ایران کسب و کارعمومی

چگونه یک میز کنفرانسی اداری با ابعاد استاندارد انتخاب کنیم؟

اهمیت انتخاب میز اداری مناسب و استاندارد

میز اداری در اداره ها و شرکت ها استفاده می شود . از آنجایی که کارمندان و مدیران شرکت، ساعت های طولانی را پشت میز سپری می کنند، این نوع میز ارتباط مستقیم با سلامت افراد دارد. در واقع یک میز اداری استاندارد علاوه بر اینکه سلامت کارکنان را در طی کار تضمین می کند، پرستیژ سازمان را نیز بالا می برد. اما قبل از انتخاب صحیح یک میز اداری خوب باید با انواع آن آشنا شوید و ویژگی های آن ها را بدانید. که در ادامه به آن می پردازیم.

ابعاد استاندارد میز کنفرانس | ابعاد میز کنفرانس 10 نفره

نکات مهم در انتخاب میز اداری مدرن

قبل از انتخاب میز اداری نکات حائز اهمیت عبارت است از:

  • ارتفاع استاندارد میز کار اداری
  • ابعاد استاندارد میز اداری
  • اندازه میز اداری
  • کشوهای میز اداری

از آنجایی که میز اداری انواع مختلفی دارد طول، عرض و ابعاد نیز با توجه به نوع آن متفاوت خواهد بود. ارتفاع استاندارد نیز 73 تا 77 سانتی متر (غالبا 75 سانتی متر) در نظر گرفته می شود که بر اساس قد فرد قابل تغییر است. به طور کلی قبل از در نظر گیری ابعاد میز کنفرانس، باید انواع آن را بدانید که در ادامه به آن می پردازیم تا بتوانید یک میز اداری در ابعاد استاندارد و بر اساس نیاز خود داشته باشید.

ابعاد استاندارد میز کنفرانس مستطیل یا مربع

ابعاد میزکنفرانس استاندارد و مناسب نه تنها تاثیر زیادی بر زیبایی محیط کار دارد، بلکه در روحیه کارمندان و همچنین ایجاد یک ارتباط مطلوب با مشتریان سازمان یا شرکت تاثیر بسزایی دارد. چگونگی ابعاد میز کنفرانس همواره یکی از دغدغه های افراد برای انتخاب میز با ابعاد صحیح و بهره وری مناسب است. هر چند که محاسبه و انتخاب ابعاد دقیق و مناسب برای خرید میز کنفرانس نیازمند راهنمایی از مشاوران متخصص در این زمینه است ولی اصول کلی وجود دارد که شما با دانستن آن ها میتوانید انتخابی بهتر و درست هنگام خرید میز کنفرانس داشته باشید.

در این مقاله سعی داریم شما را در خرید میز کنفرانس مربع یا مستطیل شکل راهنمایی کنیم.

میزکنفرانس های مربع یا مستطیل شکل اغلب در تعداد نفرات 4-6-8-10-12 نفره مورد استفاده قرار میگیرند. اما در تعداد نفرات بیشتر نیز قابل ساخت و اجرا هستند. تعداد نفرات میز کنفرانس با توجه به فضای موجود و نوع کاربری ممکن است تغییر کند. هرچه میز کنفرانس بزرگتر باشد، ورقه های MDF بیشتری مورد نیاز است. طول هر ورقه های MDF 366 و عرض آن 183سانتی‌متر است. میز کنفرانس در ابعاد دلخواه قابل تغییر است، اما باید توجه داشته باشید اگر شما برای میز کنفرانس خود ابعادی با طول بیش از 366 سانتی‌متر و عرض بیشتر از 183 سانتی متر در نظر دارید در این صورت، صفحه MDF روی میز بصورت دوتکه تولید می شود و به یکدیگر متصل می شود.

ابعاد میز کنفرانس استاندارد

برای خرید میز کنفرانس مستطیل یا مربع شکل استاندار هایی وجود دارد که مطلع شدن از آن ها شما را در خرید بهتر کمک میکند. در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره میکنیم :

  • فضای مناسب برای هر صندلی : بهتر است جهت طراحی فضایی که در اختیار دارید برای قرار دادن هر صندلی بین 65 تا70 سانتی‌متر فاصله در نظر بگیرید.
  • فاصله مناسب میز از طرفین و دیوارد ها: اگر فضایی که دارید جادار بنظر می رسد، فاصله حدود 90 الی 100 سانتی بین دیوار و پشتی صندلی ها پیشنهاد می‌شود. حد اقل فضایی که میتوانید در این مورد در نظر بگیرید 75 سانتی متر است.
  • نحوه قرار گرفتن صندلی های دور میز کنفرانس: در میزکنفرانس مستطیل از دو طول میز برای قرار دادن صندلی و نشستن نفرات استفاده می شود. در صورت استفاده از دو عرض( دو راس ) میز برای قرار دادن صندلی باید عرض میز را بین 10 الی 20 سانتی متر بیشتر در نظر بگیرید.نحوه قرار گرفتن صندلی دور میز کنفرانس
  • در میز هایی که پایه Tشکل دارند اگر میخواهید از دو عرض میز برای قرار دادن صندلی استفاده کنید، لازم است پایه هایی که در دو راس میز قرار دارند، داخل تر تعبیه شود تا هنگام نشستن افراد، پایه میز مزاحمت ایجاد نکند. حتما به یاد داشته باشد هنگام خرید میز کنفرانس و ثبت سفارش این موضوع را با شرکت تولید کننده در میان بگذارید.نحوه چیدمان صندلی دور میز کنفرانس با پایه T شکل
  • در میزکفرانس مربع ابعاد صرفا با در نظر گرفتن 70 سانت فضا جهت قرار گرفتن صندلی در نظر گرفته نمیشود. علت این است که با توجه به اینکه چهار طرف میز مورد استفاده قرار می گیرد، باید فضای کافی برای قرار دادن لوازم هر فرد روی میز وجود داشته باشد. از طرفی هنگام جلو کشیدن صندلی ها در صورتی که ابعاد میز کوچک باشد فضای کافی در زیر میز هم وجود ندارد.

در نظر داشته باشید موارد بالا اصول کلی هستند و برای فضاهایی قابل اجرا هستند که به صورت یک پارچه بدون ستون، دیوار های کج و زاویه دار باشد. در صورت وجود چنین مواردی برای برآورد ابعاد میز کنفرانس و خرید میز کنفرانس مناسب باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. شرکت نوژن این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم می‌کند تا در زمان خرید از خدمات مشاوره و طراحی محیط‌ اداری به صورت رایگان بهره مند شوند.

چگونه ابعاد مناسب میز کنفرانس محیط‌ کار خود را مشخص کنیم؟

جدول اندازه گیری به شما کمک می کند تا ابعاد استاندارد میز کنفرانس متناسب با فضای مورد نظرتان را مشخص کنید.

ابعاد استاندارد برای میزهای کنفرانس مستطیل شکل
تعداد نفرات میز کنفرانس ابعاد میز کنفرانس ابعاد استاندارد فضا
4 نفره طول: 140-160–عرض: 90 طول: 320-340–عرض: 270
6 نفره طول: 210-230–عرض: 110 طول: 270-290–عرض: 290
8 نفره طول: 280-300–عرض: 120 طول: 460-480–عرض: 300
10 نفره طول: 350-370–عرض: 130 طول: 530-550–عرض: 310
12 نفره طول: 420-440–عرض: 140 طول: 600-620–عرض: 320
*توجه : ابعاد براساس سانتی‌متر می باشد.

ابعاد استاندارد برای میزهای کنفرانس مربع شکل
تعداد نفرات میز کنفرانس ابعاد میز کنفرانس ابعاد استاندارد فضا
4 نفره طول و عرض: 110-110 طول: 290-290
8 نفره طول: 160-160 طول:340-340
*توجه : ابعاد براساس سانتی‌متر می باشد.

در میز های کنفرانس مربع شکل استفاده از ابعاد 4 و 8 نفره بیشتر مرسوم است.

معرفی انواع سبک میز اداری

میز اداری با توجه به نوع کاربرد، سبک های مختلفی دارد که به شرح زیر است:

·         میز مدیریت

مهمترین قسمت هر کسب و کاری اتاق مدیریت است چراکه هنگامی که مراجعه کننده وارد اتاقق مدیریت می شود، وسایلی که در طراحی آن استفاده شده است را مورد توجه قرار می دهد. به همین دلیل دکوراسیون داخلی و میز مدیریت در این بخش باید متفاوت از سایر بخش های اداره یا شرکت باشد.

  •     میز مدیریتی غالبا بزرگ تر از میز کارمندی است تا فضای کافی برای قرار دادن لپ تاپ، لوگو، پوشه و … وجود داشته باشد.
  •     میز مدیریت می تواند هر رنگی باشد اما بیشتر رنگ های تیره را برای آن انتخاب می کنند چون رنگ های تیره جذابیت بصری بیشتری دارند و توجه مراجعه کنندگان را در نگاه اول به خود جلب می کنند.

·         میز کارمندی

راندمان یک شرکت ارتباط مستقیم با بازدهی کارمندان دارد و بازدهی کارمندان ارتباط مستقیم با سلامتی و راحتی آنها دارد. از آنجایی که کارمندان ساعت های طولانی را پشت میز سپری می کنند؛ به همین دلیل رعایت اصول مهندسی و ارگونومی در طراحی و تولید میز کارمندی بسیار مهم است تا علاوه بر ایجاد ظاهری چشم نواز در محیط کار، سلامت افراد نیز در دراز مدت تضمین شود.

راندمان شرکت شما ارتباط مستقیم با میزان سلامتی و راحتی کارمندان دارد و از آنجایی که کارمندان وقت زیادی را پشت میز سپری می کنند به همین دلیل سازندگان در ساخت میز کارمندی باید اصول مهندسی و ارگونومی را رعایت کنند. با طراحی میزهای کارمندی شیک و  استاندارد نه تنها طراحی داخلی شرکت چشم نواز می شود بلکه کارایی کارکنان هم بالاتر می رود.

    میزهای کارمندی از میز مدیریتی کوچکتر هستند.

    بهتر است که میز کارمندی سبک و قابل حمل باشد و به راحتی جابجا شوند.

    میز کارمندی باید استحکام بالایی داشته باشد تا وزن وسایل سنگین مثل کمپیوتر، لپ تاپ، پرینتر و … را به راحتی تحمل کند.

    میز کارمندی معمولا دارای کشو و قفسه های متعددی است که باعث ایجاد نظم در فضا، افزایش تمرکز و افزایش بازدهی می شود.

·         میز کارشناسی

میز کارشناسی یکی از انواع میز اداری است که مختص کارشناسان  در بخش های مختلف شرکت است. با این تفاوت که:

  • میز کارشناسی نسبت به میزهای کارمندی کشو و کمد کمتری دارد چون کارمندان بیشتر از کارشناسان به کشو و کمد برای بایگانی اطلاعات متعدد نیاز دارند.
  • ارتفاع مناسب میز کارشناسی 75 تا 85 سانتی متر و طول این میزها بین 90 تا 250 سانتی متر در حالت استاندارد است.

·         میز کارگروهی

امروزه در سراسر دنیا به خصوص شرکت ها، اهمیت کار تیمی بسیار بیشتر از گذشته شده است چراکه طوفان فکری شکل گرفته میان کارمندان و تبادل نظر در حین کار موجب موفقیت های چشمگیر سازمان در دراز مدت خواهد شد. به همین دلیل امروز در شرکت ها و سازمان های فضایی برای کار تیمی وجود دارد که بهترین میز برای این فضا، میز گروهی است. میزهای کارگروهی ابعاد بزرگ تری نسبت به سایر انواع میزهای اداری دارند چون طوری طراحی و تولید می شود که چند نفر به صورت همزمان از آن استفاده کنند اما هر بخش کشو و قفسه های جداگانه دارد.

دکمه بازگشت به بالا