ایران کسب و کارعمومی

مقدار مصرف کود مرغی برای هر درخت گردو

تاثیر کود مرغ برای و نهال گردو

تاثیر کود مرغ برای درخت گردو؛ می‌تواند نتایج مثبتی را به ارمغان بیاورد زیرا که این کود حاوی مقدار زیادی از مواد آلی مثل فسفر و نیتروژن است که روند رویش گیاه و رویش گردوها را سرعت می‌دهد. به همین دلیل کودهای مرغی وظیفه مهمی را در تامین مواد مغذی مورد نیاز نهال گردو ایفا می­کنند. با استفاده از کودهای مرغی، کشاورزان هیچ نوع محدودیتی در تولید گردوهای روغنی و خوش طعم ندارند. به علاوه با استفاده از کودهای مرغی متنوع، می ‌توان باروری خاک زمین‌هایی که به مدت طولانی زیر کشت رفته را که از نظر عناصر و مواد مغذی فقیر شده‌اند، بهبود بخشید.

در نهایت، استفاده از کودهای مرغی مایع یا گرانوله یا خام، موجب بهبود شرایط زندگی و اقتصادی در مناطق روستایی جامعه و کشور خواهید شد. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با مقدار مصرف کود مرغی برای درخت و اطلاع از قیمت نهال بادام؛ لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید.

خاصیت کود مرغ برای درخت گردو | کود کبوتر برای درخت گردو

نکات قابل توجه در بررسی مقدار مصرف کود مرغی برای درخت گردو

کود مرغی کمپوست شده منبع آهسته رهاسازی درشت مغذی‎ها و ریز مغذی‌ها است و به عنوان یک اصلاح کننده خاک عمل می‌کند. در مقایسه با سایر کودها، کود مرغی و بستر مربوطه دارای نیتروژن، پتاسیم، فسفر و کلسیم بیشتری هستند و همچنین غنی از مواد آلی هستند. افزودن مواد آلی به خاک باعث افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک، بهبود هوادهی و زهکشی، کاهش فرسایش، کاهش شسته شدن کود و بهبود ساختار خاک می‌شود.

ذخیره سازی

هنگام برنامه ریزی نحوه رسیدگی و بررسی مقدار مصرف کود مرغی برای نهال گردو ، باید شرایط ذخیره سازی مورد نیاز را در نظر گرفت. اندازه فضای ذخیره سازی این کود به مقدار بستر تولید شده بستگی دارد، اما همیشه باید از کودکان، حیوانات و باران جدا شود. رواناب مایع را نباید اجازه داد که بایستد یا جمع شود، لذا باید به خوبی تخلیه شود تا از بوهای نامطبوع و تجمع ارگانیسم‌های بیماری زا جلوگیری شود.

بعلاوه، محل ذخیره سازی نباید در جایی قرار گیرد که رواناب بتواند باغات سبزیجات، گیاهان خوراکی یا مناطق بازی کودکان را آلوده کند. یک مرغ تخم گذار حدود یک فوت مکعب (حدود 7.5 گالن) بستر هر شش ماه تولید می‌کند، یعنی یک گله 10 مرغی، حدود سه چهارم یارد مکعب در سال تولید می‌کند. اگر ذخیره شود، توده‌ای به طول 3 فوت، عرض 3 فوت و ارتفاع 2 فوت ایجاد می‌شود. با این حال، کمپوست سازی به مرور زمان این حجم را به نصف کاهش می‎دهد.

کمپوست

در بررسی مقدار مصرف کود مرغی برای درخت گردو می‎توان گفت که بستر مرغ سرشار از نیتروژن است و می‎توان آن را در حدود پنج تا شش هفته کمپوست کرد. کمپوست کردن کود و مواد بستر را خنک می‎کند، به این معنی که محتوای آمونیاک را کاهش می‎دهد، بنابراین دیگر گیاهان را نمی‎سوزاند. همچنین حجم کل را کاهش می‎دهد.

علاوه بر این، کمپوست کردن مواد مغذی را تثبیت می‎کند و باعث آزادسازی آهسته و طولانی مدت در طی چند سال می‌شود. در نهایت، دمای تولید شده در فرآیند کمپوست باعث از بین رفتن بیشتر پاتوژن‌ها و دانه های علف های هرز می‌شود. در مناطق مسکونی، بوهای ناشی از توده های کود می‌تواند به سرعت برای صاحب مرغ و همسایگان اطراف، اگر به درستی مدیریت نشود، آزاردهنده شود.

بوی بد معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که فضای داخلی برای اکسیژن کافی وجود نداشته باشد، که این امر باعث تکثیر میکروب‌های مسئول بوی نامطبوع و فاضلاب می‌شود. هنگام کمپوست کردن، زهکشی کافی باید حفظ شود و محصول به صورت هفتگی چرخانده شود تا اکسیژن کافی وارد محیط شود. اگر یک توده کمپوست را نمی‎توانید هر هفته خارج کنید، روش بهتر ممکن است خشک کردن و کمپوست کود قبل از افزودن آن به توده باشد. مرغداران به طور فزاینده ای به دنبال کاربردهای عملی کود مرغی هستند تا بتوانند آینده کسب و کار خود را حفظ کنند و به درآمد اضافی دست یابند.

در استفاده از مقدار مصرف کود مرغی برای درخت گردو میزان و زمان پخش در خشکی رایج ترین روش مقابله با کود است که قبلاً توسط قوانین و مجوزهای محیطی کنترل می‌شود و این کنترل‎ها توسط قوانین کشاورزی بیشتر اصلاح خواهد شد. این بدان معناست که مرغداران ممکن است نیاز داشته باشند زمین بیشتری را تصاحب کنند که این امر باعث افزایش هزینه می‌شود یا راه های دیگری برای افزودن ارزش به کود بیابند.

عوامل موثر در استفاده از مقدار مصرف کود مرغی برای درخت گردو

برای به حداکثر رساندن در دسترس بودن مواد مغذی در استفاده از مقدار مصرف کود مرغی برای درخت گردو، این گزارش‎ها توصیه می‌شود:

  • کود دامی را پوشیده و خشک نگه دارید تا از دست دادن آمونیاک به حداقل برسد
  • برای جلوگیری از اتلاف آمونیاک به سرعت ترکیب کنید
  • از تجزیه و تحلیل خاک برای هدف قرار دادن فسفر و پتاسیم تا جایی که مورد نیاز است استفاده کنید
  • نیازمندی گیاه را به استفاده از مواد مغذی ارزیابی کنید.
  • در حالی که گسترش زمین برای اکثر تولیدکنندگان تخم مرغ آزاد معمول است، جایگزین‎هایی در این حوزه وجود دارد

سوزاندن

پس از خشک شدن تا حداقل 55 درصد، کود مرغی را می‎توان با استفاده از یک سیستم سوزاندن بستر سیال سوزانده و گرما را برای استفاده در مزرعه از طریق سیستم‎های آب گرم تولید کرد، یا برای تولید برق از طریق سیستم ترکیبی حرارت و برق این کار را انجام داد. گرمای تولید شده را می‎توان برای گرم کردن سوله ها، کاهش تقاضای خوراک، خشک کردن بستر و کاهش سطح آمونیاک استفاده کرد.

خشک کردن و پلت کردن

هوای گرم از سوله طیور استخراج می‌شود و روی تسمه‌های سوراخ‌دار روی کود دمیده می‌شود (برخی سیستم‌ها از گرما و از منابع جایگزین مانند کارخانه‌ها یا زباله‌سوزها استفاده می‌کنند). فرآیند خشک کردن 48 ساعت طول می‌کشد تا به میزان DM 80-90٪ برسد. پس از خشک شدن، کود را می‌توان خرد و گلوله کرد.

خشک کردن کود باعث افزایش سطح مواد مغذی و ارزش مالی آن می‌شود

مزایای کود خشک دارای ارزش غذایی و مالی بالاتری است و حمل آن راحت تر است. کود پلت شده به قیمت بالاتری به مشتری عرضه می‌شود. در این حوزه سعی کنید از افراد خبره و آگاه کمک بخواهید. خشک کردن همچنین انتشار آمونیاک را کاهش می‎دهد و در نتیجه بوی کمتری ایجاد می‌کند. سیستم‌های خشک‌کن در مقیاس کوچک در دسترس هستند و برای مصارف مختلفی کاربرد دارند.

کود مرغی چیست و چه تاثیری بر درختان میوه دارد؟

یکی از راه‌ های درمان گیاهی که با کمبود پتاسیم و فسفر روبرو است، مصرف کود مرغ به میزان لازم به شکل خشک و پلت شده است. از مناسب ترین انواع کود مرغی که در کشور ما توصیه می‌شود، غنی شده مرغی است که البته باید بدانید که این نوع از کودها از قیمت و هزینه نسبتا بالایی بر خوردار هستند. لازم است این نکته را هم بدانید که کود مرغی سالنی نسبت به نوع کامل شده آن، از قیمت پایین تری بهره مند می باشد. از جمله سایر انواع کود مرغ برای درختان گردو، می ‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کود مرغی خام
  • سالنی
  • کود مرغی پودری
  • کود مرغی گرانوله
  • فرآوری شده
  • مرغ مادر
  • اصلاح شده
  • کود مرغی مایع
  • کود مرغی فله
  • کود مرغی گوشتی
  • کود مرغی پلیت شده
  • تخم گذار
  • پلت مرغی

مواد معدنی که در کود مرغی خشک شده وجود دارند، به شرح زیر هستند:

    K ** (پتاسیم) 1٪

    N ** (نیتروژن) 4٪

    P ** (فسفر) 2٪

    تجزیه و تحلیل کود:

    P ** (فسفر) 7٪

    K ** (پتاسیم) 7٪

    N ** (نیتروژن) 7٪

(N به عنوان نیتروژن آمونیاک)، (P به عنوان پنتا اکسید فسفر)، (K به عنوان اکسید پتاسیم) در اینجا در نظر گرفته شده است.

لازم است بدانید که این مقادیر و درصدها در انواع کود مرغ برای درخت گردو، می‌تواند متغیر باشد.

سخن پایانی:

در استفاده از مقدار مصرف کود مرغی برای درخت گردو دانستن این نکته الزامی است که کود مرغی را می‌ توان در ترکیب با مواد خام غنی از کربن مانند ضایعات سبز، کاه یا چوب کمپوست کرد. کمپوست را می‎توان در فضای باز روی یک پایه بتنی یا در یک ساختمان انجام داد، اگرچه بهترین نتایج از سیستم‌ها حاصل می‌شود، لذا مزایای استفاده از کمپوست می‎تواند بسیار زیاد باشد، تنها کافیست در بررسی استفاده از کود مرغی در در محصولاتی مثل درخت گردو این امر را بررسی کرد.

منبع : biblicalcyclopedia.com

دکمه بازگشت به بالا