ایران کسب و کارعمومی

نوآوری‌های جدید در طراحی درب آشیانه هواپیما

درب سکشنال یک سازه چند پارچه متشکل از پنل هایی با ارتفاع 50 و 65 سانتیمتری است. با توجه به یراق ویژه ای در راستای قائم حرکت می‌کند و با چرخش در زاویه افق (معمولا 90 درجه) در امتداد سقف قرار می‌گیرد. این نوع درب که درب زیر سقفی نیر نامیده می‌شود. یک سازه چند پارچه از قطعات مکانیکی، قطعات محرکه به همراه سازه و پنل سکشنال می‌باشد. انواع مختلفی دارد که می‌توان به درب سکشنال افقی و عمودی، زیر سقفی ،بالارونده، پارکینگی، صنعتی،پنلی، فولد آپ، زاویه دار، بغل بازشو اشاره کرد.

اجزای تشکیل دهنده درب

  1. قطعات مکانیکی: بخشی از درب سکشنال (درب زیر سقفی) می‌باشد که نوع کاربری درب را تضمین می‌کند. این تجهیزات که شامل فنر بالانس و موتور درب سکشنال می‌باشد در تنوع برای کاربری های مسکونی، تجاری و صنعتی تولید می‌شوند.
  2. قطعات محرکه و سازه: بخشی از درب می‌باشد که در دو تیپ کاربری مسکونی و صنعتی تولید می‌شود و عمر کاری درب را تضمین می‌کند.
  3. پنل های سکشنال: نمای اصلی درب را تشکیل می‌دهد. اگرچه از نظر ضخامت ورق، نوع رنگ، جنس فوم داخلی و …. تنوع کسترده ای از محصول را ایجاد می‌کند. ولی در بازار صرفا از نظر ظاهری در طرح های درب زیرسقفی خط دار و درب زیر سقفی قاب دار شناخته می‌شود.

درب سکشنال چیست؟

درب سکشنال درواقع از پنل‌هایی ساخته‌شده است که برحسب نوع باز شدن درب در جهت‌های عمودی و یا افقی باز و بسته می‌شوند. به درب‌های که در جهت بالا و پایین بازوبسته می‌شوند درب سکشنال عمودی و به انواعی که به سمت چپ و راست بازوبسته می‌شوند، درب سکشنال افقی گفته می‌شود.

به‌طور معمول یک درب سکشنال از سه تا هشت سکشن یا بخش که به‌وسیله لولاهای بسیار قدرتمند به یکدیگر متصل شده‌اند تشکیل می‌شود. در لبه‌های پنل‌ها از چرخ‌های کوچکی استفاده می‌شود که باعث راحت شدن حرکت درب اتوماتیک سکشنال در راستای بازوبسته شدن می‌شود. این راستا در درب سکشنال عمودی به سمت بالا و در چارچوب فریم‌های متصل شده به سقف است. به همین شکل برای درب سکشنال افقی به سمت چپ یا راست و اساس محل قرارگیری ریل و فریم‌های مورداستفاده است.

درب پنلی

این درب را با نام درب پنلی هم می‌شناسند که اشاره به تشکیل شدن این درب‌ها از به هم پیوستن بخش‌های پنلی دارد. ابعاد درب اتوماتیک سکشنال پارکینگی می‌تواند از ارتفاع 1.9 متر تا 4 متر و عرض‌های 2.5 متر تا 5.5 متر تغییر کند که گستره وسیعی از کاربردها و سازه‌ها را در برمی‌گیرد. لازم به ذکر است که بیشینه ارتفاع و عرض یک درب توسط استحکام و کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در ساخت آن تعیین می‌شود. درب اتوماتیک سکشنال صنعتی می‌تواند از ارتفاع 1.9 متر تا 8 متر و عرض 1.5 متر تا ارتفاع 8 متر باشد.

درب سکشنال را معمولاً با استفاده از سیستم‌های فنر پیچشی مورد کنترل قرار می‌دهند، که اکثر آن‌ها به‌صورت اتوماتیک و با استفاده از یک درب بازکن کار می‌کنند. به‌ منظور درنظرگرفتن شرایط مختلف، قطعی برق یا خرابی در تجهیزات، این درب‌ها باید به‌گونه‌ای بالانس شود که بتوان آن را به‌ صورت دستی و غیر اتوماتیک بازوبسته نمود. مواد مختلفی را می‌توان در ساخت این درب‌ها مورد استفاده قرار داد که از آن جمله می‌توان به فولاد، چوب، وینیل، آلومینیوم و شیشه اشاره نمود. نحوه انتخاب جنس و نوع درب عمدتاً به بودجه و کاربری موردنظر مشتری بستگی دارد.

تاریخچه استفاده از درب سکشنال

همان‌طور که اشاره شد، درب سکشنال با توجه به ارتفاع و عرض ورودی طراحی‌شده و تعداد سکشن‌ها نیز بر همین اساس تعیین می‌شوند. برای نصب درب اتوماتیک سکشنال که به سمت بالا باز شود، از یک سیستم پیچشی استفاده می‌شود تا بتواند وزن درب را خنثی کرده و آن را به بالا بکشد. از پرکاربردترین مواد مورد استفاده برای تولید درب اتوماتیک سکشنال نیز می‌توان به فولاد، آلومینیوم، چوب و شیشه اشاره نمود.

انواع درب سکشنال

انواع گوناگونی از درب سکشنال وجود دارد که اکثر آنها به نوعی طراحی شده‌اند که می‌توانند متناسب با نیازهای ویژه خریدار باشند. بطور کلی این درب‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: صنعتی و خانگی.

دربهای جمع شونده

درب‌های سکشنال جمع شونده تک پانلی هستند. درب جمع شونده وقتی باز می‌شود از لحاظ قرارگیری متفاوت از نوع سایبان است. کاملا برخلاف درب نوع سایبان که تا حدی به سمت بیرون است، کاملاً به داخل پارکینگ یا فضای مورد استفاده می‌رود.

درب‌های جمع شونده فضای بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند. هر درب اتوماتیک جمع شونده احتیاج به یک درب بازکن دارد که باعث می‌شود ارتفاع پارکینگ شما را کوچک کند.

نوع درب سایبان

صفحه‌ای است که منحصرا از مسیرهای عمودی در حاشیه‌های چارچوب درب برای باز شدن استفاده می‌کند. حدود یک سوم این مدل درب زمان جمع شدن به سمت بیرون می‌آید و فضایی اضافی‌تر از پارکینگ فراهم می‌کند.

این درب با یک فنر پیچشی ایجاد شده که بازوبسته شدن را راحت می‌کند. درب‌های سایبان معمولا دارای وزن کمی هستند که به راحتی بالا و پایین می‌روند. کابل‌های اطراف درب نیز در حرکت به بالاوپایین کمک می‌کنند.

از معایب آن نیز اینکه اگر وسایل نقلیه‌ای در نزدیکی پارکینگ توقف کرده باشند، با چرخاندن درب سایبان به سمت بیرون، باید جابجا شوند. این نوع درب‌ها در زمان بازیابسته شدن می‌تواند پر سروصدا عمل کند.

امروزه این نوع درب‌ها محدود هستند. اما درب‌های سبک سایبان اغلب جزء ارزانترین درب‌های گاراژ یا پارکینگ هستند که در بازار به فروش می‌رسند. درب‌های گاراژ سایبان غالبا به تعمیر و نگهداری کمتری به نسبت دیگر طرح‌ها نیاز دارند.

درب سکشنال غلتک

درب‌های نوع غلتک متراکم‌ترین نوع درب‌های گاراژ موجود هستند. آنها مسیرهای افقی ندارند که مانند درهای قابل جمع شدن گاراژ به داخل باز می‌شوند. علاوه بر این، این درب‌ها غلتک دسترسی به سقف یا اتاق داخل گاراژ را محدود نمی‌کنند.

این درب‌ها تقریبا گران‌تر هستند اما از نظر تنوع محدودیت دارند. تقریبا ممکن نیست که خطوط را از قسمت‌های راه راه درب مخفی کنید. بسیار مقاوم و ایمن هستند. پس از نصب معمولاً به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند. بخاطر جنس فولادی که دارند، مناسب شرایط سخت آب و هوایی هستند. بیشتر اینها عایق‌بندی‌اند تا شما را از دمای گرم و سرد بیرون محافظت کنند.

درب‌های غلتکی اغلب بی‌سروصداتر از سایر طرح‌های درب گاراژ یا پارکینگ هستند. زیرا از محفظه بالا به سمت بالایاپایین می‌روند.

درب سکشنال افقی

درب‌های سکشنال افقی یا کشویی کناری یا بغل بازشو، برخلاف درب‌هایی که به سمت بالا حرکت می‌کنند، به کناره باز می‌شوند. این امر به‌ویژه زمانی مفید است که مثلا، سقف گاراژ یا پارکینگ در محل نگهداری وسایل باید آزاد بماند یا اینکه به هر دلیلی نتوان از نوع دیگر درب استفاده کرد.

به دلیل طراحی درب‌های کشویی کناری یا افقی، برای نصب درب باید کف زمین کاملاً تراز باشد. زیرا مسیری که درب برای بسته شدن طی می‌کند، نباید جای گیر کردن درب باشد. شرکت اسپیدرز تجهیزات مخصوصی برای کمک به اندازه‌گیری دارد و در صورت نیاز به تراز کردن کف قبل از نصب، طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه خواهد کرد.

درب سکشنال صنعتی

درب‌های سکشنال صنعتی از انواع درب‌هایی هستند که به‌صورت عمودی بازوبسته می‌شوند. این درب‌ها با استفاده از پنل‌های مختلف تولید می‌شوند تا در مقابل استفاده سنگین مقاوم باشند. کف فولادی دولایه در صفحه اصلی و پنل‌های قاب‌دار از جنس آلومینیوم با کیفیت بالا تولید شده‌اند. باز شدن عمودی این درب‌ها فضای بیشتری را در جلووپشت درب بوجود می‌آورد. این مورد به شما امکان می‌دهد تا خودرو و وسایل نقلیه را نزدیک درب پارک کنید و فضای بلااستفاده کمتری وجود داشته باشد. درب سکشنال صنعتی را برای سیستم‌های کنترل دسترسی و اتوماسیون پیشرفته بکار می‌بریم. درب‌های صنعتی در زمان بازشدن به‌صورت مرتب، در زیر سقف و به‌طور صاف قرار می‌گیرند.

خرید انواع درب پارکینگ؛ قیمت درب سکشنال زیر سقفی، قیمت درب سکشنال صنعتی

راهنمای قیمت درب سکشنال پارکینگ به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های احتمالی نصب شدن این نوع درب‌ها را تخمین بزنید. هزینه کلی شامل هزینه‌های مرتبط با ​​نصب و هزینه لوازم جانبی مورد نیاز خواهد بود. شرکت ما چندین سال است که در زمینه درب سکشنال فعالیت تخصصی دارد و انواع خدمات در همین رابطه را ارائه می‌دهد.

درب‌های سکشنال پارکینگی دارای متریال، رنگ و اندازه مختلفی هستند. بنابراین، هزینه‌ها آنها نیز تا حدی تفاوت است. در ادامه به برخی موارد که روی هزینه این درب‌ها تاثیر دارند، اشاره می‌کنیم:

  • درب منفرد باشد یا دودرب
  • اتوماتیک باشد یا دستی
  • درب انتخابی عایق صدا و دما باشد یا نه
  • نوع متریال و مواد استفاده شده
  • رنگ و اندازه استفاده شده

درب برقی سکشنال

درب‌های سکشنال جدید و کاربردی با همه نوع پارکینگ‌ها هماهنگی دارند. درب سکشنال پارکینگی را می‌توان در پارکینگ‌ها و گاراژها با ورودی کوچک نصب کرد، زیرا فضای بیشتری برای بازکردن درب نیاز ندارد.

مزایای یک درب کرکره سکشنال

قابلیت‌های درب کرکره سکشنال، بسته به مدل متفاوت است. با این وجود کرکره‌های استاندارد امنیت بالایی دارند و برای استفاده پرتکرار طراحی شده‌اند. کرکره سکشنال برای استفاده در مناطق با ترافیک زیاد مناسب است. نوع ضد حریق، حداکثر 4 ساعت مقاومت در برابر حرارت دارند. عایق حرارتی از هدر رفتن دما ممانعت می‌کند و همچنین عایق در برابر صدا است.

اکثر کرکره‌های سکشنال‌ شامل یک جعبه سقفی برای نگهداری و جمع‌آوری کرکره هنگام باز بودن هستند. این کرکره‌ها همچنین مقاومت بالایی در برابر آب و هوا دارند.

درب سکشنال یک تکه

درب سکشنال یک تکه نوع دیگری از درب سکشنال‌ اتوماتیک است. نحوه بازوبسته شدن آن بصورت یک تکه و کشویی بوده و در سقف قرار می‌گیرد تا ورودی کاملا بازشود. این‌ مدل درب سکشنال اغلب بصورت یک تکه است و به راحتی جمع می‌شود. از بیشترین فضای پارکینگ و گاراژ استفاده می‌برد و وسایل نقلیه با فاصله کم از آن می‌توانند پارک شنود. درب سکشنال یک تکه اتوماتیک مقرون به صرفه و بی‌صدا بوده و به این دلیل مناسب برای ساختمان‌های مسکونی است.

 

دکمه بازگشت به بالا