ایران کسب و کارمردم و اجتماع

انواع صندلی راک را می‌شناسید؟

صندلی راک و انواع مدل صندلی راک ریلکسی

صندلی راکینگ،  و نام‌های دیگر از این صندلی شما را یاد چه می‌اندازد؟ خیلی‌ها را به زمان‌های دور و خاطرات بچگی می برد. زمانی که مادر بزرگ بر روی در کنار شومینه نشسته بود و به بافتنی مشغول بود یا پدر بزرگ که کتاب بر دست و عینک ذره‌بینی به چشم بر روی مشغول به خواندن بود. از قدیم‌الایام تا به امروز با خود خاطراتی به همراه دارد.

صندلی راک راحتی‬‎ | صندلی راک مبلی

تخت ساحلی نیز محصولی فوق العاده بوده و نوع راک ان بسیار جذاب است.

اگر یک بار هم تجربه نشستن و تاب خوردن بر روی  را داشته باشید احتمالا متوجه احساس آرامشی که به انسان انتقال می‌دهد، شده‌اید. طبق تحقیقاتی که انجام شده خوابیدن انسان اگر با تکان خوردن متناوب و آهسته باشد، او خواب با آرامش‌تری خواهد داشت. به همین خاطر بسیاری برای از بین بردن خستگی ساعاتی را بر روی صندلی می‌گذرانند یا برخی برای خواباندن کودک خود از این مدل صندلی استفاده می‌کنند.

امروزه تنوع در طراحی و تولید  بسیار بالاست به طوری که از یک مدل خاص باید در یک فضای خاص استفاده شود. ما در این مقاله شما را با صندلی راک و آشنا می‌کنیم.

اگر به شناخت  علاقه مند هستید؛ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

همه ما زمانی که اسم می‌آید ادعا می‌کنیم که آن را می‌شناسیم چون آن را دیده ایم. اما آیا به طور دقیق می‌توانیم بگوییم:” ؟”

در قرن 17 طراحی شد و در قرن 18 رواج پیدا کرد. اما پیش از آن صندلی راکی حصیری در حیاط و تراس استفاده می‌شدند اما با این حال بسیاری ادعا می‌کنند که صندلی راک توسط بنجامین فرانکلین طراحی و ساخته شده است. در حالی که در زمان بچگی فرانکلین این صندلی موجود بود و فرانکلین مدل چوبی آن را طراحی کرد.

از دو باله که به شکل منحنی هستند تشکیل شده است که این باله‌ها دو پایه عقبی صندلی را به پایه‌های جلویی آن متصل کرده است و به خاطر وجود تنها دو نقطه از که به زمین متصل است با کمترین فشار به حالت ننویی تکان می‌خورد.

صندلی راک راحتی‬‎ | صندلی راک مبلی

نمونه مدل صندلی راکی چوبی در رنگ‌های مختلف

در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی ساخته می‌شود که هر کدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند نام مخصوص به خود را گرفته اند. در ادامه به معرفی 6 مورد از انواع مدل صندلی راک پرداخته‌ایم:

1. صندلی راک مدرن

یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین صندلی‌های موجود در بازار هستند. این مدل در ابعاد متنوعی قابل سفارش است به همین خاطر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانه‌های کوچک و نقلی است. اگر خانه یا فضایی به سبک مدرن دارید استفاده از  بهترین انتخاب برای منزل شماست.

در زیر یک نمونه عکس صندلی راک مدرن را مشاهده می‌کنید.

صندلی راحتی مدرن به پایه‌های چوبی و بدنه پارچه‌ای

2. صندلی راک کلاسیک

یکی از معمول ترین و قدیمی ترین ، صندلی راک کلاسیک است. این مدل را احتمالا دیده باشید چه از نزدیک چه در فیلم‌ها. در گذشته این مدل نماد ثروت بود. این مدل صندلی راک به با وقارترین صندلی در ایران معروف است.

نمونه مدل صندلی راکی کلاسیک به رنگ سفید ساخته شده از چوب

3. صندلی راک باغی

اگر به دنبال صندلی در حیاط یا تراس منزلتان هستید، صندلی باغی راکی بهترین انتخاب برای شما هستند. این مدل صندلی‌ها همانطور که از اسمشان مشخص است برای فضاهای باز مناسب هستند به همین خاطر به گونه ای طراحی شده اند که در برار نور خورشید و باران مقاومت بالایی دارند.

با میتوانید بهار و تابستان دلنشینی را در حیاط یا تراس منزل کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

استفاده از صندلی باغی چوبی راحتی در تراس خانه

4. صندلی راک لهستانی

قیمت صندلی راک لهستانی به نسبت دیگر مدل‌های صندلی راکی بسیار بالاست زیرا در طراحی و ساخت آن از بهترین و مرغوب‌ترین ابزارها و مصالح استفاده می‌شود. این مدل صندلی دارای ظاهری فوق لاکچری است که از خم شدن چوب توسط بخار آب طراحی می‌شود. اگر هزینه و برایتان اهمیتی ندارد و مهم زیبایی آن است پیشنهاد می‌کنیم این مدل صندلی را در الویت قرار بدهید!

صندلی راک به رنگ سفید با طراحی شیک و لوکس

5. صندلی راک کودک

یکی دیگر از مدل‌های جذاب صندلی راک،  یا صندلی راک کودکانه است. این مدل صندلی در دسته ارزان ترین مدل صندلی راکی به حساب می‌آید و معمولا دارای طرح‌های ساده ای هستند و برای خواباندن کودکان استفاده می‌شوند.

از آنجایی که این مدل صندلی برای کودکان استفاده می‌شود معمولا در رنگ‌ها متنوع تری نیز ساخته می‌شوند.

استفاده از صندلی راکی ساده و شیک برای اتاق کودک

6. صندلی راک مبلی

مدل آخری که از  معرفی می‌کنیم، صندلی راک مبلی است. این مدل همانطور که از اسمش مشخص است مشابه مبل است و دارای نشیمنگاه و تکیه گاه راحت تری است و همین موضوع یکی از مزیت‌های بسیار ارزشمند در این مدل صندلی است. شما می‌توانید با خرید صندلی راک مبلی و قرار دادن آن در کنار دیگر مبلمان موجود در فضا، اتاق نشیمن دلنشینی را ایجاد کنید.

صندلی های راک یکی از بهترین و راحتترین صندلی ها هستند.این صندلی ها طوری طراحی شده اند که هنگام نشستن روی آنها احساس آرامش و راحتی میکنید.اکثر صندلی های راک چوبی هستند. استفاده از چوب در ساخت این صندلی ها باعث شده تا ظاهر زیباتر و شیکتری داشته باشند. در گذشته نیز از مدل قدیمی این صندلی ها استفاده میکردند اما امروزه طرح و مدل این صندلی ها مدرن تر هستند و میتوانید به خوبی روی این صندلی ها استراحت کنید.

نمونه مدل صندلی راکی مبلی به رنگ صورتی با پایه‌های طلایی رنگ

مزایای استفاده از صندلی راک

با حس آرامشی که انتقال می‌دهد در دسته صندلی‌های محبوب قرار دارد همچنین این صندلی از نظر روانی نیست بر روی انسان تاثیر می‌گذارد و باعث بهبود سلامتی او می‌شود.

شیک ترین و جدیدترین مدل صندلی راکی با طراحی شیک به رنگ سبز

راهنمای خرید صندلی راک ریلکسی

اگر تصمیم به  یا همان صندلی راک دارید بهتر است نکاتی را بدانید و با توجه به آن‌ها بهترین خرید را انجام دهید.

استفاده از صندلی راحتی شیک با طراحی خاص در فضای باز

قیمت صندلی راک

صندلی‌های راکی با توجه به نوعشان در قیمت‌های مختلفی ارزش گذاری می‌شوند اما در گران بودن آن‌ها هیچ شکی نیست زیرا در زمانی، این مدل صندلی‌ را تنها اقشار ثروتمند و رو به بالا داشتند و نماد ثروت بود. شما می‌توانید با کمی گشت و گذار در فروشگاه‌های معتبر بهترین مدل با با معقول‌ترین قیمت پیدا کنید!

شیک ترین و ساده ترین مدل طراحی صندلی راک

در این مقاله با آشنا شدید و انواع آن را شناختید. اگر تصمیم به تهیه صندلی راک دارید به تمامی نکات گفته شده توجه کنید تا بهترین خرید صندلی راک را متناسب با فضای مورد نظرتان داشته باشید.

شما کدام مدل صندلی راک را انتخاب می‌کنید؟ نظرات خود را برایمان در کامنت بنویسید.

خرید صندلی راک یکی از آن کارهایی‌ است که برای راحتی خودتان انجام می‌دهید. هیچ چیز هیجان‌انگیزتر از لم دادن روی صندلی راک بعد از یک روز طولانی نیست. برای دانستن نکاتی درمورد خرید صندلی راک، این مطلب را بخوانید.

صندلی راک همان صندلی چوبی گهواره‌ای‌ است که در کارتون‌های بچگی کنار شومینه آنها را می‌دیدیم. همان‌ها که مادربزرگی روی آن نشسته بود و بافتنی می‌بافت.

این صندلی‌ها به‌خاطر راحتی و جذابیتی که دارند، سال‌هاست از مد نیفتاده‌اند و در چیدمان امروزی هم به‌کار می‌روند.

اگر برای خودتان صندلی راک بخرید، می‌توانید شب‌ها با یک بشقاب میوه‌ خنک، کتاب یا کنترل تلویزیون، روی صندلی‌‌تان بنشینید؛ مثل گهواره تکانش بدهید و حسابی خستگی در کنید

اگر فکر خرید صندلی راک به‌سرتان زده، اول کمی با انواع و مدل‌های آن آشنا شوید. «درجه» این‌جاست تا تا درمورد انواع صندلی راک و قیمت‌های آن به شما بگوید.

از تاریخچه صندلی راک چیزی می‌‌دانید؟

احتمالا فردی که در ۱۷۱۰ میلادی با یک جفت کفش اسکیت صندلی راک درست کرد، فکرش را نمی‌کرد در سال‌های بعد استفاده از این نوع صندلی چقدر همه‌گیر خواهد شد؛ چراکه تا حدود ۱۷۸۷ هنوز این واژه بر سر زبان نیفتاده بود.

در گذشته دو نفر یا بیشتر از یک صندلی گهواره‌ای استفاده می‌کردند، مثل مادر و فرزند یا فرد سالمند و پرستارش.

در قرن نوزدهم به کاربرد آن در درمان پی برده بودند و متوجه شدند وجود صندلی راک در تسکین افراد نقش دارد و باعث آرامش فرد و به‌خواب رفتن راحت می‌شود.

این‌چنین بود که استفاده از این نوع صندلی‌ها به خانه‌ها راه یافت و بخشی از فرهنگ امریکا شد. بعدتر استفاده از این صندلی به کشورهای دیگر دنیا کشیده شد.

صندلی راک که به صندلی گهواره‌ای و صندلی شومینه هم معروف است، انواع مختلفی دارد. این دسته از صندلی‌ها می‌توانند در اتاق نشیمن و پذیرایی، اتاق خواب، تراس یا حیاط قرار گیرند. صندلی راک در سبک‌های مختلف دکوراسیون جایگاه خودش را پیدا می‌کند، از کلاسیک تا مدرن.

انواع صندلی راک را می‌شناسید؟

صندلی راک سنتی؛ یادآور گذشته‌ها

صندلی راک سنتی با پایه‌های منحنی‌اش شناخته می‌شود که جای چهار پایه را می‌گیرند. این صندلی‌ها مثل گهواره به‌جلو و عقب می‌روند و از متداول‌ترین نوع صندلی گهواره‌ای به‌حساب می‌آیند. بادوام بودن یکی دیگر از مشخه‌های این صندلی ا‌ست.

صندلی راک گلایدر؛ شیک و قشنگ

طراحی این دسته از صندلی‌های راک از نوع سنتی پیچیده‌تر است. اهرام و لولا به آن اضافه شده، فضای کم تری اشغال می‌کند، و البته خیلی راحت‌تر است.  صندلی راک گلایدر عمر کوتاه‌تری نسبت به صندلی سنتی دارد.

صندلی فنری؛ جالب و متفاوت

ترکیب صندلی‌های راک سنتی و گلایدر به ساخت صندلی فنری انجامید. اگرچه این صندلی‌ها هم مثل گهواره عقب و جلو می‌شوند، حرکت‌شان را مدیون فنر هستند. مکانیسم این صندلی‌ها کمی پیچیده‌تر است.

صندلی راک چرخان؛ شیک و مدرن

صندلی چرخان در بیشتر از یک جهت حرکت می‌کند و خیلی راحت است. به همین دلیل هم قیمت بالایی دارد و البته عمرش از گل‌های بهاری فقط کمی بیشتر است. احتمال این‌که خراب شود و خرج روی دست‌تان بگذارد، زیاد به‌نظر می‌رسد. البته شاید شما فکر کنید به هیجان و راحتی استفاده از آن می‌ارزد.

چرا صندلی راک بخرید؟

معمولا کسانی که صندلی راک می‌خرند، آن را برای نگهداری از کودک، استراحت و لم دادن یا معاشرت با دیگران استفاده می‌کنند. اولین سوالی که باید از جواب مطمئن باشید، جای صندلی راک است. قرار است در اتاق نشیمن، کنار شومینه یا کتاب‌خانه قرار گیرد؟ آن را در اتاق بچه قرار می‌دهید یا راهی تراس و حیاط می‌شود؟

با صندلی راک راحت بچه‌داری کنید

صندلی راک برای خانه‌های بچه‌دار عالی‌ است. پدر یا مادر بچه را در آغوش می‌گیرند و روی صندلی راک می‌نشینند. ضمن این‌که برای شیردهی جای راحتی‌ است. دقت کنید پشتی آن بلند و راحت باشد، چراکه قرار است مدت طولانی روی آن بنشینید.

کوسن را هم فراموش نکنید. اگر قرار است این صندلی برای شیردهی به‌کار رود، بهتر است دسته‌های آن پارچه‌ای باشد. بعضی از مدل‌ها جای پا دارند که برای مادر خسته امکان خیلی خوبی ‌است.

بچه‌ها بزرگ می‌شوند و بعدتر برای کتاب خواندن و بازی کردن روی آن می‌نشینند. اگر صندلی راک شما قفل داشته باشد، خیال‌تان از شیطنت کودک نوپا راحت می‌شود.

با صندلی راک تراس و حیاط را رویایی کنید

صندلی راک برای ویلا، خانه‌های حیاط‌دار یا تراس‌های بزرگ گزینه‌ خیلی خوبی به‌نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید برای فضای باز صندلی راک بخرید، سراغ چوب ساج، سرو یا گیلاس برزیلی بروید. همچنین ترکیب چوب با پلی اتیلن چگالی بالا یا HDPE دوام خیلی زیادی دارد. این ترکیب نمی‌گذارد باد و باران به‌سادگی صندلی را خراب کنند.

با صندلی راک سلامت و آسوده شوید

تحقیقی که در دانشگاه روچستر انجام شد، نشان داد صندلی راک به ترشح اندروفین کمک می‌کند. درنتیجه باعث تسکین درد کمر و بهتر شدن خلق‌وخو می‌شود. وقتی استرس و نگرانی به ذهن شما هجوم می‌آورد، روی صندلی‌تان لم بدهید، خستگی درکنید و آرام شوید. با نشستن روی این صندلی درد کمرتان تسکین پیدا می‌کند و اضطراب از شما دور می‌‌شود.

صندلی راک می‌تواند بخشی از اتاق نشیمن شما باشد. شب که از درس، کار و دوندگی‌های روزانه فارغ شدید، دور هم بنشینید و با حرف زدن و معاشرت، برای روز بعد انرژی بگیرید. پس به‌دنبال مدلی باشید با تشک و کوسن گرم‌ونرم و راحت شود و از چوب بلوط یا افرا تهیه شده باشد.

صندلی راک فرش یا کف‌پوش را خراب می‌کند؟

صندلی راک سنتی روی هر سطحی که باشد، در درازمدت به آن آسیب می‌رساند، البته که اثری روی سنگ مرمر یا لمینت ندارد. ممکن است بخواهید بین صندلی راک و فرش‌تان چیزی پهن کنید که از تماس مستقیم آنها پیشگیری کند.

قیمت صندلی راک چقدر است؟

صندلی راک مثل هر وسیله‌ دیگری بسته به مدل، جنس و کیفیت، قیمت متفاوتی دارد. دامنه قیمت خرید صندلی راک از حدود ۷۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان است. قیمت‌های بالاتر هم برای مدل‌هایی که همراه پاف هستند، می‌بینید.

مدل‌های مکانیزم‌دار با دسته‌های پارچه‌ای گران‌ترند. اما نگران نشوید، با کم‌تر از ۲ میلیون تومان می‌توانید صندلی راک چوبی بدون کوسن و با کیفیت خوب تهیه کنید.

شما دوست دارید در خانه‌تان صندلی راک داشته باشید؟

خرید صندلی راک

برای خرید صندلی راک علاوه بر فروشگاههای حضوری میتوانید به فروشگاههای اینترنتی نیز مراجعه فرمایید.در نظر داشته باشید فروشگاهی که خرید اینترنتی این محصول را انجام میدهید تجربه کافی در تولید محصولات چوبی و همینطور فروشگاه معتبری باشد تا تجربه خوبی نصبت به خرید داشته باشید. در زیر به چند نمونه از فروشگاه های اینترنتی تجهیزات ویلایی و صندلی راک میپردازی.

دیجیکالا،ترب،سوبیاو ویلاسازه

1.دیجی کالا(www.digikala.com)

این سایت بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران بوده و خرید مطمعنی را برای خریداران فراهم کگرده است دیجی کالا دارای ضمانت بازگشت وجه و مرجوع کالا میباشد.

2.ویلاسازه(https://villasaze.ir/)

ویلاسازه بزرگترین فروشگاه تولید تجهیزات ویلایی و صندلی راک در ایران میباشد و محصولات خود را در سایت دیجی کالا و ترب نیز به نمایش گذاشته است.

3.ترب(https://torob.com)

سایت ترب خهود فروشنده محصولات نبوده ولی فروشندگان معتبر را برای خرید مطمعن راهنمایی میکند و بهترین قیمتها را میتوان از ترب به دست آورد.

4.سوبیا(https://subia.ir/)

سوبیا یک فروشگاه اینترنتی بوده و محصولات تولید کنندگان بسیاری را از جمله ویلاسازه و مدرن سازه به فروش میرساند.سوبیا در واقع مثل ترب و دیجی کالا بوده و محصولات تولید کنندگان دیگر را به فروش میرساند.

دکمه بازگشت به بالا