اقتصادیایران کسب و کارعمومی

ویژگی های مهم کیف پول سخت افزاری هنگام خرید

 

دانستن ویژگی های مهم کیف پول سخت افزاری ایمن و معتبر، شاید آخرین چیزی باشد که هولدرها و سرمایه‌گذاران بلند مدت باید از آن مطلع باشند.

انتخاب یک کیف پول سخت افزاری مطمئن و قدرت‌مند دغدغه تمام سرمایه‌گذارانی است که به علت مشغله و یا استراتژی خاص معاملاتی خود که علاقه‌ای به ترید روزانه ارزهای دیجیتال ندارند، به دنبال آن هستند؛ تا با خیال آسوده ارزهای دیجیتال خود را در آن قرار دهند و دیگر نگران سرقت یا تهدید آنها نباشند.

اما ویژگی های مهم کیف پول سخت افزاری خوب و ایمن چیست؟ بهترین کیف پول سخت افزاری برای هولد طولانی مدت ارزهای دیجیتال چیست؟ یک کیف پول سخت افزاری خوب را چطور باید خریداری کنیم؟

سایت ولت سنتر ما در این مقاله قصد داریم نکات کاربردی و ویژگی های مهم کیف پول سخت افزاری مناسب را همراه هم مرور کنیم تا بتوانیم کیف پولی مناسب با نوع دارایی دیجیتال و شرایط خاص خودمان انتخاب کنیم.

در این مقاله میآموزید:

  1. مزیت کیف پول سخت افزاری
  2. ویژگی های مهم کیف پول سخت افزاری همگام خرید
  3. معرفی کیف پول سخت افزاری Ellipal
  4. معرفی کیف پول Trezor Model T
  5. کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S
  6. کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X
  7. کیف پول سخت افزاری مناسب را از چه طریق بخریم؟

این مقاله برای چه کسانی مناسب است:

  1. سرمایه گذاران بلند مدت.
  2. افرادی که قصد خرید کیف پول سخت افزاری دارند.
  3. کسانی که به دنبال خرید بهترین کیف پول هستند.

در دنیای کریپتوکارنسی، ولت های (کیف پول های) سرد و گرم داریم که هرکدام، انواع مختلفی را شامل می‌شوند. معتبرترین ولت از نوع سرد، کیف پول سخت افزاری است.

خرید کیف پول سخت افزاری، از الزامات نگهداری ارز دیجیتال برای طولانی مدت است. برای آن‌که بدانید چه نوع مناسب شما هست، ابتدا باید بدانید که به چه نوع کیف پولی برای ارزهای رمزنگاری شده خود نیاز دارید و از مزیت‌های هر کیف پول آشنا شوید.

انواع کیف پول ارز دیجیتال | آکادمی آینده

مزیت کیف پول سخت افزاری این است که می‌توانید دارایی‌تان را نزد خودتان ذخیره کنید و برای جابجایی آن نیازی به تأیید بانک یا سایر مراکز مثل صرافی‌ها ندارید. این کیف پول‌ها به صورت تخصصی برای ذخیره سازی کلیدهای خصوصی و ارز دیجیتال طراحی شده‌اند.

به دلیل عدم توانایی اتصال به اینترنت این دستگاه‌ها در هر نقطه، امن‌تر از کیف پول کامپیوترهای شخصی و یا گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آیند.

امکان هک آن کمتر از کیف پول‌های گرم است زیرا هکر توانایی مداخله کردن در دستگاه از راه دور را ندارد. کلیدهای خصوصی در یک بخش محافظت شده از دستگاه قراردارند که نمی‌توانند به‌راحتی از دستگاه جدا شوند.

کیف پول‌های سخت افزاری چون آفلاین هستند باید هم‌زمان از سیستم دیگری برای بعضی از تنظیمات خود استفاده کنید. اما حتی اگر سیستم آلوده به ویروس باشد، خطر افشای کلید خصوصی وجود نخواهد داشت.

اکنون که متوجه شدیم در کیف پول سخت افزاری، کلید خصوصی ما هرگز به رایانه وصل نمی‌شود و کلید خصوصی کاربر در دستگاه همراه آن ذخیره می‌شود که امکان دسترسی افراد ناشناس به آن وجود ندارد، پس بهتر است به بررسی ویژگی های مهم کیف پول سخت افزاری مناسب و حرفه‌ای هنگام خرید بپردازیم.

 ویژگی های مهم کیف پول سخت افزاری هنگام خرید

 ویژگی های مهم کیف پول سخت افزاری: شرکت سازنده کیف پول

اولین موضوعی که باید در نظر بگیرید این است که مارک و برند کیف پول متعلق به چه شرکتی است زیرا تولید کننده‌های مختلفی ادعا کرده‌اند که کیف پول سخت افزاری باکیفیت تولید می‌کنند. بررسی اینکه قابل اعتماد هستند، از نظر اعتبار و امنیت در سطح قابل قبولی باشند، اهمیت بسیاری دارد.
منظور از برند، بزرگ بودن محل ساخت نیست. منظور اسم و رسم خوب داشتن شرکت تولیدکننده در حوزه ساخت کیف پول سخت افزاری است. در بخش‌های بعدی به معرفی چند نمونه شرکت تولیدکننده و برندهای آن می‌پردازیم.

 ویژگی های مهم کیف پول سخت افزاری: از چه رمز ارزهایی پشتیبانی میکند

به‌طور معمول کیف پول‌های سخت افزاری و حتی نرم افزاری از بسیاری رمز ارز پشتیبانی می‌کنند اما اگر توکن خاصی دارید که نگه‌داری آن در کیف پول سخت افزاری برایتان مهم است لازم است قبل از خرید در سایت رسمی تولیدکننده این موضوع را بررسی کنید.

تحقیق کنید آیا توکن مد نظر شما در شبکه‌ای قرار دارد که این کیف پول از آن پشتیبانی کند؟!

 ویژگی های مهم کیف پول سخت افزاری: فناوری اتصال کیف پول چگونه است

برخی کیف پول‌ها با کابل به سیستم و گوشی متصل می‌شوند و برخی دیگر از روش‌های ارتباطی بلوتوث استفاده می‌کنند. به طور مثال کیف پول لجر نانو ایکس قابلیت اتصال با بلوتوث را دارد. اما لجر نانو S فقط با کابل به سیستم متصل می‌شود.

 ویژگی های مهم کیف پول سخت افزاری: تفاوت قیمت با کیف پولهای مشابه

با توجه به سایر ملاک‌ها، موضوع قیمت نیز در انتخاب کیف پول سخت افزاری مناسب مؤثر است. البته گران بودن دلیل برتری نیست؛ اما نیاز است برای نگهداری سرمایه و دارایی دیجیتال خود هزینه قابل توجهی پرداخت کنید.

از کجا کیف پول سخت افزاری بخریم | خرید حضوری کیف پول سخت افزاری

ویژگی های مهم کیف پول سخت افزاری: ابعاد و ویژگیهای ظاهری

ظاهر فیزیکی و ابعاد کیف پول‌ها با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال در بدنه برخی از ولت‌های سخت افزاری شرکت لجر، نمایشگر موجودی رمز ارزها وجود دارد ولی در مدل لجر نانو اس، صرفاً یک نمایشگر برای تنظیم دارد.

قبل از خرید حتماً فکر کنید که آیا ظاهر و ابعاد و نمایشگر کیف پول برای شما اهمیت دارد یا خیر.

 بهترین کیف پول های سخت افزاری

 معرفی کیف پول سخت افزاری Ellipal

کیف پول سخت افزاری Elipal | آکادمی آینده

کیفپول سخت افزاری الیپال تایتان‌، به‌طور کامل آفلاین است و یکی از امن‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری (حافظه های سرد) موجود در بازار است. Private Keys شما را از حمله‌های آنلاین و آفلاین در امان نگه می‌دارد.

کارکرد آنها به این صورت است که کاربر برای ارسال رمز ارز از طریق ولت eliipal، در ابتدا تراکنش خود را در اپلیکیشن مربوطه ایجاد می‌کند. سپس آن را به صورت کاملاً امن در کیف پول سخت افزاری الیپال تایتان امضا و تأیید می‌نماید.

تبادل اطلاعات بین ولت الیپال تایتان و اپلیکیشن الیپال، به صورت آفلاین و امن، تنها از طریق QR کد قابل تأیید صورت می‌گیرد.

 معرفی کیف پول Trezor Model T

کیف پول سخت افزاری Trezor Model T | آکادمی آینده

Trezor Model T نسل دوم از سری کیف پول‌های برند Trezor است. قابلیت‌های Trezor Model T مانند Nano X Ledger است و یک کیف پول سخت افزاری عالی به‌حساب می‌آید.

در ترزور مدل تی صفحه نمایش لمسی رنگی با ابعاد نسبت بزرگ وجود دارد که به کاربران حس خوبی منتقل می‌کند.

Trezor Model T از سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک و اندروید پشتیبانی می‌کند. در آینده نزدیک نیز از دستگاه‌های iOS ساپورت خواهد شد. می‌توانید Trezor را با استفاده از WebUSB به دستگاه Android وصل کنید.

علاوه بر اینکه Trezor Model T بیش از 1300 توکن را میزبانی می‌کند، کاربران می‌توانند به طور انحصاری از این کیف پول استفاده کنند و به یک پلتفرم Bitcoin تنها تبدیل کنند که فقط عملیات Bitcoin را پشتیبانی می‌کند.

 کیف پول سخت افزاری لجر مدل Nano S

کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S | آکادمی آینده

اصل‌ترین مزیت مدل نانو اس، این است که جزو ارزان‌ترین محصول دارای صفحه نمایش در میان رقبای خود به شمار می‌رود. نصب کیف پول سخت‌افزاری لجر مدل نانو اس آسان بوده و می‌توان آن را بر روی هر رایانه شخصی مورد استفاده قرار داد.

این محصول با وزن ۱۰۰ گرم و ابعاد 8 24*سانتی متر، حداکثر تا 8 برنامه پشتیبانی می‌کند. نوع کابل اتصال آن USB Type Micro-B است و قابلیت اتصال از طریق بلوتوث ندارد. برای شارژ مجدد به باتری نیاز ندارد.
در والت سخت افزاری لجر نانو اس، پیغام‌ها و بازدیدها به صورت در لحظه نمایش مداده می‌شود. برای بررسی و تأیید وجوه و معاملات می‌توان از دکمه‌ای که روی خود دستگاه تعبیه شده استفاده کرد. از شبکه‌های ERC20, TRC20 پشتیبانی می‌کند.

امکان نصب هیچ نوع نرم افزار اضافه‌ای روی والت لجر وجود ندارد، لذا محافظت کاملی در برابر آسیب‌پذیری‌های رایانه‌ای و بد افزارها ایجاد شده است.

در صورت مفقود شدن یا سرقت کیف پول، سوءاستفاده از اطلاعات داخل دستگاه غیرممکن می‌شود. اگر شخصی 3 بار پین کد شما را به اشتباه وارد کند، دستگاه برای مدت طولانی قفل می‌شود.

رقیب اصلی لجر، ولت سخت افزاری کیپ کی (KeepKey) و  (Trezor) است. لجر نانو اس، با کامپیوترهای 64 بیتی، ویندوز 8 به بالا، مک 11 به بالا و لینوکس به استثنای پردازنده‌های ARM و تلفن‌های هوشمند اندروید 7 به بالا سازگار است.

 

 

دکمه بازگشت به بالا