اقتصادی

خانه‌دار کردن مردم با زمین رایگان؛ سودای قاضی‌القضات

روز گذشته طرح جامع که به مسکن آنلاین تبدیل شده است ، با هدف ساخت چهار میلیون خانه با استفاده از فضای آزاد ، وام های کم هزینه و ارزان رونمایی شد. به گفته یك كارشناس ، این پروژه رویایی است كه به حقیقت پیوسته است ، اما استفاده از شركت ها برای ایجاد زیرساخت ها و تأمین فضای آزاد می تواند از نقاط قوت آن باشد.

به گزارش اخبار ایران من ، تقریباً همه مشتاقان ریاست جمهوری از بخش مسکن نام برده و در مورد پرداختن به این موضوع صحبت کرده اند. اما شاید این فقط نظر آیت الله رئیسی باشد که جزئیات وی روز گذشته توسط یکی از سازندگان مسکن آنلاین ارائه شد. تخمین زده می شود که چهار میلیون خانه برای کودکان چهار ساله با استفاده از فضای آزاد و اعتبار اولیه ساخته شود.

به نظر می رسد آیت الله رئیسی زودتر از هر زمان دیگری می خواهد به وعده های خود عمل کند. وی روز گذشته در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام وعده ها در دولت وی زودتر از هر زمان دیگر و در چه زمانی تحقق یافته است؟ وی گفت: خانه ها یکی از مواردی است که مردم بخصوص جوانان و خانواده های جوان بیشتر نگران آن هستند. ما تلاش می کنیم همه این مسائل و تعداد روزافزون افراد مسکن را برطرف کنیم. اصلی ترین مانع ازدواج جوانان کمبود مسکن مناسب است.

رئیس جمهور افزود: من به جوانان گفته ام كه ​​ازدواج كنند ، ما از روز اول دولت در مرحله ساخت خانه هستیم و به نظر من ساخت چهار میلیون خانه در مدت چهار سال امكان پذیر است.

چهار سال پیش ، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 ، وی با انتقاد از اقدامات دولت روحانی در مورد مسکن آنلاین ، گفت: “چرا خانه آنلاین را چند سال بستید؟ مردم دستبند و فرش فروختند تا صاحب خانه شوند ، اما آنها اعلام کردند” که خانه های آنلاین بی فایده است. “

چند روز پیش یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: “خانه ها مانند قطار هستند “این بخشهای دیگر اقتصاد را به حرکت در خواهد آورد. اگر ما بتوانیم مسکن ایجاد کنیم که مردم و خانواده های جوان به آن نیاز دارند ، می توانیم موارد بیشتری را ایجاد کنیم.”

یک خانه و فضای خالی بسازید و صفر بیاورید

اما امروز افشین پروین پور ، یکی از بنیان گذاران مسکن آنلاین ، در مورد پروژه بزرگ مسکن گفت: آیت الله رئیسی به عنوان یکی از محبوب ترین برنامه های مهم دولت ، هدف قرار گرفت.

وی آن را مکانی رایگان ، وام ارزان و اوایل صفر برای این کار دانست و گفت: متقاضی هیچ گونه بودجه اولیه ندارد. تمرکز برنامه در قسمت شرقی مکران در کشور است. دولت ها بر سیستم جدید نظارت می کنند. وقتی از زیرساخت صحبت می کنیم ، می توانیم مشکلات توسعه دهندگان را نیز برطرف کنیم.

به گفته پروین پور ، در این طرح جدید چهار سال آینده چهار میلیون خانه ساخته شده است. بودجه این پروژه از طریق تیم مالی توسط بانک تأمین خواهد شد. این بودجه را مجبور نمی کند و از یک سازمان دولتی استفاده نمی شود.

کارشناس: ساخت چهار میلیون خانه در چهار سال یک رویا است که به واقعیت تبدیل شده است

ما در مورد طرح مسکن آیت الله رئیسی با یک کارشناس املاک گفتگو کردیم. سعید آسویار گفت که طرح بیت آیت الله رئیسی دارای هر دو نکته خوب و بد است. آمد اشکالات را برطرف کرد و فرم را ارسال کرد.

وی افزود: استفاده از منابع بانک برای این منظور امکان پذیر نیست. این واقعا باعث صرفه جویی در بودجه می شود. سیاست بانکی بارها نشان داده است که نه تنها همکاری لازم را با دولت و کشور در بخش داخلی دارد ، بلکه یکی از دلایل رشد اقتصادی کشور نیز بوده است. سیستم بانکی به جای وام به تولیدکنندگان ، به کارگزاران و کارگزاران وام می دهد. در نتیجه ، بانک ها ممکن است به برنامه های مسکن اعتماد چندانی نداشته باشند.

آسویار استفاده از معماران خانه آیت الله رئیسی را نکته اصلی خود دانست و گفت: آژانس های مخفی پتانسیل بهبود معماری را دارند. با این تفاوت که آنلاین هنگام بحث در مورد کشف مشکلات داخلی تکرار نمی شود. در مورد زمین رایگان به دلیل وسعت کشور این احتمال وجود دارد که قیمت زمین به صفر برسد. از هر دو طرف ، سیستم می تواند به طور کامل آزمایش شود.

این تحلیلگر بازار املاک و مستغلات گفت که در هشت نفر از افراد 11 و 12 ساله ، رکورد املاک و مستغلات اتفاق نیفتاده است: “اگر دولت آینده حتی 5 تا 20 درصد از بخش مسکن را کاهش دهد ، بهتر است از دولت فعلی. ” اما جدا از وعده ها ، اگر دولت آینده بخواهد در زمینه مسکن بهتر عمل کند ، باید هزینه های ساخت و ساز مانند فولاد ، سیمان و زمین را بهبود بخشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا