ایران کسب و کارعمومی

لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو

Lenovo به دلیل تولید لپ تاپ‌های با کیفیت برای مشاغل و امور شخصی مشهور است، اگرچه تولید مدل‌های جدیدتر تحت عنوان Legion نشان می‌دهد

مهمترین مورد در تصمیمگیری انتخاب لپ تاپ ایسوس یا لنوو

در بسیاری از مواقع، افراد در مقایسه  خرید لپ تاپ ایسوس با لنوو نمی‌دانند که باید دقیقا کدام موارد را در نظر بگیرند. از این روی، ممکن است از ظاهر یک محصول خوششان آمده و آن را خریداری کنند. معمولا در چنین مواقعی افراد پس از مدتی بسیار پشیمان می‌شوند.

چرا که با خودشان می‌گویند کاش کمی بیشتر در مورد لپ‌تاپ تحقیق می‌کردم و می‌توانستم مدل بهتری را نسبت به نیازی که دارم انتخاب کنم. ما هم در اینجا قصد داریم به نکات بسیار مهمی اشاره کنیم که شما در آینده چنین جملاتی را به خودتان نگویید و احساس پشیمانی نکنید.

معمولا تحقیق و بررسی بسیار زیاد قبل از ، می‌تواند به ما کمک کند بهترین لپ‌تاپ را بر اساس نیازمان انتخاب کنیم. به همین دلیل اگر شما هم بین لپ تاپ ایسوس یا لنوو مردد هستید که کدامیک را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو را با دقت مطالعه کنید.

چرا که ما در اینجا موارد بسیار مختلفی را بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید کاملا مصمم و منطقی تصمیم نهایی‌تان را در مورد خرید لپ‌تاپ بگیرید. در چنین شرایطی، بدون شک، شما هم کاملا قاطعانه قادر خواهید بود لپ‌تاپ مناسب با نیاز و سلیقه‌تان را انتخاب کرده و آن را خریداری بکنید.

ضروریترین سوالات در انتخاب لپتاپ

قبل از مقایسه  Asus LaptopBestbuy با لنوو بهتر است موارد مختلفی را مدنظرمان قرار بدهیم. به طور کلی هنگامی که می‌خواهیم بین 2 برند یک انتخاب خوب داشته باشیم، باید هم در مورد خود لپ‌تاپ اطلاعات جامعی کسب کنیم و هم در مورد کاربری خودمان بیشتر بدانیم.

این که فقط بخواهیم یک سیستم خوب داشته باشیم، نمی‌تواند معیار مناسب برای انتخاب لپ‌تاپ باشد! چرا که بیشتر افراد ممکن است فقط در مورد این دو برند تعاریف زیادی شنیده باشند و فقط بخواهند یکی از این دو برند را انتخاب کنند. چنین نگرشی برای انتخاب لپ‌تاپ، نمی‌تواند مناسب باشد.

هنگامی که بحث مقایسه با  بهترین لپ تاپ ایسوس پیش می‌آید، ما باید به طور دقیق بدانیم که نیازمان از یک سیستم دقیقا کدام موارد هستند و چه برندی می‌تواند مناسب نیازهایمان باشد. بررسی کردن این موارد می‌تواند به ما کمک کند تا در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو، بتوانیم با دیدگاه بهتر و اطلاعات جامع‌تری سیستم مورد نظرمان را خریداری کنیم. در چنین شرایطی، دیگر معیارهای کاملا سطحی را در نظر نخواهیم گرفت.

ایسوس یا لنوو یا اچ پی | چرا لپ تاپ لنوو نخریم

مثلا حتی ممکن است صفحه لمسی بودن یک لپ‌تاپ را اولویت خودتان قرار ندهید. در حالی که شاید افراد دیگر جذب چنین امکانی شده و موارد متعدد و تخصصی همان برند را اصلا بررسی نکنند. ما در اینجا به طور کلی موارد بسیار مهمی را برایتان مطرح خواهیم کرد که هم در مورد لپ‌تاپ و هم نوع کاربری شما، بسیار مفید و موثر خواهند بود.

آنچه که در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو اهمیت بالایی دارد

مطمئنا شما هم به این نتیجه رسیده‌اید که برندهای دیگر فعلا به دردتان نمی‌خورد و باید از بین ایسوس و لنوو، گزینه مناسبی را برای خودتان انتخاب کنید. به همین دلیل هم، در حال خواندن این مطلب هستید. اما مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو، از آنجایی که هر کدام مدل‌های بسیار مختلف و متفاوتی دارند، کار بسیار آسانی نیست.

در بالا هم توضیح دادیم که امروزه هر کدام از شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ مدل‌ها و سری متفاوتی از لپ‌تاپ‌هایشان تولید می‌کنند. این موضوع می‌تواند کار مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو را بسیار سخت‌تر کند.

به خاطر این که شما با حجم عظیمی از سری و مدل‌های مختلف این دو برند، مواجه خواهید شد. طبیعی است که در چنین شرایطی، مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو برایتان کار بسیار سختی خواهد شد. اما اگر چند نکته بسیار مهم را مدنظرتان داشته باشید، دیگر مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو برایتان کار سختی نخواهد بود.

چرا که با در نظر گرفتن مهم‌ترین موارد، گزینه‌های بیشتری برایتان حذف شده و فقط مهم‌ترین موارد برایتان باقی خواهند ماند. در ادامه این مطلب، به چند مورد بسیار مهم در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو اشاره خواهیم کرد که اهمیت بسیار زیادی دارند.

کارایی یا عملکرد لپتاپ

زمانی که صحبت از کارایی یا عملکرد لپ‌تاپ در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو می‌شود، موارد زیادی برایمان روشن می‌گردد. جالب است بدانید موضوعات مختلفی ارتباط مستقیم با کارایی یا عملکرد لپ‌تاپ دارند. یعنی از نوع سخت‌افزار گرفته تا قیمت لپ‌تاپ، می‌تواند ارتباط مستقیمی با این موضوع داشته باشد.

در دهه‌های قبل، هدف از تولید لپ‌تاپ، به هیچ عنوان عملکرد بسیار بالای آن نبود. چرا که لپ‌تاپ فقط یک رایانه قابل حملی بود که می‌توانست کارهای ضروری کاربرانش را در حساس‌ترین شرایط ممکن انجام بدهد. حتی به خاطر همین موضوع‌، لپ‌تاپ‌ها هزینه‌ی بسیار بالایی داشتند.

یعنی بیشتر تاجران و یا بازاریابان ارشد شرکت‌های بزرگ، فقط می‌توانستند لپ‌تاپ خریداری کرده و آن را با خودشان به مسافرت‌های کاری ببرند. این لپ‌تاپ‌ها به هیچ عنوان عملکرد و یا سرعت پردازش عالی نداشتند. چرا که فقط برای کارهای ضروری ساخته شده بودند.

اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، همه چیز به طور کلی تغییر کرد. چرا که ما شاهد روی کار آمدن لپ‌تاپ‌های بسیار قدرتمند با عملکرد عالی بودیم. حالا اگر بخواهیم در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو هم چنین موضوعی را مدنظرمان قرار بدهیم، می‌توانیم به نتایج بسیار عالی برسیم.

مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو از لحاظ عملکرد

اگر شما به دنبال یک لپ‌تاپ با عملکرد قوی باشید، بدون شک باید هزینه بسیار زیادی بابت آن پرداخت کنید. چرا که لپ‌تاپ‌هایی با عملکرد عالی، از سخت‌افزارهای قدرتمندی ساخته شده‌اند. این سخت‌افزارها هزینه‌های بالایی دارند که در قیمت لپ‌تاپ، تاثیر بسزایی می‌گذارد.

برای مثال، یک لپ‌تاپ گیمینگ که دارای کارت گرافیک 6 گیگابایتی بسیار قدرتمند است، هزینه هنگفتی خواهد داشت. چرا که تهیه کردن همان کارت گرافیک برای شرکت سازنده، هزینه‌ی بالایی دارد. در نتیجه، اگر در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو به دنبال عملکرد بالا هستید، باید هزینه‌ی بیشتری هم مدنظرتان باشد.

حالا در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که از لحاظ عملکرد کدامیک بهتر هستند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این موضوع کاملا بستگی به نوع مدلی دارد که قرار است انتخاب کنید. چرا که هر کدام از این دو برند سری مختلفی از لپ‌تاپ‌هایشان را تولید کرده‌اند.

مثلا، ممکن است لپ‌تاپ ایسوس یک مدل میان‌رده با عملکرد معمولی نسبت به یک مدل پرچم‌دار لنوو داشته باشد و یا برعکس یکی از مدل‌های رده‌بالای ایسوس از لحاظ عملکرد عالی‌تر از برخی مدل‌های سطح پایین لنوو باشد.

در انتخاب لپتاپ از لحاظ عملکرد نوع کاربریتان را در نظر بگیرد

حالا شاید باز هم بیشتر کنجکاو باشید تا بدانید چه موقع باید یک لپ‌تاپ با عملکرد عالی‌تری انتخاب کنید؟ در واقع، اگر انتظار شما از لپ‌تاپ‌تان بسیار بالا است و می‌خواهید کارهای پردازشی سنگینی با آن انجام دهید، بهتر است یک لپ‌تاپ با عملکرد عالی تهیه کنید.

چرا که شما نمی‌توانید هرگز از لپ‌تاپ‌های رده‌پایین، انتظار عملکرد عالی داشته باشید. این موضوع در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو هیچ فرقی نخواهد داشت. چرا که هر کدام رده‌های مختلفی داشته و کارایی‌شان هم نسبت به عملکردی که دارند، می‌تواند کاملا متفاوت باشد.

حالا اگر استفاده‌ای که از لپ‌تاپتان دارید کاملا معمولی است، یعنی می‌خواهید کارهای روزمره و بسیار ساده را با آن انجام بدهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که هرگز هزینه بالایی برای با عملکرد عالی صرف نکنید. صرف هزینه برای لپ‌تاپ، کاملا بستگی به نیاز شما خواهد داشت.

چرا که ممکن است فقط به برخی از موارد ظاهری مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو بپردازید و هرگز نیاز خودتان را در نظر نگیرید. همین موضوع هم باعث خواهد شد تا انتخاب درستی در خرید لپ‌تاپتان نداشته باشید. البته راجع به نوع کاربری و انتخاب درست لپ‌تاپ، به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو کدامیک از لحاظ عملکرد بهتر است؟

بدون شک شما هم کنجکاو هستید تا بدانید در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو، انتخاب کدام برند مناسب‌تر است؟ از آنجایی که بحث عملکرد لپ‌تاپ برای تمامی برندها جزو اولویت اول است، همگی در این زمینه دارای نقاط قوت زیادی هستند. یعنی هر دوی برند ایسوس و لنوو از لحاظ عملکرد، مدل‌های بسیار عالی را روانه بازار کرده‌اند.

شما می‌توانید با انتخاب بهترین مدل‌های لپ‌تاپ ایسوس و یا لنوو از عملکرد بسیار عالی و خیره‌کننده‌ای برخورداری شوید. در هر دوی لپ‌تاپ‌های ایسوس و لنوو از پردازنده‌های گرافیکی بسیار قدرتمند RTX 2080 و حتی 3080 استفاده شده است. چنین چیزی در هر دوی این برندها، یک مزیت عالی در بحث پردازش گرافیکی محسوب می‌شود.

ناگفته نماند که مدل‌های رده‌بالای هر دو برند، مجهز به بسیار قدرتمند نسل دهم Core i7 هستند. از طرفی دیگر، ما شاهد ظرفیت حافظه رم تا مرز 32 گیگابایت در مدل‌های رده‌بالای ایسوس و لنوو هستیم. این امکانات بی‌نظیر، قدرت بی‌حد و مرزی از لحاظ پردازش در اختیار ما قرار می‌دهد.

در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو از لحاظ عملکرد عالی، انتخاب هر دویشان می‌توانند برای کارهای پردازشی نظیر ویرایش فیلم، طراحی گرافیک، نرم‌افزارهای مهندسی و… بسیار مناسب باشند. اما باید توجه داشته باشید که منظور ما فقط مدل‌های رده‌بالای این دو برند است.

از لحاظ عملکرد، کدام برند میتواند برنده این رقابت باشد؟

با این که در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو، بیان کردیم که هر دو برند می‌توانند انتخاب مناسبی باشند، اما برنده اصلی به ایسوس تعلق می‌گیرد. چرا که ایسوس اخیرا تراشه‌های لپ‌تاپ‌هایش را ارتقا داده و از مدل‌ بسیار قدرتمند AMD Ryzen استفاده کرده است.

این موضوع تحول بسیار عظیمی را در بخش پردازش لپ‌تاپ‌ها به وجود آورده است. چرا که مطمئنیم شما هم به خوبی می‌دانید که نسل پردازشگرهای Ryzen چقدر قدرتمند بوده و تا چه اندازه می‌تواند توان پردازشی خیره‌کننده‌ای داشته باشد. از این روی، تمام کاربرانی که از این لپ‌تاپ‌ها استفاده کرده‌اند از قدرت باورنکردنی پردازشی آن گفته‌اند.

لپ‌تاپ‌های ایسوس که مجهز به این نوع پردازشگرهای مرکزی هستند، حتی قابل مقایسه با بهترین لپ‌تاپ‌های لنوو نیستند. برای مثال، شما اگر بخواهید کار ویرایش ویدئویی با لپ‌تاپتان انجام بدهید، برای فیلم‌هایی که کیفیت 4K دارند، دچار مشکل خواهید شد.

اما لپ‌تاپ‌هایی که پردازشگرهای نسل Ryzen دارند، این کار را مثل آب خوردن برایتان انجام خواهند داد. طوری که انگار در حال استفاده از یک کیس قدرتمند PC هستید! پس اگر بخواهیم در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو، یک برند منتخب را انتخاب کنیم، این عنوان به ایسوس تعلق خواهد گرفت.

عمر باتری؛ مهمترین موضوع در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو

یکی دیگر از مهم‌ترین موارد در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو و یا هر برند دیگری، بحث عمر باتری است. شما هم به خوبی می‌دانید مهم‌ترین عاملی که لپ‌تاپ را تبدیل به یک رایانه‌ی قابل حمل کرده، باتری آن است. یعنی بدون وجود باتری، لپ‌تاپ هیچ فرق خاصی با PC نخواهد داشت.

با این تفاوت که شما می‌توانید لپ‌تاپ را به راحتی حمل بکنید اما برای استفاده از آن، باید مانند PC، لپ‌تاپ را همیشه با برق مستقیم استفاده بکنید. اما وجود در لپ‌تاپ‌ها باعث شده تا ما بتوانیم آن‌ها را با خودمان همه جا ببریم و استفاده‌های مختلفی بکنیم.

گاهی اوقات جاهای مختلفی وجود دارند که ممکن است دسترسی مستقیم به برق نداشته باشند. یعنی فرض کنید که شما یک نویسنده هستید و برای نوشتن رمان موردعلاقه‌تان می‌خواهید بروید وسط طبیعت و یا یک پارک بزرگ سرسبز و ادامه رمانتان را داخل رایانه‌ی شخصی‌تان بنویسید.

در چنین شرایطی طبیعی است که هیچ دسترسی مستقیمی به برق نداشته باشید. اما بهره‌مند شدن از یک لپ‌تاپ با باتری بسیار باکیفیت می‌تواند نیازتان را به طور کلی رفع کند. پس در نتیجه، می‌توان بحث عمر و کیفیت باتری را هم یکی از مهم‌ترین موارد در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو در نظر گرفت.

عمر باتری بیشتر برای استفادههای طولانی مدت

در واقع تمام مدل‌های لپ‌تاپ‌ها برای استفاده‌های مختلفی در نظر گرفته شده‌اند. برای مثال، یک لپ‌تاپ خانگی و میان‌رده، معمولا برای کاربری روزمره و ساده در نظر گرفته شده است. به همین دلیل، طراحان و تولیدکنندگان چنین مدل‌هایی در هر برندی، عمر باتری چندان ویژ‌ه‌ای برایش در نظر نمی‌گیرند. اما هنگامی که بحث تولید لپ‌تاپ مهندسی و یا گیمینگ می‌شود، موضوع کاملا فرق خواهد کرد.

چرا که در چنین شرایطی، کاربران لپ‌تاپ از آن استفاده‌های طولانی‌مدت می‌کنند. طبیعی است که در چنین شرایطی، باتری لپ‌تاپ بیشتر درگیر برق‌رسانی باشد. به همین دلیل، نوع استفاده شما از سیستم‌تان، در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو اهمیت زیادی خواهد داشت.

این موضوع فقط مختص کارهای پردازشی بسیار سنگین نیست. مهم‌ترین چیزی که شما باید در بحث عمر باتری در نظر بگیرید، مدت‌زمان استفاده شما از لپ‌تاپ است. یعنی ممکن است شما یک تولیدکننده محتوا، دانشجو و یا مترجمی باشید که حتی کارهای بسیار سنگینی از لپ‌تاپتان انجام نمی‌دهید اما دائما در حال استفاده از آن هستید.

اگر برای چنین استفاده‌ای، لپ‌تاپی با عمر باتری کمتر تهیه بکنید، پس از مدت‌زمان کوتاهی، عمر باتری‌تان تمام شده و به طور کامل فاسد خواهد شد. در نتیجه، هنگام مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که عمر باتری مناسب با نوع کاربری شما داشته باشد.

نوع کاربری لپتاپ؛ ارتباط مستقیم با عمر باتری

با این که در بالا اشاره کردیم، در مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو از لحاظ عمر باتری، استفاده‌ی طولانی‌مدت و یا کارهای پردازشی سنگین می‌تواند نقش مهمی در انتخاب مدل مناسب داشته باشد، اما موضوع فقط به اینجا ختم نمی‌شود.

در واقع مطلب مهم دیگری هم در بحث انتخاب مدل مناسب لپ‌تاپ از لحاظ عمر باتری وجود دارد که اشاره کردن به آن، خالی از لطف نیست. گاهی اوقات برای برخی کاربران پیش می‌آید که از سیستم خود انتظار پردازش بالا و یا طولانی‌مدت ندارند. مثلا، ممکن است شما فقط از لپ‌تاپ‌تان در بیرون از خانه استفاده‌های زیادی داشته باشید.

فرض کنید که شغل شما طوری است که باید حتما لپ‌تاپتان را به شرکت‌های مختلفی ببرید و در آن پروژه‌های کاملا سبک، در حد یک PDF و یا فایل Word را ارائه بدهید. اما چیزی که برایتان بسیار مهم است، خاموش نشدن آن در طول انجام کارتان است. برای چنین مواقعی هم، شما باید یک لپ‌تاپ کاملا سبک با عمر باتری عالی در نظر بگیرید.

در غیر این صورت، هنگام استفاده کردن از آن، دچار مشکلات زیادی شده و ممکن است بسیار اذیت شوید. این موضوع را هم باید هنگام مقایسه لپ تاپ ایسوس با لنوو در نظر بگیرید. البته در ادامه، هنگام معرفی نوع کاربری بیشتر در مورد مطالب تخصصی صحبت خواهیم کرد

دکمه بازگشت به بالا