ایران کسب و کارعمومی

مهم‌ترین فاکتورهای خرید لوله‌های Five-layer pipe

لوله‌ها به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات در تمامی صنایع شناخته می‌شوند و نقش مهمی در انتقال مواد از نقطه‌ای به نقطه دیگر دارند و امروزه از انواع مواد مختلف مانند فلزات، پلاستیک، پلیمرها و … تولید می‌شوند. لوله‌های پنج لایه نوعی از لوله‌های جدید و مدرن هستند که در مقایسه با سایر انواع لوله‌ها دارای ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و کاربردهای متعددی هستند.

امروزه لوله‌های 5 لایه جایگزین بسیاری از انواع لوله‌های فلزی و پلیمری خصوصاً در صنعت ساختمان‌سازی شده‌اند. در ادامه مطلب مشخص خواهد شد که لوله پنج لایه چیست، دارای چه ویژگی‌هایی است و از چه کاربردهایی برخوردار هستند.

لوله 5 لایه چیست؟

لوله‌های پنج لایه (Five-layer pipe) یکی از انواع جدید لوله‌ها هستند و همان‌گونه که از نام آنها مشخص است از 5 لایه مختلف تولید شده‌اند. لوله‌های پنج لایه بر اساس نوع کاربردهایی که دارند به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند که شامل لوله‌های PERT و PEX هستند.

1.  لایه‌های لوله‌های PERT به ترتیب شامل internal PERT layer، High performance glue، strong aluminium core butt welds، High performance glue و External PERT layer هستند.

2.  لوله‌های PEX نیز دارای 5 لایه اصلی شامل internal Pex layer(cross – linked polyethylene)، High performance glue، strong aluminium core butt welds، High performance glue و External PEX layer(cross linked polyethylene) هستند.

البته باید توجه داشت که نوع دیگری از لوله‌های 5 لایه نیز وجود دارند که با نام لوله 5 لایه PE شناخته شده و به صورت PE-Al-PE نشان داده می‌شوند و پلیمر اصلی آن‌ها نیز از نوع پلی‌اتیلن است و کاربردهای کمتری در مقایسه به دو نوع قبلی دارد. در حقیقت لوله‌های 5 لایه می‌توانند بیشتر از 50 سال عمر داشته باشند و می‌توانند تا دمای 95 درجه را به‌خوبی تحمل کنند و با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند می‌توانند جایگزین انواع لوله‌های پلیمری و فلزی در صنایع مختلف شوند.

اتصالات لوله پنج لایه | قیمت لوله 5 لایه سایز 20

لوله پنج لایه

یکی از مهمترین ابزارهای ساختمانی لوله های تاسیسات آبی می باشد که امروزه در سیستمهای گرمایشی و سرمایشی از نمونه های لوله پنج لایه در تمامی سازه ها استفاده می شود.

هر کدام از لوله های قدیمی فلزی و پلیمری دارای مزایا و معایب خاصی بودند که به دلیل معایبی که داشتند استفاده را سخت می کردند. محصولات امروزی ترکیب این دونوع محصول می باشند و به راحتی توانسته اند جای خود را در تمامی لوله کشیها و تاسیسات محکم کنند.

این نوع از لوله ها به شکلی ساخته شده اند که در هرلایه فلزی توسط دو لایه پلیمری احاطه شده و این سیستم چسباندن این لایه ها توسط چسبهای مخصوص صورت می گیرد.

جهت خرید لوله آذین کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا