اقتصادی

مردم بادمجان هم نمی‌توانند بخرند، چه برسد به تخم‌مرغ

اخبار ایران من / خوزستان رئیس اتحادیه فروشندگان دام ، ماهی ، مرغ و تخم مرغ اهواز از افزایش قیمت مزارع تخم مرغ و مرغ در خارج از استان خوزستان با وجود تعداد بالای تخم مرغ در بازار خبر داد.

سید اصغر حسینی بهارانچی در گفتگو با اخبار ایران من ، در مورد افزایش قیمت تخم مرغ اظهار داشت: آنالیز بازار تخم مرغ صورت گرفته است اما افزایش قیمت تخم مرغ با آنالیز مطابقت ندارد و این مورد مربوط به مرغداری های خارج از استان خوزستان است.

وی افزود: اگر بگوییم تخم مرغ در بازار نیست ، این یک دروغ است ؛ تخم مرغ به وفور در بازار وجود دارد اما قیمت آن واقعاً بالا است ، در استان خوزستان دلیل خوبی برای افزایش قیمت تخم مرغ وجود ندارد و افزایش قیمت در خارج از منطقه صورت می گیرد.

رئیس اتحادیه دام ، ماهی ، طیور و تخم مرغ اهوراز اهواز گفت: یک آقای قبادی ، دبیر بازار تهران می گوید تخم مرغ به 32000 تومان نیاز دارد ، در واقع اگر قیمت افزایش نیابد ، 32 تا 33 هزار تومان فروخته می شود. در این حالت ، سامات نمی تواند در این زمینه کاری انجام دهد.

وی گفت: به نظر من گرانترین تخم مرغ در حال حاضر باید 700 تن باشد ، نه 1300 تن.

حسینی بهارانچی افزود: بهداشت و سلامت حیوانات می گوید تخم مرغ نباید به مقدار زیاد توزیع شود. این زمانی است که هزینه تخم مرغ در کیسه ها 2 ده هزار است و اکنون بهتر است که تخم مرغ به مقدار زیاد در دسترس باشد.

وی گفت: در این شرایط اقتصادی ، مردم توانایی خرید بادمجان را ندارند ، توانایی خرید تخم مرغ را نیز ندارند. چند سال است که قدرت خرید مردم در حال کاهش است و این با جو سازگار نیست. تاج بهانه ای شده است ، اما مردم هر چقدر تلاش کنند پول در می آورند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا