ایران کسب و کارفرهنگی

فیلم سینمایی برادران لیلا سعید روستایی

واکنش ها به نمایش فیلم برادران لیلا در جشنواره کن 2022

فیلم برادران لیلا سومین ساخته سینمایی سعید روستایی است. روستایی که با نخستین فیلمش و درخشش در جشنواره‌های داخلی خیلی زود توانست خودش را به عنوان یک فیلمساز مستعد و کاربلد معرفی کند پس از درخشش فیلم سینمایی متری شش و نیم و حضور در جشنو‌اره‌های داخلی و خارجی به سراغ ساخت سومین فیلمش رفت. برادران لیلا با ترکیبی از بهترین بازیگران سینمای ایران یکی از پروژه‌های کنجکاوی‌برانگیز سال بود. فیلمی که البته به دلیل خواسته‌های کارگردان از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد.

در روزهای پایانی فروردین ۱۴۰۱ بود که خبر رسید فیلم برادران لیلا یکی از فیلم‌های بخش اصلی مسابقه جشنواره کن است و قرار است در کنار فیلمسازان مطرح دیگری نام سعید روستایی هم بدرخشد. حضور برادران لیلا در بخش اصلی جشنواره کن ۲۰۲۲ از این رو حائز اهمیت است که بعد از سال‌ها فیلمسازی غیر از اصغر فرهادی در یکی از جشنواره‌های مطرح سینمای جهان حضور پیدا کرده است. لینک دانلود سریال برادران لیلا به همراه لینک دانلود سریال خارجی هم اکنون در سایت معتبر هت فیلم دردسترس شما عزیزان قرار دارد.

خلاصه داستان فیلم برادران لیلا

رسانه‌های فرانسوی در آستانه برگزاری این جشنواره از خلاصه داستان فیلم روستایی رونمایی کردند؛ داستان فیلم درباره زنی است به نام لیلا (ترانه علیدوستی) که در سن چهل سالگی، تمام زندگی خود را صرف مراقبت از والدین و ۴ برادرش کرده است. خانواده‌ای که در شرایط تحریم ایران دائما در حال بحث و زیر فشار قرض‌های متعدد است. در حالی که برادران او به سختی تلاش می‌کنند که خرج زندگی خود را دربیاورند، در این شرایط لیلا نقشه‌ای می‌چیند…

بازیگران و عوامل فیلم برادران لیلا {دانلود سریال}

همانطور که گفته شد فیلم برادران لیلا با ترکیبی از بازیگران مطرح سینمای ایران جلوی دوربین رفته است؛ ترانه علیدوستی، سعید پورصمیمی، نوید محمدزاده، پیمان معادی، فرهاد اصلانی و محمدعلی محمدی بازیگران فیلم سعید روستایی هستند.همچنین هومن بهمنش در مقام مدیر فیلمبرداری و جواد نوروزبیگی به عنوان تهیه‌کننده در این فیلم حضور دارند.

واکنش ها به اکران در جشنواره کن ۲۰۲۲ +نظر منتقدان

  • برادران لیلا ساخته سعید روستایی از ایران به همراه «عذاب در جزیره‌ها» ساخته آلبرت سرا از اسپانیا با مدت زمان ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه (۱۶۵ دقیقه) طولانی‌ترین فیلم‌های جشنواره امسال لقب گرفتند.
  • فیلم برادران لیلا در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه چهارم خرداد در جشنواره کن به نمایش درآمد و در ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه با چشم‌های اشکبار مخاطبان با تشویق ۷ دقیقه‌ای حاضران در سالن مواجه شد.
  • سعید پورصمیمی و ترانه علیدوستی با بیشترین تشویق حاضران روبه‌رو شدند.
  • سعید روستایی پس از اکران به فارسی از همه حاضران در بهترین جشنواره جهان برای تماشای فیلم تشکر کرد.

نظر منتقدان در جشنواره کن درباره فیلم برادران لیلا

پیتر دبروژ | ورایتی

درام رمان‌گونه سعید روستایی که اولین فیلم انتخابی از او برای رونمایی در جشنواره کن است، داستانی نزدیک به سه ساعت را درباره خانواده‌ای فقیر روایت می‌کند و در این میان، ترانه علیدوستی در یک ترکیب بازیگران مردانه، صحنه را از آن خود کرده است… برخی تماشاگران غربی روستایی را با تصویر دیگری از یک خانواده آشفته در فیلم «ابد و یک روز» (۲۰۱۶) به جا می‌آورند ولی او برای من با تریلر پلیسی فوق‌العاده‌اش «متری شش‌ونیم» (۲۰۱۹؛ نزدیک‌ترین فیلم ایرانی به «ارتباط فرانسوی» که هنوز در ایالات متحده اکران نشده) در کانون توجه قرار گرفت. سعید روستایی که متولد ۱۹۸۹ است، نماینده نسل جدیدی از فیلمسازان مؤلف سینمای ایران است؛ و آن قدر زیرک است که انتقادهای اجتماعی‌اش را در عمق بافت داستان‌های امروزی جاسازی کند تا موجبات ناراحتی مسئولان کشورش را فراهم نکند، دست‌کم تا این لحظه!

سبک سعید روستایی – که با دیالوگ‌های هم‌پوشان و موقعیت‌های اجتماعی خفقان‌آور و زاویه دیدی متغیر مایه‌دار شده است – تفاوتی تمام‌عیار با فیلم‌های ایرانی سرراست و متمرکزی دارد که تا امروز در عرصه جهانی عرضه و دیده شده‌اند

سبک روستایی – که با دیالوگ‌های هم‌پوشان و موقعیت‌های اجتماعی خفقان‌آور و زاویه دیدی متغیر مایه‌دار شده است – تفاوتی تمام‌عیار با فیلم‌های ایرانی سرراست و متمرکزی دارد که تا امروز در عرصه جهانی عرضه و دیده شده‌اند؛ خواه قصه‌های حکایت‌گونه مجید مجیدی بوده‌اند یا درام‌های محبوب اصغر فرهادی که سادگی و بی‌آلایشی نسبی‌شان، آن‌ها را به خوراک‌های بین‌المللی مناسبی بدل کرده است. فیلمی مثل «برادران لیلا» در قیاس با این فیلم‌ها می‌تواند خیلی ظالمانه به نظر برسد، به‌خصوص که بدون فراهم‌سازی بستر لازم، فشارهای جامعه ایران را به تماشاگر منتقل می‌کند.

در «برادران لیلا» هر کسی چیزی را پنهان کرده است؛ و نه لزوماً به شکلی فریب‌آمیز و بیش‌تر از این بابت که شرایط را برای خودشان کمی راحت‌تر کنند. در یکی از صحنه‌های ابتدایی فیلم، تولد فرزند جدیدی جشن گرفته می‌شود. به پدربزرگ می‌گویند او پسر است ولی وی باورش نمی‌شود چون این ششمین نوه او است و هر ۵ دفعه قبلی پسرانش به او دروغ گفتند و وانمود کردند که بچه پسر است که چنین نبوده است.

جشن در خانه پدربزرگ برپا شده و یکی از پسران از آشپزخانه پدر غذا می‌دزد تا برای خانواده‌اش ببرد… اگر چنین داستانی به نظر شما کمی احساساتی و آبکی به نظر می‌رسد، با اطمینان می‌توان گفت که سبک روستایی باعث شده روی پرده اصلاً چنین احساسی شکل نگیرد. کارگردان این صحنه‌ها را با انرژی و تحرکی مستندگونه خلق کرده است و به‌عمد از مجازهای ملودرام اجتناب می‌کند، حتی زمانی که به نظر می‌آید استفاده از آن‌ها ممکن بود روایت را جذاب‌تر و درگیرکننده‌تر کند… در پایان روستایی ما را با این سوال تنها می‌گذارد: وقتی اعضای خودخواه و منفعت‌طلب یک خانواده از یکدیگر حمایت نمی‌کنند، چه‌طور می‌توان انتظار داشت که یک جامعه عملکرد درستی داشته باشد؟

جردن مینتزر | هالیوود ریپورتر

یکی از بهترین  سریال هایی که در سال‌های اخیر ساخته شده، درام پلیسی و حماسی سعید روستایی نویسنده و کارگردان با عنوان «متری شش‌ونیم» است؛ فیلمی که داستانش در تهران امروز روی می‌دهد و مملو از فساد و معتادان و پلیس‌هایی است که مبارزه می‌کنند تا شهر از کنترل‌شان خارج نشود. «

متری شش‌ونیم» از آن نوع تریلرهای از نظر اخلاقی پیچیده و مملو از اکشنی است که دیگر در هالیوود ساخته نمی‌شود یا اگر هم ساخته شود برای تلویزیون است و مثلاً «میکروفن مخفی» (The Wire) نام دارد. «متری شش‌ونیم» هرگز در ایالات متحده اکران نشد که این امر به اندازه محیطی – که خیلی خوب و دیدنی در فیلم تصویر شده – مجرمانه است.

گرچه آثار فرهادی جست‌وجوگرتر و دلالت‌گرترند اما سعید روستایی به‌شدت جسورانه عمل می‌کند و مثلاً صحنه‌هایی را در فیلمش دارد که صدها هنرور را به نمایش می‌گذارد و از نظر مقیاس، بزرگی آثار سسیل بی. دمیل را به یاد می‌آورند

حالا سومین فیلم بلند روستایی که همان‌قدر حماسی و البته صمیمانه و آشنا به نظر می‌رسد درامی است درباره خانواده‌ای از طبقه کارگر؛ فیلمی که خوش‌بختانه به یکی از نویدبخش‌ترین استعدادهای جدید سینما فرصت می‌دهد تا پس از رونمایی از فیلمش در جشنواره کن، بیش‌تر در کانون توجه قرار بگیرد. «

برادران لیلا» به فیلمی می‌ماند که از یک رمان حجیم سده نوزدهم به قلم امیل زولا یا چارلز دیکنز در قالب یک داستان سه‌ساعته سینمایی خلاصه شده است؛ فیلمی که ماجراهای ۵ برادر و خواهر را دنبال می‌کند که تقلا می‌کنند تا در ایرانی مملو از خودخواهی و بی‌رحمی غرق نشوند؛ جامعه‌ای که در شیادی، اختلاف طبقاتی و رقابت‌های خانوادگی غوطه‌ور است و اقتصادش در آستانه فاجعه قرار دارد.

فیلم برادران لیلا مملو از بازی‌های فوق‌العاده از ترکیب بازیگرانی است که اغلب‌شان در «متری شش‌ونیم» هم بازی کرده‌اند. این‌ها همه نشان می‌دهد که روستایی ۳۲ساله آن‌قدر فیلمساز توانمندی است که آشکارا می‌توان روی او حساب باز کرد. این‌جاست که فیلم‌های اصغر فرهادی به یاد می‌آیند (هر دو کارگردان بارها با پیمان معادی همکاری کرده‌اند که یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران به شمار می‌رود)؛ گرچه آثار فرهادی جست‌وجوگرتر و دلالت‌گرترند اما سعید روستایی به‌شدت جسورانه عمل می‌کند و مثلاً صحنه‌هایی را در فیلمش دارد که صدها هنرور را به نمایش می‌گذارد و از نظر مقیاس، بزرگی آثار سسیل بی. دمیل را به یاد می‌آورند.

پیتر بردشا | گاردین

(امتیاز ۴ از ۵ ستاره) فیلم‌ساز ایرانی سعید روستایی یک درام خانوادگی شخصیت‌محورِ بزرگ و جذاب به سبک ایتالیایی-آمریکایی با بازی‌های قوی، یک جشن عروسی عظیم و نشان‌هایی یادآور «روکو و برادرانش» (لوکینو ویسکونتی) و «پدرخوانده» (فرانسیس فورد کوپولا) را خلق کرده است؛ و حتی مایه‌هایی از آرتور میلر هم در داستان وجود دارد.

ترانه علیدوستی که (برای ما) با بازی‌هایش در آثار اصغر فرهادی شناخته می‌شود، در نقش لیلا بازی متفاوتی دارد… خشم شدت‌گیرنده لیلا نسبت به میانمایگی تحقیرآمیز پدر و برادرانش -و فرسودگی ناشی از تلاش برای نجات آن‌ها از دست خودشان- انرژی احساسی است که به فیلم قدرت بخشیده است و بستر لازم برای رسیدن به فصل اوجی جشن عروسی را فراهم می‌کند. علیدوستی بازی فوق‌العاده ارایه داده است که یکی از بازی‌های درجه‌یک ترکیب بازیگران عالی فیلم به شمار می‌رود.

گزیده حرف‌های عوامل فیلم برادران لیلا در نشست خبری جشنواره کن

نشست خبری فیلم سینمایی برادران لیلا در محل کاخ جشنواره کن با حضور سعید روستایی کارگردان، پیمان معادی، ترانه علیدوستی، سعید پورصمیمی و نوید محمدزاده برگزار شد. اینجا گزیده‌ای از حرف‌های عوامل را خیلی کوتاه می‌خوانید:

  • خبرنگاری درباره زمان طولانی فیلم پرسید، روستایی پاسخ داد: نسخه اولیه فیلم بیش از ۳ ساعت بود و سعی کردیم در تدوین‌ها آن را کوتاه کنیم. امیدوارم بتوانم فیلم را در زمان مناسب در سینماهای ایران اکران کنم.
  • سعید روستایی درباره طبقه متوسط در ایران هم گفت: در ۱۵ سال اخیر طبقه متوسط به خاطر شرایط اقتصادی ضعیف‌تر و باریک‌تر شده. ما حتی داریم می‌بینیم که خانه‌ها هر روز کوچک‌تر و نوع غذا خوردن هم عوض می‌شود. همه این‌ها در سرنوشت آدم‌ها تاثیر می‌گذارد.
  • نوید محمدزاده درباره ماجرای فرش قرمز گفت: به نظرم واکنش‌ها بیشتر مثبت بود و واجب است که به عشق احترام بگذاریم.
  • خبرنگاری درباره موضع‌گیری‌های ترانه علیدوستی پرسید و او پاسخ داد: من هم یک شهروند ایران هستم و در مقابل اتفاقات باید واکنش نشان بدهم. البته که این مواضع کامل و کافی نیست.
  • علیدوستی همچنین درباره سرمایه آثاری چون شهرزاد و برادران لیلا گفت: ما خیلی درباره سرمایه‌گذاران نمی‌دانیم و البته باید بعد از ماجرای سریال شهرزاد دقت بیشتری کنیم. ما با تهیه‌کننده قرارداد امضا کردیم و دست من نیست که بخواهم بدونم سرمایه‌گذار چه کسی است. من این کار را توجیه نمی‌کنم اما باید از این به بعد دقت بیشتری کنیم.
  • خبرنگاری درباره تهیه‌کنندگی روستایی در فیلم برادران لیلا پرسید و روستایی در پاسخ گفت: من و پیمان معادی قرار بود سر فیلم متری شش و نیم تهیه‌کنندگی کار را انجام دهیم. اما پروسه تایید مجوز طول کشید. اما شرایط برای تهیه‌کنندگی این فیلم ایجاد شد. گرفتن مجوزها در ایران شرایط ویژه خودش را دارد.
  • پیمان معادی بازیگر فیلم نیز درباره ابعاد تاثیرات تورم در ایران گفت: مسائل معیشتی در ایران باعث شده است بسیاری از افراد طبقه رفاه خود را تغییر دهند. الان وقتی یک یخچال خراب می‌شود هزینه تعمیر آن بسیار بالا است. وقتی مردم به خاطر تورم درگیر معیشت هستند دیگر نمی‌توانند به مسائل مهم‌تر فکر کنند و این شرایط را سخت می‌کند

 خلاصه داستان برادران لیلا

در سن چهل سالگی، لیلا تمام زندگی خود را صرف مراقبت از والدین و چهار برادرش کرده است. خانواده‌ ای که در شرایط تحریم ایران دایما در حال بحث و زیر فشار قرض‌ های متعدد است. در حالی که برادران او به سختی تلاش می‌ کنند که خرج زندگی خود را دربیاورند، در این شرایط لیلا نقشه‌ ای می‌ چیند…

از تهران تا کن

همه‌چیز از اعلام رسمی آثار پذیرفته شده در بخش اصلی مسابقه جشنواره کن آغاز شد؛ زمانی که «برادران لیلا» نیز در این فهرست حضور داشت. درحالی‌که این فیلم هنوز موفق به دریافت پروانه نمایش نشده و پیش از آن نیز جزئیاتی جز تنها یک عکس از آن منتشر نشده بود. چند روز مانده به آغاز جشنواره کن، اخباری مبنی بر آن که هیچ‌کدام از متصدیان وزارت ارشاد این فیلم را ندیده‌اند و فاقد پروانه نمایش است، منتشر شد. طبق قوانین، آثار سینمایی تنها در صورتی اجازه حضور در جشنواره‌های بین‌المللی را خواهد داشت که موفق به اخذ پروانه نمایش در داخل شده باشد.

از آنجایی‌که فیلم روستایی، بدون طی تشریفات و روند قانونی و همچنین بی‌توجه به مقررات و برخلاف آئین‌نامه حضور در محافل و جشنواره‌های بین‌المللی به این جشنواره ارسال شده بود، معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با هدف مساعدت، تسهیل و تصحیح حضور و حل مشکل فیلم از تهیه‌کننده و کارگردان آن خواست تا طی جلساتی وضعیت و شرایط فیلم و فرآیند آن را بررسی کنند.

برادران لیلا، در سازمان سینمایی مورد بازبینی قرار گرفت و به‌منظور کمک به فیلم و در نظر گرفتن اهمیت حضور آن در یک جشنواره معتبر بین‌المللی، توافق بر آن شد که تهیه‌کننده و کارگردان با انجام اصلاحاتی، نسخه نهایی که قرار بود در جشنواره کن به نمایش درآید را جهت دریافت پروانه نمایش ارائه دهند؛ اما حتی یک مورد از این اصلاحات انجام نشد و فیلم در جشنواره کن به نمایش درآمد.

در جشنواره کن چه گذشت؟

اولین حاشیه برای «برادران لیلا» در کن زمانی رقم خورد که ترانه علیدوستی عکسی از خود در کنار فرهاد اصلانی، دیگر بازیگر این فیلم در اینستاگرام خود منتشر کرد. این در حالی بود که علیدوستی یکی از اعضای هیئت کمیته پنج‌نفره رسیدگی به موضوع آزار زنان در پروژه‌های سینمایی انتخاب شده و اصلانی نیز یکی از سینماگرانی بود که با اتهاماتی مواجه شده بود. هرچند علیدوستی اعلام کرد که این عکس مربوط به خود فیلم است و تنها برای اطلاع‌رسانی ساعت نمایش فیلم آن را در صفحه‌اش بارگزاری کرده است، اما هجمه‌ای از اعتراض‌ها به سویش روانه شد.

دومین حاشیه، حضور عوامل «برادران لیلا» روی فرش قرمز جشنواره کن و حرکت خارج از عرف نوید محمدزاده و همسرش فرشته حسینی بود که سوژه عکاسان و خبرنگاران شد، آن‌هم درست زمانی که ایران سوگوار و سیاه‌پوش حادثه متروپل آبادان بود.

در نشست خبری این فیلم نیز هیچ‌یک از عوامل، اشاره‌ای به این حادثه نداشتند و با مردم داغدیده، ابراز همدردی نکردند. البته بعدها پیمان معادی گفت که آن‌ها از اخبار دقیق ایران در آن زمان بی‌اطلاع بوده‌اند و ای‌کاش فردی تسلیت گفتن را به آن‌ها گوشزد می‌کرد!. درنهایت «برادران لیلا» توانست جایزه فدراسیون بین‌المللی منتقدان (فیپرشی) این جشنواره را از آن خود کند.

توقیف «برادران لیلا»

درنهایت و پس از اتفاقات کن، توقیف فیلم برادران لیلا در خردادماه سال جاری، به‌طور رسمی اعلام شد. اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «پروانه نمایش فیلم سینمایی «برادران لیلا» به دلیل تخلفات و سرپیچی از مقررات صادر نمی‌شود.»

در بخشی از این اطلاعیه آمده بود: «به‌رغم تأکید و تذکرات برای رعایت قانون و با علم و آگاهی تهیه‌کننده و کارگردان نسبت به تبعات هرگونه تخلف، متأسفانه فیلم مذکور بدون هیچ‌گونه همکاری و انجمن اصلاحاتی در جشنواره کن به نمایش درآمد.»

ازاین‌رو فیلم «برادران لیلا» به تأسی از اصل قانون‌گرایی، استانداردسازی و عدالت‌محوری و به دلیل تخلفات آگاهانه و رفتار مغایر با قوانین و مقررات و اعلام رسمی کارگردان محترم مبنی بر عدم پذیرش اصلاح فیلم، این فیلم تا اطلاع ثانوی و تا رفع موانع ایجاد شده، صلاحیت اخذ پروانه نمایش را نخواهد داشت.»

واکنش سعید روستایی به توقیف فیلمش

سعید روستایی که پیش‌تر گفته بود حاضر نیست حتی یک فریم از فیلمش را حذف کند، پس از اعلام توقیف فیلمش در اینستاگرام خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت:

«برادران لیلا را با خون دل ساختم، با جگر سوخته، برای ساختنش تمام روحم زخمی شد! لطفاً بیش از این نسوزانیدم!» و در کپشن اضافه کرد: «تحقیر و تهدید را تمام کنید لطفاً!»

آیا محرومیت بازیگران به اکران فیلم لطمه می‌زند؟

در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران پیرامون فیلم‌های توقیفی سخن گفت. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت فیلم‌های نوید محمدزاده که به‌طور غیررسمی این روزها ممنوع‌الکار است و چگونگی نمایش «برادران لیلا» گفت: اگر فیلمی در نوبت اکران است تلاش می‌کنیم محرومیت‌های احتمالی بازیگران به اکران فیلم لطمه نزند. ما به این امر مقیدیم و به دوستان هم تذکر می‌دهیم که در چنین مواردی حتماً به نفع جامعه هنری توجه کنند نه یک مورد خاص.

وی افزود: هر فیلمی بدون اخذ پروانه نمایش در خارج از کشور نمایش داشته باشد و به‌طور حتم از نظر ما مشمول محدودیت‌های قانونی می‌شود. هیچ درنگی در این زمینه وجود ندارد و سابق بر آن شاید مماشات می‌شده است، اما من به همکاران تأکید کردم در این زمینه کوتاه نیایند.

درست بعد از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید روستایی با انتشار پستی به مناسبت سالروز تولدش در اینستاگرام نوشت: «پارسال ۳۲ سالم بود، امسال ۵۰ ساله‌ام. پیرم کردن»

به نظر می‌رسد روستایی با این پست تلویحاً اشاره‌ای به آنچه بر «برادران لیلا» گذشته، داشته است.

از طرفی روز گذشته _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مردادماه_ محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور گفت که تا هفته آینده اسامی هنرمندانی که به‌احتمال ممنوع‌الکار می‌شوند، اعلام خواهد شد.

وی درباره اینکه ممنوع‌الکاری درباره عوامل اصلی «برادران لیلا» یعنی تهیه‌کننده، کارگردان و چند بازیگر اتفاق افتاده است؟ گفت: خیر، هفته آینده وضعیت همه افرادی که مطرح هستند مشخص می‌شود؛ اما برای «برادران لیلا» سازمان سینمایی همه‌گونه همکاری و مشارکت را با دوستان حتی قبل از اعزام به کن داشته است. مواردی را گفتیم اصلاح کنند که دوستان قبول نکردند و در حقیقت بدون پروانه نمایش در جشنواره کن حضور پیدا کردند.

رئیس سازمان سینمایی کشور افزود: سخت‌گیری با عوامل «برادران لیلا» صورت نگرفته است، اما من از روز اولی که به سازمان سینمایی آمدم سه مسئله را مدنظر داشتم و برخی از بحران‌های ما نیز در ارتباط با این سه مسئله است؛ یعنی قانون‌گرایی، استانداردسازی و عدالت‌محوری. وقتی قرار باشد این سه مورد اجرا شود، شما باید در حق نزدیکان خود نیز اجرا کنید.

 

منبع: سایت دانلود فیلم هندی و ایرانی

دکمه بازگشت به بالا