ایران کسب و کارعمومی

نحوه انتخاب ابعاد مناسب سایبان پاسیو برای ساختمان‌ها

سایبان برقی یک پوشش و راه‌کار ساده برای محافظت از محیط‌های مختلف به‌شمار رفته و از گذشته تا کنون در زمینه‌های مختلفی مورد استفاد قرار می‌گیرد. شما با استفاده از سایبان‌ها می‌توانید از محیط مورد نظر خود مانند تراس، پاسیو، بالکن و… در برابر عوامل خارجی محافظت نمایید. با توجه به کاربرد سایبان‌ها امروزه انواع مختلفی از آن‌ها ساخته شده که هر کدام دارای مزایا و ویژگی‌های خاص خود هستند. در این مطلب هم ما تصمیم داریم شما را با انواع سایبان‌ها و  روش‌های نصب آنان و ویژگی‌های هر کدام آشنا سازیم. همراه ما باشید!

آشنایی با سایبان‌های مختلف ساختمان

همان طور که در بالا اشاره کردیم به‌طور کلی می‌توان گفت سایبان‌های ساختمانی نوعی پوشش محافظتی هستند که در بخش‌های مختلف خارجی ساختمان استفاده می‌شوند. امروزه هم تولید‌کنندگان معتبری همچون با استفاده از متریال متفاوت و بسیار مقاوم  این نوع سایبان‌ها را به دو صورت ثابت و متحرک درطرح‌های مختلف به بازار عرضه می‌کنند.

سایبان‌ها به منظور ایجاد یک پوشش محافظتی و سایه روی گیاهان در حیاط‌ها و باغ‌ها استفاده می‌شوند. همچنین برای ایجاد فضایی مطلوب جهت نشستن در یک محوطه باز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.با استفاده از یک سایبان مناسب برای پاسیو  می‌توانید با جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید در فصل تابستان و تاثیرات مثبت بر محیط زیستمان و کاهش چشم‌گیر انرژی مصرفی هوای منزل  خود را تا حد زیادی خنک‌تر کنید. همچنین این پوشش می‌تواند از شیشه پاسیو در برابر بارش باران و تگرگ حفاظت کند.

در محیط کارخانه‌ها و کارگاه از سایبان برای حفاظت ابزار استفاده می‌کنند. ضمنا از سایبان می‌توان برای فضاهای خرید و انتظار مانند ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، فروشگاه‌ها و اماکن دیگر استفاده کرد.اما امروزه ما شاهد استفاده بسیار سایبان‌ها روی پاسیو هستم، پاسیو یا نورگیر فضایی است که برای افزایش نور طبیعی در محیط در معماری مدرن ایجاد می شود. در ادامه در مورد سایبان‌هایی که برای پاسیو استفاده می‌گردند بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سایبان پاسیو جز آن دسته از سایبان‌هایی است که محبوبیت خاصی دارد. این نوع سایبان‌ها در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال مردم  و طراحان واقع شده‌اند؛ چرا که علاوه بر زیبایی ظاهری وسیله ای بسیار کاربردی بوده و دارای مزیت‌های منحصر به‌فردی است. وجود این سایبان در هر خانه‌ای که دارای پاسیو و تراس باشد ضرروی به‌نظر می‌رسد.با استفاده از سایبان برای پاسیو می‌توان از تابش مستقیم نور خورشید به پاسیو جلوگیری کرد. همچنین استفاده از آن باعث می‌شود شما بتوانید از سایه به وجود آمده لذت ببرید و فضای بهتری را برای پرورش گل وگیاهان فراهم کنیم. ضمن اینکه درسایبان‌های پاسیو با طراحی‌های مختلف از مواد ومتریال متفاوتی استفاده می‌شود.

How to choose the right dimensions of the patio canopy for buildings

انواع سایبان پاسیو از نظر نحوه طراحی

سایبان‌های پاسیو در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می‌شوند. همان‌طور که از اسم سایبان ثابت مشخص است این سایبان‌ها دارای قابلیت جابجایی نیستند و در جایی که از ابتدا ساخته شده‌اند باقی می‌مانند. معمولا طراحی این مدل‌ها به گونه‌ای است که آن را به دیوار‌ها وقسمت‌های خارجی ساختمان متصل می‌کنند. در بعضی مواقع آن ها را روی یک قالب چوبی یا فلزی سوارکرده و ثابت نگه‌می‌دارند.

اما در نوع متحرک طراحی‌های بسیار جذاب و کاربردی از این نوع سایبان‌ها وجود دارد. در حال حاضر سایبان‌های متحرک مورد استقبال ویژه‌ای در میان مردم قرار گرفته‌اند؛ چراکه استفاده از آن‌ها بسیار راحت است. سایبان‌های متحرک شامل دونوع برقی ومکانیکی هستند. برای باز و بسته کردن نوع مکانیکی این مدل سایبان دقیقا مانند از یک اهرم و نیروی مکانیکی استفاده می‌شود. اما در نمونه‌های برقی باز و بسته شدن به کمک موتور الکتریکی و تنها فشردن یک دکمه صورت می‌گیرد.

نحوه نصب سایبان‌های پایسو

حال که با انواع سایبان پاسیو از نظر نحوه طراحی آشنا شدید، بهتر است که با دیگر نمونه سایبان‌های آشنا شوید. اما قبل از آن بهتر است بدانید اگر فضای پاسیو بزرگ باشد شاید لازم شود از چند سایبان برای پوشش‌دهی فضا با یک طراحی مشابه استفاده کرد. البته که نیاز است تمامی سایبان‌های مشابه ضد آب و باکیفیت باشند تا در مقابل وزش باد‌های شدید، بارش باران، برف و تگرگ مقاومت کنند.اما به‌طور کلی انواع مختلف سایبان‌هایی که می‌توان برای این منظور مورد استفاده قرار داد به همراه نحوه نصب آن‌ها به صورت زیر هستند:

 سایبان بدون پایه

یکی از انواع سایبان ها سایبان‌های بدن پایه هستند. در طراحی این سایبان‌ها پایه‌ای وجود ندارد و نحوه نصب آن به این صورت است اگر فضای مورد نظر شما دارای یک دیوار اصلی باشد این سایبان‌ها به صورت کنسولی به دیوار اصلی وصل شده و روی فضای مورد نظر شما قرار می‌گیرد.برای نصب این نوع سایبان‌ها نیاز است که گیره‌های روی دیوار اصلی قرار گرفته و سپس پوشش سایبان را به آن گیره‌ها محکم کرد.

سایبان پایه‌دار

در طراحی‌های این سایبان ‌ها از ستون و پایه‌های متصل به زمین استفاده می‌شود که دارای مقاومت بالایی هستند. بسته به فضای پاسییو شما که در کجای خانه قرار دارد محل قرار گیری ستون‌ها متفاوت است. در واقع امکان دارد که ستون ‌های به‌ کار رفته شده در این سایبان‌ ها در چهار گوشه‌ی سایبان یا در یک گوشه و یا در دوگوشه به‌کار برده شود. ضمن اینکه برای ساخت هرکدام از این سایبان‌ها از مواد و متریال خاصی استفاده می‌شود.برای نصب سایبان‌های پایه‌دار ابتدا باید پایه‌ها را به کمک مصالح ساختمانی به زمین متصل کرد؛ پس از آن می‌توان پوشش سایبان را روی سازه سوار کرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که نصب این مدل سایبان‌ها را هم به نصاب بسپارید.

سایبان متحرک

سایبان‌های متحرک دارای جذابیت خاصی هستند. به  دلیل سهولت نصب و قابلیت هدایت آن ها از راه دور مورد استقبال ویژه‌ای در میان مخطبان قرار گرفته‌اند. از جمله محبوب‌ترین نوع این سایبان‌ها می‌توان به انواع برقی آن‌ها اشاره کرد.امروزه و پاسیو نمونه‌هایی کاربردی از سایبان‌های متحرک به شمار می‌روند. سایبان ‌های برقی می‌توانند به خوبی در برابر عوامل محیطی مختلف از فضای مورد نظر شما محافظت نمایند. ضمن اینکه هر زمان که لازم بود می‌توان این سایبان‌ها را باز کرد و در صورت عدم نیاز به راحتی جمع کرد. برای نصب سایبان‌های متحرک باید حتما از نصاب کمک بگیرید؛ چرا که برای نصب این سایبان‌ها به‌خصوص نمونه‌های برقی آن به تجهیزات خاصی نیاز است.

هنگام نصب سایبان به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام نصب و ساخت سایبان بهتر است اولین نکته‌ای که مد نظر قرار می‌دهید  شرایط آب ‌و هوایی  محل زندگیتان باشد چون هر منطقه‌ای با آب ‌و هوای خاص، نیاز به سایبانی متفاوت دارد.نصب سایبان در فضا و متراژ پاسیو  از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سایبان‌ها با توجه به محیطی که مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای طراحی‌های متفاوتی هستند و این طراحی تا حد زیادی می‌تواند روی نحوه نصب سایبان تاثیر بگذارد.بهتر است بدانید که برخی از نمونه‌های سایبان برای نصب به مصالح ساختمانی نیازی ندارند و در عوض باید برای نصب آن‌ها از پیچ و مهره استفاده کرد.

جنس سایبان پاسیو

آیا شما می‌دانید چه جنسی برای سایبان پاسیو مناسب است تا بهترین بازدهی را داشته باد و در طولانی مدت ماندگار باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سایبان‌های پاسیو با توجه به نیاز مختلف متقاضیان در جنس‌های مختلف در بازار موجود هستند.

این محصولات از پارچه، فلز، آلومینیوم، شیشه و… با طرح و رنگ‌های متنوع مطابق با سلایق گوناگون تولید می‌شوند. هر کدام از این نمونه‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند و شما باید با در نظر گرفتن کامل شرایط محیط خود انتخاب درستی داشته باشید. در کشور ما به‌خاطر وجود شرایط متنوع آب و هوایی یکی از بهترین گزینه‌ برای سایبان پارچه‌های پی وی سی است که مقاومت بالایی در برابر نور خورشید دارند.

به‌طور کلی پارچه‌های pvc  و ورقه‌های یو پی وی سی یکی از پر کاربرد ترین متریال های امروزی هستند  که امروزه با کیفیت بالا تولید می شوند و به دلیل قیمت مناسب، وزن کم، لنعطاف‌پذیری بالا و مقاومت زیاد در برابر عوامل مختلف مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان سایبان قرار گرفته‌اند.

قیمت سایبان

از مسائل مهمی که به هنگام نصب و راه‌اندازی سایبان بسیار مهم و مورد توجه است قیمت آن است. در هنگام خرید و نصب سایبان هم عوامل مختلفی بر قیمت محصول انتخابی تاثیر گذار است. به‌طور کلی مواد و متریال‌هایی که در ساخت انواع مختلف سایبان‌های پاسیو مورد استفاده قرار می‌گیرد، در قیمت آن تاثیر می‌گذارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم محصولی را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت از نظر قمیت هم مقرون به صرفه باشد.علاوه بر ویژگی‌های سایبان، نحوه نصب سایبان و کمک گرفتن از نصاب هم می‌تواند در هزینه‌های نهایی سایبان بسیار تاثیر بگذارند.

دکمه بازگشت به بالا