ایران کسب و کارعمومی

تفاوت لوسیون درمانی با لوسیون بدن چیست؟

با تفاوت لوسیون بدن و کره بدن با لوسیون آشنا شویم

لوسیون بدن نوعی مرطوب کننده است که ساختار آن از آب و روغن تشکیل شده است و نسبت آب آن به روغن بیشتر است. این مرطوب کننده دارای بافتی روان و غیر چسبنده و سبک تر از کره بدن و کرم بدن است که برای تمامی انواع پوست ها مناسب است. لوسیون ها قابل استفاده در طول روز و شب هستند به طوری که به هیچ وجه منافذ پوست را مسدود نمی کنند، به راحتی جذب پوست می شوند، به پوست آبرسانی می کنند و آن را نرم می سازند و در نهایت به هیچ وجه پوست شما را چرب نمی کنند. بنابراین در صورتی که احساس می کنید که پوست شما به رطوبت سبکی نیاز دارد، می توانید از این لوسیون بدن استفاده کنید اما اگر پوست شما بیش از اندازه خشک است، لوسیون بدن برای شما مناسب نیست و به جای آن باید از کره بدن استفاده نمایید.

طرز استفاده از لوسیون بدن | لوسیون بدن برای پوست خشک

کره بدن چیست؟

به نقل از amazon تفاوت اصلی میان لوسیون بدن و کره بدن این است که کره بدن حاوی مقدار کمتری آب در فرمولاسیون خود است، اما در عین حال سرشار از ترکیبات آبرسان عمیق و روغن های غنی برای حفظ طولانی مدت رطوبت پوست است. اگر پوستی بسیار خشک دارید، حتما از کره بدن استفاده کنید زیرا این نوع مرطوب کننده ها با آبرسانی طولانی مدت به پوست، کمک به تقویت کلاژن سازی پوست و محافظت از آن تمامی نیاز های پوست های خیلی خشک را برطرف می سازد. علاوه بر آن با توجه به آنکه میزان چربی کره بدن نسبت به سایر مرطوب کننده های بدن بیشتر است، پوست را به شدت نرم و لطیف می کند.

با این حال در صورتی که دارای پوستی چرب هستید، این محصول به دلیل برخورداری از بافتی غلیظ برای پوست شما مناسب نیست. همواره به خاطر داشته باشید که کره بدن را هیچگاه به پوست صورت خود نزنید زیرا پوست صورت نسبت به پوست بدن حساس تر است و ممکن است منافذ پوست را مسدود سازد و موجب ایجاد جوش و یا حتی تیرگی پوست صورت شود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید آن است که کره بدن را ترجیحا در طول شب استفاده کنید زیرا شب ها پوست در حالت قرار دارد و به همین دلیل کره بدن بر روی پوست تاثیرگذار تر خواهد بود.

کرم بدن چیست؟

کرم های بدن به نوعی از مرطوب کننده ها گفته می شود که حاوی ترکیبی از آب و روغن هستند اما ساختار آنها معمولا غلیظ تر از لوسیون های بدن و رقیق تر از کره بدن است. کرم های بدن واقعا نرم کننده پوست هستند اما از میزان رطوبت رسانی کمتری نسبت به کره های بدن برخوردار هستند.

در مجموع در هنگام خرید یک مرطوب کننده بدن باید بدانید که این محصولات همگی آبرسان، نرم کننده و حاوی ترکیبات مغذی برای پوست هستند اما دارای غلظت های متفاوتی هستند. به عبارت دیگر، لوسیون های بدن بافت رقیق و سبک تری دارند به همین دلیل به سرعت جذب پوست می شوند و اثری از خود بر جای نمی گذارند. اما کره بدن دارای ساختاری بسیار غلیظ و مناسب برای خشکی های شدید و عمیق است و همانند لوسیون ها به سرعت جذب پوست نمی شود. در نهایت نیز به کرم بدن می رسیم که معمولا بافتی بین این دو محصول دارد.

در پایان باید گفت که تمامی افراد صرف نظر از سن و نوع پوست، باید برای حفظ زیبایی پوست از آن مراقبت و محافظت نمایند. انتخاب یک محصول مرطوب کننده بدن ارتباط مستقیمی با نوع پوست دارد و نمی توان گفت که کدام نسبت به دیگری بهتر یا باکیفیت تر است زیرا وظیفه تمامی آنها مرطوب کردن و نرم کردن پوست است. حالا که از تفاوت لوسیون بدن و کره بدن و کرم بدن اطلاع دارید قطعا انتخاب مناسبی خواهید داشت. افرادی که پوست بسیار خشکی دارند نیاز به چربی بیشتر و بافت سنگین تر دارند و طبیعتا از استفاده از کره بدن لذت می برند، اما افرادی که دارای پوست نرمال یا چرب هستند می توانند از کرم ها و لوسیون های بدن استفاده کنند

متداول‌ترین سؤالات شما درباره استفاده از کرم بدن:

قبل از آنکه درباره کرم‌های بدن بنویسیم، به سؤالاتی که درباره این محصولات در ذهن‌تان رژه‌ می‌رود، پاسخ می‌دهیم. پاسخ این سؤالات، مسیر زندگیِ پوستیِ آن‌هایی که استفاده از کرم بدن را لازم نمی‌دانستند، تغییر داده است.

چرا باید از کرم‌های بدن استفاده کنیم؟

کرم‌های بدن خشکی و ترک‌های ریز و درشت پوست را از بین می‌برند و آن را نرم و مرطوب نگه می‌دارند. خاصیت آبرسانی فوق العاده‌ای دارند و عموما پوست‌های خشک، خیلی خشک و معمولی برای پیشگیری و درمان، به این محصول نیاز دارند. کاربرد این کرم در فصل پاییز و زمستان، به دلیل تغییر شرایط آب و هوا و خشکی بیش از حد پوست، دو چندان می‌شود.

تفاوت کرم بدن و لوسیون در چیست؟

معمولا لوسیون‌ها ترکیبات سبک‌تری نسبت به کرم‌ها هستند. به عبارت دیگر از آب بیشتر و مقدار روغن کمتری تشکیل شدند.

کرم‌ها بهترند یا لوسیون‌ها؟

معمولا کرم‌ها برای پوست‌های خشک انتخاب بهتری هستند. بافت غلیظ‌تری نسبت به لوسیون‌ها دارند و به ترمیم پوست کمک بیشتری می‌کنند.

 کرم‌های بدن بیشتر برای چه نقاطی از بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

اگر پوست خشک، خیلی خشک و مختلطی دارید، باید آرنج‌ها، دست‌ها، زانوها و پوست گردن را مرتب با کرم بدن مرطوب کنید. گرچه در فصل پاییز و زمستان تمام پوست بدن، نیازمند این ماده التیام‌بخش، نرم و آبرسان است؛ اما خشکی پوست در نواحی گفته شده، توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

چه زمانی باید از کرم بدن استفاده کنم؟

برای نرمی و لطافت هر چه بیشتر پوست، این محصول را بلافاصله بعد از حمام به پوست بدن خود بمالید. چرا که پس از حمام، پوست بدن هنوز گرم و مرطوب است و آمادگی حداکثری برای جذب مواد مغذی را دارد.

آیا باید هر روز از کرم بدن استفاده کرد؟

اگر می‌خواهید پوست سالمی داشته باشید، لازم است هر روز آن را مرطوب کنید. این امر باید به یک عادت روزانه تبدیل شود اما متاسفانه بسیاری از افراد به آن اهمیت نمی‌دهند.

چه مدت باید کرم‌های بدن را روی پوست خود نگه داریم؟

استفاده مرتب از کرم بدن نه تنها به پوست بدن آسیبی نمی‌رساند بلکه موجب تقویت، افزایش درخشندگی و لطافت آن هم می‌شود. برخی از کارشناسان معتقدند اگر کرم‌های بدن را 15 الی 30 دقیقه روی بدن‌تان نگه دارید، مواد مغذی آن جذب می‌شود و شما می‌توانید پوستی به نرمی پر قو داشته باشید.

می‌توان از کرم بدن برای صورت نیز استفاده کرد؟

کرم‌های بدن برای پوست صورت مناسب نیستند. مگر آنکه به این منظور، فرموله شده باشند. این کرم‌ها ممکن است التهابات پوست صورت را بدتر کنند. با این همه، یکی دو بار استفاده از آن برای پوست صورت، هیچ اشکالی ندارد.

چقدر طول می‌کشد تا تأثیر کرم بدن را ببینیم؟

اگر هر روز از کرم بدن استفاده کنید بعد از دو هفته، تأثیر شگفت انگیز آن را خواهید دید. نرمی و لطافتی که روی پوست‌تان می‌نشیند، کاملا بی سابقه خواهد بود.

آیا استفاده از کرم‌های بدن عوارض جانبی دارند؟

کرم‌های بدن عمدتا بدون عوارض جانبی هستند. اما اگر نقاطی از بدن شما آثار بریدگی و زخم‌های عمیق داشته باشد، ممکن است پس از استفاده، دچار سوزش شود. به همین دلیل توصیه می کنیم روی زخم‌ها از پمادهای درمانی استفاده کنید.

کرم‌های بدن بهتر است دارای چه ترکیباتی باشند؟

تجربه افراد در سراسر دنیا، نشان می‌دهد، بهترین کرم‌های بدن، فارغ از ملیت‌شان، دارای کره کاکائو، شیرین‌بیان (برای روشن‌تر کردن پوست)، اسطوخودوس، روغن بادام و ترکیبات آبرسان هستند.

اگر از کرم بدن استفاده نکنیم چه می‌شود؟

اگر عادت به استفاده از کرم بدن نداشته باشید، پس از مدتی پوست‌تان، خشک، سفت و تیره (مایل به خاکستری) می‌شود. این نشانه‌های پوستی است که آبرسانی نمی‌شود. البته مرطوب کننده‌ها فقط آب را به پوست شما اضافه نمی‌کنند، بلکه آب موجود در سلول‌ها را به دام می‌اندازند و از تبخیر آن جلوگیری می‌کنند.

منبع: allure

دکمه بازگشت به بالا