ایران کسب و کارفرهنگی

خرید فرش سجاده ای ارزان قیمت از سجاده کارپت کاشان

خرید فرش سجاده ای ارزان قیمت از سجاده کارپت کاشان: چرا فرش مسجد برای نمازخانه لازم است؟ در شهرک‌های صنعتی فرش ماشینی در کاشان، هر کارخانه به تولید نوع خاصی از فرش مشغول است. شرکت فرش سجاده کارپت کاشان نیز به بافت فرش‌های کناره‌ای و فرش رولی مخصوص مساجد و نمازخانه‌ها با طرح‌های اسلیمی و تذهیب می‌پردازد.

بعد از انقلاب جمهوری اسلامی در ایران، توجه به اماکن مذهبی و نیاز به ساخت مساجد و نمازخانه‌ها بیشتر شد. هیات امنا و متولیان مساجد که همواره به دنبال تهیه لوازم و امکانات برای مسجد هستند، به تهیه فرش مسجد علاقه‌مند شدند و با دیدن مزایای مختلف سجاده فرش ماشینی، به سمت خرید آن ترغیب شدند.

فرش سجاده ای | فرش سجاده ای 700 شانه

‌بافت سجاده فرش در کاشان

کاشان به عنوان اولین قطب صنعت تولید فرش سجاده ای در ایران شناخته می‌شود؛ چراکه از گذشته تا به امروز در زمینه فرش دستباف و ماشینی، پیشتاز بوده است. کارخانه‌های ریسندگی در شهرهای مختلفی دیگر مانند: کرمان، یزد، مشهد، کاشان و … فعالیت می‌کنند و وظیفه‌ی اصلی‌شان تبدیل الیاف به نخ است. در کنار کارخانه های ریسندگی، بافت فرش ماشینی و سجاده فرش نماز هم انجام می شود.

البته کارخانه های محدودی به بافت فرش سجاده ای می پردازند که یکی از آنها شرکت سجاده کارپت کاشان است. بزرگ‌ترین تولید کنندگان فرش ماشینی در کاشان و مشهد قرار دارند.

در زمینه فرش مسجدی نیز، شهرستان کاشان به عنوان سرآمد و پیشرو محسوب می‌شود؛ چراکه چندین شرکت سجاده‌فرش در این شهر فعالیت می‌کنند و فقط فرش نماز می‌بافند. انواع فرش سجاده‌ای در این کارخانه‌ها با سه نوع فرش محرابی، فرش تشریفاتی و قالی یکپارچه تولید می‌شود.

کاشان بهترین گزینه برای هیات امنای مساجد محسوب می‌شود؛ چراکه در مرکز ایران و نزدیک به تهران قرار گرفته است. کارخانه‌های سجاده‌فرش ایران علاوه بر تامین نیاز مساجد و نمازخانه‌های کل ایران، در صادرات فرش سجاده‌ای به عراق و دیگر کشورهای مسلمان نشین نیز نقش گسترده‌ای ایفا می‌کنند.

از کجا سجاده فرش مسجد تهیه کنیم؟

در صورت نیاز به سجاده فرش ماشینی می‌توانید به نمایشگاه‌های فرش ماشینی در شهرتان مراجعه کرده و یا به شهرهایی که مرکز تولید فرش سجاده‌ای هستند و کارخانه‌های بافندگی را در خود دارند، مستقیماً سفر کنید. در ایران، کاشان و مشهد دو شهر مرکزی هستند که تولید قالی ماشینی و فرش مسجدی در آن‌ها صورت می‌گیرد.

بافت سجاده فرش در کارخانه‌های تخصصی برای مساجد و نمازخانه‌ها ارزان‌تر و مناسب‌تر خواهد بود. کاشان نیز به عنوان مرکزی میان استان تهران و اصفهان و نزدیک به قم، برای خرید فرش محرابی و تشریفاتی، انتخاب بسیار مناسبی است.

شما می توانید به کارخانه سجاده کارپت کاشان مراجعه کنید، روند تولید را از نزدیک ببینید، انواع طرح ها با رنگ های متنوع را مشاهده کنید و به راحتی انتخابی خوب داشته باشید.

انواع فرش سجاده ای سجاده کارپت کاشان

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور انواع نرم افزار ترسیم نقشه فرش، تنوع طرح های سجاده فرش نماز نیز بیشتر شد که بر حلاف گذشته که طراحی فرش ماشینی با دست انجام می شد، با نرم افزار های مخصوص گرافیکی مخصوص انجام می شود. شما می توانید تصاویر فرش سجاده ای در سایت پینترست و نمونه فیلم های ویدیویی آن را در یوتیوب مشاهده کنید.

  • فرش نماز مسجدی با طرح محراب: در این دسته سجاده نماز ها، نقش محراب طاقی با دو ستون کار شده است. فرش محرابی گلدانی یا درختی از محبوب ترین و پرفروش ترین طرح های فرش نماز است. از آنجا که جای هر نمازگزار روی سجاده مشخص است و نظم بیشتری در فضا دیده می شود، طبیعتا طرفداران بیشتری هم دارد.
  • فرش تشریفات یا بدون محراب: معمولا برای حسینیه ها و امامزاده ها، به جای فرش مسجد محرابی از فرش تشریفات استفاده می شود. همچنین برای سالن های تشریفات، هتل ها، سالن های اجلاس و سمینار، کناره های بعضی منازل، فرش تشریفات بسیار پرکاربرد است.

 فرش تشریفات قرمز محبوبیت و فروش بیشتری نسبت به سایر رنگ ها دارند. گرچه امکان تولید فرش تشریفات با رنگ های مختلف نیزوجود دارد.

  • فرش مسجد یکپارچه: معمولا طرح این سجاده فرش ها اسلیمی و تذهیب بوده و یا شکلی هندسی دارد. رول ها تکمیل کننده هم هستند. هر رول با قرار گرفتن کنار رول قبلی، نقشه و طرح آن را کامل می کند. در کل برای مفروش کردن فضای مسجد، فرش محرابی نماز پرکاربردتر از سایر طرح هاست.

فرش سجاده ای را از کجا سفارش بدهیم؟

جهت سفارش فرش نمازخانه ای، فرش حسینیه و یا فرش مسجد مدنظرتان می توانید به صورت تلفنی، اینترنتی و یا حضوری، ابعاد فضا را به کارشناسان و متخصصین سجاده کارپت کاشان بگویید تا آنها در اولین فرصت برای ثبت سفارش با شما تماس بگیرند.

تلفن تماس: 0913367256 (مدیر فرش آقای مهندس سلمانی)

منبع: فرش سجاده ای ارزان قیمت کاشان (https://sajadecarpet.com/sajade-carpet-price/)

دکمه بازگشت به بالا