عمومی

همه چیز در مورد نگهداری از حیوانات خانگی + مزایای آن

راهنمای نگهداری از حیوانات در آپارتمان

نگهداری حیوان خانگی به شرایطی نیاز دارد. حیوانات خانگی موجودات جذابی هستند که می توانند اوقات فراغت و خلوت بسیاری از افراد را پر کنند. با این حال، این موجودات نیز نیازهایی دارند که باید برطرف شوند، در غیر این صورت هم برای خودشان و هم برای نگهبانانشان مشکلاتی ایجاد می کنند. نگهداری از حیوانات خانگی تجربه متفاوتی است، اما باید بدانید که آنها اسباب بازی و سرگرمی نیستند و نباید به عنوان یک شی با آنها رفتار کرد.

اما چه نکاتی را باید از این طریق در نظر گرفت؟ نظافت حیوانات خانگی یا توجه به حیوانات خانگی و غذای حیوانات اهلی و جمله برخی از نکاتی است که باید در نگهداری از حیوانات خانگی رعایت شود. نگهداری از حیوانات خانگی یا باغی مانند سگهای نگهبان و گله به بسیاری از افراد کمک می کند و خوشبختی به همراه می آورد و این مسئله یک خانه دوست داشتنی و زندگی دلپذیر را برای بسیاری از حیوانات فراهم می کند.

گونه های خاصی از حیوانات – به عنوان مثال سگ و گربه، پرندگانی مانند قناری ها و مانند آن – سابقه طولانی در تعامل با انسان دارند و نگهداری این حیوانات از نظر اخلاقی خوب است، زیرا این طبیعی ترین و مناسب ترین راه برای زندگی این حیوانات است. در حقیقت، اجبار چنین حیواناتی به زندگی در یک محیط وحشی که برای آنها نامناسب است، از نظر اخلاقی اشتباه است.

پذیرش حیوانی که خانه ندارد و در غیر این صورت ممکن است نابود شود از نظر اخلاقی کاملاً خوب است. اما در مورد نگهداری از حیوانات خانگی در برخی مواقع مشکلات اخلاقی وجود دارد. اگر از حیوان به خوبی مراقبت نشود یا از حیوان به عنوان حیوان خانگی به طور نامناسب نگهداری شود کاری غیراخلاقی است.

به حیوانات خانگی خود توجه کنید

حیوان خانگی شما نیاز به توجه دارد و اگر احساس نمی کند ممکن است یکی از اعضای خانواده شما افسرده باشد. با سگ، گربه و پرنده خود بازی کنید، آنها را نوازش کنید و به آنها احساس اهمیت دهید. البته همیشه به خاطر داشته باشید که عشق شما نباید آنقدر باشد که حیوان خانگی شما هوس آلود باشد. سگها بیش از گربه ها به توجه بیشتری نیاز دارند و نمی توان آنها را برای مدت طولانی در خانه تنها گذاشت. بنابراین اگر مشغول هستید و وقت زیادی در خانه ندارید، یا سگ خود را به دوستانتان بسپارید یا به سراغحیوانات خانگی دیگر بروید.

نگهداری حیوانات خانگی  و اهمیت نظافت آنان

حیوانات خانگی اگر به درستی تمیز نشوند، می توانند بیماری های زیادی را به همراه داشته باشند. با دامپزشک مشورت کنید و برای حیوان خانگی خود یک برنامه زمان بندی تمیز کنید. تمیز کردن حیوان خانگی مهمترین اصل در نگهداری آنها در خانه است. از واکسیناسیون حیوان خانگی خود غافل نشوید. بیشتر حیوانات خانگی هر چهار ماه یکبار به دامپزشک مراجعه می کنند و از آنجا که این رابطه مستقیم با سلامتی حیوان و خود شما دارد، بهتر است از آن غافل نشوید.

به دلیل بلند بودن موهای سگ، انگلها ممکن است هنگام پیاده روی به پوست او بپیوندند و یا موجودات گزش را از بین ببرند و شما متوجه آن نشوید. بنابراین همیشه پس از راه رفتن پوست آنها را بررسی کنید. اگر متوجه شدید سگ شما بیش از حد خود را خراشیده می کند، بلافاصله علت آن را پیدا کنید.

سایر نکات مهمی که باید در نگهداری از حیوانات خانگی رعایت کنید

  • شرایط خود را در نظر بگیرید

اگر به فکر تهیه حیوان خانگی هستید، شرایط خانه خود را در نظر بگیرید. هر حیوان ویژگی هایی دارد که بهتر است قبل از انتخاب بدانید. به عنوان مثال، آیا حیوان خانگی شما برای زندگی در آپارتمان مناسب است یا باید در فضای باز زندگی کند. یا مثلاً می خواهید سگی که انتخاب می کنید مستقل باشد یا نیاز به توجه زیادی دارد. بسته به روحیه و شرایط زندگی، همه این خصوصیات را در نظر بگیرید.

  • به اندازه حیوان توجه کنید

یک حیوان را بر اساس اندازه خانه خود انتخاب کنید. اگر یک آپارتمان کوچک دارید، یک حیوان خانگی کوچک مناسب است و همچنین توجه داشته باشید که اگر حیوان خانگی شما جوان است، بررسی کنید که در بزرگسالی چه اندازه بزرگ باشد.

  • یک حیوان ساکت انتخاب کنید

در آپارتمان، بیشتر واحدها به هم چسبیده اند و معمولاً صدا بین آنها رد و بدل می شود. بنابراین بهتر است برای حفظ راحتی همسایگان یک حیوان ساکت انتخاب کنید. زیرا ممکن است با شکایت آنها روبرو شوید. به عنوان مثال، به سگهای خود آموزش دهید که بی مورد پارس نکنند، در غیر این صورت با بزرگتر شدن و حنجره بزرگ شدن شما و همسایگان شما آزاردهنده می شوند.

  • محدودیت هایی برای حیوان تعیین کنید

شما قرار است با حیوان خانگی خود در یک آپارتمان زندگی کنید، بنابراین باید قوانین و مقرراتی را برای او تعیین کنید و حیوان را در مورد مسائلی مانند ادرار و مدفوع توجیه کنید. یا مواردی مانند جایی که اجازه سفر دارد و چیزهایی که نباید لمس کند.

مزایای داشتن حیوانات خانگی

آیا حیوانات خانگی برای تنهایی انسان مفید هستند؟ حیوانات خانگی و انسان از نزدیک با هم رابطه دارند. در گذشته ارتباط با حیوانات بیشتر برای تأمین نیازهای غذایی و کشاورزی بوده است. در دهه های اخیر، داشتن حیوان خانگی به دلیل تمایل و علاقه مردم به آنها بیشتر شده است. داشتن حیوان خانگی همیشه موافقان و مخالفان خود را داشته است.

تحقیقات در مورد رابطه نگهداری از حیوانات خانگی با سلامت انسان گاهی به نتایج متناقضی منجر شده است. در برخی موارد، ارتباط عاطفی بین افراد و این حیوانات به اندازه علاقه بین دو نفر است و تأثیرات روانی قابل توجهی را در فرد ایجاد می کند. از طرف دیگر برای چنین شخصی، مرگ حیوان محبوب او نیز می تواند غم بزرگی ایجاد کند و از این نظر، این نوع دلبستگی با توصیه های بهداشت روان مغایرت دارد. اما بطور کلی فواید نگهداری از حیوان خانگی عبارت است از:

  • کاهش حس تنهایی از فواید داشتن حیوانات خانگی است.
  • حیوانات خانگی باعث احساس آرامش می شوند.
  • اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری را افزایش می دهند.
  • حیوانات خانگی در کمک به بهبود اختلالات روانی انسان موثر است.
  • بر فشار خون و سلامت قلب تاثیر دارد.
  • باعث افزایش عشق و محبت در خانواده می شود.

مرجع مقاله:

https://118work.ir/subcategory/سرگرمی-و-فراغت/حیوانات

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا