فرهنگی

همه در دفاع مقدس سهم داشتند و در انحصار کسی نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مراسم رونمایی ۴۲ عنوان اثر جدید کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران، سردار بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از خانواده شهدا و نویسندگان روز امروز دوشنبه ۹ بهمن در سالن شماره یک پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار شد.

سردار کارگر در این‌مراسم گفت: همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، بنابراین کسی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند. تمام اقوام و استان‌ها در دفاع مقدس نقش داشتند؛ اما شهر تهران به عنوان پایتخت وظیفه بیشتری داشت. در شهر تهران بیشترین ترور صورت می‌گرفت و رزمندگانی که در جبهه‌ها شهید نمی‌شدند در تهران ترور می‌شدند. در دفاع مقدس تهران درخشید. لذا باید قدر این آسایش را بدانیم. زنان نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند، چه بسا نقش آن‌ها بیشتر از مردان بود، نقش آن‌ها در کتاب‌ها نیامده است.

همه در دفاع مقدس سهم داشتند و در انحصار کسی نیست

در ادامه این مراسم، گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر گفت: آنچه که از کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت می‌ماند آثار مکتوب است که در قالب کتاب و فیلم و مستند به آیندگان می‌رسد. از اولین کنگره که در سال ۱۳۷۶ برگزار شد تاکنون، آثار متنوعی با موضوع شهدای اقشار مختلف جامعه منتشر شده است.

وی افزود: امیدوارم این‌آثار باقیات‌الصالحات باشد و این راهی که برای کنگره آغاز شد با اجلاسیه پایان نیابد. همچنین این نهر جاری شده به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا ادامه پیدا کند تا با توجه به تجربیات جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی، آبدیده شویم و برای آینده کشور برنامه‌ریزی کنیم. آنچه که از تحریف و فراموشی جلوگیری می‌کند همین مکتوبات است.

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا