ایران کسب و کارعمومی

چه زمانی به سرور مجازی نیاز داریم؟

سایت ما چه زمانی به سرور مجازی نیاز دارد؟ + لیست قیمت سرور HP

تقریبا بزرگترین وب سایت های دنیا نیز کار خود را با میزبانی هاست اشتراکی شروع کردند. کاری کاملا منطقی و عاقلانه. چرا که در ابتدای فعالیت آینده کسب و کار مشخص نیست و ممکن است منجر به شکست شما شود. از این رو نباید هزینه زیادی برای آن بپردازید. باید با کمترین امکانات ایده خود را عملی کنید. در صورت موفقیت می توانید امکانات خود را ارتقا دهید. قطعا یکی از مهم ترین امکانات شما فضای میزبانی است که با معروف شدن در دنیای اینترنت و رونق کسب و کارتان باید آن را ارتقا دهید. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که وب سایت شما چه زمانی به نیاز دارد. اگر شما هم به فکر ارتقای فضای میزبانی خود هستید با رسام سرور در این مقاله همراه باشید.

استعلام قیمت سرور hp | سرور hp g11

آیا همه به سرور مجازی نیاز دارند؟

پیش از آن که به سراغ سوالی اصلی یعنی «چه زمانی به سرور مجازی نیاز داریم؟» و سرور HP DL380 G10 برویم بهتر است بدانیم «آیا همه به سرور مجازی نیاز دارند؟» پاسخ به این سوال قطعا خیر است. دنیایی از مزیت ها را برای شما به ارمغان می آورد. اما این به معنای آن نیست که همه نیازمند آن هستند. اگر در ابتدای کار خود هستید و می خواهید سایتی را تاسیس کنید بهتر است از هاست اشتراکی استفاده کنید. همچنین اگر سایت کوچکی دارید و میزان ترافیک ورودی و بازدیدکنندگان آن چندان قابل توجه نیست نیز بهتر است همچنان سایت خود را در هاست اشتراکی قرار دهید.

سایت ما چه زمانی به سرور مجازی نیاز دارد؟

خب حالا بهتر است به سراغ سوال اصلی برویم. قطعا شرایطی برای خرید سرور مجازی وجود دارد. اگر چنین شرایطی را ندارید بهتر است پول خود را هدر ندهید و با هاست اشتراکی به کار خود ادامه دهید. در ادامه نشانه های لازم برای ارتقا به VPS را به شما معرفی می کنیم.

1- افزایش ترافیک ورودی و بازدیدکنندگان

بسیاری از وب سایت ها به مرور و یا ناگهانی بازدیدکنندگان زیادی پیدا می کنند. همچنین ترافیک ورودی آن ها نیز افزایش می یابد. از این رو هاست اشتراکی جوابگوی سایت شما نیست. چرا که توان پاسخگویی ندارد و ممکن است باعث کندی سایت شما شود. این مسئله به خصوص در مناسبت های خاص مانند تخفیفات ویژه بسیار مشهود است. از این رو بهتر است فضای میزبانی خود را به پلان های قدرتمندی مانند سرور مجازی ارتقا دهید.

2- افزایش و ارتقاء ایمنی سایت

با رشد کسب و کار و معروف شدن، قطعا وب سایت شما مورد حملات زیادی قرار می گیرد. از این رو باید به فکر ارتقای امنیت آن باشید. در کنار انجام اقدامات امنیتی مانند نصب افزونه و… می توانید از سرور مجازی نیز استفاده کنید. VPS امنیت نسبتا خوبی را برای سایت شما به ارمغان می آورد. علاوه بر این اگر از اطلاعات مهم و یا محرمانه ای در سایت خود استفاده می کنید نیز بهترین گزینه برای شما VPS است.

3- نصب نرم افزارهای خاص به دلخواه

اگر از هاست اشتراکی استفاده می کنید قطعا می دانید که نمی توانید نرم افزار خاصی را بر روی آن نصب کنید. دلیل آن هم مشخص است. چرا که ارائه دهنده هاست خود تصمیم به نصب نرم افزارهای مورد نظر می کند. در حقیقت شما امکان نصب یا حذف نرم افزاری را ندارید. به بیان دیگر سطح دسترسی شما بسیار محدود است. اما اگر قصد نصب نرم افزارهای خاص و دلخواهی دارید می توانید سرویس میزبانی خود را تغییر دهید و به VPS کوچ کنید.

در صورتی که سایت و کسب و کار شما به سرعت رشد کرد دیگر نمی توانید از هاست اشتراکی توقع کاربری مناسبی داشته باشید. از این رو باید به سرویس هایی نظیر یا VPS کوچ کنید. سرور مجازی یکی از پرکاربردترین سرویس ها است که با آن می توانید در بخش های مختلف کار خود را پیش ببرید. رسام سرور از بهترین ارائه دهندگان سرور مجازی در ایران آماده همکاری با شما می باشد.

قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرورهای مجموعه ما است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به  می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید.

سرور اختصاصی چیست – و چرا به یکی از آنها نیاز دارم؟

جواب این است که در وهله اول شما می خواهید به روزرسانی شوید. به عنوان مثال ، ممکن است با افزایش ترافیک فوری یا پیش بینی رشد در آینده نزدیک ؛ دست و پنجه نرم کنید. سرورهای اختصاصی به همراه ویژگی های امنیتی پیشرفته و تاثیر مثبت احتمالی آنها در زمان بارگذاری صفحه ، برای این کار ایده آل هستند. در این مقاله توضیح خواهیم داد که سروراختصاصی چیست؟ و سپس این نوع هاستینگ را با انواع دیگر مقایسه میکنیم. سپس ما در مورد تصمیم گیری و انتخاب میزبانی اختصاصی مناسب برای شما توصیه هایی خواهیم داشت.

میزبانی اختصاصی چیست (و چگونه آن را با انواع دیگرمیزبانی مقایسه کنیم)؟

میزبانی اختصاصی در اصل بدان معنی است که وب سایت شما سرور مخصوص به خودش را دارد. قدرت و انعطاف پذیری بی نظیری را ارائه می دهد ، اما معمولاً با حق بیمه همراه می شود. به این ترتیب ، مهم است که تحقیق خود را قبل از تصمیم گیری برای  انجام دهید. به عنوان مثال ، اکثر وب سایت ها با یک برنامه میزبانی مشترک و هاست اشتراکی شروع می شوند اما به زودی رشد می کنند واز حد مجاز برنامه اشتراکی ارزان قیمت فراتر میروند.

گزینه های شما در اینجا می تواند شامل یک به روزرسانی به یک یا یک سرویس دهنده اختصاصی باشد. همانطور که میدانید ، میزبانی وب اشتراکی  ؛ سایت شما را روی یک سرور با صدها نفر دیگر ذخیره می کند. برای وبلاگ های شخصی یا مشاغل بسیار کوچک ، این گزینه کافی و مناسب است. با این حال ، این بهترین گزینه برای عملکرد نیست ، و شما نیز از انعطاف پذیری خود چشم پوشی می کنید زیرا نمی توانید خودتان چیزها را پیکربندی کنید و مجبورید با دیگران به اشتراک بگذارید

از طرف دیگر ، یک VPS به سایت شما فضای جداگانه ای از سایر سایت ها می دهد ، در حالی که هنوز سرور را به اشتراک می گذارد. از آنجا که سایت شما از سایر کاربران مسدود و جدا شده است ، احتمالاً عملکرد آن سازگارتر خواهد بود. همچنین در مورد نحوه پیکربندی سرور؛ کمی انعطاف پذیری بیشتری کسب می کنید. این نوع برنامه ها می توانند سرعت کمتری را با هزینه کمتری نسبت به میزبانی اختصاصی به شما ارائه دهند و یک میانه خوب برای کسانی که به دنبال ارتقا هستند ، نمایان شود.

با این وجود ، اگر به بیشترین توان برای پول خود نیاز دارید ، میزبان اختصاصی انتخاب خوبی است. با این حال ، همانطور که انتظار دارید ، هزینه روند نزولی دارد و گاهی در هر ماه به سه رقم می رسند. تا زمانی که وب سایت شما به یک نفر برای رسیدگی به ترافیک خود نیاز داشته باشد ، می تواند این انتخاب ارزش داشته باشد.

3 دلیل برای نیاز به سرور اختصاصی

همانطور که اشاره کردیم ، هاستینگ اختصاصی یکی از قدرتمندترین برنامه های سرور موجود ، به همراه هاست ابری است. اما ممکن است از شما سؤال شود که آیا به آن احتیاج دارید یا خیر. بگذارید چهار دلیل را که باید برای باز کردن کیف پول خود در نظر بگیرید مرور کنیم!

 ۱  وب سایت شما در حال رشد است و باید قادر به افزایش ترافیک باشد

اگر پیش بینی می کنید وب سایت شما به سرعت رشد می کند ، ممکن است انتخاب یک سرور اختصاصی در حال حاضرایده خوبی باشد. به عنوان مثال ، اگر در زمان ترافیک ؛ سایت شما همچنان از هاست مشترک استفاده می کند ، عملکرد آن می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. این می تواند به شیب لغزنده نرخ گزاف گویی بالاتر و از دست دادن درآمد منجر شود.

مهم است که قبل از بروز هرگونه مشکل احتمالی ، به خودتان فرصت دهید تا سایت وعملکرد خود را تنظیم کنید. سایت شما باید آمادگی داشته باشد تا حداکثر ۳۰ برابر ترافیک روزانه خود را کنترل کند ، تا تبلیغات و رویدادهای ویژه را به خود اختصاص دهد. اگر آماده نشده باشید ، سایت شما می تواند خراب یا در غیر این صورت منجر به یک منفی  شود.

 ۲  امنیت ؛نگرانی وب سایت شماست

امنیت برای هر وب سایت مهم است ، اما به ویژه برای افرادی که اطلاعات حساس دارند. این می تواند شامل ایمیل های محرمانه ، شماره کارت های اعتباری یا اطلاعات حساس مشتری باشد. محافظت از این اطلاعات و وب سایت شما در برابر ویروس ها ، هک ها و سایر خطرات بسیار مهم است. با داشتن یک سرور اختصاصی ، شما مسئولیت امنیت سایت خود را کاملاً بر عهده دارید. این بدان معنی است که شما می توانید ویژگی های مورد نیاز خود را برای نیازهای خاص وب سایت و پرونده های ذخیره شده خود بهینه کنید.

البته ، شما همچنین مسئول نحوه اجرای این ویژگی ها هستید ، این یکی از مزایای انعطاف پذیری است. زمان بارگذاری صفحه شما می تواند تأثیر بسزایی در همه جنبه های وب سایت شما داشته باشد. صفحات آهسته می تواند به معیارهای درگیری کم و نرخ گزاف گویی بالا منجر شود. یک سرور اختصاصی می تواند به شما کمک کند تا حد ممکن از این جنبه وب سایت خود استفاده کنید. در یک سرورمجازی مشترک ، شما هیچ بینشی در مورد استفاده از منابع سرور در جای دیگر ندارید ، این می تواند باعث شود سایت شما به آرامی اداره شود. انتخاب سرور اختصاصی پهنای باند مورد نیاز شما را برای افزایش زمان بارگذاری صفحه تضمین می کند.

3 داشتن کنترل روی سرور برای شما مهم است

دلیل نهایی که ممکن است بخواهید سرور اختصاصی را دربرابر سایر گزینه ها انتخاب کنید ، یک مورد ساده است: کنترل. ما در بخش های قبلی به این موضوع اشاره کردیم ، اما میزبانی اختصاصی مسئولیت کامل در مورد نحوه انتخاب سرور خود را به شما می دهد. به عنوان مثال ، شما حتی می توانید نرم افزار سرور مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر از کنترل منابع NGINX بیش از آپاچی طرفداری دارید ، شما توانایی انجام این کار را دارید. به علاوه ، شما می توانید مشخصات سخت افزاری را تنظیم کرده و سیستم عامل خود (OS) را نصب کنید. به همین دلیل ، میزبانی اختصاصی ممکن است گزینه ای جذاب برای توسعه دهندگان وب پیشرفته و کسانی که نیازهای منحصر به فرد و خاص دارند ، باشد.

دکمه بازگشت به بالا