عمومیایران کسب و کار

آداپتور با کیفیت دوربین مداربسته

از مهم‌ترین سؤالات خریداران این است که منبع تغذیه دوربین مداربسته به چه دردی می‌خورد؟ تعرفه نصب دوربین مداربسته چقدر است؟ برخی مواقع مشتری بابت موارد زیر شاکی می شود:

  • چرا باید برای نصب، نصاب بگیرم؟
  • چرا دوربین من روشن نمی‌شود؟
  • چرا در شب IR من روشن نمی شود؟
  • چرا بعد از اتصال آداپتور به دوربین، دوربین سوخت؟
  • چرا دستگاه ضبط تصویر من، کار ضبط را انجام نمی دهد؟
  • چرا هارد دستگاه ضبط نمی کند؟

با مطالعه این مقاله به این سؤالات مهم شما پاسخ خواهیم داد. اگر قصد دارید برای ساختمان خود دوربین مداربسته نصب کنید، حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

منبع تغذیه دوربین مداربسته چیست؟

آداپتور یا منبع تغذیه‌ای از تجهیزات به‌کاررفته در بسیاری از وسایل الکترونیکی مانند دوربین است که وظیفه آن تبدیل کردن برق شهری 220 ولت به ولتاژ 12 ولت موردنیاز برای کارکردن دوربین است. شاید وظیفه آداپتور یا منبع تغذیه دوربین آسان به نظر بیاید اما در واقع درصورتی‌که ما منبع تغذیه درستی نداشته باشیم، نباید کیفیت و کارایی مناسبی را از دوربین انتظار داشته باشیم. نیاز است تا دررابطه‌با عملکرد منبع تغذیه اطلاعات کاملی داشته باشیم تا در هنگام انتخاب آن بتوانیم خرید مناسبی را انجام دهیم.

بار متصل شده به آداپتور بر میزان جریان عبوری از آن تأثیرگذار بوده و متناسب با بزرگی مصرف‌کننده متصل به منبع تغذیه، جریان عبور کرده از آن نیز بیشتر خواهد بود. در واقع در هنگام انتخاب آداپتور دوربین مداربسته علاوه بر انتخاب ولتاژ، میزان جریان نیز باید در نظر گرفته شود.

انواع منبع تغذیه دوربین مداربسته

منبع تغذیه دوربین مداربسته انواع گوناگونی دارد. انتخاب نوع آداپتور به فاکتورهای گوناگونی وابسته است و باتوجه‌به انواع دوربین مداربسته، نیازها، فاصله دوربین‌ها از یکدیگر و غیره انتخاب می‌شود.

انواع منبع تغذیه دوربین‌های مداربسته

منابع تغذیه در دوربین‌های مداربسته به دودسته آداپتورهای مستقل یا تک آمپری و آداپتورهای مرکزی تقسیم می‌شوند.

  • آداپتور دوربین مرکزی

در بسیاری از مواقع برای این که از تعداد کمتری منبع تغذیه برای دوربین‌هایی مختلف استفاده شود از یک آداپتور مرکزی استفاده می‌شود و آن را در سیستم دوربین به کار می‌برند. برای اتصال دوربین‌های مختلف به این آداپتور دوربین، از کابل و انشعاب‌هایی استفاده می‌گردد که قادر به برق‌رسانی به‌تمامی دوربین‌های موجود در ساختمان خواهد بود.

این نوع از منبع تغذیه دوربین مداربسته، ولتاژ 220 ولت برق شهری را دریافت کرده و آن را به ولتاژ موردنیاز دوربین‌های مختلف تبدیل می‌نماید. جریان‌های خروجی در منبع تغذیه مرکزی با هم متفاوت هستند و بسته به این که دوربین از چه نوع و در چه تعدادی باشد می‌توان انواع آن را انتخاب نمود.

استفاده از آداپتور مرکزی دوربین باتوجه‌به این که تنها خرید یک منبع تغذیه برای همه دوربین‌ها کافی است، نیاز به هزینه کمتری داشته و همچنین در سیم‌کشی دوربین‌ها نیز صرفه‌جویی زیادی می‌گردد.

اما عیبی که می‌توان برای این نوع آداپتور دوربین مداربسته ذکر کرد است که با خراب‌شدن منبع تغذیه، تمامی دوربین‌ها از کار می‌افتند و در مسافت‌های طولانی نیز ممکن است با افت ولتاژ مواجه گردیم. طول عمر منابع تغذیه مرکزی بسیار بیشتر از آداپتورهای مستقل بوده و عیب‌یابی آنها نیز ساده‌تر است.

سیستم تغذیة مرکزی این امکان را به وجود می‌آورد که تغذیة همه دوربین‌های مداربسته از یک محل کنترل شود و همچنین می‌توان برای دوربین‌های مداربسته از UPS استفاده کرد. اما عیب بزرگ آن این است که در صورت بروز عیب در منبع تغذیه همة دوربین‌های مداربسته از کار خواهند افتاد. همچنین در صورت بروز اتصالی ممکن است منبع تغذیة اصلی آسیب ببیند و در این صورت باید هزینة بیش‌تری را جهت تعمیرات یا تعویض پرداخت.

در چنین سیستمی همچنین طول کابل‌کشی نیز افزایش می‌یابد، چرا که باید از هر دوربین یک سیم تغذیة هم به منبع تغذیه (که معمولاً در محل نمایش تصاویر قرار دارد) برود.

منابع تغذیة مرکزی می‌توانند در یک تابلو و یا به طور مستقل و روی دیوار نصب شوند.

  • آداپتور دوربین مستقل

در سیستم تغذیة مجزا یا آداپتور مستقل برای هر یک از دوربین‌های مداربسته یک منبع تغذیة مجزا در نظر گرفته می‌شود. در این حالت در صورت بروز مشکل تنها همان دوربین از مدار خارج می‌شود و یا یک منبع تغذیة آسیب می‌بیند. عیب بزرگ چنین سیستمی عدم امکان کنترل تغذیة دوربین‌های مداربسته از یک محل است. برای دوربین‌های مداربسته متداول آنالوگ معمولاً مصرف اسمی هر دوربین در حدود 500 میلی‌آمپر (05/0 آمپر) است.

آداپتور دوربین مداربسته

گرچه مصرف واقعی آن کم‌تر است. با استفاده از یک معادلة ساده می‌توان مقدار جریان دوربین‌های مداربسته را محاسبه کرد. برای مثال، برای چهار دوربین مداربسته یک آداپتور دو آمپری مناسب است.

البته این در صورتی است که از یک آداپتور برای تغذیة تمامی دوربین‌های مداربسته استفاده شود و در غیر این صورت می‌توان از چهار آداپتور یک یا نیم آمپر برای تغذیة دوربین‌های مداربسته استفاده کرد. خروجی آداپتورها می‌تواند به‌صورت ترمینالی و یا فیش باشد.

ولتاژ مورداستفاده در این نوع آداپتور  دوربین، 12 ولت و جریان خروجی آنها 1 یا 2 آمپر است. البته اگر از آداپتورهایی استفاده شود که دارای جریان خروجی 2 آمپر هستند می‌توان آن را برای استفاده در دوربین به کاربرد و با استفاده از یک رابط برق آنها را به هم وصل کرد اما بهتر است جهت ایمنی بیشتر برای هر دوربین از یک از منبع تغذیه مستقل استفاده نمود.

استفاده از این نوع آداپتور دوربین مداربسته باعث می‌شود تا درصورتی‌که مشکلی برای منبع تغذیه به وجود آید تنها همان دوربینی که به منبع تغذیه وصل است از کار بیفتد. علاوه‌برآن اگر فاصله بین دوربین تا آداپتور طولانی شود در طول این مسیر هیچ‌گونه افت ولتاژی اتفاق نمی‌افتد. اما استفاده از این نوع آداپتورها نیاز به زمان و هزینه زیادی داشته و باید برای هر دوربین یک آداپتور مجزا خریداری گردد.

نکات مهمی که در خرید منبع تغذیه باید در نظر بگیرید

برای خرید دوربین مداربسته و منبع تغذیه آن به این موضوع توجه داشته باشید که منبع مجهز به فیلتر نویزگیری باشد و بتواند برق خروجی را تنظیم کند.

اگر قصد استفاده از منبع تغذیه مرکزی را دارید یک منبع 12 ولت 1 آمپر مناسب است. چنین منبعی از ایجاد نویز نیز جلوگیری می‌کند.

اگر قصد استفاده از دوربین دید در شب را دارید توجه داشته باشید که ولتاژ مورداستفاده در این نوع از دوربین 1 آمپر است.  بنابراین آداپتوری را انتخاب کنید که از این ولتاژ پشتیبانی نماید.

برای جلوگیری از کاهش راندمان دوربین‌های مداربسته پس از محاسبه ولتاژ دوربین، هنگام خرید منبع تغذیه‌ای با 30 درصد بیشتر از ولتاژ محاسبه شده خریداری کنید.

ما در پویش رایان داتیس آماده هستیم تا هرگونه سؤالی در مورد حافظه و منبع تغذیه مناسب برای دوربین و تعرفه نصب دوربین مداربسته را پاسخ بدهیم. شما می‌توانید به سایت ما به آدرس https://www.datisint.com مراجعه کرده یا اینکه با شماره تماس 02174856  با ما در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا