اقتصادی

با شرایط فعلی مردم می‌توانند خانه‌دار شوند؟

اخبار ایران من/خوزستان یک کارشناس املاک با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی بازار مسکن در کشور، پرسید که آیا مردم توان خرید مسکن را دارند؟ او پاسخ داده است

فرشید پورحاجت در گفت وگو با اخبار ایران من، در پاسخ به این سوال که در شرایط اقتصادی کشور و فکر به ارزش خانه، آیا مردم می توانند خانه دار شوند؟ وی گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا بیش از 60 درصد هزینه مسکن از طریق وام بانکی تامین می شود در صورتی که این اتفاق در کشور رخ نمی دهد.

وی با بیان اینکه میانگین قیمت مسکن در شهری مانند تهران از متری 44 میلیون تومان فراتر رفته است، گفت: بانک ها در شهری مانند تهران 400 میلیون تومان هستند و این نشان می دهد که وجود دفاتر بانکی تقریباً نقش مهمی را ایفا می کند. نقش. با دادن وام برای ساختن خانه و کمکی به خانه نشینی مردم نمی کند.

این کارشناس بازار مسکن گفت: فرصت مردم برای خانه دار شدن و خانه دار شدن با توجه به وضعیت اقتصاد کشور و بازار مسکن به شدت آسیب دیده و سخت شده است و خرید مسکن برای مردم غیرممکن یا سخت است.

پورحاجت گفت: خانه دار شدن در اقصی نقاط کشور بسیار سخت است و مشکل ناشی از عدم برنامه ریزی صحیح مسکن در سال های اخیر است. محقق نشدن برنامه های دولت برای ساخت خانه در کشور و گرانی ساخت و ساز از مهم ترین دلایل این مشکل است.

وی با بیان اینکه در طرح پرش تنها حدود 320 هزار نفر توانستند قسط اول یا دوم خود را به حساب دولت واریز کنند، ادامه داد: زمانی که مردم نمی توانند برای خرید خانه با زمینی که در طرح پرش است پرداخت کنند. ممکن است، مطمئناً برای خرید خانه با بزرگترین مشکلات و سخت ترین چیزها روبرو هستند.

یکی از اعضای هیات مدیره مرکز ملی انبوه سازان گفت: آنچه مشخص است این است که مردم با توجه به شرایط اقتصادی فعلی توان خرید مسکن را ندارند و در این زمینه با مشکلات و معضلاتی مواجه هستند. .

پورحاجت گفت: در این کشور شرایط خوبی برای خرید خانه وجود ندارد. همچنین وضعیت بخش خصوصی و کارگران این منطقه خوب نیست و همه اینها در کنار هزینه های بالای ساخت و ساز و کاهش زمین های اختصاص داده شده برای ساخت خانه ها از عواملی است که باعث شده است. ساختمان سخت باشد ساخت کمتر در کشور بنابراین، خرید خانه بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: تعداد مصالحی که برای ساخت و ساز ساختمان های مسکونی در نظر گرفته می شود با واقعیت بازار مسکن مطابقت ندارد و این بدان معناست که اگر فردی بخواهد خانه خود را بسازد با مشکلات جدی و مشکلات سخت مواجه می شود. .

یکی از اعضای انجمن مسکن در کشور گفت: پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر مردم می توانند خانه بخرند و صاحب خانه شوند روشن است و اینکه می گویند خرید برای مردم بسیار سخت است. خانه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا