ایران کسب و کارعمومی

مراقبت بعد از مزوتراپی لک

لک صورت یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای پوست ایجاد شود و به دلایل مختلفی ایجاد شوند. دلایلی از جمله ژنتیک، نوسان سطح هورمون‌ها، استرس، رطوبت زیاد و استفاده از محصولات مراقبت شخصی روغنی یا چرب وجود دارند. امروزه دانش پزشکی با به کارگیری تکنولوژی، روش‌های جدید درمانی را ابداع کرده است که می‌تواند در درمان لک مفید باشد. مزوتراپی یک روش درمانی غیر جراحی است که می تواند با تأمین مقادیری از مواد مؤثر مانند ویتامین ها، مواد معدنی، و مواد روشن کننده به طور مستقیم برای ناحیه مورد نظر، باعث بهبود لک شود. در روش مزوتراپی، پزشک دوز مناسبی از داروهای مؤثر که ترکیبی از مواد سازنده و ترمیم کننده پوست هستند را با ایجاد بیحسی موضعی، با تزریقات متعدد و دقیق در عمق چند میلی متری و در داخل پوست انجام می دهد

. این داروی ترکیبی با تأثیر مستقیم در کمترین زمان ممکن لک های پوستی را از بین می برد که در این فرآیند از دو محرک فیزیکی و شیمیایی روش مزوتراپی استفاده می گردد. با تزریق دارو، الاستین و کلاژن که سبب ترمیم پوست می شوند، تحریک و تولید مجدد خواهند شد که این تولید سلول های جدید پوستی، موجب رفع لک های صورت می شود. در مزوتراپی غلظت مواد و هدف گذاری آنچه پوست نیازمند آن است، از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌ باشد. در کلینیک صدف اصفهان با احاطه و اشراف تخصصی بر نیازهای پوست، انجام می‌ شود؛ در نتیجه، نتایج درخشانی را در جهت جوانسازی و رفع لک و بسیاری از مشکلات پوست رقم می‌ زند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش با شماره های و تماس حاصل فرمایید. موادی که در مزوتراپی صورت برای درمان لک می‌توان به زیر پوست تزریق شود:

  • داروهایی از دسته آنتی‌بیوتیک‌ها
  • انواع هورمون‌ها
  • آنزیم‌های مخصوص پوست
  • انواع ویتامین و مینرال
  • مواد و عصاره‌های گیاهی مجاز
  • غلظت بالای سرم ها، ویتامین‌ها و دیگر ترکیبات حاوی مواد مغذی قوی سبب تازگی و جوانی پوست می‌شوند.
  • مزوتراپی می‌تواند جایگزینی برای جراحی‌های پرهزینه باشد.
  • نیاز به بستری شدن یا دوره بهبودی ندارد و نسبت به دیگر فرایند‌ها کم تهاجم‌تر است.
  • مزوتراپی می‌تواند نیاز‌های متعدد پوست را برطرف کند.
  • مزوتراپی پوست را روشن می‌کند.
  • مزوتراپی رطوبت پوست را حفظ می‌کند.

با مزوتراپی حدود یک ساعت طول می‌کشد. این کار با ارزیابی تخصصی پوست شروع می‌شود. قبل از شروع درمان، پوست کاملاً تمیز و استریل می‌شود. هنگامی‌که شروع به تزریق مزوتراپی می‌شود، احساس خارش سبکی را احساس خواهید کرد که ممکن است کمی گزش داشته باشد. پس از اتمام مرحله تزریق، باقیمانده را روی پوست ماساژ می‌دهند.

  • تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی، استحمام و شستشوی ناحیه مورد نظر ممنوع است.
  • تا 48 ساعت پمادهای تجویز شده، طبق دستور پزشک راهوارطب مصرف شود.
  • از کرم ضدآفتاب استفاده شود و پوست در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرد.
  • ممکن است پس از تزریق، ناحیه مورد نظر قرمز و یا متورم شود. در صورت ایجاد تورم از کمپرس یخ استفاده شود.
  • تا دو روز بعد از جلسه‌ی درمانی ورزش نکنید. ورزش باعث تعریق و خروج محلول مزوتراپی از پوست می‌شود.
  • آب و مایعات فراوان بنوشید.
  • تا ۲۴ ساعت از مصرف داروهای ضد التهابی (مثل آسپیرین و ایبوپروفن) و ویتامین E خودداری کنید. مصرف استامینوفن بلامانع است.
  1. خانم‌های باردار
  2. بیماران قلبی ـ عروقی
  3. افرادی که دچار سرطان‌های پیشرفته هستند.
  4. کسانی که دارای سوابق آلرژی و حساسیت به داروهای خاص هستند.
  5. افرادی که در حال استفاده از داروهای ضد انعقاد هستند (در این افراد احتمال ایجاد هماتوم و خونریزی زیاد است).
  6. افراد دیابتی بخصوص آنهایی که دیابت کنترل نشده دارند؛ زیرا سطح ایمنی این افراد پایین است و ممکن است دچار عفونت‌های شدید شوند).
  7. افرادی که دارای بیماری نوروپاتی هستند.
  8. اشخاصی که دچار (صدف)‌ هستند.

برای اینکه بتوانید تأثیرات این روش را به صورت دائم مشاهده کنید نیاز دارید که در دوره های 6 تا 12 ماهه زمانی که تأثیرات این روش از بین رود، به طور پیوسته مزوتراپی را انجام دهید. هزینه مزوتراپی صورت بستگی به نوع درمان شما و تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج نهایی مورد انتظار دارد. ریسک بروز واکنش آلرژیک بسیار پایین است، با این حال برخی از افراد نسبت به تعدادی از ترکیبات مورد استفاده در مزوتراپی حساسیت بسیار بالایی دارند و دچار واکنش پوستی می‌شوند. واکنش پوستی خود را به صورت کهیر، تاول، راش پوستی، بی حسی و سوزن سوزن شدن در ناحیه مورد نظر نشان می‌دهد.

سایر عوارض جانبی خفیف مزوتراپی عبارتند از خونریزی، کبودی، و درد خفیف. معمولاً این عوارض جانبی ماندگار نیستند و طی مدت کوتاهی از بین می‌روند و شما میتوانید پس از یک شبانه روز استراحت، شاهد نتایج اولیه حاصل از درمان باشید. کلینک پوست و لیزر صدف ارائه دهنده خدمات تخصصی می‌ باشد. در این مرکز امکان استفاده از به روزترین دستگاه های لیزر موهای زائد، از جمله توسط کادری زبده، زیر نظر متخصص پوست برای مراجعین محترم فراهم گردیده است. با توجه به این امکانات، رفع دائمی موها در حداقل جلسات و بدون ایجاد عوارض صورت می‌ پذیرد. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های و تماس حاصل فرمایید.

برای اینکه افراد از روشبه پوستی هرچه شفاف تر و زیباتر و به طور کلی نتایج درخشان تری دست پیدا کرده، دوران نقاهت خود را به بهترین نحو ممکن سپری نموده و از تشدید تورم و کبودی که از عوارض شایع بعد از انجام این روش هستند جلوگیری نمایند لازم است نکات و دستورالعمل هایی تحت عنوان مراقبت های بعد از مزوتراپی که در ادامه آورده شده است را به درستی و با دقت رعایت نمایند. عوارض بعد از انجام آن از جمله عوارض شایع و عمومی بعد از این روش که می توان با رعایت نکات مراقبت هاب بعد از مزوتراپی آن ها را کم کرد، می توان به کبودی و تورم اشاره کرد که در ذیل در رابطه با هریک از آن ها توضیحاتی را خدمت تان ارائه نموده ایم:

مراقبت های بعد از مزوتراپی در خصوص کبودی

طبق گفته های بهترین دکتر پوست زاهدان با وجود اینکه این عارضه در همه افراد بروز نمی کند اما امکان بروز آن در برخی وجود داشته و تا مدتی می تواند زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. با وجود موقتی بودن این کبودی ها، فرد می تواند با استفاده از کمپرس سرد و سپس کمپرس گرم در روند فروکش آن ها تسریع ایجاد نماید.  تورم  ورم صورت از جمله شایع ترین عوارضی است که هر فردی بعد از این پروسه با آن مواجه می شود و با انجام مراقبت های بعد از مزوتراپی می توان آن را کاهش و برطرف کرد است.

تورم بلافاصله بعد از تزریق ظهور کرده و واکنش طبیعی بدن به تزریق ماده خارجی است که با کمپرس سرد می توان از بیشتر شدن آن جلوگیری نموده و موجب کاهش هرچه سریع تر آن شد. آرایش بعد از مزوتراپی یکی از سوالاتی که زیباجویان به خصوص خانم ها از بهترین متخصص پوست بعد از انجام این پروسه می پرسند این است که آرایش بعد از انجام این فرایند مجاز است یا خیر؟ و چه زمانی می توان آرایش کرد؟ در پاشخ به این سوال می توانیم بگویم که بله شما بعد از انجام این فرایند می توانید بدون ترس و نگرانی آرایش کنید اما برای شروع باید حداقل تا 24 ساعت پس از اتمام جلسه درمان ممنوع می باشد.

آیا کرم در مراقبت های بعد از مزوتراپی مهم است ؟

استفاده از کرم بعد از انجام این فرایند جوانسازی و زیبایی پوست صورت سوال دیگری از مراجعه کنندگان می باشد که لازم دانستیم در این بخش به توضیح پاسخ آن بپردازیم. در جواب این سوال باید بگویم استفاده از کرم بعد از درمان واجب نمی باشد. اما ممکن است پزشک شما متناسب با شرایط پوستی ای که شما دارید برای شما کرم های ترمیم کننده ای را تجویز نماید که بهتر است در دوران بهبودی برای رعایت مراقبت های بعد از مزوتراپی و کسب بهترین نتایج از آن ها استفاده کنید.

شستن صورت بعد از مزوتراپی چگونه است؟

بعد از انجام این پروسه بهتر است تا گذشت 4 الی 5 ساعت صورت خود را به هیچ وجه نشورید و استحمام نیز نداشته باشید. پس از گذشت این مدت زمان نیز می توانید برای شروع به آرامی با آب ولرم و ترجیحا بدون استفاده از مواد شوینده ، حتی شوینده های مخصوص پوست صورت ، پوست صورت خود را بشوید. شستشوی صورت پیش از زمان گفته شده می تواند بر روی نتایج به دست آمده تاثیر بگذارد و باعث بروز مشکلات کوچکی شوند. بهتر است توصیه های گفته شده را به دقت گوش دهید و به آن ها عمل کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا