فرهنگیایران کسب و کار

گل رز صورتی نماد چیست؟

گل رز صورتی نماد چیست (قدردانی یا عشق)؟

شاید برای خوشحال کردن نزدیکانتان تصمیم داشته باشید گل هدیه دهید. گل رز رایج ترین گل برای هدیه دادن است که رنگ های مختلفی دارد و هر رنگ نماد خاصی دارد. مثلا گل رز قرمز نماد عشق است. در این مطلب به این موضوع می پردازیم که گل رز صورتی نماد چیست و اگر رز صورتی هدیه گرفتیم مفهوم گل رز صورتی چیست.

گل رز صورتی به چه معناست؟

برای اینکه متوجه شوید معنی گل رز صورتی چیست، تا انتهای مطلب همراه ما باشید. البته توجه داشته باشید، ممکن است خیلی از افراد به مفهوم رنگ گل توجهی نداشته باشند و انتخاب آنها تنها براساس سلیقه شخصی باشد. صورتی نمادی از لطافت و پاکی و صداقت است. گل رز صورتی از طیف کمرنگ تا پر رنگ وجود دارد که گل رز صورتی کمرنگ نماد زیبایی، تحسین و ستایش است و مفهوم گل رز صورتی پر رنگ، تشکر و قدردانی می باشد.

گل رز صورتی نشانه لطافت است و معنی گل رز صورتی می تواند نشان دهنده شروع یک رابطه عاشقانه باشد. معنی هدیه دادن رز صورتی می تواند عشق اول باشد، به این معنی که شما عشق اول طرف مقابلتان هستید.

گل رز سفید و صورتی نمادی از پاکی و تحسین است و برای هدیه به صمیمی ترین دوستتان انتخاب مناسبی است.

مفهوم گل رز صورتی پر رنگ، قدردانی و تشکر است، همچنین معنی رز صورتی می تواند یادآوری یک وجه مشترک باشد.

گل رز صورتی همچنین می تواند به نشانه همدردی استفاده شود.

مفهوم گل رز صورتی با توجه به لطافت و ظرافتی که دارد می تواند نشانه شادی و خوشبختی باشد.

بطور کلی برای بیان معنای گل رز صورتی و اینکه مفهوم رز صورتی چیست، پیشنهاد می کنم برای شروع یک رابطه عاشقانه گل رز صورتی کمرنگ را انتخاب کنید و اگر تصمیم دارید گل رز صورتی را به اطرافیان خود هدیه کنید، از گل رز صورتی پر رنگ استفاده کنید که به معنی تحسین، تشکر، قدردانی و شادی است.

آیا می‌دانید معنی هر رنگ از رنگ های گل رز چیست؟

هر کدام از گل‌ها معنای خاص خود را داشته و می‌توانند پیامی را برای گیرنده خود دربر داشته باشند. برای مثال گل نرگس معنایی از تولدی دوباره، گل آفتابگردان زندگی طولانی و شاد و گل آلاله پیامی از شادی و نیت خیر را همراه خود دارد؛ اما نوبت به رز که می‌رسد نمی‌توان برای آن یک معنا و مفهوم را تعریف کرد؛ چراکه هر کدام از انواع گل رز و رنگ‌های این گل زیبا معنا و مفهوم خاص خود را داشته و حاوی پیامی متفاوت برای گیرنده خود هستند.

از این رو اگر قصد خرید گل رز و هدیه دادن آن به شخصی را دارید، بهتر است قبل از خرید با معنای هر رنگ از گل رز آشنا شوید تا از این طریق پیام خود را چه از نوع عشق و محبت باشد چه تبریک و تهنیت واضح به طرف مقابل خود منتقل کرده و او را غرق لذت کنید. به‌این منظور در این مطلب از سایت علی ولی شما را با معنی 14 رنگ از رنگ های گل رز به اضافه معنی دسته گل ترکیبی از گل رز آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

فهرست گل‌ها:

  • رز سفید
  • رز صدفی
  • رز زرد
  • رز هلویی
  • رز نارنجی
  • رز صورتی
  • رز قرمز
  • رز بنفش
  • رز سبز
  • رز آبی
  • رز سیاه
  • رز شرابی
  • رز نعنایی
  • رز چند رنگ
  • دسته گل ترکیبی از چند رنگ گل رز

1. معنی گل رز سفید

رنگ سفید رز بیانگر خلوص، معصومیت و جوانی است. رز سفید گاهی به‌عنوان رز عروس نیز شناخته می‌شود، زیرا با عشق جوانی و وفاداری ابدی مرتبط است. این رز همچنین نمادی از شروعی تازه و عشقی ابدی شناخته می‌شود.

2. رز صدفی

رز عاجی یا صدفی رنگ بسبار شبیه به گل رز سفید است اما معنایی کاملا متفاوت دارد. این گل نمادی از جذابیت، تفکر و برازندگی است. این رنگ همچنین نمایانگر غنی بودن و کامل بودن است. معنی گل رز صدفی آن را به بهترین انتخاب برای نشان دادن اهمیت شما به کسی است در حالی که احساس عاشقانه‌ای بین شما نیست مبدل کرده است. گفتنی است این رنگ از رز ترکیب خوبی با اکالیپتوس دارد.

3. معنی گل رز زرد

معنی گل رز زرد در دو برهه از زمان تعریف می‌شود؛ به‌طوری‌که در عصر ویکتوریا، رز زرد معنای کاملا متفاوتی با امروز داشت. در آن زمان رز زرد نمادی از حسادت بود، اما امروزه به نمادی از دوستی، خوشی و مراقبت تبدیل شده است. این رز خورشیدی می‌تواند گرما، لذت، خوشی و علاقه را بازتاب دهد و با زبان گل‌ها آرزوی خوشبختی کند، خوش آمد بگوید و تاکید کند که مرا فراموش نکنید. این گل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هدیه دادن به دوستی است که می‌خواهیم روز او را زیبا کنیم. ترکیب رز زرد و آفتاب‌گردان، ترکیبی خارق‌العاده است.

4. رز هلویی

این رنگ رز نمادی از فروتنی، اصالت، خلوص و قدرشناسی است. به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید بعد از عقد یک قرار داد از کسی تشکر کنید و با زبان گل‌ها این تشکر را بیان کنید رز هلویی انتخاب خوبی است. از این گل برای ابراز همدردی با یک دوست یا عزیز نیز استفاده می‌شود.

5. معنی گل رز نارنجی

این گل پر رنگ و چشم‌گیر به عنوان نمادی از علاقه، شیفتگی، اشتیاق و انرژی در نظر گرفته می‌شود. رز نارنجی با توجه به علاقه و هیجانی که می‌آورد، می‌گوید “من به تو خیلی افتخار می‌کنم”

برای زمان‌هایی که احساس رخوت و کسل بودن می‌کنید، این گل یک انتخاب مناسب است، کافی است دسته‌ای از این رز را در اطراف خود بگذارید تا سیلی از انرژی به سمت شما سرازیر شود. ترکیب رز نارنجی و سوسن سفید بسبار زییا خواهد شد.

6. رز صورتی

احتمالا معنی رنگ گل رز صورتی را خودتان حدس زده باشید؛ نماد زنانگی! بله درست حدس زده‌اید این رنگ از رز نمادی از زنانگی به اضافه ظرافت، اصلاح و بامزه بودن است؛ ضمن اینکه رز صورتی می‌تواند با توجه به سایه‌های رنگی‌اش معنای دیگری نیز داشته باشد. یک رز صورتی پر رنگ نمادی از قدردانی و تشکر است و یکی از انتخاب‌های خوب برای گفتن عبارت “متشکرم” به‌ زبان گل‌هاست؛ در مقابل رز صورتی کمرنگ می‌تواند برای لطف، شادی، خوشبختی و لطافت اسفاده شود. این رنگ از رز می‌تواند با بسیاری از گل‌ها ترکیب شود و زیبا باشد، اما ترکیب آن با گل‌ صد تومانی، ترکیبی فوق‌العاده است.

7. معنی گل رز قرمز

معنی رنگ گل رز قرمز نیز مثل گل رز صورتی کاملا قابل حدس است و در یک کلام می‌شود عشق! اما به تعریف دقیق‌تر و بیشتر رنگ قرمز رز نمادی از احساسات، عشق حقیقی و علاقه است. همان‌طور که می‌دانید این رز بهترین روش برای گفتن “دوستت دارم” به زبان گل‌هاست و یکی از محبوب‌ترین رزها برای کسانی است که می‌خواهند عشق خود را نشان دهند.

از رز قرمز استفاده زیادی در دسته گل‌های عروسی می‌شود، زیرا نمادی از عاقبت خوش و احترام مقابل است.  یک رز قرمز پر رنگ می‌تواند بگوید که شما آماده برقراری ارتباط بیشتر و وارد شدن به مرحله بعد در رابطه خود با شخص مقابل هستید. اگر می‌خواهید به کسی بگویید که عاشقش هستید رز قرمز بهترین انتخاب است. این رز می‌تواند با بیشتر گل‌ها ترکیب شود و ترکیب آن با رزهای سفید ترکیب خوبی از آب در می‌آید.

8. رز بنفش

رز بنفش رنگ گلی خاص و چشمگیر است که می‌تواند خرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این گل نمادی از جادو شدن، شگفتی، شکوه و راز است. با این گل می‌توان عشق در نگاه اول را بیان کرد. اگر علاقه مخفی به کسی دارید یا در نگاه اول عاشق کسی شدید که قلب شما را جادو کرده است پس معطل نکنید و به او رز بنفش هدیه بدهید. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکار رز بنفش را با رنگ دلخواه خود از میخک ترکیب کنید تا دسته گلی فوق‌العاده بسازید.

9. معنی گل رز سبز

سبز، رنگی از زندگی، رشد و آغازی تازه از زندگی و انرژی است. در نتیجه معنای رنگ گل رز سبز را می‌توان جوان سازی روح و احساسات و  بیانگر غنا و فراوانی دانست. سبز بودن رز نمادی از وفور و فراوانی است و می‌تواند حسی از تعادل، ثبات و صلح را در ذهن انسان تداعی کند. اگر می‌خواهید کسی را غافلگیر یا خشنود کنید رز سبز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

10. رز آبی

آبی بودن رز نشانگر راز، ناممکن بودن و دست نیافتنی بودن است. اگر می‌خواهید به کسی بگویید که “تو بی همتا و خاص هستی” هدیه دادن گل رز آبی انتخاب خوبی است. همچنین هدیه دادن رز آبی به زنان مستقل و قوی ایده‌ای عالی است. رز آبی به تنهایی زیبا و خاص است، اما اگر می‌خواهید کاری خارق‌العاده کنید رز آبی را با گل شیپوری اتیوپایی مشکی ترکیب کنید.

11. معنی گل رز سیاه

رز سیاه یک گل جادویی است که معانی زیادی دارد. رنگ سیاه معمولا با مرگ و عزاداری در ارتباط است و در مراسم‌های سوگواری استفاده می‌شود، اما رز سیاه می‌تواند معنی مثبتی نیز داشته باشد. این گل می‌تواند نمادی از چیزی تازه و تغییری بزرگ باشد. رز سیاه اعتماد به نفس افراد را زیاد می‌کند زیرا نشان‌دهنده دوره‌ای تازه به‌همراه امید و شجاعت است.

12. رز شرابی

رنگی که از رز قرمز متفاوت است و شاید کمتر کسی این رنگ خاص از رز را بشناسد و حتی ممکن است با رز قرمز نیز اشتباه گرفته شود. این رز با گلبرگ‌های مخملی خود نمادی از زیبایی غیر قابل انتظار و خاص بودن است.

13. معنی گل رز نعنایی

این رز خاص که شبیه به رز سبز بوده اما متفاوت از ان است. رنگ گلبرگ‌های این رز نعنایی رنگ و نمادی از خوشی و شروع تازه است. این رنگ خاص از رز می‌تواند انتخاب خوبی برای زوجی باشد که به‌تازگی صاحب فرزند شده‌اند یا کسی که در حال شروع آغاز تازه و فصلی جدید در زندگی‌اش است.

14. رز چند رنگ

رز‌های چند رنگ بسیار خاص هستند و می‌تواند راهی بامزه و خاص برای بیان احساسات باشد. به‌عنوان مثال یک رز زرد رنگ که لبه‌های قرمز رنگ دارد نشان دهنده دوستی یا عاشق شدن است یا مثلا یک رز صورتی با لبه‌های سفید می‌تواند پیام تشکری از یک دوست خوب داشته باشد. رز‌های چند رنگ را می‌توانید با سوسن، میخک و آلسترومریا مخلوط کرده و ترکیبی فوق‌العاده از آن‌ها درست کنید.

15. دسته گل ترکیبی از چند رنگ گل رز

اگر با دانستن معنی هر رنگ از رنگ های گل رز باز هم انتخاب کردن رنگ گل رز مورد نظرتان سخت است، به خودتات سخت نگیرید و ترکیبی از رنگ‌های مختلف را انتخاب کنید. زمانی که رنگ‌های مختلفی از رز را در کنار یکدیگر قرار می‌دهید می‌توانید پیام‌های مختلفی یا پیامی متفاوت را به عزیز خود بدهید. به عنوان مثال ترکیب رز زرد و قرمز بیانگر شادی و خوشی است در حالی که ترکیب رز قرمز و سفید نمایانگر یکتا بودن است و انتخابی عالی برای دسته گل عروسی است.

سوالات پرتکرار شما در مورد معنی گل رز

معنای رز قرمز چیست؟

در افسانه‌های یونانی رز قرمز توسط آفرودیت، خدای عشق و هوس آفریده شده است، به‌همین‌خاطر امروزه رز قرمز نمادی از عشق، احساسات جنسی و عاطفی است.

آیا می‌توان رنگ‌های رز را با هم ترکیب کرد؟

بله، شما می‌توانید برای رساندن چندین پیام مختلف و متفاوت از زبان گل‌ها، چند رنگ از رز را با هم ترکیب کرد. مثلا ترکیب رز‌های صورتی، قرمز و زرد بیانگر احساسات عاشقانه، تجلیل از زنانگی و قدردانی از دوستی و سرخوشی باشد.

رز سیاه به چه معنی است؟

این رنگ می‌تواند دو معنی متفاوت داشته باشد. رز مشکی هم نمادی از مرگ، نابودی و عزاست و هم می‌تواند نمادی از تولدی دوباره و شروعی مجدد باشد. درواقع این رنگ می‌تواند به معنی پایان یک چیز برای شروعی جدید تفسیر شود.

معنی گل رز چند رنگ چیست؟

این نوع از رز‌ها می‌توانند معانی ترکیبی و مختلفی داشته باشند. درواقع تمام رنگ‌هایی که در این نوع گل وجود دارد می‌تواند معانی خود را نیز به‌همراه داشته باشند. یعنی یک گل با معانی مختلف و چندگانه.

دکمه بازگشت به بالا