ایران کسب و کارعمومی

پاک کردن لکه رژ لب

همانطور که می دانید بسیاری از مواد آرایشی پس از برخورد و تماس با لباس لکه ایجاد می‌کنند. تلاش کرده‌ایم در این مقاله چند تکنیک طلایی به همراه  قیمت پنکک لاکچری کوین را برای از بین بردن لکه رژ لب از روی لباس را برایتان بیان کنیم. بنابراین خواهشمندیم که تا پایان این مقاله همراه مجله فروشگاهی هپی لند باشید.  مقدمه از بین بردن لکه رژ لب از روی لباس رژلب در ترکیب خود مواد گوناگون و متنوعی دارد. مواد تشکیل دهنده رژ لب به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند. در بدترین موقعیت شما با سه دسته از این مواد سروکار دارید و برای پاک کردن آن از روی باید با این مواد آشنایی داشته باشید. معمولاً لکه‌های روغنی به راحتی با مواد شوینده معمولی پاک می‌شوند. شما برای از بین بردن رنگدانه های رژلب نیاز به حلال‌های بسیار قوی‌تری دارید.

مشکلات مرتبط با از بین بردن لکه رژلب

یکی از مشکلات برای از بین بردن لکه رژ لب این است که معمولاً این لکه‌ها دیر دیده می‌شوند. یعنی زمانی شما اقدام به از بین بردن لکه رژ لب می کنید که لکه رژلب بر روی پارچه لباس شما تثبیت شده است. بنابراین از بین بردن آن کمی دشوارتر و زمان‌بر است.  همانطور که همیشه در مقالات مربوط به از بین بردن لکه رژ لب پیشنهاد می‌کنیم باید برای پاک کردن سرعت عمل داشته باشید و سریعاً اقدام به پاک کردن لکه از روی لباس کنید. چرا که پس از تثبیت رنگ و نفوذ لکه به بافت پارچه مسیر سختی را پیش رو خواهید داشت و ممکن است که به نتایج دلخواه خود نرسید و لباس آنگونه که باید پاک نشود.

 نحوه پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس

باید همین ابتدا به شما بگوییم که اگر تمیز کردن لکه رژ لب را به تعویق بیندازید، پاک کردن آن به‌مراتب سخت‌تر می‌شود. پس باید برای پاک کردن این نوع لکه‌ها سرعت عمل داشته باشید. در ادامه مراحل پاک کردن لکه رژ لب مایع لاکچری کوین از روي لباس را بررسی می‌کنیم؛

  1. برداشتن رژ لب اضافی ابتدا باید اضافی رژ لب را از روی لباس بردارید تا باعث ایجاد لکه بیشتری نشود. برای این کار پارچه را روی یک سطح کاملاً صاف قرار دهید سپس یک قاشق را روی سطح لکه بکشید تا اضافی رژلب از روی آن برداشته شود. اگر فکر می‌کنید که لکه رژلب، هیچ اضافی ندارد و فقط لباس را رنگی کرده است، نیازی به انجام این کار نیست.
  2. استفاده از مواد شوینده برای پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس مقداری مایع شوینده لباس را مستقیماً روی لکه رژ لب بریزید و اجازه دهید چند دقیقه روی آن بماند.
  3. شستن لباس با آب ولرم حالا لکه را زیر آب ولرم بگیرید و صبر کنید تا مایع از روی آن شسته شود. بعد از کم‌رنگ شدن لکه، با انگشت روی آن ضربه بزنید تا کاملاً لکه از روی لباس پاک شود. اگر لکه پاک نشده بود، دوباره این کار را انجام دهید. سپس لباس را به‌صورت عادی بشویید. اگر با این روش‌، لکه رژلب پاک نشد می‌توانید از ترفندهای خانگی زیر کمک بگیرید.

پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس به‌وسیله جوش‌شیرین

برای پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس می‌توانید از جوش‌شیرین استفاده کنید. زیرا جوش‌شیرین خاصیت پاک‌کنندگی دارد و با سرعت بالا می‌تواند لکه رژلب را از روی لباس برطرف کند. برای این کار باید مراحل زید را قدم‌به‌قدم انجام دهید:

  • ابتدا محل لکه را با آب سرد خیس کنید.
  • مقداری جوش‌شیرین را روی لکه بریزید.
  • سپس یک شانه یا قلمو را روی جوش‌شیرین‌ها بمالید. این کار را آن‌قدر ادامه دهید تا لکه کم‌رنگ شود.
  • در نهایت لباس را با آب سرد بشوید.

از بین‌ بردن لکه رژ لب به کمک خمیردندان

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس، استفاده از خمیردندان است که روش بسیار آسان و موثری است. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • مقداری خمیردندان را روی لکه بمالید.
  • پنج دقیقه صبر کنید.
  • سپس لباس را طبق معمول با آب سرد بشوید.

پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس با استفاده از اسپری مو

یکی دیگر از روش‌های کاربردی و آسان پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس استفاده از اسپری مو است. برای این کار باید مراحل زیر را بگذرانید:

  • اسپری مو را روی لباس بپاشید.
  • ۱۵ دقیقه صبر کنید.
  • سپس لباس را با آب و صابون طبق معمول بشوید.

معرفی بهترین حلال رژ لب مایع

شما برای پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس می‌تواند از حلال‌های رقیق استفاده کنید. بهترین و موثرترین حلال‌ها عبارتند از؛

  1. ایزوپروپیل الکل برای پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس، می‌توانید از شوینده‌های دارای ایزوپروپیل الکل استفاده کنید. برای این کار ابتدا با دستمال حوله‌ای یا دستمال مرطوب کودک، لکه را پاک کنید و سپس اجازه دهید ایزوپروپیل الکل ۵ دقیقه روی لکه بماند.در نهایت، لباس را با آب سرد بشویید و در صورت نیاز، این کار را تکرار کنید.
  2. وازلین وازلین توانایی تمیز کردن لکه رژلب از روی لباس را دارد. برای این کار فقط مقدار کمی وازلین را روی لکه لباس بمالید و پس از گذشته ۳ دقیقه، آن قسمت را با پودر دستی بشوید. در صورت نیاز مجدد این کار را انجام دهید.
  3. آمونیاک برای پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس می‌توانید از محلول آمونیاک استفاده کنید. برای این کار یک‌پارچه حوله‌ای تمیز را به محلول آمونیاک آغشته کرده و سپس روی لکه ضربه بزنید. درنهایت لباس را با آب و صابون بشویید. از این روش می‌توانید به‌طور کلی برای هم استفاده کنید. تذکر: قبل از استفاده آمونیاک، مطمئن شوید که این محلول به پارچه آسیب نمی‌رساند.
  4. الکل برای پاک کردن لکه لوازم آرایشی از جمله رژ لب، می‌توان از الکل نیز استفاده کنید. برای این کار الکل را روی یک‌پارچه حوله‌ای بریزید و سپس ضربه ملایمی به لکه بزنید تا لکه کاملاً پاک شود. در نهایت لباس را با صابون و آب سرد بشوید، در صورت نیاز این کار را مجدد انجام دهید. بهتر است ابتدا هر کدام از حلال‌ها را روی یک ناحیه کوچک از لباس تست کنید تا از عدم آسیب به لباس اطمینان حاصل کنید.

نحوه پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس سفید

اگر روی لباس‌ سفیدتان لکه رژلب افتاده است، اصلاً نگران نباشید شما با یک ترفند آسان می‌توانید لکه را پاک کنید. برای این کار مراحل زیر را قدم‌به‌قدم انجام دهید: مرحله اول) ابتدا لکه رژلب را با یک اسفنج کاملاً تمیز پاک کنید. مرحله دوم) مقداری مواد شوینده را روی لکه بمالید. مرحله سوم) انگشتتان را به‌آرامی روی لکه بمالید تا لکه کم‌رنگ شود.

  • شما می‌توانید برای ازبین‌بردن لکه رژلب روی لباس سفید‌تان از وایتکس نیز استفاده کنید.
  • برای این کار کافی است مقداری وایتکس را با آب رقیق کرده و لباس را به‌مدت ۵ دقیقه داخل این محلول قرار دهید.
  • در پایان لباس را با مواد شوینده معمولی شسته و آبکشی کنید.

نحوه پاک کردن لکه کرم‌ پودر از لباس مشکی

پاک کردن لکه کرم شب لاکچری کوین هم مانند پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است؛ پس اگر لباستان قربانی کرم‌ پودر شده است، اصلاً نگران نباشید و با گذراندن ۴ مرحله روش زیر که بسیار موثر است، شما می‌توانید لباستان را مثل روز اول تمیز کنید.

  1. مقدار اضافی کرم‌ پودر را با یک چاقو یا قاشق صاف از روی پارچه بردارید.
  2. سپس لکه را با یک‌پارچه دیگر پاک کنید. برای این کار از یک‌پارچه تمیز یا حوله کاغذی استفاده کنید. مراقب باشید لکه روی سطح لباس بیشتر پخش نشوید.
  3. مقدار کمی از پودر دستی را روی لکه ریخته و با انگشتان خود به‌آرامی آن را روی لکه کرم‌ پودر بمالید.
  4. در نهایت لباس را مانند لباس‌های دیگر، در ماشین لباسشویی بشویید و بگذارید در هوای آزاد خشک شود. درصورتی‌که باز هم لکه باقی‌مانده بود، مراحل بالا را دوباره تکرار کنید.

روش بالا برای تمام‌رنگ‌ها مؤثر واقع می‌شود و با به‌کارگیری این ترفند می‌توانید به‌راحتی لکه کرم‌ پودر را از روی لباس‌های خود پاک کنید.

سخن پایانی

موثرترین کاری که می‌توانید برای پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس انجام دهید، سرعت عمل داشتن است. سعی کنید قبل از خشک شدن لکه برای پاک کردن آن اقدام کنید. در غیراینصورت ممکن است برای پاک کردن لکه رژ لب از لباس دچار زحمت شوید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا