مغذی است. اگر شما هم از طرفداران این غذای سالم هستید، این قسمت از نم را بخوانید تا با روش های جلوگیری از سیاه شدن بادمجان سرخ شده آشنا شوید.

به همین دلیل است که تیغ پس از برش سیاه می شود

بادمجان های تازه بریده شده به سرعت اکسید می شوند و در معرض هوا سیاه می شوند. بادمجان های سیاه شده بعد از سرخ شدن سیاه می شوند و ظاهر غذا را خراب می کنند. بادمجان ها بر اساس عوامل متعددی رنگ های متفاوتی دارند، مانند:

PH آب مصرفی

نوع چاقو

نوع باتری

میزان قرار گرفتن در معرض اکسیژن

محلول قهوه ای شدن بادمجان بعد و قبل از تفت دادن

مثل همیشه، برای هر مشکل آشپزی راه حلی وجود دارد. راه های زیر را برای جلوگیری از سیاه شدن بادمجان امتحان کنید.

آب و نمک

بادمجان ها را پوست گرفته و برش دهید و بشویید و سریع در محلول آب و نمک قرار دهید. torshvash.ir

آب و شیر

برای جلوگیری از قهوه ای شدن بادمجان، قبل از بریدن بادمجان، یک کاسه آب آماده کنید و یک قاشق شیر داخل آن بریزید. گوجه ها را پوست گرفته و خرد کنید و در این مایع بریزید تا سیاه نشوند.

آب لیمو یا سرکه

برای جلوگیری از اکسید شدن یا کاهش سیاهی تخم مرغ، یک کاسه آب آماده کرده و یک آب لیمو در آن بریزید. سپس تخم مرغ ها را پوست گرفته و برش دهید و در این محلول بریزید تا سیاه نشوند.

آب گرم

برای جلوگیری از سیاه شدن بادمجان ها در قابلمه ای آب را بجوشانید و بادمجان ها را یکی یکی پوست بگیرید و سریع آبجوش را داخل آن بریزید و سریع آبکش کنید تا بادمجان ها سیاه نشوند.

نکته :

بادمجان ها را با حرارت ملایم سرخ کنید اما هرگز با حرارت زیاد سرخ نکنید چون بادمجان ها می سوزند و سیاه می شوند.

دکمه بازگشت به بالا