ایران کسب و کارعمومی

شرایط استخدامی سرایداری اموزش پرورش

استخدام سرایدار

یکی از مشاغلی که هر فردی حتی با پایین ترین سطح تحصیلات و توانایی قادر به انجام آن می باشد، مشاغل خدماتی از جمله سرایداری است. هر ساله متقاضیان زیادی به منظور جذب استخدام شغل سرایداری اقدام به بررسی آگهی های استخدامی مختلف و ارسال مدارک می نمایند. معمولا شرایط استخدام سرایدار در موسسات و سازمان های مختلف دولتی و خصوصی متفاوت است، لذا در هنگام انتشار اطلاعیه استخدام سرایدار تمامی قوانین و شرایط مورد نیاز در آگهی های استخدامی سرایداری آموزش و پرورش و دیگر آگهی ها ذکر می شود.

داوطلبان استخدامی سرایدار در سال جاری برای اطلاع از زمان استخدام سرایدار، شرایط مورد نیاز، حقوق و مزایای تعیین شده و شرط سنی استخدامی بایستی روزانه آگهی های استخدامی ارگان مورد نظر خود در سایت های خبری و کاریابی را بررسی کرده تا در صورت اعلام نیاز استخدامی برای مراجعه مصاحبه استخدامی اقدام نمایند. در این مقاله به منظور آشنایی متقاضیان توضیحات کاملی درباره سوالات آزمون استخدامی سرایداری آموزش و پرورش، زمان استخدام سرایدار، شرایط مورد نیاز و مدارک استخدامی و همچنین نحوه استخدام رده شغلی در آموزش و پرورش و سایر مراکز ارائه شده است.

استخدام سرایدار مدرسه دولتی | حقوق سرایدار مدرسه

زمان استخدام سرایدار

استخدام نیروی خدماتی به ویژه سرایدار در موسسات و ارگان های مختلف دولتی و خصوصی یکی از رده های شغلی پرطرفدار است که هر ساله داوطلبان زیادی برای گزینش استخدام سرایدار اقدام می نمایند. بر خلاف فرایند استخدامی سایر مشاغل گزینش سرایدار به دلیل اعلام حداقل شرایط مورد نظر هیچ وقت شامل برگزاری آزمون استخدامی نمی باشد.

معمولا شرایط استخدام سرایدار در هر سازمان بر اساس محیط مورد نیاز برای جذب نیروی خدماتی متفاوت است، لذا در زمان انتشار اطلاعیه استخدامی سرایدار در موسسات مختلف نظیر مدارس، استخدام ویلا و شرکت های صنعتی و اداری شرایط لازم جهت استخدام مانند میزان تحصیلات، قد، وزن، سن و مهارت فرد در آگهی استخدامی ذکر می شود.

 در هر حال حاضر زمان استخدام سرایدار مشخص نبوده و در هر زمانی که موسسات مختلف دولتی و یا خصوصی برای استخدام نیروی خدماتی سرایدار اعلام نیاز کنند، اطلاعیه های استخدامی در سایت های خبری و کاریابی منتشر می شود.

روند استخدام سرایدار برای متقاضیان واجد شرایط استخدامی شامل دارا بودن شرایط استخدامی و ارسال مدارک در صورت نیاز است. معمولا در زمان انتشار آگهی استخدامی یک راه ارتباطی مانند شماره تماس و یا ایمیل قرار داده می شود که متقاضیان می توانند پس از برقراری تماس از جزئیات استخدام مانند مدارک لازم، شرایط مورد نیاز و زمان حضور در مصاحبه استخدامی مطلع شوند.

بر خلاف سایر استخدامی های موسسات دولتی و خصوصی کشور در روز مصاحبه استخدامی سرایدار پس از بررسی مدارک و شرایط استخدام داوطلب در همان روز یا تا چند روز بعد نتیجه مشخص شده و در صورت تایید کارفرما قرارداد کار با تعیین حقوق و مزایایی استخدامی و شرح وظایف مورد نظر تنظیم می شود.

شرایط استخدام سرایدار

فرآیند استخدامی نیروی های خدماتی نظیر سرایدار در بازه های زمانی مختلفی از سال بر اساس نیاز موسسات مختلف دولتی و خصوصی کشور از طریق انتشار اطلاعیه های استخدامی در سایت های خبری و کاریابی انجام می شود. معمولا متقاضیان دارای شرایط استخدام سرایدار پس از انتشار آگهی استخدامی رده شغلی مورد نظر خود بایستی در بازه زمانی اعلام شده با مدارک مورد نیاز به واحد استخدامی مورد نظر مراجعه نمایند.

در حال حاضر شرایط مشخصی برای استخدام سرایدار وجود ندارد، اما معمولا برخی از مراکز استخدامی بر اساس نوع همکاری خود شرایط خاصی را مد نظر دارند. برخی از مهمترین شرایطی که در برخی از آگهی های استخدامی سرایداری آموزش و پرورش​ دیده می شود شامل موارد زیر است.

  • دارای گواهینامه رانندگی و موتورسیکلت
  • عدم سوء پیشینه و اعتیاد
  • سواد حداقل در حد خواندن و نوشتن
  • خوشرویی و ظاهری آراسته
  • آشنایی نسبی با تاسیسات ساختمانی و امور باغبانی
  • تسلط در امور پذیرایی، نظافت و خدماتی
  • متعهد و مسئولیت پذیر
  • محدوده سنی 25 تا 45 سال
  • تسلط در امور پذیرایی، نظافت و خدماتی
  • بدون فرزند یا فرزند دختر و پسر زیر 5 سال

مزایای استخدامی شغل سرایداری برای موسسات مختلف دولتی و خصوصی شامل حقوق مکفی، بیمه تامین اجتماعی، سرویس ایاب و ذهاب، آب برق گاز رایگان و ارائه خانه سرایداری است. متقاضیان واجد شرایط استخدام شغل سرایدار برای اطلاع از زمان استخدام سرایدار و شرایط مورد نظر هر موسسه بایستی در بازه های زمانی مختلف به سایت های خبری و کاریابی مراجعه کرده و در صورت مشاهده آگهی استخدامی پس از بررسی شرایط با شماره درج شده در آگهی تماس برقرار نمایند.

مدارک لازم برای استخدام سرایدار

تمامی متقاضیان واجد شرایط استخدام سرایدار بایستی یک سری مدارک شناسایی و تحصیلی لازم را در زمان مراجعه حضوری گزینش استخدامی در اختیار داشته باشند. معمولا مدارک لازم استخدامی از طریق اطلاعیه های موسسات مختلفی دولتی و خصوصی منحصرا در سایت های خبری و کاریابی منتشر خواهد شد.

بدین منظور داوطلبان استخدام سرایدار در سال جاری بایستی در زمان استخدام سرایدار اعلام شده در آگهی استخدامی با در اختیار داشتن مدارک لازم برای انجام مصاحبه به محل گزینش مورد نظر مراجعه نمایند. در ادامه این بخش مدارک لازم برای استخدام سرایدار ارائه شده است.

ارائه عکس 4*3 شفاف با زمینه سفید و با کیفیت که در سال جدید گرفته شده باشد.

نکته: معمولا برای ثبت پرونده استخدامی پرسنل ادارات دولتی و خصوصی داوطلبان حتما بایستی یک تا شش قطعه عکس را در زمان مراجعه حضوری گزینش استخدامی در اختیار داشته باشند.

اصل و کپی مدارک شناسایی فردی مانند شناسنامه، کارت ملی و گواهینامه در صورت نیاز

ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت که برای داوطلبان آقا الزامی است.

نکته 2: معمولا روند استخدامی موسسات بر اساس پذیرش متقاضیان واجد شرایط ایرانی است و در صورتی که اتباع خارجی داخل کشور مایل به گزینش استخدام سرایدار باشند، بایستی مدارک اجازه کار را دریافت کرده باشند.

ارائه اصل و کپی گواهی مهارت (برای بعضی از مشاغل نیاز به داشتن مهارت باغبانی و آشنایی با وظایف شغلی مورد نظر الزامی است)

در صورتی که متقاضی متاهل باشد، مدارک شناسایی همسر و فرزندان نیز در صورت گزینش استخدامی به همراه داشته باشد.

موارد اعلام شده در بالا فرم کلی مدارک مورد نیاز استخدامی سرایدار و سایر نیروهای استخدامی در موسسات و ادارات مختلف دولتی و خصوصی است، با این حال داوطلبان واجد شرایط استخدام سرایدار بایستی همیشه ابتدا از میان آگهی های استخدامی سرایداری آموزش و پرورش، آگهی مورد نظر خود را بررسی کرده و سپس بر اساس شرایط اعلام شده مدارک مورد نیاز را آماده نمایند.

استخدام سرایدار در آموزش و پرورش

یکی از موسساتی که هر ساله برای استخدام سرایدار در بخش های مختلف اعلام نیاز می کند، وزارت آموزش و پرورش است. سازمان آموزش و پرورش در هر استان بر اساس ناحیه های مختلف اقدام به انتشار اطلاعیه های استخدام سرایدار در آموزش و پرورش با ذکر شرایط استخدامی و حقوق و مزایا در سایت های خبری و کاریابی مختلف می نماید.

داوطلبان دارای شرایط استخدام سرایدار بایستی ابتدا اخبار و اطلاعیه های استخدامی آموزش و پرورش در سایت آموزش و پرورش هر استان و همچنین در سایت های خبری و کاریابی را بررسی کرده و سپس با در اختیار داشتن مدارک لازم که در لیست آگهی های استخدامی سرایداری ذکر شده است به منظور انجام مراحل مصاحبه و استخدام به واحد گزینش اعلام شده مراجعه نمایند.

در حال حاضر زمان استخدام سرایدار در سازمان های نظیر آموزش و پرورش مشخص نبوده و در هر زمانی که این سازمان اعلام نیاز کند که معمولا پیش از شروع سال تحصیلی است، اطلاعیه های استخدامی از طریق سایت های خبری و کاریابی اعلام شده و شرایط احراز شغلی با ذکر وظایف متقاضی اعلام می شود.

در مرحله مصاحبه حضوری استخدامی مدارک شناسایی و فردی داوطلبان بررسی شده و داوطلبان دارای مدرک مهارتی در اولویت نسبت به سایرین قرار خواهند گرفت. در ادامه مراحل استخدامی متقاضیان از نظر توانایی جسمی و روحی مورد بررسی قرار می گیرند. در پایان گزینش استخدامی نفرات برگزیده اعلام شده و سازمان آموزش و پرورش پس از تعیین شرح وظایف شغلی یک قرارداد کاری با مدت معین را تنظیم می نماید.

استخدام سرایدار مدارس

معمولا استخدام سرایدار برای مدارس مختلف دولتی از طریق سازمان آموزش و پرورش تعیین می شود، اما مدارس می توانند برای اعلام نیاز استخدام سرایدار نیز شخصا اقدام نمایند. بدین منظور برخی از مدارس دولتی و خصوصی در طول سال اقدام به انتشار آگهی استخدام سرایدار مدرسه در سایت های خبری و کاریابی معتبر در اینترنت می نمایند.

داوطلبان واجد شرایط استخدام سرایدار مدارس در سال جاری بایستی ابتدا آگهی استخدامی سرایدار مدرسه مد نظر خود را از طریق سایت های خبری و کاریابی بررسی کرده و در صورت دارا بودن شرایط استخدامی مدارک لازم را تهیه کرده و روز تعیین شده برای انجام مصاحبه استخدامی به مدرسه مورد نظر مراجعه نمایند.

معمولا زمان استخدام سرایدار در مدارس کشور در بازه های زمانی مختلف در هر سال انجام می شود، لذا متقاضیان بایستی آگهی استخدامی و شرایط استخدام سرایدار مدرسه مورد نظر خود را در سایت های خبری و کاریابی بررسی کرده و در صورت نیاز برای مراجعه حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کرده و مراحل گزینش استخدامی را انجام دهند.

در روز مصاحبه استخدامی مدارک تحصیلی، فردی و رزومه داوطلبان بررسی می شود، از طرفی برخی از مدارس برای استخدام سرایدار مدرسه شرایط خاصی مانند دارا بودن گواهی نامه رانندگی موتور سیکلت و داشتن وسیله نقلیه شخصی را نیز در نظر گرفته می شود. سپس متقاضی از نظر شرایط روحی و جسمی مورد بررسی قرار می گیرند.

پس از اتمام مراحل استخدامی و اعلام صلاحیت شغلی داوطلبان برای استخدام سرایدار مدرسه قرارداد کاری معین با ذکر شرح وظایف شغلی و حقوق و مزایای استخدامی تنظیم می شود. از مزایای استخدام سرایدار مدارس می توان به ارائه خانه سرایداری، آب و برق و گاز رایگان، حقوق معین و بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد.

نحوه استخدام سرایدار

تمامی استخدامی نیروهای خدماتی و نگهبانی نظیر استخدام سرایدار شامل مراحل مختلفی است. معمولا داوطلبان واجد شرایط استخدامی این رده شغلی ابتدا بایستی برای اطلاع از شرایط و زمان استخدام سرایدار به سایت های خبری و کاریابی مراجعه نمایند. در سایت های کاریابی فیلترهای مشخصی وجود دارد که متقاضیان می توانند با جستجو عبارت استخدام سرایدار به لیست عظیمی از آگهی های استخدامی مراکز دولتی و خصوصی دسترسی داشته باشند.

حال بر روی آگهی مورد نظر کلیک کرده تا شرایط استخدام سرایدار به همراه حقوق و مزایا نمایش داده شود. همیشه در پایین آگهی استخدامی یک راه ارتباطی مانند شماره تماس یا یک آدرس ایمیل وجود دارد. متقاضیان پس از بررسی اطلاعیه استخدامی بایستی با شماره درج شده تماس گرفته تا از سایر جزئیات استخدامی مانند حوزه گزینش، مدارک لازم و روز و ساعت شرکت در مصاحبه حضوری مطلع شوند. در ادامه این بخش راهنمای مراحل نحوه استخدام سرایدار ارائه شده است.

مرحله اول: مراحل استخدامی سرایدار در سازمان های مختلف دولتی و خصوصی دارای مراحل و فرایند مشخصی می باشد. برای مثال استخدام سرایدار برای کار در ویلا از طریق آگهی های استخدامی صاحب ویلا و باغ ویلا و یا از طریق نماینده ایشان در سایت های خبری و کاریابی منتشر می شود.

مرحله دوم: متقاضیان واجد شرایط استخدام سرایدار ویلا برای بررسی شرایط استخدامی به سایت های خبری و کاریابی مراجعه کرده و پس از بررسی آگهی استخدامی از طریق راه ارتباطی اعلام شده در آگهی با کارفرما تماس می گیرند.

مرحله سوم: پس از اعلام شرایط و مدارک لازم برای استخدام از سوی کارفرما و تعیین زمان برگزاری مصاحبه حضوری حال متقاضیان بایستی با در اختیار داشتن مدارک لازم به محل مورد نظر کارفرما مراجعه نمایند.

مرحله چهارم: در اینجا برای انجام مصاحبه گزینش سرایدار ویلا توانایی جسمی و روحی متقاضی، مهارت های نظیر باغبانی و داشتن گواهینامه رانندگی، آشنایی کافی با وظایف شغلی سرایداری ویلا و آگاهی به امور حفاظت از اموال و ساکنین مورد بررسی قرار می گیرد.

مرحله پنجم: پس از انجام مراحل مصاحبه حضوری و تایید صلاحیت داوطلب یک قرارداد کاری معین با ذکر شرح وظایف، حقوق و مزایای استخدام سرایدار مابین متقاضی و مدیر ویلا و ساختمان تنظیم می شود. این قرارداد جنبه حقوقی داشته و در صورت عدم رضایت کارفرما و یا آسیب رسیدن به اموال و ساختمان ویلا خسارت معادل مبلغ تعیین شده از متقاضی اخذ می شود.

همانطور که اشاره شد کارفرما نیز در مقابل وظایف مشخصی را در قبال سرایدار و نگهبان استخدامی خود دارد که شامل تامین محل اقامت، حقوق کافی و منطقی، بیمه کردن متقاضی، ارائه سرویس رفت و برگشت در صورت مراجعه روزانه و عدم سکونت در ویلا، تامین ابزار و لباس های حفاظتی استاندارد و تامین وعده های غذایی و هزینه های درمانی متقاضی خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا