ایران کسب و کارعمومی

چشمک زدن چراغ ویپ یکبار مصرف

امروزه افراد بسیاری به استفاده از سیگارهای الکترونیکی به جای سیگار معمولی روی می‌آورند. این محصولات به گونه‌ای هستند که به دلیل تولید بخار، حس سیگار کشیدن را به افراد القا کرده و در ترک سیگار تاثیرگذار هستند. افرادی که از ویپ استفاده می‌کنند، حتما در حین کار با آن با ارور و خطاهایی روبرو شده‌اند. اگر این خطاها مرتفع نشوند، نمی‌توان ویپینگ را به درستی انجام داد. برای همین بهتر است با این ارورها آشنایی داشته تا در صورت بروز هرکدام بتوانید آنها را سریعا رفع کنید. در ادامه این مطلب به بررسی خواهیم پرداخت.

از خطاهای بسیار معمولی که بیشتر افراد ویپر با آن مواجه می‌شوند، ارور لو باتری است. زمانی که این پیغام را بر روی صفحه نمایش ویپ مشاهده کردید، کافیست آن را به شارژر متصل کنید تا باتری شارژ شود. دستگاه‌های ویپ دارای باتری داخلی یا خارجی هستند که هر دو از طریق کابل شارژ USB قابل شارژ می‌باشند.

این خطا به کانکشن 510 دستگاه ویپ پاد مرتبط است. بخش ارتباطی اتومایزر و دستگاه، کانکشن 510 است که اگر مشکلی در آن ناحیه روی دهد این خطا برای کاربر نمایش داده خواهد شد. برای رفع این خطا می‌توانید کانکتور را باز کنید و پس از تمیزکاری، مجددا آن را درون دستگاه قرار دهید. نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که نباید مخزن را بیش از حد محکم ببندید، چون ممکن است به این کانکشن آسیب وارد شود.

  • ارور Device to HOT و رفع آن

همانطور که از نام این خطا مشخص است، زمانی که از دستگاه زیاد استفاده کرده و اجازه خنک شدن به آن ندهید، این ارور رخ خواهد داد. در این زمان دمای دستگاه به بالاترین حد ممکن رسیده و دستگاه داغ خواهد شد. برای رفع این مشکل اگر دستگاه ویپ از باتری خارجی برخوردار است، باتری را از دستگاه جدا کرده و به مدت 15 ثانیه صبر کنید تا دما به حالت اول برگردد. در صورتی که بعد از ویپینگ کوتاه این خطا برایتان نمایش داده شود، یعنی دستگاه دارای یک مشکل داخلی است که برای حل آن باید به یک مرکز تعمیرات دستگاه‌های ویپینگ بروید.

تعمیر پاد یکبار مصرف | دلیل زود خالی شدن باتری ویپ

 

یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین ویپینگ با آن مواجه شوید، خاموش شدن ناگهانی دستگاه است. در این زمان معمولا دستگاه خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود. بیشترین دلیلی که باعث بروز این اتفاق می‌شود این است که جویس داخل دستگاه ریخته شده و به قسمت چیپست یا همان پردازنده نفوذ کرده است. در این زمان باید حتما دستگاه ویپ خود را پیش یک تعمیرکار حرفه‌ای ببرید تا چیپست را به درستی تمیز کرده و مشکل را حل کند. این کار به دقت بالایی نیاز دارد و نباید خودسرانه انجام شود.

بررسی ارورها در دستگاه‌های ویپ فاقد نمایشگر

تمامی ارورهای ویپ که گفته شد، بر روی صفحه نمایش کوچک دستگاه ویپ ظاهر شده و فرد را از وجود مشکل مطلع می‌کنند. اما برخی از دستگاه‌های ویپ دارای این صفحه نمایش نیستند و به جای آن از چراغ تک رنگ یا چند رنگ برخوردار هستند. زمانی که چراغ شروع به چشمک زدن کند، بیانگر یک وضعیت خاص در دستگاه است که باید به آن از طریق مطالعه دفترچه راهنما پی برد. معمولا این خطاها به این صورت هستند:

چراغ چشمک‌زن سبز، آبی یا سفید: زمانی که چراغ LED به یکی از این سه رنگ درآمده و شروع به چشمک زدن کند، بیانگر عدم اتصال دستگاه به کارتریج، اتومایزر یا کویل است. یعنی زمانی که این قطعات که از قطعات اصلی دستگاه هستند، در جای خود به خوبی قرار نگرفته باشند دچار اختلال در عملکرد دستگاه خواهند شد. بهتر است برای رفع این مشکل دستگاه را به یک شخص متخصص سپرده تا بررسی شود. در صورتی که چراغ LED شروع به چشمک قرمز رنگ کند، یعنی باتری دستگاه از شارژ ناکافی برخوردار است. در این زمان کافیست باتری را به شارژ متصل کنید تا چراغ از حالت چشمک زن خارج شود. در صورتی که همچنان رنگ چراغ قرمز باشد، یعنی باتری دچار مشکل است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

شما می توانید این اجزای ویپ را از معتبرترین سایت خرید ویپ اسموک پرایو یعنی فروشگاه ویپ تهیه و استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با دستگاه پاد 

دکمه بازگشت به بالا