ایران کسب و کارعمومی

تاثیر بنرهای ثابت و بنرهای متحرک موشن گرافیک در فضای مجازی

موشن گرافیک در تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ

امروزه، رشد کسب و کار بدون تبلیغات هیچ معنایی ندارد. بخش زیادی از افکار عمومی در دنیای امروز درگیر تبلیغات شده است و شاید بتوان گفت که تبلیغات محصولات و خدماتِ مختلف، یک لحظه هم از جلوی چشم ما کنار نمی روند. اما فقط این تبلیغ کردن نیست که می تواند به تنهایی موثر واقع شود. تبلیغ کردن و تولید محتوا به صورت طرح لایه باز و  اصولی می تواند از هدر رفتن وقت و انرژی جلوگیری کند.

کارت ویزیت لایه باز یکی از کاربردهای موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات، برندسازی است. موشن گرافیک با انتقال سریع اطلاعات، تاثیرگذاری تبلیغات در بسیاری از کسب و کارها را جلو می اندازد. امروزه در ایران و سایر نقاط دنیا، سیطره‌ی اینترنت بر کسب و کارها غیرقابل انکار است. در واقع همانطور که تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی راحت تر شده، ازدحامِ بیشتری را هم به راه انداخته است. به کار بستن ترفندهای موثر در تبلیغات می تواند شما را در این مسیر جلو بیندازد. موشن گرافیک، که هر روزه در بازار کار بیشتر جای خود را باز می کند، تقریبا برای بیشتر کسب و کارهایی که ارائه کننده خدمات و محصولات هستند و به دنبال تبلیغات موثر هستند، کاربردی است.

موشن گرافیک که برای اولین بار در تلویزیون دیده شد، بیشتر برای ساخت محتواهای ویدیوییِ تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به خاطر جذابیت ها و ابزارهای کارآمدش بیشتر مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت. موشن گرافیک در بازاریابی دیجیتال هم به عنوان معرفی کننده محصول به کار گرفته شده و هم به عنوان جذب کننده‌ی مشتریان نقش ِبسزایی ایفا می کند.

دانلود طرح لایه باز | طرح دات آی آر

قابلیت های موشن گرافی در تبلیغات و جذب مشتری

موشن گرافی که نوعی هنر دیجیتال به حساب می آید، مانند هر پدیده مدرن دیگری یک ویژگی مهم دارد و آن هم «سرعت بخشیدن» به کارهاست. اگر بخواهید محصول و برند خود را در پادکست و یا مقالات به مخاطبان معرفی کنید، ممکن است موفقیت خوبی کسب کنید. اما در تبلیغات و مارکتینگ موضوعات مهم دیگری چون سرعت، داشتن انتخاب های متعدد و جذابیت هم اهمیت دارند. در واقع شما تنها کسی نیستید که تبلیغات می کنید، به همین خاطر باید تفاوت هایی را نسبت به رقبایتان ایجاد کنید.

قبلا درباره قابلیت های موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات گفتیم و تفاوت آن را با سایر محتواهای تبلیغاتی بررسی کردیم. حال می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که برای ایجاد تفاوت در تبلیغات با دیگر رقبا باید چه کرد؟ در انتخاب نوع محتوایی که تولید می کنید، باید توجه به خرج دهید. یکی از دلایل استفاده‌ی گسترده‌ی از موشن گرافیک در فضای مجازی این است که می توانید نامحدود عمل کنید.

تاثیر موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات به جذابیت بصریِ آن خلاصه می شود. درواقع همه مشتریان و مخاطبان می دانند که ارائه کنندگان محصولات و خدمات دائم می خواهند از کار خود تعریف کنند. پس فقط معرفی و توصیف خدمات و محصولات نمی تواند برای مخاطبان کافی باشد. ایجاد جذابیت در تبلیغات به کمک موشن گرافی را می توانید شبیه یک داستان فوق العاده برای یک فیلم در نظر  بگیرید که مخاطب را جذبِ خود می کند.

چرا موشن گرافی محبوبیت زیادی دارد؟

طراحی گرافیکیِ وکتور های انتزاعی و متحرک سازی آنها بدون شک وقت کمتری از شما می گیرد و هم به مخاطبان کمک می کند تا در مدت زمان کوتاهی، با محتوای تبلیغاتی تان ارتباط برقرار کنند. پیش از اینکه فضای تلویزیون و اینترنت به اندازه ی امروز در زندگی مردم نقش تعیین کننده داشته باشند، در تبلیغات و برندسازی با موشن گرافیک نقش تعیین کننده ای داشتند. به طور مثال موشن گرافی های تبلیغاتی که از طریق تلویزیون پخش می شد.

اما با سایه افکندن ِاینترنت بر تبلیغات و سرعت پیشرفت بی وقفه‌ی آن، موشن گرافیک نیز وارد این فضا شد و محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد. دنیای تصاویر و طرح ها از کلمات گسترده تر هستند و در انتقال مفاهیم هم سریع‌تر عمل می کنند. به همین خاطر اگر دقت کرده باشید، از کلمات در تبلیغات کمتر استفاده می شود. با این توصیفات، به اهمیت و دلایل محبوبیت موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات پی می‌بریم که در آن هم از تصاویر گرافیکی و واقعی استفاده می شود و هم مخاطبان را سریعتر جذبِ خود می کند.

موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات سایت ها و شبکه های اجتماعی

امروزه دیگر فقط سایت ها و موتور های جستجو مانند گوگل در ایجاد ارتباط میان مردم نقش آفرینی نمی کنند، بلکه شبکه های اجتماعی چون، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و توییتر در جریان تبلیغات و برندسازی اهمیت ویژه‌ای یافته اند. در واقع امروزه، اخبار و اطلاعات از طریق شبکه های اجتماعی بین مردم رد و بدل می شوند.

شاید شنیده باشید که یک شخص خاص و یا یک برند از طریق تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی به شهرت رسیده است. اگر به این مبحث علاقه مند بودید می توانید به مقاله مراجعه فرمایید. در این مطلب به طور مفصل در این مورد صحبت شده است. کاربردهای موشن گرافی در شبکه های اجتماعی قابل چشم پوشی نیست. نقش موثر موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات را می توان با بررسی استفاده‌ی گسترده از آن در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام ثابت کرد. شبکه های  اجتماعی مانند اینستاگرام، بهترین بستر برای انتشار ِ هستند. زیرا در اینستاگرام:

  1.    تمرکز روی تصاویر و ویدئوها است.
    2.    کوتاه بودن ویدئو ها و محتواهای بصری بسیار حائز اهمیت است.

تاثیرات موشن گرافیک در برندسازی

نقش موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات و برندسازی بسیار حائز اهمیت است. برندسازی و تبلیغات با هم ارتباط تنگاتنگ دارند. وقتی برندتان شناخته شده و کسب اعتبار کند، شما توانسته اید برندسازی کنید. یکی از اولین پیشنهادها برای تبلیغات و برندسازی تهیه و تولید موشن گرافی خواهد بود. اما چرا؟

موشن گرافی را می توانید در انواع و اقسام مختلفی تهیه کنید، به همین جهت دستتان بازتر خواهد بود. همچنین در دنیای امروز که اطلاعات به سرعت جابه جا می‌شوند، انتقال اطلاعات به کمک ها امتیاز ویژه ای است که نباید آن را برای برند سازی از دست بدهید

کاربرد اصلی موشن گرافیک در طراحی وب سایت

موشن گرافیک شامل هرگونه جلوه بصری گرافیکی و متحرک بوده و دارای عناصر و پتانسیل های بسیاری است. این تصاویر متحرک در طراحی UI و UX، تبلیغات، معرفی سایت و آسان کردن پیچیدگی های کار با یک وب سایت نقش مهمی دارند. به طور کلی هدف موشن گرافیک ها در وبسایت ها آسان تر کردنِ روال انتقال محتوا و رفع ابهامات برای کاربران است.

موشن گرافیک در طراحی وب سایت با تکنیک های ادیت تصویر و فیلم به وسیله نرم افزارهایی مانند پریمیر و افترافکت تهیه و تولید می شود. طراحی وب سایت با موشن گرافیک را می توانید با استفاده از چند نرم افزار  ایجاد کنید تا تصاویر و جلوه های بصری زیبا خلق کنید.

موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات از وب سایت ها گرفته تا اپلیکیشن هایی چون اینستاگرام و تلگرام کاربرد دارد. در وب سایت ها به وسیله گیف، فیلم های کوتاه ِموشن گرافیک و نشانه های تصویری، نحوه کار و خدمات ِ سایت به کاربران معرفی می شود. همچنین شما می توانید به کمک موشن گرافیک ها کاربر را برای انجام خرید یا انجام یک دستورالعمل خاص راهنمایی کنید.

موشن گرافیک در طراحی وب سایت برای صرفه جویی در زمان، گزینه ی بسیار خوبی است. به طور مثال وقتی قصد دارید نحوه ثبت نام در سایت خود را به کاربران توضیح دهید، به جای اینکه این توضیح را با رشته تصاویر یا به شکل متنی توضیح دهید، می توانید با موشن گرافیک و فیلم های کوتاه برای مخاطب شرح دهید. همچنین موشن گرافیک هایی در قالبِ گیف ها و فیلم های کوتاهی که در سایت ها دیده می شوند، می توانند برای تبلیغات هم مورد استفاده قرار گیرند. البته این تمامِ کاربرد موشن گرافیک در طراحی وب سایت ها و تبلیغات نیست.

ارتباط موثر با مخاطب و ایجاد تجربه کاربری مناسب با کمک موشن گرافیک در طراحی وب سایت

ایجاد ارتباط عاطفی با کاربر، از دیگر مواردی است که جهت استفاده از موشن گرافیک در طراحی وب سایت می توان به آن اشاره کرد. موشن گرافیک ها با تصاویر جذاب بصری، در ایجاد شخصیت برند و محتوای موثر نقش موثری دارند. به سراغ برندهای معروف بروید و ببینید که آنها با استفاده از موشن گرافیک ها چگونه خود را عرضه و معرفی می کنند.

ایجاد تجربه UI مناسب برای کاربر یکی دیگر از کاربرد های موشن گرافیک در طراحی وب سایت است. موشن گرافیک ها برای طراحی رابط کاربری وب سایت ها مفید هستند. ایجاد تعامل مناسب با کاربر از هدر رفتن زمان و گیج شدن او جلوگیری می کند. همچنین رضایت او را از کار کردن با سایت در پی خواهد داشت.

خودتان را به جای کاربر بگذارید. تصور کنید وارد سایتی می شوید و می خواهید از خدماتی که در آن سایت وجود دارد با خبر شوید. اگر ارائه‌ی اطلاعات توسط این سایت ضعیف و فاقد جذابیت باشد مخاطب را پس خواهد زد و او را به سمت استفاده از دیگر سایت ها تشویق خواهد کرد. آیتم های مشخص و گویا در وبسایت ها به سرعت مخاطب را درگیر کرده و او را با خود همراه می کنند. موشن گرافیک ها پیچیدگی زیادی ندارند. مثلا اگر به یوتیوب دقت کرده باشید متوجه می شوید که با انجام هر تغییری، نشانه های تصویری آن تا چه حد تغییر می کنند.

 منبع : freepik.com

دکمه بازگشت به بالا